Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

چرا MESSY PLAY تا این حد مهم است؟

چرا MESSY PLAY  تا این حد مهم است

چرا MESSY PLAY  تا این حد مهم است؟ زیرا کودکان عاشق کثیف کردن هستند، این کثیف کردن می‌تواند له کردن ژله لابلای انگشتانشان باشد، مالیدن رنگ به صورتشان یا خرد کردن غلات با انگشتانشان باشد!

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

آیا بازی کثیف کاری واقعاً برای کودکان فایده دارد؟

بله! MESSY PLAY خیلی برای رشد کودک مهم است. این بازی سبب می‌شود کودکان تجربه حسی و لمسی جالبی داشته باشند که سبب افزایش کنجکاوی در آن‌ها می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا دنیای اطراف خود را کشف کنند و مهارت زبانی، خلاقیت و یادگیری را در آن‌ها افزایش می‌دهد. کودکان از طریق تجربه و اکتشاف، می‌آموزند و بازی کثیف کاری آن‌ها را تشویق می‌کند تا بافت‌های تازه را کشف کنند و مواد گوناگون را با دست زدن و لمس کردن بشناسند. نه تنها این بازی سبب یادگیری و افزایش رشد شناختی کودک می‌شود، بلکه سبب بهبود رشد جسمانی او هم می‌شود!


مزیت‌های بازی کثیف کاری برای رشد جسمانی کودک

برای درک این مطلب که چرا MESSY PLAY  تا این حد مهم است؟ باید بدانید که بازی کثیف کاری سبب رشد مهارت‌های حرکتی اولیه در کودکان کم سن و سال می‌شود. وقتی کودکان خمیربازی را له می‌کنند، برداشتن ماسه و کشیدن تصویر روی آرد را یاد می‌گیرند. آن‌ها با به کارگیری ماهیچه‌های انگشتان دست و پا، مچ، بازو و کتف، مهارت‌های حرکتی خود را برای انجام حرکات کوچک بهبود بخشند. کودکان در هنگام بازی با برداشتن اشیاء مختلف و با ترکیب ماهیچه‌های مختلف، ایجاد تناسب میان مهارت‌های حرکتی را تمرین می‌کنند.


مهارت‌های حرکتی درشت

وقتی کودکان در آب می‌پرند، ماسه پرتاب می‌کنند یا تصاویر بزرگی را با استفاده از اشیاء بزرگتری نظیر مگس کش هایی که برای رنگ کردن از آن‌ها استفاده می‌شود، ایجاد می‌کنند، در حال رشد مهارت‌های حرکتی درشت هستند. کودکان برای انجام حرکات بزرگ‌تر از ماهیچه‌های بزرگ بازو، پا و بدن خود استفاده می‌کنند. این حرکات سبب تعادل و هماهنگی و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود.


تقویت ماهیچه‌ها

هنگامی که کودکان به وسیله بازی‌های کثیف کاری، مهارت‌های حرکتی درشت را تمرین می‌کنند، به تقویت ماهیچه‌های خود و کنترل آن‌ها در بدن مشغول هستند. معرفی بازی‌های کثیف کاری مختلف به کودکان سبب تقویت ماهیچه‌های مختلف آن‌ها می‌شود. مثلاً کشیدن تصاویر با رنگ به کودکان کمک می‌کند تا ماهیچه‌های دست و انگشتان خود را تقویت کنند. این کار، آن‌ها را برای نگه داشتن مداد در دست و کنترل حرکات موقع نوشتن آماده می‌سازد. انجام کارهایی مثل کوبیدن پا روی custard سبب تقویت ماهیچه‌های پاهای آن‌ها می‌شود.


هماهنگی میان چشم و دست

موقع بازی کثیف کاری، با لمس اشیاء، هماهنگی میان چشم و دست کودکان افزایش می‌یابد. این نوع بازی‌ها سبب بهبود و برانگیختن تمرکز در کودکان می‌شود. بازی‌هایی مثل بریدن شکل‌ها از خمیربازی یا برداشتن چیزهای کوچک و گذاشتن آن‌ها در مکان‌های کوچک به رشد مهارت گرفتن و انداختن اشیاء و همچنین هماهنگی میان چشم و دست می‌شود.


کنترل و تعادل بدن

بازی کثیف کاری یک فعالیت حسی دستی است که کنترل بدن کودکان را افزایش داده و سبب ایجاد تعادل از طریق حرکات کوچک و بزرگی می‌شود که به هنگام بازی انجام می‌دهند. اعمال ساده‌ای مثل نگه داشتن قلم موی نقاشی یا ریختن آب از یک ظرف به ظرف دیگر به کودکان کمک می‌کند که روی مهارت‌های حرکتی درشت تمرکز داشته باشند که با تمرین سبب بهبود کنترل و تعادل می‌شود.
 


10معرفی بازی MESSY PLAY ساده

یک روز دلگیر زمستانی، زمانی که تلویزیون شما را دیوانه کرده است و کودکان کاری برای انجام دادن ندارند، کابینت‌های آشپزخانه خود را باز کنید و با سر هم کردن یک بازی کثیف کاری، آن‌ها را سرگرم کنید! کثیف کاری‌های بی‌پایان و بازی‌های خلاقانه می‌تواند کودکان را در هر سنی که باشند سرگرم کند! علاوه بر این‌که آن‌ها هنگام بازی، می‌آموزند و مهارت‌های خود را رشد می‌دهند، روی زبان و برقراری ارتباط هم کار می‌کنند و روش‌های حل مسئله را هم می‌آموزند و... پس این بازی یک نوع آموزش هم محسوب می‌شود! اگر شما مخالف کثیف کردن هستید، در فهرست زیر بازی‌هایی هست که کثیف کاری آن‌ها کمتر است، اما به راحتی می‌توان در آن‌ها هم کثیف کاری کرد! از یک جعبه مانند جعبه‌هایی که زیر تخت قرار می‌گیرند، برای نگهداری مواد بازی استفاده کنید. یک ملحفه کهنه یا یک سفره پلاستیکی روی زمین پهن کنید و بچه‌ها را با لباس راحت یا پوشک روی آن قرار دهید تا بتوانند خوب دست به کار شوند!


بازی با برنج1.    بازی با برنج

این بازی کثیف کاری زیادی ندارد اما خیلی سرگرم کننده است! می‌توانید آن‌ها را با رنگ خوراکی رنگ کنید یا همین‌طور ساده به کار برید. از قاشق، قابلمه، آبکش و غیره استفاده کنید. این یک بازی حسی است و برای تمرین برداشتن و ریختن و اندازه‌گیری عالی است. این بازی یک چیز جادویی است که تا حدی می‌تواند بد عنق ترین کودکان را آرام کند.

 

 


رنگ‌های خوراکی2.    رنگ‌های خوراکی

ما خیلی علاقه‌مندیم تا در کلاس‌های هنری کودکان از رنگ‌های خوراکی استفاده کنیم که به راحتی هم می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. می‌توانید با چیزهایی مثل ماست یا رشته‌های شیرین‌بیان (با اضافه کردن کمی رنگ خوراکی)، ترکیب یک رنگ خوراکی با آرد و آب گرم، رنگ انگشتی تهیه کنید. می‌توانید یکی از دستورهای رنگ کردن آرد را هم امتحان کنید، مثل دستوری که در The Imagination Tree! آمده است. کاغذهای بزرگی (کاغذهای آستردار هم ارزان و هم برای این کار عالی هستند) روی زمین پهن کنید و به کودک خود اجازه بدهید روی آن بکشد و شاهکارهای خود را خلق کند!

 


بازی با ژله3.    بازی با ژله

چلپ چلپ...چند اسباب‌بازی توی ژله قایم کنید و بگذارید کودکتان اسباب‌بازی را پیدا کند. یا از پودر ژله با مقدار کمی آب استفاده کنید برای تهیه خمیر. حالا یک رنگ ژله‌ای دارید!

 

 

 


بازی با غلات و آجیل4.    بازی با غلات و آجیل

برای کسانی که مخالف کثیف کاری هستند، یک جعبه یا یک سینی پر از آجیل و غلات خشک می‌تواند ماده خوبی برای بازی باشد! از اسباب‌بازی‌هایی مثل کامیون یا بولدوزر استفاده کنید و محیط را به یک محیط ساختمان‌سازی تبدیل کنید و با استفاده از آب می‌توانید مثلاً کمی سیمان درست کنید!

 

 


گلوپ (Gloop)5.    گلوپ (Gloop)!

آیا این یک جسم جامد است یا یک مایع است؟ به ندرت پیش می‌آید که کودکی (حتی بزرگسالی) از آن خوشش نیاید. با ترکیب آرد و آب و با اضافه کردن کمی رنگ، یک اسلایم فوق‌العاده برای هالووین بسازید!

 

 

 


خمیر ابری6.    خمیر ابری

خیلی نرم و شکل‌پذیر است. درست مانند ماسه (اما سنگریزه و شن ندارد) که می‌توان به سادگی آن را درست کرد، فقط کافی است مقداری آرد را با روغن گیاهی با انگشتان خود مخلوط کنیم تا به بافت نرم و قالب پذیری برسیم. حالا شروع به بازی کنید!

 

 

 


 گِل شکلاتی (Chocolate mud)7.    گِل شکلاتی (Chocolate mud)

فقط کافی است که از دستور تهیه خمیر ابری که در بالا گفته شد استفاده کنید. در اینجا، از پودر شکلات استفاده کنید! از قابلمه‌های پلاستیکی استفاده کنید. می‌توانید کمی سبزیجات هم اضافه کنید و به این ترتیب شما مزرعه سبزیجات خودتان را دارید و می‌توانید آن را شخم بزنید و با آن بازی کنید! می‌توانید برای دفعات بعدی بازی، این مواد را در جعبه‌های پلاستیکی که درشان محکم بسته می‌شود برای مدتی نگه دارید!

 

 


بازی با ماکارونی و اسپاگتی8.    بازی با ماکارونی و اسپاگتی

این بازی برای مهارت‌های حرکتی درشت و مهارت چنگ زدن گاز انبری در کودکان خیلی عالی است. بازی با ماکارونی همیشه موفق است و انجام آن خیلی ساده است! آن‌ها را فقط به اندازه‌ای که پخته شوند بپزید و برای قشنگ شدن آن‌ها می‌توانید به آن‌ها رنگ خوراکی بزنید. خواهید دید که این بازی چقدر سرگرم کننده است.

 

 


بازی با آرد9.    بازی با آرد

هیچ وقت خواص بازی با چیز ساده‌ای مثل آرد را نادیده نگیرید! این بازی یک منظره برفی ایجاد می‌کند، مثل یک طوفان برف است! این بازی برای بالا انداختن و به زمین کوبیدن عالی است! می‌توانید روی آن شکل یا طرحی بکشید و چیزهای ابتدایی بنویسید و... پس شروع کنید!

 

 

 


برف فوق‌العاده10.    برف فوق‌العاده

برای این بازی علاوه بر کابینت‌های آشپزخانه به کابینت حمام هم باید دستبرد بزنید! آرد غلات و خمیر ریش را با هم مخلوط کنید و با دست خورد کنید و با آن برفی فوق‌العاده بسازید. این بازی برای بچه‌های خیلی کوچکی که فوراً دهان خود را با آن پر می‌کنند، مناسب نیست اما بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند ساعت‌ها سرگرم بازی و مخلوط کردن آن باشند!

امیدواریم مقاله چرا MESSY PLAY  تا این حد مهم است؟ برایتان مفید بوده باشد.  اگر می‌خواهید MESSY PLAY را در خانه انجام دهید، علاقه‌مندیم تصاویری از بازی شما داشته باشیم. آن را به رسانه‌های اجتماعی ما khazaelischool@ بفرستید تا بتوانیم کاری که شما انجام داده‌اید را ببینیم.

 


 


Refrence:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 1 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ 2/28/2021 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/-MESSY-PLAY

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture