Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی, انجام فعالیت نوشتاری و شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (ESL) است. آیا به‌دنبال فعالیت ساده نوشتاری و شنیداری هستید که بتوانید برای همه زبان‌‎آموزان در سطوح مختلف زبانی به‌کار برید؟

در این‌صورت مسلماً این تمرین می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای پی‌بردن به تمام جزئیات در‌مورد چگونگی بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی انجام این تمرین با دانش‌آموزانتان به خواندن این متن ادامه دهید. همچنین برای نکات طلایی تدریس ESL خودتان را آماده کنید!

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

مهارت نوشتاری و شنیداری زبان انگلیسی

مهارت‌ها: شنیداری/ نوشتاری

سطح: مبتدی تا پیشرفته
زمان: پنج تا ده دقیقه

مهارت‌های فرعی: یافتن علائم انتقال، یادداشت برداری، شنیدن جزئیات و استفاده از متن برای حدس زدن جملات بعدی


مواد آموزشی مورد نیاز: یک متن مناسب برای دیکته

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسیدیکته می‌تواند در برخی مهارت‌های فرعی به زبان‌‎آموزان شما کمک کند. مهارت‌هایی مثل یافتن علائم انتقال (اول، دوم، سوم و غیره)، یادداشت‌برداری و شنیدن جزئیات را کسب کنید. این تمرین به زبان‌‎آموزان کمک می‌کند تا چیزهای دیگری از نوشتن نامه به زبان انگلیسی تا نقطه‌گذاری، هجی‌کردن، غلط‌گیری و ترتیب کلمات را تمرین کنند. بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی می‎‎‌تواند به مقدار زیادی روی نحو، واژگان و گرامر کار کند! خلاصه‌ این‌که تمرین املا یک فعالیت کاملاً همه‌جانبه به‌عنوان بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی است.

تمرین املا می‌تواند به‌عنوان یک زمان استراحت مابین تمرینات مکالمه‌ای که بیشترین سهم را در کتاب‌ها و کلاس‌های امروز دارد، استفاده شود. خیلی دوست دارم این تمرین را برای قیود تکرار به‌کار ببرم. من یک سوال یا یک جواب را دیکته می‌کنم, وقتی زبان‌‎آموزان نوشتن آن‌ها را تمام کردند. آن‌ها باید بتوانند برای سوال، جواب یا برعکس برای جواب یک سوال بنویسند. به این‌صورت است که باید متنی را انتخاب کنید و آن را برای زبان‌موزان خود بخوانید. شما می‌توانید برای آن‌که هیچ چیز از پیش تعیین نشده باشد در همان لحظه متنی را خودتان تولید کنید. در موقعیت‌های اضطراری کافی است که چیزی را از قفسه کتابخانه خود یا از روی میزتان انتخاب کنید، این روش هم در بیشتر موارد به کارتان می‌آید.

 

در نظر گرفتن متن کتاب یا خبرها به زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسیاگر کمی بیشتر وقت داشته باشید، منابع خوبی برای تمرین نوشتاری در کتاب‌هایی موجود است که در کلاس استفاده می‎‌کنید. وب سایت‌هایی مثل Breaking News English، یا هر چیزی که برای این‌کار مفید است! یا حتی ممکن است متنی را خودتان بنویسید. نکته کلیدی این است که متنی پیدا کنید که در سطح زبانی زبان‌آموزانتان باشد یا کمی پایین‌تر از سطح آن‌ها باشد. از روی متن برای زبان‎‌آموزان بخوانید تا آن‌ها بتوانند چیزی را که می‌شنوند بنویسند.

شاید لازم باشد دوباره از روی متن بخوانید، این به سطح دانش‌آموزانتان بستگی دارد. من معمولاً در آخر یک یا دو دقیقه به آن‌ها وقت می‌دهم تا غلط‌گیری کنند. همچنین, وقت داشته باشند تا چیزهایی مثل هجی و نقطه‌گذاری را چک کنند. سپس, پاسخ‌ها را چک کنید و اشتباهات هجی کلمات و نقطه‌گذاری و غیره را تصحیح کنید. شما می‌توانید متن را روی تخته یا به‌صورت آنلاین در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید تا خودشان بتوانند پاسخ‌ها را چک کنند.

 

راهکارهایی برای زبان‌آموزان در سطوح پایین‌تر

اگر مشغول تدریس به دانش‌آموزان مبتدی هستید، بهتر است دیکته به این‌صورت باشد که در هر جمله یک جای‌خالی بگذارید. حتی می‌توانید برای جای‌خالی دو کلمه در پرانتز پس از جای‌خالی قرار دهید. مثلاً:

Jackie goes to_________(the beach, the beats).

اگر بری پیدا‌کردن بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی انگیزه داشته باشید و وقت و انرژی هم داشته باشید. یک برگه تمرین دیکته آماده کنید که در آن فقط پیشوند و پسوند کلمات نوشته شده باشد. سپس دانش‌‎آموزان باید به دیکته گوش کنند و کلمات را کامل کنند. این تمرین برای تدریس هجی کلمات عالی است و با آن می‌توانید به دانش‌‎آموزانیاد دهید, چگونه اجزاء کلام (parts of speech) و ابتدا و انتهای آن‌ها را بشنوند یا بخوانند.

برای زبان‌‎آموزان توضیح دهید که اگر آن‌ها بدانند اجزاء متفاوت کلام چگونه هجی می‌شوند. مثلاً افعال اغلب به ing ختم می‌شوند، خیلی ساده‌تر می‌توانند آنچه را که می‌شنوند، بنویسند. اگر زبان‌آموزان, هنگام امتحان دادن بدانند که کلمه‌ای مربوط به کدام اجزاء کلام است، بهتر می‎‌توانند معنای آن را حدس بزنند.

 

راهکارهایی برای زبان‌آموزانی در سطوح بالاتر 

برای زبان‌آموزان سطح متوسط یا پیشرفته خیلی مهم است که به آن‌ها یاد بدهید که چگونه حدس بزنند که کلمه بعدی در دیکته چیست. چیزهایی مثل با هم‌آیی (گروهی از لغات که با هم می‌آیند) را به‌طور خلاصه برای آن‌ها تدریس و دوره کنید. در این‌صورت دانش‌‎آموزان می‌توانند با استفاده از آن‌ها استرس و اضطراب خود را به‌هنگام شنیدن متن کاهش دهند. یک مثال ارائه دهید:

How are you ____ _____? (you today)

از دانش‌‎آموزان بخواهید درباره متن دیکته فکر کنند. متن همراه با هم‌آیی‌ها اغلب می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا کلماتی را که به‌هنگام نوشتن دیکته از قلم انداخته‌اند بنویسند.

 

راهکارهایی برای تدریس روش‌های شنیداری

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی به زبان‌آموزان این است که آن را به مهارت‌های جزئی‌تر تقسیم کنید. همان روش‌هایی را به‌کار برید که اگر خودتان به‌جای دانش‌‎آموزانتان بودید به‌کار می‌‎بردید. اگر واقعاً می‎‌خواهید دانش‌آموزان را به چالش بکشید، خلاصه‌کردن و تعریف متن با واژگان خودشان هم مهارت‌های خیلی مفیدی هستند. اکثر دانش‌آموزان در این مهارت‌ها یا ضعیف هستند یا تمرینی روی آن‌ها ندارند. بهتر است از دانش‌‎آموزان بخواهید, مثلاً خلاصه‌ای از متن دیکته را در یک جمله بنویسند که معنای اصلی متن را در برداشته باشد. شاید جزئیات کلیدی هم در آن موجود باشد. شما باید یک جمله خلاصه هم خودتان داشته باشید تا به‌عنوان یک مثال ایده‌آل به آن‌ها نشان دهید.

 

روش‌های لازم برای فعالیت دیکته نویسی

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی1.    متنی را انتخاب کنید که می‌خواهید برای دانش‌آموزان خود بخوانید.
2.    از روی متن بخوانید و زبان‌آموزان هم باید آنچه را که می‌شنوند، بنویسند.
3.    به زبان‌آموزان وقت بدهید برای غلط‌گیری و سپس وقتی‌که بتوانند با هم‌گروهی خود نوشته‌هایشان را مقایسه کنند.
4.    اگر متن دیکته را روی کامپیوتر خود دارید، آن را روی صفحه بگذارید تا زبان‌آموزان بتوانند کار خود را چک کنند.
5.    اگر گمان می‌کنید که بعضی یا تعداد کمی از دانش‌‎آموزان زحمت چک‌کردن و تصحیح اشتباهات را به خودشان نداده‌اند. به آن‌ها بگویید بابت هر سه اشتباهی که تصحیح نکرده باشند در پایان دوره، یک نمره از نمرات حضور در کلاس را از دست خواهند داد. در این‌صورت بیشتر زبان‌آموزان ناگهان روی دیکته خود تمرکز می‌کنند و کار خود را چک می‌کنند تا اشتباهات خود را تصحیح کنند.

 

 

یادگیری لغات انگلیسی جدید 

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی این‌ است که به دانش‌آموزان کلمات جدید یاد بدهیم و آن‌ها را در ستون و فعالیت‌های موجود معرفی کنیم. اما چطور می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا کلمات جدید را پس از اینکه یاد گرفتند به خاطر بسپارند؟ چطور می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که کلمات به‌هنگام نیاز در ذهن آن‌ها می‌مانند؟ ۴ راه وجود دارد: 

 

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

 

نویسنده: Jeremy Harmer
مترجم: یاسمین خوشه چین

 

نکته: تیترها و اعداد سبز رنگ (در حال حاضر در دست ترجمه است) نشانگر مباحث تدریس نشده‌ای هستند که برای مطالعه  آن بخش‌ها، باید به مبحث مورد‌نظر رجوع شود.

 

۱. ایجاد انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

(Arousal and Affect 'cuddle factor' (A & A

دانش‌آموزان کلماتی را راحت‌تر به‌خاطر می‌سپارند که احساسات‌شان را درگیر خود کند. در یک کلاس، زبان‌آموزان به معلم خود گفتند که کلمه Cuddle (در آغوش گرفتن) را به خوبی به‌خاطر سپرده‌اند. زیرا معنی آن را دوست داشتند و نوع تلفظ آن به‌نظر آن‌ها با نمک بود. اگر بتوانیم این عامل که Cuddle Factor نامیده می‌شود را با کلمات دیگر نیز بیامیزیم، دانش‌آموزان با علاقه‌ی بیشتری به یادگیری آن‌ها می‌پردازند. (البته اگر همان لحظه‌ای که کلمه را برای اولین‌بار می‌بینند با کلمه ارتباط احساسی برقرار نکرده باشند).

 

۲. مشارکت شناختی

(Congnitive Engagements (CE

اگر دانش‌آموزان مجبور به حل برخی تمرینات یا استفاده مکرر از یک کلمه باشند، آن‌ها را به خاطر می‌سپارند. یعنی اگر مجبور به استفاده از مغز خود و حل برخی از معماها باشند، می‌توانند کلمات مورد‌نظر را در جای درست قرار دهند.

 

۳. بازیابی و استفاده

(Retrieval and Use (R &U

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی این است که دانش‌آموزان را تشویق به پیدا‌کردن معنی کلمات می‌کنیم، آن‌ها را به‌خاطر می‌سپارند. حتی زمانی‌که آن‌ها را به‌کار می‌گیریم تا در ذهن خود در این مورد بگردند و چیزی را که در اعماق آن دفن شده است را پیدا کنند. زمانی‌که ما آن‌ها را وادار به استفاده از زبانی که در‌حال یادگیری آن هستند می‌کنیم. به‌خصوص در فعالیت‌های ارتباطی و گفتمان‌ها، آن‌ها با این روش باید کلمات را بازیابی و استفاده کنند. هر‌ چه بیشتر این‌کار را انجام دهند، کلمات راحت‌تر در ذهن‌شان ثبت می‌شود.

 

۴. مشاهده کلمات به طور مکرر

(Repetition of Encounter (RofE

اگر دانش‌آموزان یک کلمه جدید را فقط یک یا دو دفعه ببینند، شانس کمتری وجود خواهد داشت که آن را به‌خاطر بسپارند. آن‌ها باید یک کلمه را بارها و بارها ببینند. دیدن یک کلمه، تنها سه دفعه در یک کلاس کافی نیست! دانش‌آموزان باید تا یک زمان معین یک کلمه را به‌طور مکرر ببینند. دیدن کلمات باید با یک مقدار فاصله زمانی باشد تا کلمات برای آن‌ها جا بیفتد. مثال‌هایی از فعالیت‌هایی که باعث می‌شود کلمات به‌خوبی به‌خاطر سپرده شوند. در مثال‌های زیر، خواهید فهمید که کدام‌یک از ۴ مورد بالا، به کدام‌یک از فعالیت‌های زیر مربوط می‌شود.

 

۱. شعر خوانی زبان انگلیسی

(poetry spaces (A&A, CE

می‌توانیم شعرهایی با کلمات و عبارات جدید که یاد گرفتند، به آن‌ها نشان دهیم یا برایشان بخوانیم. دانش‌آموزان باید سعی کنند حدس بزنند که آن کلمات یا عبارات چه معنی می‌دهند. اگر احساسات آن‌ها را به فعالیت و شعر جلب کنیم، کلمات را به‌خاطر خواهند سپرد. فعالیت‌های همراه با شعر در ۶۳ نگاهی می‌اندازیم. بخش ۶۳

 

۲. کلماتِ جزیره‌ی خالی از سکنه (A & A, RofE )

بعد از پایان تدریس، از دانش‌آموزان بخواهید به کلمات و عباراتی که در طول این مدت یاد گرفتند، نگاهی بیندازند. می‌توانیم از آن‌ها بپرسیم چه کلماتی (حداکثر پنج کلمه) و چرا با خود به یک جزیره‌ی خالی از سکنه می‌برند. ایده دیگر می‌تواند این باشد که کدام کلمه‌ها را در یخچال  Fridge می‌گذارند تا بعداً از آن‌ها استفاده کنند. چه کلمه‌ای را در سطل آشغال Dustbin  می‌اندازند که در‌واقع به آن‌ها نیازی ندارند و چه کلماتی را در چمدان  Suitcase می‌گذارند چرا که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند.

حتما بخوانید: نحوه‌ی تولید حروف بی صدا و صدادار

 

۳. دسته‌بندی کلمات انگلیسی

(Categotizing words (CE

می‌توانیم از دانش‌آموزان خود بخواهیم به دسته‌بندی کردن کلمات فکر کنند. به‌طور مثال، می‌توانیم بخوانیم که مانند یک  Word Detective کارآگاه شوند. بین کلماتی که در چند هفته اخیر یاد گرفتند، کلمات را دسته‌بندی کنند و آن‌ها را در دسته‌های مربوطه بگذارند. مثلاً: حمل و نقل، کلماتی که احساسات را بیان می‌کنند، فعل‌هایی که شغل‌ها را توصیف می‌کنند و...

می‌توانیم بخواهیم آن‌ها را به‌ترتیب قدرت کلمه یا غیره بنویسند. مثلاً: ترکیب کلمات مربوط به احساسات را نگاهی بیندازند و آن‌ها را بین Hate و Love  جای دهند:

دسته‌بندی کلمات CE

کلمه‌ی متفاوت را خط بزن

 (Odd one out (CE, RofE

می‌توانیم به دانش‌آموزان گروهی از کلمات را بدهیم و از آن‌ها بخواهیم که کلمه متفاوت را خط بزنند. مثلاً کلمات: Train, bus, car, airplane, bicycle

پاسخ bicycle است زیرا با نیروی انسانی به حرکت می‌افتد, اما بقیه با نیروی مکانیکی کار می‌کنند. سپس به دانش‌آموزان بگوییم که توضیح دهند و ثابت کنند که چرا یک کلمه با بقیه متفاوت است.

شبکه خورشیدی (۱)(Word map1 (R&U

برای داشتن بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی می‌توانیم یک نمودار مانند دیاگرام زیر (شماره ۱) روی تخته بکشیم. سپس دانش‌آموزان به‌صورت دو نفری یا گروهی باید این نمودار را تا جایی که می‌تواند گسترده‌تر کنند تا چیزی مانند دیاگرام (شماره ۲) به وجود بیاید.


بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

 

شبکه خورشیدی (۲) (Word map 2 (CE

می‌توانیم یک کلمه را انتخاب کنیم و سپس از دانش‌آموزان بخواهیم تا مانند دیاگرام زیر شبکه خورشیدی از آن تهیه کنند.

 

بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی

برای توضیحات و تنوع بیشتر، ۸۲ را نگاهی کنید. بخش ۸۲

 

داستان خوانی به زبان انگلیسی

(Storytelling (R&U

می‌توانیم به دانش‌آموزان‌مان در هر سطحی از زبان، (به جز افرادی که کاملاً Beginner هستند) لیستی از ۱۰ کلمه (هر تعداد کلمه دیگری) بدهیم. آن‌ها باید ۵ عدد از آن‌ها را استفاده کنند (هر عدد دیگری که به صلاح دید شماست) تا داستانی بنویسند. آن‌ها داستان‌ها را به‌صورت گروهی آماده می‌کنند. (بخش ۶۷) یک نفر از هر گروه به گروه دیگر می‌رود تا داستان را تعریف کند.

به‌طوری که هر داستان، ۴، ۵ الی ۶ بار در کلاس گفته شده باشد. هر بار تعریف‌‌کردن داستان، با مقداری پیشرفت همراه است. ایده‌های تدریس بسیاری برای General English در بخش ۴۴-  بخش۴۶ برای دانش‌آموزان جوان‌تر در ۹۱- ۱۰۱ و برای  CLIL در بخش ۱۰۲ - بخش ۱۱۰ می‌باشد.

 


مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 1 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۹/۱۲ 12/2/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/بهترین-روش-یادگیری-املای-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture