Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال

پرورش صحیح کودکان سخت است اما تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال به‌مراتب سخت تراست. به عنوان والدین ما همیشه سعی می‌کنیم که بهترین‌ها را در اختیار کودکان‌مان قرار دهیم. انتظار داریم که آن‌ها رویکردی مثبت در قبال زندگی داشته باشند. اما برای انجام این کار تنها یک راه وجود ندارد. به عبارت دیگر تنها یک روش و تکنیک خاص که به ما کمک کند کودک‌مان را آن‌طور که می‌خواهیم پرورش دهیم، وجود ندارد. 

کلیه تصمیماتی که ما والدین در طول سفر پرفراز و نشیب تربیت و بزرگ کردن کودک‌مان می‌گیریم. بر روی اینکه او چگونه خواهد بود تاثیر می‌گذارند. با این حال نکاتی وجود دارند که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانیم تمام تلاش خود را برای تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال به کار بریم. در این مقاله, نکاتی را برای این‌که چگونه کودکانی شاد پرورش دهیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال

 

راهکارهای تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال

اگر بخواهید شاهد رشد طبیعی کودک خود باشید، لازم است بدانید چه چیزی او را شاد می‌کند.

چگونه اطمینان حاصل کنید که کودک‌تان با شادی بزرگ می‌شود را در ذیل شرح می‌دهیم:

 

۱. تقویت مثبت

بچه‌ها خیلی نیاز به تائید دارند. برای آن‌ها، والدین تنها معیار اخلاقی هستند که می‌توانند تعیین کنند کار بخصوصی را درست انجام داده‌اند یا نه. تقویت مثبت برای پرورش کودک شاد و راضی ضروری است. به همین دلیل لازم است وقتی کودک‌تان کاری را درست انجام می‌دهد از او قدردانی کنید.

اما وقتی کاری را اشتباه انجام می‌دهد او را تشویق نکنید. تشویق اشتباه می‌تواند مضر باشد. ممکن است کودک شما همیشه در انتظار واژه‌هایی برای قدردانی باشد. اما تشویق دائم سبب بروز مشکلات انگیزشی در زندگی آتی او می‌شود.

 

۲. آموزش صبر کردن

کودکان یاد گرفته‌اند که با رضایتمندی فوری، نیرو بگیرند. در دنیای امروز که همه ‌چیز با یک اشاره در دسترس است. نیاز برآوردن تمام احتیاجات در لحظه، روز به روز در حال افزایش است.

این‌که بگذارید کودک‌تان، مزیت‌های لذت طولانی‌ مدت و این حقیقت ساده را درک کند. با این حال هر چیزی مدت‌ زمان خودش را لازم دارد، حائز اهمیت است. یاد دادن ارزش صبر کردن به کودکان، آن‌ها به دشمنی با خود خاتمه می‌دهند و دیگر غمگین و ناراحت نخواهند بود.

 

۳. ایجاد ارتباطات خوب و پرورش آن

زندگی کردن امری شخصی است اما بعد اجتماعی زندگی است که به آن معنا می‌بخشد. خانواده و دوستان شادی بسیار و همین‌طور لحظات به یاد ماندنی‌ای برای ما به ارمغان می‌آورند. آن‌ها زندگی ما را برای همیشه شکوفا می‌سازند. کودکان خیلی راحت با خانواده و دوستان رابطه برقرار می‌کنند.

اما والدین باید به آن‌ها آموزش دهند که چطور با آشناها و یا حتی با همسایه‌ها ارتباط برقرار کنند. عشق شما به کودک‌تان نباید برچسب "استفاده در شرایط خاص" را بگیرد. کودک شما باید بتواند در موارد گوناگون به شما تکیه کند. با رشد و توسعه‌ی روابط با دیگران، کودک شما می‌تواند هویت خود را قوی‌تر و محکم‌تر سازد.

 

۴. پرورش مهربانی

برای این‌که بدانیم چگونه کودکانی شاد پرورش دهیم این امر را مد نظر داشته باشید. در روزهای اول، کودک ممکن است خودخواه باشد و در زندگی‌اش به غیر از خانواده‌اش، کس دیگری برایش مهم نباشد. با گذشت زمان، لازم است کودک شما بداند که غیر از خودش اشخاص دیگری هم در زندگی وجود دارند.

آموزش همدلی و مهربانی با دیگران، کودک، شادی منحصر به فردی را کشف می‌کند. فقط با این کار می‌تواند به دست بیاورد. وقتی می‌خواهد به‌گونه‌ای رفتار کند که نباید رفتار کند، با او صادقانه مکالمه کنید. این‌کار به او کمک می‌کند تا معیارهای اخلاقی خودش را به‌صورت درست بنا نهد و به‌تدریج انسان مهربانی شود.

 

۵. بگذارید کودک‌تان روی پای خودش بایستد

بعضی پدر مادرها بیش از حد از کودکان‌شان حمایت می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند همیشه مثل یک مراقب و ناظر دوروبر آن‌ها باشند. این رفتار ممکن است کودک را عصبانی کند و یا او را بیش از حد به شما وابسته کند. در صورتی‌که با شتاب کودک‌تان را از انجام کار نادرستی که ممکن است. خیلی خطرناک نباشد، منع کنید، ممکن است در دراز مدت برای او مضر باشد.

اگر کودک شما در حین بازی افتاد و زمین خورد، اجازه دهید بیفتد و مدتی هم گریه کند. او به مرور زمان یاد خواهد گرفت که بلند شود، خودش را پاک کند و به بازی اش ادامه دهد.

 

۶. برنامه روزانه منظم داشته باشید

در اوایل کودکی ذهن کودک شما به‌دلیل وجود محرک‌های گوناگون پیرامون او، آشفته و نامنظم است. این می‌تواند باعث سردرگمی و عدم‌ تمرکز در کودکان شود. آن‌ها دائم با خود فکر می‌کنند که «من دارم چه کار می‌کنم؟». با داشتن یک برنامه منظم کودک شما متوجه می‌شود. کی باید از خواب برخیزد، مسواک بزند، غذا بخورد، بخوابد، درس بخواند و بازی کند.

با داشتن یک برنامه منظم روزانه در پایان روز و پس از انجام کارهای روزانه، کودک احساس می‌کند که دست‌آوردی داشته و کار مفیدی انجام داده. برنامه روزانه همچنین به کودک کمک می‌کند تا کارهایی که براش مفید هستند را به صورت مرتب انجام دهد و این باعث ایجاد عادت‌های خوب در کودک‌تان می‌شود. 

 

۷. در جهت پرورش یک مهارت خوب تلاش کنید

ممکن است فرزند شما به موضوعی خاص علاقه پیدا کند. این موضوع می‌تواند مساله‌ای خیلی ساده باشد: مثل‌ جمع‌آوری انواع برگ‌ها، و یا موضوعی پیچیده باشد. همچنین, مانند: این‌که چطور فضانوردان به فضا می‌روند. ممکن است او با دیدن ویدیویی بخواهد پیانو بزند یا برقصد.

به هر چیزی که علاقه دارد، به او زمان دهید تا آن فعالیت را دنبال کند و راهنمایی‌اش کنید تا در آن پیشرفت کند. ممکن است فرزند شما در آینده نخواهد این کار را به عنوان کار و حرفه‌اش ادامه دهد. اما می‌داند چطور آن‌چه را که یاد گرفته حفظ کند. اگر خواست، آن مهارت را تقویت کند. داشتن یک سرگرمی فقط او را خوشحال و مشغول نگه می‌دارد! 

 

۸. با هم خوش بگذرانید

فرزند شما لحظات شادی که با شما گذرانده را بیشتر از سایر خاطرات به یاد خواهد آورد. با او وقت بگذرانید و فعالیت‌هایی پرنشاط انجام دهید. اگر دوست دارد بازی کامپیوتری کند، هم به عنوان هم تیمی، و هم رقیب، همراه او شوید و با او بازی کنید. از نقش والد یا بزرگ‌تر جدا شوید.

در عوض کودک شوید و به‌عنوان دوستش با او بازی کنید و خوش بگذرانید. این‌کار باعث استحکام رابطه بین شما می‌شود. همچنین باعث می‌شود. اعتماد بین شما قوی‌تر شود و فرزندتان بیش‌تر راجع به مسائلش با شما صحبت کند.

 

تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال

 

۹. به صحبت‌های کودک‌تان گوش دهید

بیشتر بچه‌ها احساسات خود را با والدین درمیان می‌گذارند. اما این کار به چشم والدین به صورت داد و فریادهای کودکانه یا بداخلاقی می‌آید، و والدین اکثرا از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. با ادامه این روند این امکان وجود دارد که فرزند شما احساس کند خواستنی نیست و دچار عقده حقارت شود.

او نیاز دارد بداند که می‌تواند درباره همه چیز با شما صحبت کند و شما کاملا او را درک می‌کنید. زمان خود را در اختیار او قرار دهید، لحظه‌ای از کار دست بکشید. به او گوش دهید، حتی وقتی او دارد راجع به این‌که در کارتون مورد علاقه‌اش چه گذشته با شما حرف می‌زند.

 

۱۰. بگذارید فرزندتان ببیند که شما هم خوشحال هستید

هیچ مقدار بازی، مهمانی و فعایت به خوشحالی شما کمک نخواهد کرد، در صورتی‌که شما آدم ناراحتی باشید. بچه‌ها خیلی زودتر از دیگران حس می‌کنند و ناراحتی شما باعث می‌شود. با خود فکر کنند که زندگی همواره همینطور است. خوشحالی مسری ست. پس اگر شما خوشحال باشید، فرزندتان هم با شما خوشحال خواهد بود.

پس خوشحال باشید و به فرزندتان نشان دهید که علی رغم تمام مشکلاتی که در بزرگ‌سالی با آن‌ها مواجه خواهند شد. همواره می‌توانند دلیلی برای خوشحال بودن پیدا کنند.

پرورش یک کودک مسئولیت‌پذیر که ذهنی شاد داشته باشد، کار آسانی نیست. دادن بازخورد درست به کودک، تعامل صحیح و راهنمایی متعادل، می‌تواند به کودک شما کمک کند. او فردی شاد باشد. اگر برای کودک‌تان یک والد، یک هم‌تیمی، یک دوست و فردی باشید. او همواره بتواند روی شما حساب کند، به او کمک خواهید کرد تا شخصیتی قوی داشته باشد. در دوران بزرگ‌سالی همواره به او افتخار خواهید کرد.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی _ الهه قاسمی

امتیاز: 4.75 از 8 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۳/۱۲ 6/2/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چگونه-کودکانی-شاد-پرورش-دهیم

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture