Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم

زبان آموزان من به مباحث دستوری کاملاً مسلط هستند اما هنگامی که می‌خواهند با یک انگلیسی زبان صحبت کنند، دچار مشکل می‌شوند و خود را کاملاً ناتوان می‌بینند. در واقعیت تنها راه بهبود فصاحت در گفتار، انجام تمرین‌های زیاد شنیداری است. پس چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟ 

موارد زیر نکاتی هستند در باب چگونگی بهبود مهارت‌های گفتاری. فراموش نکنید که گوش دادن زیر بنای سخن گفتن است! اما اگر می‌خواهید مهارت سخن گفتن خود را بهبود ببخشید، در زیر نکاتی برای شما ذکر شده است.

 

چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم

 

مترجم: الهه قاسمی

 

صحبت کردن با شریکی انگلیسی زبان

اولین مورد که بسیار هم مهم است این است که برای صحبت کردن فردی را بیابید که زبان مادری وی انگلیسی است. زبان آموزانی که در نزدیکی افرادی زندگی می‌کنند که زبان مادری‌شان انگلیسی است، می‌توانند موقعیت‌هایی غیر رسمی بیابند تا با همسایه‌ها و افراد دارای حرفه‌های مختلف صحبت کنند.

عضو شدن در یک کلوپ و یا یک سازمان داوطلبانه، می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای آشنایی و دوستی با مردم باشد. اگر این امکان را ندارید، یک معلم خصوصی بگیرید. دانش آموزان بسیاری با معلم‌های خصوصی به صورت آنلاین و از طریق اسکایپ و یا گوگل هنگ اوتس کلاس دارند.

 

دقت یکسان در گوش دادن و صحبت کردن

هنگامی که با فردی انگلیسی زبان سخن می‌گویید، سعی کنید میان صحبت کردن و گوش دادن تعادل برقرار کنید. اینکه قبل از صحبت کردن سؤالاتی را در ذهن خود آماده کنید، ایده بسیار خوبی است و کمک می‌کند تا مکالمه شما جریانی رو به جلو و عقب داشته باشد. اگر طرف صحبت شما سؤالی را مطرح کرد و شما پاسخی طولانی به وی دادید، می‌توانید سوال را به عقب برگردانده و از خود وی بپرسید "تو در این باره چه فکر می‌کنی؟" یا "تو چطور؟"

 

مکالمه خود را ضبط کنید

چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟ ضبط کردن صدایتان بهترین راه است برای اینکه بتوانید از یک مکالمه با فردی انگلیسی زبان بیشترین نفع را ببرید.

وقتی دوباره به مکالمه خود گوش می‌دهید، می‌توانید تلفظ خود را مورد ارزیابی قرار دهید و مواردی که در آن‌ها نیاز به تمرین بیشتر دارید را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید محتوای مکالمه‌تان را نیز مورد بررسی قرار دهید، از کلمات جدید یا سوء تفاهم‌ها یادداشت‌برداری کنید و سؤالاتی را برای دفعه بعد آماده کنید.

 

خود را در محاصره زبان انگلیسی قرار دهید

راه دیگری که برای تقویت مهارت صحبت کردن خود دارید این است که تا جای ممکن در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید. یکی از این برنامه‌ها استفاده از خانه زبان و بازی برای یادگیری زبان انگلیسی است و همچنین برنامه‌های انگلیسی زبان مانند تلویزیون یا فیلم‌هایی به زبان انگلیسی ببینید.

در صورت نیاز از زیرنویس نیز استفاده کنید و یک برنامه را چندین بار ببینید. با هر بار دیدن یک برنامه متوجه مقدار بیشتری از مطالب می‌شوید. گوش دادن باعث می‌شود که با ریتم و نحوه تلفظ لغات در انگلیسی آشنا شوید. وقتی به طور کامل با صداها آشنا شدید، شروع به تقلید آن‌ها کنید.

 

با موسیقی و فیلم‌ها تمرین کنید

به آهنگ‌های انگلیسی زبان گوش دهید و با آن‌ها بلند آواز بخوانید. موسیقی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری طرز تلفظ است. گوش دادن به آهنگ‌ها و خواندن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید لغات و عبارات را (اگر آهنگ به راحتی قابل فهم باشد) به یاد بیاورید. همچنین به شما کمک می‌کند تا ریتم تلفظ لغات را هر چه طبیعی‌تر بیاموزید.

با تقلید ناخودآگاه از خواننده آهنگ، شما می‌آموزید که عبارات را مانند انگلیسی زبان‌ها تلفظ کنید. یکی از آهنگ‌های خیلی خوب برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، آهنگ "غذا خوری تام" است که سوزان وگا آن را اجرا کرده است. این آهنگ از این جهت خوب است که احساسات و فعالیت‌های روزمره را با زبانی ساده بیان می‌کند.

تماشای فیلم گزینه بهتری برای یادگیری زبان انگلیسی است. شما می‌توانید لغات، اصطلاحات، اصطلاحات عامیانه و تلفظ لغات را با دیدن فیلم بیاموزید. علاوه بر این تماشای فیلم تمرین خوبی برای مهارت شنیداری نیز هست. نکته مهم این است که هنگام تماشای فیلم تکنیک آن را اجرا کنید.

 

بلند بخوانید

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟ بلند خواندن روش بسیار خوبی برای تمرین صحبت کردن است، به خصوص زمانی که کسی را برای تمرین سخن گفتن ندارید. بلند خواندن به شما این امکان را می‌دهد تا روی تلفظ لغات دقت کنید بدون آنکه نگران این مسئله باشید که لغات را به یاد بیاورید.

مطالبی را بخوانید که آن‌ها را متوجه می‌شوید. بعضی از دانش آموزان ویدیوهایی را تماشا می‌کنند که زیر نویس دارند. برای مثال بعضی از ویدیوهای تد زیرنویس لغت به لغت دارند. با بلند خواندن از روی زیرنویس می‌توانید تلفظ خود را چک کنید و آن را با آنچه از ویدیو می‌شنوید مقایسه کنید.

 

با خودتان صحبت کنید

بیان بلند افکارتان و یا روایت داستانی کارهایی که انجام می‌دهید می‌توانند روش‌های بسیار مؤثری برای تمرین سخن گفتن باشند (من در حال نوشیدن قهوه هستم و هم اکنون می‌خواهم کتابم را باز کنم).

با صحبت کردن با خودتان در ترجمه افکارتان مهارت پیدا می‌کنید و به راحتی می‌توانید آن‌ها را بیان کنید. می‌توانید به تنهایی این تمرین را انجام دهید در این صورت فشاری روی شما نخواهد بود چرا که کسی اشتباهات شما را نمی‌شنود.


تکنیک یادگیری انگلیسی با دیدن فیلم

وقتی با دیدن فیلم انگلیسی می‌آموزید می‌توانید مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنید. فیلم‌ها به شما کمک می‌کنند انگلیسی را کاملاً طبیعی و روان صحبت کنید. البته برای آموختن انگلیسی از طریق دیدن فیلم باید تکنیک درست را رعایت کنید. معلم‌ها و دانش آموزان زیادی سعی می‌کنند تا از طریق دیدن فیلم و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی بیاموزند.

به تنهایی دیدن فیلم‌ها بی تأثیر است چرا که شما بیشتر محتوای فیلم را متوجه نمی‌شوید و یادگیری عمیق نخواهید داشت. تکنیک یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به تلاش، همان‌طور که در کتاب ای جی آمده است. روشی مؤثر برای یادگیری کامل و تسلط بر لغات، عبارات، دستور زبان و تلفظ‌هایی است که در یک فیلم می‌شنوید.

در این روش شما هر صحنه از فیلم را بارها و بارها تمرین می‌کنید تا کاملاً آن را یاد بگیرید و بعد به سراغ صحنه بعد می‌روید. هدف این روش این است که شما مطالب را طوری عمیق بیاموزید که هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش نکنید.

 

مزیت یادگیری انگلیسی از طریق دیدن فیلم

چرا از طریق تماشای فیلم و تلویزیون انگلیسی بیاموزیم؟

از مزیت یادگیری انگلیسی از طریق دیدن فیلم و یا تماشای تلویزیون این است که شما زبان انگلیسی را کاملاً واقعی و آن‌طور که افراد انگلیسی زبان از آن استفاده می‌کنند، می‌آموزید. با دیدن فیلم شما تلفظ طبیعی کلمات، لغات روزمره، دستور زبان مکالمات، اصطلاحات رایج و عامیانه را می‌شنوید.

مزیت دیگر این است که همه این‌ها را از طریق داستان‌های جالب و احساسی می‌آموزید. تماشای فیلم‌ها و تلویزیون روشی قدرتمند و در عین حال لذت‌بخش برای بهبود زبان انگلیسی شماست. در این ویدیو ای جی تکنیک تماشای فیلم را مرحله به مرحله توضیح می‌دهد. این تکنیک را با تمام فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان انجام دهید.

تکنیک را دقیقاً همان‌طور که ای جی می‌گوید انجام دهید. این روشی است که توسط آن می‌توانید انگلیسی را با تسلط کامل روی مطالبی که می‌خوانید، بیاموزید. در این روش به آرامی روی یک فیلم کار می‌کنید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا روی اولین فیلمی که می‌بینید تسلط پیدا کنید. هر چه بیشتر پیش می‌روید، روند یادگیری شما نیز سریع‌تر می‌شود.

برای پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم باید بگویم که یادگیری از طریق فیلم یکی از بهترین راه ها است.

 

یادگیری زبان از طریق تماشای فیلم انگلیسی

روز اول:

صحنه‌ای از فیلم را در حد 2 یا 3 دقیقه با زیرنویس تماشا کنید. در روز اول این کار را بین 4 تا 5 بار تکرار کنید.

روز دوم:

حنه قبلی را بدون زیرنویس ببینید. این کار را 4 تا 5 بار انجام دهید.

روز سوم:

همان صحنه قبل را ببینید، اما این بار بعد از هر جمله فیلم را متوقف کنید، آ ن جمله را تکرار کنید و تلفظ آن را عیناً کپی کنید.

روز چهارم:

همان صحنه قبلی را دنبال کنید. همزمان با بازیگران جملات را تکرار کنید، بدون اینکه وقفه‌ای در کارتان ایجاد شود. تلفظ‌ها را کپی کنید و در صورت نیاز از زیرنویس استفاده کنید.

روز پنجم:

این بار بدون زیرنویس صحنه مورد نظر را ببینید و مکالمات را بیان کنید. تلفظ‌ها، احساسات و حرکات بازیگران را کپی کنید.

 روز ششم:

(اختیاری) مکالمات را بیان کنید و این بار صدای خود را ضبط کنید. تلفظ خود را با تلفظ‌های بازیگران فیلم مقایسه کنید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: الهه قاسمی

امتیاز: 5 از 4 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۱/۶ 1/26/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چگونه-می-توانیم-بهتر-انگلیسی-صحبت-کنیم

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture