Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

یادگیری زبان از طریق مسافرت

از خیلی مردم شنیده‌ام که بهترین راه برای یادگیری یک زبان, یادگیری زبان از طریق مسافرت است. این حرف فقط تا حدودی درست است. در واقع سفر کردن برای کمک به تبدیل تئوری به عمل یعنی به کار بردن آموخته‌های خود در موقعیت‌های واقعی، عالی است.

گرچه یادگیری چیزهای جدید در مسافرت در خیلی از موارد نسبت به یادگیری آن‌ها در خانه یا کلاس در درجه‌ی دوم قرار دارد. من فکرمی‌کنم مسافرت خیلی مفید است. اما یادگیری زبان از طریق مسافرت به عنوان ابزاری برای یادگیری زبان چینی، یک نوع مبالغه است.

 

موافقان و مخالفان یادگیری زبان از طریق مسافرت

 

مسافرت برای تمرین آنچه تاکنون یاد گرفته‌ایم مفید است, اما برای یادگیری مطالب جدید به همان اندازه مفید نیست. تسلط به زبان تا حد زیادی به یادگیری لغات جدید و چگونگی ترکیب آن‌ها با یکدیگر برای انتقال معنا بستگی دارد. خیلی ساده است که مسافرت، جای مناسبی برای یادگیری لغات زیاد نیست. مقاله‌ی من را در مورد اهمیت داشتن دایره‌ی لغات وسیع را بخوانید.

به همین دلیل برای آن‌که تأثیر گذار باشید، نیاز دارید که زمان زیادی را روی یادگیری بگذارید. به اینترنت دسترسی داشته باشید و ترجیحاً محیط مناسبی برای مطالعه داشته باشید.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

پنج مزیت واقعی مسافرت به‌منظور یادگیری زبان

اگرچه بحث را تا حدی با لحن منفی شروع کردم، اما فکر می‌کنم مزیت‌های سفر رفتن واقعیت دارد. چیزهایی که با روش‌های دیگر باز تولید می‌شوند، به هنگام مسافرت به‌گونه‌ای زیبا گرد هم می‌آیند.

 

1.    به آنچه یاد گرفته‌اید تسلط پیدا می‌کنید

این شاید مهم‌ترین مزیت مسافرت باشد، یادگیری زبان از طریق مسافرت است. صرف‌نظر از زمان زیادی که در خانه صرف یادگیری زبان کرده‌اید، اگر می‌خواهید در سطحی بالاتر از مبتدی صحبت کنید. واقعاً نیاز دارید از زبان در موقعیت‌های واقعی استفاده کنید. در ابتدا زمان می‌برد تا بتوانید لغات صحیح را پیدا کنید. قبل از آن‌که ترتیب صحیح لغات را پیدا کنید نیاز دارید فکر کنید.

با تمرین این کار راحت‌تر خواهد شد, می‌توانید این را در خانه هم امتحان کنید. سایت بازی لغات را برای روانی بیشتر چک کنید). مسافرت برای این خوب است که شما را مجبور می‌کند که تمرین زیادی داشته باشید. خصوصاً اگر در منطقه‌ای که به آن مسافرت کرده‌اید زبان انگلیسی بلد نباشند.

 

2.    موارد استفاده از لغات و محتوای فرهنگی را می‌آموزید

کلاس درس مکانی ثابت با نقش‌های تعریف شده‌ی مشخص است؛ اما زندگی واقعی چنین نیست. مسافرت به این معناست که شما با افراد مختلف زیادی در موقعیت‌های متفاوتی روبرو می‌شوید. مثلاً انواع مختلف زبان چینی را می‌شنوید و چینی را خودتان به کار می‌برید. دیکشنری‌ها می‌توانند به شما بگویند که یک لغت چه معنایی دارد. اما توضیح نمی‌دهند که این لغات کی به کار برده می‌شوند.

فقط دانستن این‌که یک نشانه در زبان چینی به معنای " ایده " است. به آن معنا نیست که شما می‌توانید هر جایی که " ایده " را در زبان انگلیسی به کار می‌برید. در زبان چینی هم در همان‌جا آن نشانه را به کاربرید. مسافرت، شما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که در آن قادر خواهید بود. بیشتر چینی بشنوید و مدل‌های ذهنی زبانی خود را با آن وفق دهید.

 

3.    مهارت شنیداری‌تان بهبود می‌یابد

اگرچه این کار با زندگی در خارج از کشور و توجه کردن امکان‌پذیر است. اما مسافرت هم راه فوق‌العاده‌ای برای بهبود مهارت شنیداری است. شما به نواحی مختلفی سفر می‌کنید و شاید با لهجه‌های متفاوتی روبرو شوید. شنیدن لهجه‌های مختلف به شما کمک می‌کند که به آن‌ها عادت کرده و آن‌ها را درک کنید.

علاوه بر این وقتی مسیر قطاری را چک می‌کنید یا در جایی اتاقی رزرو می‌کنید. شما واقعاً نیاز دارید آنچه افراد دیگر می‌گویند را تشخیص دهید. سر تکان دادن و لبخند زدن وقتی نزدیک خانه‌تان هستید. می‌دانید چه‌کار باید بکنید، کار می‌کند، اما وقتی در مسافرت هستید بسیاری از برخوردها مثل امتحان درک متن هستند.

 

4.    با مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا می‌شوید

شاید هنگام سفر به چین در مقایسه با زمانی که در محیط چینی زبان زندگی می‌کنید. نیاز نباشد خیلی چینی صحبت کنید، اما می‌توانید با مردم مختلف بیشتری صحبت کنید. هم کلاسی‌ها و دوستان نزدیک خود را فراموش کنید! برای شناخت مردم، رسوم آن‌ها، احوال و فرهنگ آن‌ها، باید از نزدیک آن‌ها را تجربه کنید. شاید این چیزها بخشی از زبان خالص نباشد، اما اگر واقعاً هدفتان یادگیری زبان چینی باشد، شناخت آن‌ها ضروری است.

 

5.    اعتماد به نفس خود را بالا می‌برید

هر بار که محیط امن خانه را برای رفتن به سفر ترک می‌کنم، احساس می‌کنم اعتماد به نفسم بیشتر می‌شود. متوجه می‌شوم که از دفعه‌ی قبل، چیزهای بیشتری یاد گرفته‌ام و همه چیز راحتت تر از قبل، پیش می‌رود.

حداقل در تایوان، بسیاری از اهالی، مشوق هستند یعنی اگر حتی فقط یک کلمه چینی بلد باشید بازهم شما را مورد تشویق قرار می‌دهند. از شما سؤالات تکراری می‌پرسند و پس از مدتی واقعاً به‌خوبی می‌توانید خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا زبان چینی یاد می‌گیرید و غیره. این خیلی حس خوبی است! اما مواظب باشید، چون این هدیه برای بالا بردن اعتماد به نفس شما بسیار عالی است اما راه خوبی برای ارزشیابی سطح زبان شما نیست.

 

یا تنها سفر کنید یا با یک گروه کوچک سفر کنید

اگر یکی از اصلی‌ترین اهداف مسافرت شما یادگیری زبان چینی باشد، باید از راه صحیح آن را یاد بگیرید. مسافرت با دوچرخه به همراه دوست چینی‌تان ‌که انگلیسی صحبت می‌کند به هیچ عنوان چیزی به شما یاد نمی‌دهد. شما با دوستتان انگلیسی صحبت می‌کنید و او هم با بومی‌های به زبان چینی صحبت می‌کند. در اینجا چند مورد مفید را ارائه می‌دهیم:

 

•    تنهایی مسافرت کنید

 فایده‌ی آن روشن است، هر کاری را باید خودتان انجام دهید و بر اساس آن یاد می‌گیرید. جنبه‌ی منفی آن این است که بعضی اوقات سخت است و هرکسی دوست ندارد تنهایی سفر کند.


•    با افرادی که چینی بلد نیستند، سفر کنید

 این مورد هم عالی است. اگر والدین خود را همراه ببرید و یا بعضی از دوستانتان را به همراه داشته باشید، نه تنها باید تمام مکالمات را با بومی‌ها خودتان انجام دهید، بلکه باید ترجمه هم بکنید.


•    با دوستانی که به زبان چینی صحبت می‌کنند، سفر کنید

 این بستگی به این دارد که چه دوستانی دارید، اما اگر شانس داشته باشید می‌توانید چیزهایی ببینید که تا کنون هرگز ندیده‌اید. کسانی که چینی صحبت می‌کنند ممکن است نقش راهنما را هم برای زبان و هم برای فرهنگ داشته باشند.

به عنوان نتیجه‌گیری می‌خواهم بگویم بله مسافرت کردن ابزاری مهم برای یادگیری زبان است. اگرچه به‌گونه‌ای مفید است که بیشتر مردم قادر به تشخیص آن نیستند. از طریق یادگیری زبان از طریق مسافرت، شما نمی‌توانید یک زبان را خیلی سریع یاد بگیرید. اگر فقط گاه‌گاهی مسافرت کنید اما با مسافرت رفتن شما می‌توانید آنچه تاکنون آموخته‌اید را افزایش دهید. می‌توانید دانش تئوریک خود را به مهارت‌های عملی تبدیل کنید.

در یک دوره‌ی فشرده‌ی زبان چینی ماندرین ثبت نام کنید. همین‌طور اگر بخواهید می‌توانید در خبرنامه‌ی هفتگی من شرکت کنید. برای اطلاع از این‌که اطلاعات شخصی شما چگونه کنترل می‌شود، لطفاً سیاست‌های حریم شخصی را مطالعه کنید.

 


Refrence:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 2 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۷/۲۵ 10/17/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/یادگیری-زبان-از-طریق-مسافرت

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture