Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

آموزش زبان جدید به کودکان

آموزش زبان جدید به کودکان به کودک شما منحصربه‌فرد است. اما آنچه در همه‌ی کودکان مشترک است کنجکاوی طبیعی و توانایی غریزی آن‌ها برای یادگیری زبان دوم است. مغز ما پویا و دائماً فعال است و مغز کودکان مشغول‌ترین مغز است.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

آموزش زبان جدید به کودکان

مغز کودکان خیلی فعال است

چرا آموزش زبان جدید به کودکان مهم است و کودکان زبان‌های جدید را بهتر یاد می‌گیرند؟ تحقیقات نشان داده است که کودکان با سرعتی دو برابر حرف زدن، زبان را می‌فهمند. بر طبق گفته‌ی دکتر پاتریشیا کوهل، مغز یک کودک کم سن و سال دو برابر مغز افراد بزرگسال فعال است. کوهل اظهار می‌دارد، نوزادان و کودکان کم سن و سال در فراگیری زبان دوم نابغه هستند. او می‌گوید کودکان می‌توانند تمام صداهای تمام زبان‌ها را تشخیص دهند و این استثنایی است، چون ما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم.

 ما شنونده‌های محدود به فرهنگ هستیم. همچنین ما می‌توانیم صداهای زبان خودمان را تشخیص بدهیم, اما صداهای زبان‌های خارجی را نمی‌توانیم تشخیص بدهیم. وقتی کودکان در سنین پایین در معرض زبان‌های دیگر قرار می‌گیرند. این فرصت‌هایی را به آن‌ها می‌دهید. در چنین شرایطی قابلیت طبیعی آن‌ها برای شنیدن و تشخیص صداهای زبان‌های دیگر و فهم آنچه می‌شنوند، فعال شود.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

ساده ترین یادگیری زبان توسط کودکان

یادگیری زبان به کودکانچرا آموزش زبان جدید به کودکان انجام می‌شود و کودکان زبان‌های جدید را بهتر یاد می‌گیرند؟ زیرا کودکان برای آنکه چیزی را به دست بیاورند، ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها شادمانه از حجم بسیاری از یادگیری که در حال شکل‌گیری است، آگاه نیستند. آن‌ها هر چیزی را از طریق احساسشان کسب می‌کنند و بین آنچه می‌شنوند، می‌بینند، استشمام می‌کنند. همچنین می‌چشند یا لمس می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنند.

 

اگر کودک شما در حال بازی کردن با ماشین‌هایش است. همزمان چیزهایی را درباره‌ی رنگ، شکل، اندازه، بافت، اختلاف‌ها، جهات و درک مکانی (جلو، عقب، طرفین) یاد می‌گیرد. دایره‌ی لغاتش را (از طریق شنیدن لغات جدید، نام بردن و توصیف) افزایش می‌دهد. یاد می‌گیرد که چطور چیزی را که لازم دارد، (شفاهی یا غیرشفاهی) درخواست کند.

چیزها را طبقه‌بندی (بیا همه‌ی اتوبوس‌های آبی را در یک جعبه بگذاریم) می‌کند. وسایل را (بعد از این کدام می‌آید؟) پشت سرهم قرار می‌دهد. وقتی‌که ما شرایط درستی را فراهم آوریم، یادگیری و رشد کودکان به‌صورت طبیعی و هماهنگ، اتفاق می‌افتد.
شعار ما در آموزشگاه زبان خزائلی "زندگی یعنی بازی و یادگیری" است، ما به‌تجربه به این اصل دست پیدا کرده‌ایم. پیج اینستای آموزشگاه گواه موفقیت ما در زمینه آموزش زبان به کودکان می‌باشد.

 

محیط احساسی کودکان برای یادگیری زبان

در سال‌های اولیه‌ی زندگی کودک شما، محیط احساسی، درست به‌اندازه‌ی محیط جسمانی حائز اهمیت است. کودکان وقتی احساس امنیت، شادی، با ارزش بودن و شنیده شدن داشته باشند، یادگیری در آن‌ها اتفاق می‌افتد. این‌ها برای هر نوع تجربه‌ی یادگیری در سال‌های اولیه‌ی زندگی، مهم هستند.

این تجارب شامل آموزش زبان جدید به کودکان و یادگیری یک زبان دیگر هم می‌شود. چیزی که کودکتان به آن احتیاج دارد، محیطی عاشقانه، محرک و غنی در تعادل با فعالیت‌های متکی بر بزرگسال و فعالیت‌های متکی بر کودک، است. فعالیت‌های متکی بر بزرگسال شامل: داستان، شعر، آواز، بازی، هنر، کاردستی، رقص و فعالیت‌های حرکتی است. بهتر است, کودک را در معرض زبان قرار می‌دهد.


در مقاله‌های زیر نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها برای شما گردآوری شده است که شامل فیلم و برگه‌های قابل چاپ می‌باشد. شما می‌توانید این فعالیت‌ها را به‌راحتی در منزل انجام داده و در کنار فرزندان خود از بازی و یادگیری لذت ببرید:

مقالات مفید:

استفاده از گرامر برای مکالمه

بازی‌های نمایشی

همراه با کاردستی انگلیسی را تمرین کنید

شعرها و بازی‌های حرکتی

کتاب خواندن به همراه کودکتان

انگلیسی حرف زدن در خانه

 اما تعاملی که خصوصاً در فعالیت‌های متکی بر کودک شکل می‌گیرد، واقعاً سبب افزایش پیشرفت زبان کودک می‌شود. برقراری ارتباط معنا‌دار و صحیح را در محیط، تشویق می‌کند. شرایط درست، حتی به کودکان کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرند.

 

کودکان از بازی با زبان‌ها لذت می‌برند؟

بازی با زبان‌هایادگیری یک زبان دیگر در سنین پائین به کودک شما اجازه می‌دهد تا کاملاً از نحوه‌ی تولید صدا، لذت ببرد. کودکان از بازی با زبان‌ها نمی‌ترسند. آن‌ها به طرف جادوی آهنگ و آواز کشیده می‌شوند. آن‌ها ریتم آهنگ را می‌شنوند و تجربه می‌کنند و از درآوردن ادای تلفظ لغات جدید و لغات بیگانه لذت می‌برند. همچنین با تکرار با لغات قافیه‌دار بازی می‌کنند و حتی مثال‌هایی از خود اختراع می‌کنند.

 

با انجام این کارها کودک شما به صداهای زبان گوش می‌دهد و نادانسته بر روی ریتم، تکیه، آهنگ و تلفظ هم کار می‌کند. فراگیران بزرگتر زبان بعضی اوقات این کشش را به کلمات و صداها ندارند. آن‌ها خودآگاه می‌شوند و به بازی صریح و بی‌پروا با زبان علاقه‌ی کمتری نشان می‌دهند.

تنظیم زود هنگام صداهای زبان انگلیسی، منافع زیادی در آینده خواهد داشت. تحقیقی در سال 2017 توسط موسسه‌ی CELL نشان می‌دهد. بین توانایی کودکان کم سن و سال برای خواندن آهنگ‌های کودکستانی و روشی که آن‌ها برای بازی با صداها و تمرین مهارت‌های اولیه‌ی خواندن دارند، رابطه وجود دارد.

 

کودکان از اشتباه کردن، کمتر می‌ترسند؟

به راستی چرا کودکان زبان‌های جدید را بهتر یاد می‌گیرند؟ زیرا کودک شما نگرشی مبتنی بر آزمون و خطا دارد. اشتباه کردن، بخش با ارزشی از فرآیند یادگیری است. از لحاظ پیشرفت زبان، کودکان با آن اشتیاقی که برای یادگیری هر چه که در اطرافشان می‌شنوند، دارند. مسلم است که اشتباه هم می‌کنند. همه‌ی ما مثال‌هایی از اشتباهات گرامری کودکان داریم.

اما آن‌ها مثال‌هایی هستند از اینکه کودکان قوانین زبان را به‌صورت معمول به‌کار می‌برند. آن‌ها از بی‌قاعدگی‌های زبان مطلع نیستند. وقتی کودکان را در هر سنی در معرض زبان جدیدی قرار می‌دهیم. آن‌ها از مزایای تجربه کردن زبان به‌عنوان قسمتی طبیعی از رشد خود، بهره می‌برند. پیشرفت آن‌ها با ترس از اشتباه کردن، سرکوب نمی‌شود، چیزی که برای ما به‌عنوان بزرگسال اتفاق می‌افتد. کودکان کم سن و سال به‌سادگی روی راه خود به طرف درست یادگرفتن، کار می‌کنند.

 

چگونه می‌توانیم موفقیت را پایه‌ریزی کنیم؟

مزایای دراز مدت آموزش زبان جدید به کودکان، چیزی بیش از برقراری رابطه با دیگران است. پروفسور " تینا بروس " کارشناس کودکان و بازی، به این موضوع اشاره می‌کند. کودکانی که به سه زبان صحبت می‌کنند که ریشه‌های کاملاً متفاوتی دارند. حوزه‌ی صداهایی که می‌شناسند و چیزهایی که می‌دانند، سبب گسترش فکر آن‌ها می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که زبان دیگری را یاد می‌گیرند، در آزمون‌های استاندارد، نمرات بهتری می‌گیرند. چون یادگیری زبان مهارت‌های شنیدن، مشاهده، حل مسئله و تفکر انتقادی را تقویت می‌کند. این‌ها مهارت‌های قابل تغییری هستند که هم از نظر شخصی و هم از نظر کاری، مزایایی برای همه‌ی عمر دارند. تشویق کودکان برای دوست داشتن زبان در سنین پائین آن‌ها را به خوبی برای مدرسه و زندگی آماده می‌کند.
شما در هر جای دنیا که باشید می‌توانید به خانواده بزرگ خزائلی بپیوندید. با کلاس‌های آنلاین آموزشگاه زبان خزائلی تجربه شیرینی از آموزش زبان داشته باشید. تخصص و افتخار ما آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سه و نیم سال به بالا است.


 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 4 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۵/۸ 7/29/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چرا-کودکان-زبانهای-جدید-را-بهتر-یاد-می-گیرند

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture