Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟

در پاسخ به کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ باید گفت کودکان کم سن و سال، فراگیران طبیعی زبان هستند. آن‌ها برعکس نوجوانان و بزرگسالان این انگیزه را دارند که زبان را بدون یادگیری آگاهانه، فرا بگیرند. آن‌ها توانایی این را دارند که تلفظ‌ها را تقلید کنند و قوانین را برای خودشان تمرین کنند.

همچنین, هیچ‌گاه فکر نمی‌کنند که یادگیری زبان انگلیسی مشکل است. مگر این‌که چنین چیزی را بزرگسالان گفته باشند. چون خودشان احتمالاً انگلیسی را از طریق کتاب‌هایی یاد گرفته‌اند که بر اساس گرامر بوده است. نکات زیر را در‌مورد یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان کم سن و سال به‌عنوان زبان دوم مطالعه کنید. به راستی کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ در این مقاله به مواردی اشاره شده که می‌تواند پاسخگوی این سوال باشد.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

مزیت‌های زود شروع کردن یادگیری زبان

•    کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ آن‌ها استراتژی‌های یادگیری زبان ذاتی و فردی خود را برای فراگرفتن " زبان خانه " به‌کار می‌برند. در نتیجه, خیلی زود می‌فهمند که از همان استراتژی‌ها می‌توانند برای یادگیری انگلیسی هم استفاده کنند.
•    کودکان زمان این را دارند که از طریق فعالیت‌هایی شبیه بازی، یاد بگیرند. آن‌ها زبان را از طریق شرکت در فعالیت‌هایی یاد می‌گیرند که مشترکاً با یک بزرگسال انجام می‌دهند. اول آن فعالیت را می‌فهمند و بعد معنا را از زبان بزرگسال متوجه می‌شوند.

 


•    کودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ آن‌ها زمان بیشتری برای تنظیم زبان انگلیسی با برنامه‌ی روزانه‌ی خود دارند. فکر کودکان هنوز با حقایقی که باید ذخیره و آزمایش شوند، شلوغ نشده است. مدارس هم دنبال برنامه‌های غیر رسمی هستند. کودکان ممکن است تکلیفی برای خانه نداشته باشند یا کم باشد. همچنین استرس کمتری در مورد رسیدن به استانداردها دارند.
•    کودکانی که فرصت یادگیری زبان دوم را در سنین پائین دارند. همان استراتژی‌های یادگیری زبان ذاتی خود را برای زبان‌های دیگر هم به‌کار می‌برند. یادگیری زبان سوم، چهارم یا حتی زبان‌های بیشتر، ساده‌تر از یادگیری زبان دوم است.
•    کودکانی که به‌جای یادگیری آگاهانه‌ی زبان، یعنی همان کاری که کودکان بزرگتر و بزرگسالان انجام می‌دهند. آن‌را فرا می‌گیرند، تلفظ بهتری دارند و احساس بهتری در مورد زبان و فرهنگ دارند.

وقتی کودکان تک زبانه به بلوغ می‌رسند و خودآگاهی بیشتری پیدا می‌کنند توانایی آن‌ها برای فراگیری زبان کاهش می‌یابد. آن‌ها احساس می‌کنند باید آگاهانه به مطالعه زبان انگلیسی از طریق برنامه‌های گرامر- محور بپردازند. سنی که در آن این تغییر به وجود می‌آید تا حد زیادی بستگی به سطح رشد فردی کودک و انتظارات جامعه دارد.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی

به طور طبیعی زبان گفتاری پیش از زبان خوانداری و نوشتاری یاد گرفته می‌شود.


مرحله‌ی سکوت

مرحله سکوتکودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ وقتی بچه‌ها، زبان خانه را یاد می‌گیرند، یک مرحله سکوت را تجربه می‌کنند. مرحله‌ای که قبل از این‌که بتوانند صحبت کنند، نگاه می‌کنند و گوش می‌دهند. آن‌ها از طریق حالات چهره یا ایما و اشاره ارتباط برقرار می‌کنند.

زمانی‌که کودکان کم سن و سال انگلیسی یاد می‌گیرند هم ممکن است چنین مرحله‌ی سکوتی وجود داشته باشد. یعنی زمانی‌که ارتباط و درک اتفاق می‌افتد قبل از آن‌که حتی یک کلمه انگلیسی حرف بزنند. در این هنگام والدین نباید کودکان را با وادار کردن به تکرار لغات، مجبور به شرکت در دیالوگ‌ها کنند.

 

دیالوگ‌های گفتاری باید یک‌طرفه باشند. گفته‌های بزرگسالان فرصت‌های مفیدی را برای کودکان ایجاد می‌کند تا زبان را یاد بگیرند. وقتی بزرگسالان از یک فرم تنظیم‌شده‌ی گفتار برای راحت‌تر کردن یادگیری استفاده می‌کنند. کودک ممکن است خیلی از این استراتژی‌های مورد استفاده‌ی بزرگسالان را در یادگیری زبان خانه به‌کار بندند.


مرحله‌ی شروع صحبت کردن

بعد از مدتی که بستگی به تعداد جلسات زبان انگلیسی دارد. هر کودکی (دخترها اغلب سریع‌تر از پسرها هستند) شروع به گفتن کلمه‌های منفرد (گربه، خانه) می‌کند. عبارات کوتاه ساخته شده در گفتارها (این چیه؟ این کتاب منه، نمی تونم، اون ماشینه، وقت رفتن به خونه اس).

کودک آن‌ها را حفظ کرده است. تلفظ را دقیقاً بدون دانستن اینکه این عبارات از بیش از یک کلمه تشکیل شده‌اند، تقلید می‌کند. این مرحله تا مدتی ادامه می‌یابد یعنی تا زمانی‌که کودک زبان بیشتری یاد بگیرد. سپس, بتواند عبارات خود را بسازد و از آن‌ها استفاده کند.


ایجاد زبان انگلیسی

ایجاد زبان انگلیسیبه تدریج کودکان عباراتی را می‌سازند که شامل یک لغت حفظ شده است. کودکان لغات دیگری را که بلدند (یک سگ، یک سگ قهوه‌ای، یک سگ قهوه‌ای و مشکی) به آن اضافه می‌کنند.

یک بخش زبانی حفظ شده که ورودی خود را به آن (آن صندلی من است، زمان بازی) اضافه می‌کنند. با توجه به تعداد مواجهه‌ی کودکان با زبان انگلیسی و کیفیت تجربه‌ای که داشته‌اند، به تدریج جملات کاملی را تولید می‌کنند.

 

 

 

فهمیدن

فهمیدن همیشه مهم‌تر از حرف زدن است و توانایی کودکان کم سن و سال برای فهمیدن را نباید دست‌کم گرفت. برای دانستن این که کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند این مطلب را درنظر داشته باشد. آن‌ها زبان خانه‌ی خود را از طریق سرنخ‌هایی که در محتوی گفتار وجود دارد, می‌فهمند.

گرچه ممکن است هرچه را که در زبان خانه‌ی خود می‌شنوند، متوجه نشوند اما لب مطلب را می‌فهمند. این یعنی آن‌ها تعدادی لغت مهم را می‌دانند. سپس از سر نخ‌های مختلف برای فهمیدن معنا استفاده می‌کنند. با تشویق، آن‌ها خیلی زود مهارت‌های درک لب مطلب را در زبان انگلیسی یاد می‌گیرند.

نا امیدی

نا امیدیپس از گذشتن جلسات ابتدایی انگلیسی که برای کودکان تازگی دارد. برخی از کودکان کم سن و سال به‌خاطر ناتوانی در ابراز افکارشان به زبان انگلیسی، دچار نا امیدی می‌شوند. بقیه می‌خواهند خیلی سریع مثل زبان مادری خود به انگلیسی صحبت کنند.

با ایجاد قطعه‌های اجرایی مثل من می‌توانم تا دوازده به انگلیسی بشمارم. با سرودهای خیلی ساده‌ی انگلیسی که شامل عبارات از قبل ساخته شده هستند، می‌توان بر این نا امیدی‌ها غلبه کرد.

 

 

اشتباهات

نباید به کودکان گفت که آن‌ها اشتباه کرده‌اند چون هر تصحیح فوری می‌تواند انگیزه‌ی آن‌ها را از بین ببرد. اشتباهات ممکن است بخشی از فرآیند تمرین قوانین گرامری باشد. همچنین, اشتباهات ممکن است در تلفظ‌ها اتفاق بیفتد. مثلاً " I goed " خیلی زود تبدیل به "went " می‌شود.

اگر کودک بشنود که بزرگسالان می‌گویند " yes, you went " یا اگر بزرگسالی بشنود " zee bus " و " the bus " تکرار کند. درست مثل یادگیری زبان خانه، اگر کودکان فرصت این را داشته باشند. همان جمله‌ی اصلاح شده را از زبان بزرگسالان بشنوند، درزمان خود، اشتباهاتشان را اصلاح می‌کنند.

تفاوت‌های جنسیتی

تفاوت‌های جنسیتیمغز پسرها با دخترها متفاوت است و این مسئله بر نحوه‌ی یادگیری و کاربرد زبان در پسرها اثر می‌گذارد. در کلاس‌های مختلط ممکن است به جهت توانایی طبیعی دخترها برای کاربرد زبان، پسرها در سایه قرار بگیرند.

بعضی اوقات این می‌تواند پسرها را آماده کند. اگر پسرهای کوچک بخواهند پتانسیل خود را به‌کار گیرند. نسبت به دخترها تجارب زبانی متفاوتی خواهند داشت. البته دستاوردهای آن‌ها نباید با دخترها مقایسه شود.

 

 

 

محیط‌های یادگیری زبان

اگر کودکان تجربه‌ی درستی نداشته باشند. توسط بزرگ‌ترها با استفاده از تکنیک‌های حمایتی، همراهی نشوند. ممکن است یادگیری انگلیسی برایشان مشکل شود. کودکان کم سن و سال باید احساس امنیت کنند. بفهمند که دلیل مشخصی برای کاربرد زبان انگلیسی وجود دارد.

  •  فعالیت‌ها باید به فعالیت‌های جالب روزانه‌ای متصل شود که از پیش بلد بودند. مثل به اشتراک گذاشتن یک کتاب مصور انگلیسی، خواندن یک سرود به انگلیسی یا خوردن اسنک با استفاده از زبان انگلیسی.
  •  جلسات انگلیسی باید سرگرم کننده و جالب باشد. بر روی مفاهیمی تمرکز کند که کودکان قبلاً در زبان خانه‌ی خود آموخته‌اند. در این‌صورت کودکان دو چیز را یاد نمی‌گیرند. مفهوم جدید و زبان جدید، بلکه فقط زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند. در نتیجه برای حرف زدن در مورد چیزهایی که از قبل می‌دانستند.
  •  در صورت امکان باید فعالیت‌هایی را صورت داد که با وسایلی خاص تقویت می‌شوند. چون این کار باعث افزایش درک کودکان می‌شود و سبب بالا بردن علاقه‌ی کلی می‌شود.

خواندن

خواندنکودکان چگونه انگلیسی یاد می‌گیرند؟ کودکانی که می‌توانند به زبان خانه‌ی خود بخوانند معمولاً یاد می‌گیرند که چطور به زبان انگلیسی هم بخوانند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه لغات را به زبان خانه‌ی خود رمز گشایی کنند. کودکان می‌توانند معنای آن را از متن بفهمند و اگر به آن‌ها کمک نکنید که لغات را به زبان انگلیسی رمز گشایی کنند.

ممکن است تکنیک‌های رمزگشایی زبان خانه‌ی خود را به زبان انگلیسی منتقل کنند و در نهایت انگلیسی را با لهجه‌ی زبان خانه‌ی خود بخوانند. کودکان کم سن و سال قبل از رمز گشایی زبان انگلیسی نیاز به فهمیدن الفبای 26 حرفی انگلیسی و همین‌طور صداهای زبان انگلیسی دارند. چون انگلیسی 26 حرف و تقریباً 44 صدا دارد (در زبان انگلیسی معیار) دارد.

بهتر است برای معرفی صداهای دیگر, زمانی بماند که کودکان تجربه‌ی بیشتری در کاربرد زبان و خواندن پیدا کرده‌اند. اگر کودکان زبانی را که سعی می‌کنند به آن زبان بخوانند را قبلاً یاد گرفته باشند. شروع خواندن به زبان انگلیسی، آسان خواهد بود. اگر کتاب‌ها را با بزرگ‌ترها به اشتراک بگذارند یا سرودهای کودکستانی را یاد بگیرند. بیشتر آن‌ها خودشان تمرین خواهند کرد که چگونه به زبان انگلیسی بخوانند، همان گونه که دوست دارند زبان را حفظ کنند.

حفظ کردن چیزی که بلدند، مرحله‌ی مهمی در یادگیری خواندن است. به کودکان این فرصت را می‌دهد که خودشان لغات ساده را رمزگشایی کنند. وقتی بانکی از لغاتی که قادر به خواندن آن‌ها هستند را ساختند، احساس اعتماد به نفس می‌کنند. در این‌صورت می‌توانند آماده‌ی روش‌هایی شوند که بیشتر ساختارگرا هستند.

 

حمایت والدین

کودکان نیاز دارند که بفهمند در حال پیشرفت هستند. آن‌ها نیاز به تشویق مداوم و جایزه‌هایی برای اجرای خوبشان دارند. والدین در موقعیت ایده‌الی برای ایجاد انگیزه و کمک به یادگیری کودکان خود هستند. حتی اگر انگلیسی خودشان در حد ابتدایی باشد و در حال یادگیری آن در کنار کودکانشان هستند.

والدین با همکاری با کودکان خود نه تنها زبان انگلیسی و فعالیت‌های کودکان خود را به خانه می‌آورند. بلکه می‌توانند بر روش کودک خود در یادگیری زبان و فرهنگ‌های دیگر تأثیر بگذارند. عموماً این موضوع قابل قبول است که بیشتر روش‌های همیشگی و مادام‌العمر در سنین هشت یا نه سالگی شکل می‌گیرد.

یادداشت مترجم: در این مقاله هر جا که از واژه‌ی " زبان خانه " استفاده شده است منظور زبانی است که توسط اکثریت افراد در خانه استفاده می‌شود و لزوماً زبان مادری نیست.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.8 از 5 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۷/۱۸ 10/9/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/کودکان-چگونه-انگلیسی-یاد-می-گیرند

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture