Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

تاثیرات مثبت و فواید کتاب خوانی

آخرین باری که یک کتاب یا یک مقاله‌ی قابل‌ توجه در یک مجله خوانده‌اید، کی بوده است؟ آیا مطالعه‌ی روزانه‌ی شما به توییت­‌ها، فیس‌بوک، یا دستورالعمل روی بسته‌ی غذای فوری شما خلاصه می‌شود؟

اگر یکی از بی‌شمار افرادی هستید که مطالعه‌ی روزانه زبان انگلیسی برای شما مثل یک عادت نیست، شما بازنده‌اید. تاثیرات مثبت و فواید کتاب‌خوانی بسیار است، ما در اینجا به ده تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

فواید کتاب خوانی

 

نویسنده: Catherine Winter

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

ویراستار: الهه قاسمی

 

۱. برانگیختگی ذهنی

مطالعات نشان داده است که برانگیختگی ذهنی می‌تواند پیشرفت آلزایمر و دمانس (حتی از آن جلوگیری کند) را کاهش دهد. چون مغز شما را فعال نگه می‌دارد و از کاهش توان آن جلوگیری می‌کند. از فواید کتاب خوانی فعال نگه داشتن مغز است. درست مثل تمام ماهیچه‌های بدن، مغز هم نیاز به ورزش دارد تا قوی و سالم بماند.

به همین دلیل جمله‌ی «یا از آن استفاده کن، یا از دستش می‌دهی»، کاملاً برای مغز مناسب است. درست کردن پازل و انجام بازی‌هایی مثل شطرنج هم برای فعال نگه داشتن مغز مفید هستند. چراکه نشان داده‌ شده است که باعث برانگیختگی ذهن می‌شوند.

 

۲. کاهش استرس

مهم نیست که سرکار، در روابط شخصی، یا موارد بی‌شمار دیگری که روزانه با آن سرو‌کار دارید. چقدر استرس دارید، همه‌ی این‌ها وقتی خود را در یک داستان خوب غرق می‌کنید، به آرامی از شما دور می‌شوند.

یک داستان خوب می‌تواند شما را به قلمروهای دیگری ببرد و همین‌طور یک مقاله‌ی جالب نیز، حواس شما را پرت می‌کند. شما را در زمان حال نگه می‌دارد و تنش‌ها را از شما دور می‌کند؛ در نتیجه سبب آرامش شما می‌شود.

 

۳. دانش

هر چیزی که می‌خوانید، مغز شما را با مقدار جدیدی از اطلاعات پر می‌کند. شما هرگز نمی‌فهمید که چه موقع، این اطلاعات به دردتان می‌خورد. هرچه دانش شما بیشتر می‌شود، برای فائق آمدن بر چالش‌های پیش روی‌تان، بهتر آماده می‌شوید. علاوه بر این، مطالعه غذای فکر شماست:

اگر در شرایط وحشتناکی قرار بگیرید، به یاد داشته باشید که ممکن است همه‌ چیز خود را از دست بدهید. شغل خود، دارایی‌های‌تان، پول یا حتی سلامتی خود را از دست بدهید. اما چیزی که هیچ‌گاه نمی‌توان از شما گرفت، دانش شماست.

 

۴. افزایش دایره‌ی لغات

هرچه بیشتر مطالعه می‌کنید بیشتر در معرض یادگیری لغات جدید قرار می‌گیرید. این لغات به‌طور اجتناب‌ناپذیری وارد دایره‌ی لغات روزمره‌ی شما می‌شوند. خوش‌صحبتی و فصاحت کلام در هر شغلی به شما کمک می‌کند. آگاهی از این‌ موضوع که می‌توانید به‌راحتی با افراد عالی‌رتبه صحبت کنید. همچنین, می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را خیلی بالا ببرد.

حتی می‌تواند به کار شما کمک کند. چون کسانی که مطلع، خوش صحبت و آگاه از موضوعات مختلف هستند. خیلی سریع‌تر (و اغلب بیشتر) از آن‌ها که دایره‌ی لغات کمتری دارند. همچنین از ادبیات، پیشرفت‌های علمی و وقایع جهانی مطلع نیستند، ترفیع شغلی می‌گیرند. خواندن کتاب برای یادگیری زبان‌های جدید، حیاتی است. به‌عنوان یک زبان‌آموز، لغت‌های موجود در متن کتاب‌ها را یاد می‌گیرید. این‌ها سبب پیشرفت شما در نوشتن و بهبود حرف زدن شما می‌شود.

 

۵. بهبود حافظه

وقتی کتاب می‌خوانید، مجموعه‌ای از شخصیت‌های داستان، سابقه‌ی آن‌ها، اهداف و خواسته‌های‌شان را به یاد داشته باشید. تاریخچه و تفاوت‌های آن‌ها, مسیر حرکت و پیشرفت شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی را به یاد داشته باشید. ممکن است به یاد سپردن این همه مطلب دشوار به‌نظر بیاید اما کارکرد مغز خیلی حیرت‌انگیز است. با این حال می‌تواند همه‌ی این چیزها را به‌سادگی به یاد بیاورد.

به‌طور اعجاب‌انگیزی، هر چیزی که به خاطر می‌سپارید. سیناپس‌های (راه‌های عصبی در مغز) جدیدی را می‌سازد و سیناپس‌های موجود را هم تقویت می‌کند. به حافظه‌ی کوتاه‌ مدت کمک می‌کند و همین‌طور به ثبات حالات انسان کمک می‌کند. چقدر خوب است؟ اگر می‌خواهید در مورد چگونگی افزایش توان مغز و افزایش حافظه و ده برابر باهوش شدن، چیزهای بیشتری بدانید، این مقاله را بخوانید.

 

۶. افزایش مهارت‌های تفکر تحلیلی

تا حالا یک رمان پر رمز و راز جالب خوانده‌اید که قبل از اتمام داستان، خودتان به راز آن پی برده باشید؟ اگر این‌طور است، شما قادر بوده‌اید. به جزئیاتی که برای پی بردن به راز یک داستان پلیسی تهیه و جمع‌آوری کرده‌اید، تفکر تحلیلی و نقادانه‌ی خود را به‌کار بیندازید. این توانایی تحلیل جزئیات، زمانی مفید واقع می‌شود که بخواهیم طرح داستان را نقد کنیم. مشخص کنیم که آیا این قطعه‌ خوب نوشته‌ شده است یا نه.

آیا شخصیت‌ها به‌طور کامل پرورش داده‌ شده‌اند؟ آیا خط داستان با ملایمت در جریان بوده یا خیر؟ و غیره. با داشتن توانایی نقد و دیدگاه نقادانه، اگر این فرصت را داشته باشید. درباره یک کتاب با سایرین صحبت کنید، قادر خواهید بود نظرات خود را به صورت شفاف بیان کنید. چرا‌که همه جزئیات را در نظر گرفته‌اید.

 

۷. بهبود تمرکز و توجه

در دنیای ما که همه دیوانه‌ی اینترنت هستند، توجه ما در آن واحد به سمت یک‌ میلیون جهت مختلف کشیده می‌شود. زیرا در زندگی روزمره‌ی خود چندین کار را با هم انجام می‌دهیم. یک فرد معمولی در یک چرخه‌ی پنج‌دقیقه‌ای، وقت خود را بین کار، چک کردن ایمیل‌هایش، چت کردن با دو نفر از طریق اسکایپ تقسیم می‌کند. یا یک نگاه به توییتر انداختن، کنترل موبایل و حرف زدن با همکارش، تقسیم می‌کند.

این نوع رفتارِ شبیه افراد بیش‌فعال، سبب بالا رفتن سطح استرس و کاهش بهره‌وری می‌شود. وقتی کتاب می‌خوانید، تمام توجه شما روی داستان کتاب متمرکز می‌شود. دنیای اطراف‌تان بی‌اهمیت می‌شود و شما می‌توانید خود را غرق در جزئیاتی کنید که شما را جذب کرده است. امتحان کنید، قبل از کار پانزده تا بیست دقیقه کتاب (مثلاً موقع رفتن به سرکار، اگر از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کنید) بخوانید. از این‌که چقدر تمرکز شما در محل کارتان افزایش‌ یافته، تعجب خواهید کرد.

در صورتی‌که همواره مشکل تمرکز کردن دارید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

 

۸. بهبود مهارت‌های نوشتن

از فواید کتاب خوانی می‌توان به این امر اشاره کرد که این اتفاق در کنار افزایش دایره‌ی لغات شما انجام می‌شود. وقتی یک کار منتشر شده‌ی خوب می‌خوانید، تأثیر قابل‌توجهی بر نوشتن شما دارد. هنگامی‌که روانی، وزن، آهنگ و سبک‌های نوشتاری سایر نویسندگان را مشاهده می‌کنید، همواره بر کار شما هم تأثیر می‌گذارد.

به همین ترتیب موسیقی‌دان‌ها هم بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند. نقاش‌ها نیز از تکنیک‌های نقاشان قبل از خود استفاده می‌کنند. همچنین نویسندگان یاد می‌گیرند که چگونه با مطالعه‌ی کارهای دیگران، در نثر به مهارت برسند.

 

۹. آرامش

علاوه بر آرامشی که همراه با خواندن یک کتاب خوب به دست می‌آید. این امکان وجود دارد، موضوعی که مطالعه می‌کنید بتواند آرامش و صلح درونی بسیاری برای شما به ارمغان بیاورد. خواندن موضوعات معنوی، فشارخون را پایین می‌آورد و احساس آرامش زیادی به وجود می‌آورد. نشان داده‌ شده است که خواندن کتاب‌هایی درزمینه‌ی کمک به خود، به افرادی که مبتلا به اختلالات خلقی هستند. همچنین می‌ تواند بیماری‌های خفیف روانی دارند، کمک می‌کند.

 

۱۰. سرگرمی رایگان

گرچه خیلی از ما دوست داریم کتاب بخریم چون می‌خواهیم آن‌ها را تفسیر کنیم. می‌خواهیم صفحه‌هایی از آن را برای مراجعه‌ی بعدی تا بزنیم، اما ممکن است خیلی گران باشند. برای داشتن یک سرگرمی با بودجه کم، می‌توانید از کتابخانه‌ی محلی استفاده کنید. به‌طور رایگان از شکوه و عظمت بی‌شمار کتاب‌هایی که در آن‌جا در دسترس شما هستند، بهره‌مند شوید.

کتابخانه‌ها در رابطه با هر موضوع قابل‌ تصوری کتاب دارند و چون معمولاً انبار خود را تغییر می‌دهند. همیشه کتاب‌های جدید به دست‌شان می‌رسد، هیچ‌گاه موضوعاتی که می‌خوانید تمام نمی‌شوند. اگر در جایی زندگی می‌کنید که کتابخانه‌ی محلی ندارد، یا نمی‌توانید به‌راحتی به آن‌جا دسترسی داشته باشید.

اکثر کتابخانه‌ها کتاب‌های‌شان را به‌صورت پی‌دی‌اف دارند و شما می‌توانید آن‌ها را در آی پد یا کامپیوتر یا... خود بخوانید. همین‌طور منابع زیاد آنلاینی هم وجود دارد که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن‌ها کتاب دانلود کنید. خوب پس بروید و یک‌ چیز جدید را برای خواندن شکار کنید!

در این سیاره برای هر فرد باسوادی یک ژانر برای مطالعه وجود دارد. اگر علاقه‌مند به ادبیات کلاسیک، شعر، مجلات مد، بیوگرافی، متون مذهبی، کتاب‌های جوانان، راهنماهای کمک به خود هستید. ادبیات کوچه و خیابان، یا رمان‌های عشقی هستید، بالاخره چیزی هست که با خواندن آن، کنجکاوی و تخیل شما برانگیخته شود.

از کامپیوتر برای مدتی فاصله بگیرید، یک کتاب‌ باز کنید و برای مدتی روح خود را دوباره مملو سازید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۴/۳۰ 7/21/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/فواید-کتاب-خوانی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture