Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

اشتغال مادران کودک زبان‌آموز

اشتغال مادران کودک زبان‌آموز با توجه به مسئولیت‌های متفاوت و زمان محدودی که دارند, تربیت فرزندان را کمی دشوارتر می کند. اگر شما هم یک مادر شاغل هستید حتماً مفهوم کمبود وقت، خستگی و نگرانی را بسیار خوب درک می‌کنید. اطلاعات جامع در مورد تشکیل کلاس های زبان انگلیسی در کرج را اینجا مشاهده کنید.

 

مادران-شاغل-تربیت کودک-بهترین-آموزش-مهد-تخصصی-زبان-تک زبانه

 

دغدغه ذهنی همیشگی مادران شاغل: 


-    فرزندم احساس ناراحتی می‌کند.
-    فرزندم دل‌تنگ است.
-    فرزندم تربیت درستی نخواهد داشت.
-    فرزندم خودش را با خردسالان دیگر مقایسه خواهد کرد و به رابطه خردسالان با مادرانشان در پارک، مهمانی، خیابان و ... حسادت خواهد کرد.
-    از مشکلات فرزند خود به دور خواهم ماند.
-    اگر تب کند چه؟ اگر درست غذا نخورد چه؟ اگر دل‌درد داشته باشد و نگوید چه؟

موارد فوق از جمله دل‌نگرانی‌ها و اما و اگر‌هایی است که در طول روز ذهن مادر شاغل را آزار می‌دهد. ولی آیا واقعاً مادران شاغل به فرزندانشان و تربیت آن‌ها آسیب می‌زنند؟ و یا این تنها یک حس نادرست مادرانه است؟!

 

نویسنده: شکوفه پوریاقوتی

 

کاهش آسیب اشتغال مادران کودک زبان‌آموز

سپردن فرزند به مهدکودک، پرستار یا پدربزرگ و مادربزرگ، کدام گزینه برای فرزند و مادر بهتر است؟ مسلماً, پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای مراقبت و نگهداری از خردسالان هستند. با این حال, آن‌ها نمی‌توانند به‌اندازه مهدهای نگهداری از بچه در آموزش و رشد علمی خردسال نقش داشته باشند. مگر در موارد خاص مانند: مادربزرگ جوان‌تر، مادربزرگ و پدربزرگ تحصیل‌کرده و البته پرحوصله بچه در شرایط بهتری قرار بگیرد. هر مادری با توجه به شرایط زندگی‌اش تصمیم می‌گیرد که در زمان کاری خود، فرزند را برای نگهداری به کجا ببرد. 

اشتغال مادران کودک زبان‌آموز باعث می شود برای سپردن فرزند به افراد دیگر تصمیم بگیرند. خیلی از مادران از والدین خود دور هستند، خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از پذیرفتن این مسئولیت سنگین سرباز می‌زنند. اغلب آنها واقعاً در نگهداری یک بچه پر انرژی ناتوان هستند.
پرستار هم گزینه بعدی است که با فرض اینکه با بهترین شرایط دلخواه باشد، کمتر مادر شاغلی از پس هزینه‌های پرستار برمی‌آید. بهترین گزینه برای اشتغال مادران کودک زبان‌آموز، خانه زبان و بازی کودک است. با یک پرس و جو و تحقیق در منطقه موردنظر می‌توانید خیلی زود بهترین مهد نگهداری از بچه که تمام شرایط موردنظر را داشته باشد پیدا کنید. ولی این دلیل بر این نیست که مادران شاغل, عذاب وجدان همیشگی را فراموش کند. 

 

برای حفظ روند رشد طبیعی فرزند چه باید کرد؟

تعادل بین ساعات کار و کلاس زبان‌آموز

اگر مادر چاره‌ای جز کار در خارج از منزل نداشته باشد و به‌ناچار سرکار می‌رود. مادر باید چه کارهایی باید انجام دهد که با این شرایط بهترین اتفاق برای فرزند رخ دهد. اشتغال مادران کودک زبان‌آموز باید به گونه‌ای باشد که بتواند بین نقش‌های مختلف خود تعادل ایجاد کند. تا از طرفی دچار خستگی مفرط، استرس‌های مدام و افسردگی نشوند و از طرف دیگر کمرنگ شدن روابط خانوادگی منجر به آسیب‌های تربیتی جدی برای خردسالان نشود. بسیاری از روانشناسان و مشاورین بچه‌ها، راه‌حل‌هایی پیشنهاد داده‌اند که تا حدود زیادی به رشد طبیعی و احساسی فرزند کمک می‌کند. همچنین تا حدود زیادی خیال مادر آسوده خواهد شد که فرزندش از هر لحاظ روند طبیعی رشد را طی خواهد کرد.

 

رفتار و عملکرد مادر زبان‌آموز

رفتار و عملکرد درست مادر زبان‌آموز, مهم‌ترین هدیه‌ای است که به خانواده می‌دهید. مادر بودن یکی از مهم‌ترین نقش‌های شماست؛ پس: سعی کنید زمان صرف صبحانه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با آرامش کامل در کنار فرزندانتان صبحانه بخورید. مدت زمانی که کنار فرزند خود هستید در مورد کارهایی که قرار است انجام بگیرد، صحبت کنید. حتماً پس از بازگشت به منزل مدت زمانی هرچند کم و کوتاه را به استراحت خود اختصاص دهید. یک دوش آب سرد، یک لیوان قهوه یا چای گرم می‌تواند انرژی لازم را برای انجام وظایف در خانه را تأمین کند.

اگر می‌خواهید آشپزی کنید به فرزند خود بگویید که دوست دارید در آشپزی به شما کمک کند. همچنین, فرزند شما می‌تواند در حد توانش به نظافت منزل در کنار مادر کمک کند. این زمان ها بهترین فرصت است تا با فرزند خود حرف بزنید. مادر باید از فرزند بخواهید, دفتر نقاشی‌اش را بیاورد و در موردش با شما صحبت کند. مادر باید به نقاشی دقت کند و در مورد نقاشی از فرزند سؤال بپرسد. همچنین برای زبان‌‌آموز خردسال, یک خورشید یا خانه یا آدم نقاشی کند و نام انگلیسی آنها را با او تمرین کند. این بهترین فرصت هست که هم کار منزل انجام می‌دهید و هم با فرزند رابطه خوبی برقرار کنید.

 

قصه خواندن و شعر خواندن زبان‌آموز

اشتغال مادران کودک زبان‌آموز نباید مانع قصه خواندن و شعر خواندن مادر و فرزند شود. مادر هنگام کار کردن در منزل و رسیدگی به امور منزل می‌تواند با فرزندش شعر بخواند، به‌جای تماشای تلویزیون برای کودک قصه بخواند. قصه خواندن برخلاف تماشای تلویزیون تمرکز در بچه را بالا برده و در او ایجاد آرامش می‌کند. زمان صرف شام را طوری برنامه‌ریزی کنید که تمام اعضای خانواده در کنار هم شام بخورند. در هنگام صرف غذا، حتماً راجع به کارهای خوب فرزند صحبت کنید و کاملاً مورد توجه قرارش دهید. این کار اعتماد به نفس فرزند شما را بالا می‌برد.
برای طول هفته خود برنامه‌ریزی داشته باشید و یادداشت برداری کنید. مثلاً, شنبه هنگام گردگیری و آشپزی به خواندن شعر انگلیسی بپردازید. یکشنبه مرتب کردن کلی، حمام کردن بچه، خواندن داستان جدید را انجام دهید. برنامه ریزی به‌شدت از استرس ناشی اشتغال مادران کودک زبان‌آموز می‌کاهد و باعث احساس نزدیکی مادر به فرزند می‌شود.
حتماً در طول هفته یک یا دو روز را برای پیاده‌روی یا رفتن به پارک به همراهه فرزند خود برنامه‌ریزی کنید. نظر فرزند خود را در مورد انتخاب مسیر پاده‌روی یا پارک جویا شوید. اگر در فصلی هستید که پیاده‌روی یا رفتن به پارک سخت است, مدت زمانی را برای بازی با فرزند در منزل اختصاص دهید.
علایق فرزند خود را  بشناسید که بعد از تایم‌کاری روی علایق و استعداد فرزند خود کار کنید. در اینصورت به خاطر اشتغال مادران کودک زبان‌آموز استعدادهای فرزند نادیده گرفته نمی‌شود. یادگیری زبان انگلیسی, ورزش، موسیقی، نقاشی، ریاضیات یا ... را از یاد نبرید. ویدیو های آموزش زبان انگلیسی را در صفحه آپارات ما برای نمایش به فرزندان خود دنبال کنید.


مشاوران خردسالان می‌گویند بهترین کمک به فزرند, کشف استعدادهای او است. اگر برنامه‌ریزی درست باشد و تمام اعضای خانواده با هم همکاری کنند اشتغال مادران کودک زبان‌آموز حتی می‌تواند چندین برابر مادران خانه‌دار برای فرزند خود مفید باشد. نقش پدر در پیش برد این برنامه‌ریزی بسیار مؤثر خواهد بود.

 


نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.8 از 10 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۵/۲۴ 8/15/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/مادران-شاغل-و-عذاب-وجدان-همیشگی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture