Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

آداب و رسوم جشن سال نو در جهان

برخی از آداب و رسوم جشن سال نو در جهان، جنبه‌ای جدی دارد. این جشن‌ها به حکم قانون به وجود آمده‌اند. ممکن است فقط شامل آتش‌بازی‌های بزرگی در مکان‌های عمومی‌ شوند. با این‌حال دانستن این‌که چرا ما سال نو را این‌گونه جشن می‌گیریم، حائز اهمیت است. در هر جای دنیا که باشید، ممکن است یک یا دو سنت برای سال نو داشته باشید.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان، به تغییر تقویم با سنت‌های خاص خود خوش‌آمد می‌گویند. در این‌جا تعدادی از سنت‌های سال نو را از سراسر دنیا گردآورده‌ایم .
سال نو مبارک!

 

آداب و رسوم جشن سال نو در جهان


مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

جشن سال نو در اسکاتلند

جشن سال نو در اسکاتلندبرگزاری جشن ‌هاگمانی که دلالت بر آخرین روز سال دارد، در اسکاتلند خیلی مهم است. تا اندازه‌ای که اغلب اوقات کریسمس را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. نزدیک به چهار قرن تا سال 1956 کلیسای اسکاتلند جشن کریسمس را منحل کرد. جشن‌ هاگمانی سال نو، هنوز هم در قلب اسکاتلندی‌ها جایگاه مقدسی دارد. 

 

 


در اسکاتلند، اولین کسی که در سال جدید به حریم خانه، قدم می‌گذارد، باید با خودش هدایایی برای شانس به‌همراه بیاورد. آن‌ها همچنین مراسم آتش‌بازی دارند. مردم در حین جشن خیابانی گوی‌های آتشین بزرگی را که بر سر میله قرار دارند را تکان می‌دهند. ظاهراً به منظور تطهیر سال نو سمبل‌هایی از خورشید هستند.

 


جشن سال نو در استرالیا

جشن سال نو در استرالیابندر سیدنی پذیرای یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های سال نو در دنیاست. این جشن در نیمه‌ی تابستان در نیمکره‌ی جنوبی و با شرکت هزاران نفر که گرد سالن اپرا جمع شده‌اند برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

جشن سال نو در هلند

جشن سال نو در هلندآمستردام پذیرای یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های خیابانی در شب سال نو است. اگر در این جشن شرکت کردید مقداری توپ‌های روغنی بخرید که نیمه شب بخورید. بر اساس سنت، خوردن این توپ‌های خمیری سرخ شده، ارواح شیطانی را در سال جدید دور می‌کند. در میدان " دام " مهمانی‌های خیابانی همراه با موزیک، آتش‌بازی و چادرهایی که در آن‌ها آبجو سرو می‌شود، برگزار می‌گردد.

 

 

 

 

جشن سال نو در ایالات متحده

جشن سال نو در ایالات متحدههر سال صدها و هزاران نفر به نیویورک پرواز می‌کنند تا انداختن سیب بزرگ را در نیمه شب تماشا کنند. این سنت شب سال نو در واقع برای این شروع شد که جایگزین آتش‌بازی که در نیویورک ممنوع است، بشود. رسوم معمول در ایالات‌متحده‌ی آمریکا عبارت است از: خواندن سرود شب عید برای خوش‌آمد گویی به سال جدید و خوردن لوبیا چشم بلبلی برای شانس.

 

 

 

 

جشن سال نو در اسپانیا

جشن سال نو در اسپانیادر اسپانیا، رسم است که دوازده دانه انگور خورده شود. هر‌کدام با یک ضربه‌ی ساعت در شب سال نو. هر حبه‌ی انگور برای یک ماه از سال جدید شانس می‌آورد. در شهرهای بزرگ‌تر مثل مادرید و بارسلون، مردم در میدان‌های شهر جمع می‌شوند تا انگورهای‌شان را با هم بخورند. 

 

 

 

 

 

جشن سال نو در کلمبیا

جشن سال نو در کلمبیااز دیگر آداب و رسوم جشن سال نو در جهان می‌توان به کشور کلمبیا اشاره کرد. با آرزوی داشتن سالی پر از مسافرت، اهالی کلمبیا چمدان‌های خالی را حمل می‌کنند. این یکی از آن سنت‌های سال نو است که باید دنبال کنیم.

 

 

 

 

 

جشن سال نو در دانمارک

جشن سال نو در دانمارکاهالی دانمارک، با انداختن بشقاب‌ها و لیوان‌های کهنه مقابل در خانه‌ی خانواده و دوستان خود به منظور دور کردن ارواح بد، به سال نو خوشامد می‌گویند. آن‌ها در نیمه شب روی صندلی می‌ایستند و همراه با هم به نیت پریدن به ژانویه با آرزوی خوش‌شانسی از روی صندلی می‌پرند.

 

 

 

 

جشن سال نو در فنلاند

جشن سال نو در فنلانددر فنلاند مردم فرا رسیدن سال جدید را با ریختن قلع مذاب در ظرفی از آب پیش‌گویی می‌کنند. سپس شکل‌هایی که قلع بعد از سخت شدن به خود می‌گیرد را تعبیر می‌کنند. شکل قلب یا حلقه به معنای عروسی است. شکل کشتی یک سفر را پیش‌گویی می‌کند و شکل خوک مقدار زیادی از غذا را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

جشن سال نو در پاناما

جشن سال نو در پانامابرای دور کردن ارواح شیطانی و شروع سال جدید، سنت سوزاندن آدمک‌های افراد مشهور را دارند. آدمک‌ها افرادی مثل شخصیت‌های تلویزیونی یا سیاسی پاناما, سمبلی از سال قدیمی هستند.

 

 

 

 


جشن سال نو در فیلیپین

جشن سال نو در فیلیپیندر شب عید سال نو در همه جای فیلیپین شکل‌های دایره شکلی به چشم می‌خورد که معرف سکه و سمبل دارایی در سال جدید است. خیلی از خانواده‌ها، تکه‌هایی از میوه روی میز ناهارخوری قرار می‌دهند و در نیمه شب، دقیقاً دوازده میوه‌ی گرد می‌خورند (انگور خیلی معمول است). خیلی از آن‌ها هم برای شانس لباس‌های خال‌خالی یا پولکی می‌پوشند. 

 

 

 

 

جشن سال نو در برزیل

جشن سال نو در برزیلدر برزیل مثل سایر کشورهای امریکای جنوبی و مرکزی نظیر اکوادور، بولیوی و ونزوئلا بر این عقیده‌اند که پوشیدن لباس زیر مخصوص در شب عید شانس می‌آورد. رایج‌ترین رنگ‌ها عبارت‌اند از قرمز و فکر می‌کنند که رنگ قرمز در سال جدید، عشق و رنگ زرد با خود پول به همراه می‌آورد.

 

 

 

 

جشن سال نو در یونان

جشن سال نو در یونانبه صورت سنتی در شب عید،  یک پیاز به‌عنوان سمبلی از تولدی دوباره بر درب خانه‌ها آویخته می‌شود. روز اول سال جدید والدین، فرزندشان را با زدن ضربه‌ای با پیاز بر سرشان، از خواب بیدار می‌کنند. 

 

 

 

 

 

سنت‌های مشترک بین کشورهای دنیا

این مورد را هم باید در نظر بگیریم که یادگیری زبان انگلیسی یکی از روش های برقراری ارتباط با دیگران در سرتاسر دنیا میباشد تا بتوانیم سنت های خودمان را با دیگران به اشتراک میگذاریم.

سنت‌های سال نویی وجود دارد که توسط مردم در سراسر جهان رعایت می‌شود. این رسوم مشترک سبب می‌شود که جشن سال نو یکی از رایج‌ترین تعطیلات در کره‌ی زمین باشد. در اینجا تعدادی از رسومی را ذکر می‌کنیم که ورای منطقه‌ی زمانی، مرزها و فرهنگ‌ها و...هستند.

خواندن سرود سال نو

خواندن سرود سال نو در نیمه شب در تمام کشورهای انگلیسی‌زبان و جزو آداب و رسوم جشن سال نو در جهان است. آواز فولکلوریک اسکاتلندی سنتی توسط شاعر معروف روبرت برن در سال 1783 بازنویسی شد. ترجمه‌ی آن در واقع می‌شود " روزهای گذشته ". پس از آن تبدیل به آواز رایج برای گرامی داشت  مراسم عروسی، فارغ‌التحصیلی، تدفین و غیره در سراسر اسکاتلند شد. نزدیک به دو قرن و نیم این سرود معروف‌ترین آواز سال نو در سراسر جهان بود. رسم خواندن این آواز در نیمه شب سال نو از یک گروه کانادایی گرفته شد. 

آتش‌بازی سال نو

در چین قدیم اختراع شد. در ابتدا از ساقه‌های خشک بامبو برای آتش‌بازی استفاده می‌شد. وقتی درون آتش انداخته می‌شدند صدای بلندی ایجاد می‌کردند. بعدها آن‌ها را با پودری که در اسلحه به کار برده می‌شد (که آن هم اختراع چینی‌ها بود) پر کردند که حالت انفجاری پیدا کند. در نهایت به جای بامبو از کاغذ استفاده شد (یک اختراع دیگر چینی‌ها).

در حدود قرن دوازدهم، پودر داخل اسلحه و آتش‌بازی راه خود را به اروپا باز کرد. از همان ابتدا از آتش برای ترساندن ارواح شیطانی و دشمنان استفاده می‌شد. چون تعطیلات معمولاً به یک چیزی که آغاز می‌شود, مرتبط است. بنابراین آتش‌بازی مدت زیادی است که بخشی از جشن سال نو است و برای کسانی که به مهمانی سال نو می‌روند احساس مثبتی را به‌همراه دارد. امروزه، سنت راه انداختن آتش‌بازی به عنوان بخشی از آداب و رسوم جشن سال نو در جهان برگزار می‌شود.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۹/۲۵ 12/15/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/آداب-و-رسوم-جشن-سال-نو-در-جهان

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture