Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری

وقتی دانش‌آموزان به کلاس شما وارد می‌شوند، چه به طور فیزیکی چه به صورت حضور در کلاسهای آنلاین، در وهله‌ی اول دو پرسش در ذهن خود دارند: آیا می‌توانم کار را انجام دهم؟ و آیا در این کلاس پذیرفته خواهم شد؟

پتانسیل آن‌ها برای موفقیت بستگی به این دارد که بتوانند به هر دوی این پرسش‌ها، پاسخ مثبت بدهند. زبانی که شما به کار می‌برید، در اینجا نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در اینجا راهکارهایی ارائه می‌کنیم که به شما در ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری کمک می‌کند. 

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

class online english iran languages best

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

راهکار اول:

همیشه قوانین کلاس و روال کار را به صورتی مثبت و با همکاری ایجاد کنید. وقتی کلاس‌هایی را می‌بینم که " حرف نزنید " در آن‌ها یک قانون است، ناراحت می‌شوم. پیشنهاد می‌کنم شروع کلاس با بحث با دانش‌آموزانتان در این مورد باشد که چگونه بهتر یاد می‌گیرند و سپس بر اساس آن قوانین را وضع کنید. اگر بعضی از دانش‌آموزان می‌گویند بعضی اوقات نیاز به محیطی آرام برای کار دارند، تابلویی مانند این: " قسمت ساکت، مغزها در حال کارند " را امتحان کنید. اگر قوانین کلاس شما می‌گوید که " ما در کلاس از تلفن همراه استفاده نمی‌کنیم "، دانش‌آموزان شما نباید ببینند که معلمشان با موبایل برای کسی پیام می‌فرستد. قوانین کلاس باید برای همه برابر باشد.

 

راهکار دوم:

You can do itبرای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری به طور مداوم بگذارید دانش‌آموزانتان بدانند که به آن‌ها ایمان دارید. گفتن این جمله که " می‌دانم می‌توانی انجامش دهی " به جای این جمله که " باید بیشتر کار کنی "، نشانه‌ای از اعتماد شما به آنهاست و فقط یک جمله‌ی سرزنش آمیز نیست. گفتن این جمله که " دیروز در مورد این صحبت کردیم، یادتان نیست؟ " بچه‌ها را مقصر می‌کند. به جای آن جمله‌ای مثل " این را به خوبی دیروز بیان کردیم، می‌دانم امروز می‌توانید آن را یاد بگیرید "، موفقیت گذشته‌ی او را به یادش می‌آورد. این‌ها دو نوع کاربرد زبان است که می‌تواند تفاوتی بزرگ در دید آن‌ها نسبت به اعتمادی که به آن‌ها دارید ایجاد کند. می‌توانید در مورد کار " کارول دک " درباره‌ی طرز تفکر پیرامون رشد، فکر کنید.

 

 

 

حتما بخوانید: بهترین راه آموزش زبان به کودکان

راهکار سوم:

وقتی می‌خواهید در مورد طرز فکر صحبت کنید، طرز فکر خود را بررسی کنید. آیا به توانایی خود برای یادگیری و رشد اعتقاد دارید؟ آیا به این اعتقاد دارید که محدودیت‌های شما به عنوان یک معلم است که الگوساز یادگیری و رشد است؟ به نموداری که در مورد طرز فکر یک معلم در اینجا وجود دارد نگاهی بیندازید. یک معلم خلاق می‌تواند بهترین کلاس آنلاین را با بالاترین بازدهی ارائه دهد به‌شرط آن که محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند.

 

راهکار چهارم:

از زبان خود برای این استفاده کنید که به دانش‌آموزان نشان دهید، برای منافع خود یاد می‌گیرند نه برای منافع شما. نمی‌توانم تعداد دفعاتی را بشمارم که دستوری را از معلم‌ها شنیده‌ام با این جمله که " کاری که می‌خواهم برای من انجام دهید این است که ... ". این به دانش‌آموز می‌گوید که آن‌ها کاری را به خاطر نفع و تائید معلم انجام می‌دهند. فقط این قسمت دستور را حذف کنید و با این جمله شروع کنید " اولین چیزی که باید برای یادگیری این مطلب انجام دهید این است که... ". یادگیری باید به سود یادگیرنده باشد نه به سود معلم.

 

راهکار پنجم:

امتیاز دادن به عملکرد دانش آموزموقع ارائه‌ی بازخورد، صادق باشید. بازخورد خوب به دانش‌آموز می‌گوید کارش را درست انجام داده است، کجا از او نمره کم شده است و مشخصاً در آینده چه کاری باید انجام دهد. در بهترین کلاس آنلاین نیز که از لحاظ فیزیکی معلم و زبان‌آموز در کنار یکدیگر نیستند، بازخورد باید عادلانه باشد. زمانی که در کلاس هنر در سال هفتم بودم را به خاطر می‌آورم. من استعدادهای زیادی دارم اما کشیدن نقاشی یکی از آن‌ها نیست. معلم روی طرحی که از یک پرتقال کشیده بودم، برای من نوشت " خوب است ". من خوب می‌دانستم که طرح کثیف و نامرتبی که کشیده بودم، خوب نبود. آن طرح حتی معرفی معقولی از میوه‌ای نبود که برای انسان شناخته شده باشد. اگر چیز دیگری می‌گفت شاید فایده‌ی بیشتری می‌بردم. مثلاً می‌خواهیم در مورد پرسپکتیو صحبت کنیم یا سعی کن روی طرحت سایه بزنی. گفتن خوب است به بهبود کار من کمکی نکرد. گرفتن جایزه‌ای که استحقاقش را نداری، اثر جایزه گرفتن را هنگامی که واقعاً آن را به دست می‌آوریم را کمرنگ می‌کند.

 

راهکار ششم:

وقتی با مسئله یا مشکل رفتاری یک دانش‌آموز سر و کار دارید، به جای آن که سرزنش کننده باشید سعی کنید واقع بین باشید این عمر به ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری کمک می کند. مثلاً به جای آن که بگوئید:" چرا مداد جاکوب را گرفتی؟ "، با این که چه اتفاقی افتاد شروع کنید. اگر از دانش‌آموزی بپرسید که چرا این کار را انجام داده است؟ سبب حالت تدافعی می‌شود. من مداد او را برداشتم چون روی من اسم گذاشته بود. این می‌تواند منجر شود به چرخه‌ی اجتناب ناپذیر " من نکردم، چرا تو کردی ". اگر از آن‌ها بپرسید چه اتفاقی افتاد؟ به آن‌ها اجازه می‌دهید که داستان‌های خود را تعریف کنند که توسط معلم تعدیل می‌شود. تشویق‌هایی مثل " فکر می‌کنی کارت باعث شد جاکوب چه احساسی داشته باشد "، " فکر می‌کنی به چه نحو دیگری می‌توانستی رفتار کنی؟ "، " دفعه‌ی بعد باید چه کار کنی؟ "، ارائه دهید.

دانش‌آموزان در محیط امن بهتر یاد می‌گیرند

محیطی که احساس می‌کنند در آن ارزش دارند و مورد حمایت قرار می‌گیرند. وقتی چنین محیطی را فراهم می‌آورید، مطمئن شوید که روش‌هایی را به کار می‌برید که اساس تحقیقاتی دارند و با استفاده از آن‌ها بچه‌ها به طور روشن و واضح می‌فهمد که از آن‌ها چه انتظاراتی دارید. حتی در بهترین کلاس آنلاین نیز دانش‌آموز باید احساس امنیت کند. ایجاد محیطی قدرتمند برای یادگیری و استفاده از روش‌هایی که بر اساس تحقیقات مورد تائید قرار گرفته‌اند، سبب می‌شود بچه‌ها بتوانند به این سوال پاسخ مثبت دهند که " آیا می‌توانم کار را انجام دهم؟ " و " آیا در اینجا مورد قبول خواهم گرفت؟ ". امیدواریم راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۶/۱ 8/22/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/راهکارهای-ایجاد-محیطی-مثبت-برای-یادگیری

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture