Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:

سی کتاب برتر به زبان انگلیسی

سی کتاب برتر به زبان انگلیسی به یک دلیل، به عنوان کلاسیک معرفی می‌شوند. چون با ادیبانه‌ترین فکرهای زمان خود و با مضمون، شخصیت‌ها، تجارب، احساسات و نقطه نظرهای جهانی‌ای که امروز هم مطرح هستند، نوشته شده‌اند. برخی از آن‌ها منبع الهام واقعی بسیاری از ژانرهای ادبیات داستانی هستند که به یک باره سر بر آورده‌اند.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

 

اگر اهل مطالعه هستید، در اینجا فهرستی عالی از سی کتاب برتر برای مطالعه آورده شده است. در صورتی‌که زیاد هم اهل مطالعه نیستید. ده دلیل برای این وجود دارد که عاشق خواندن شوید. هرکسی باید حداقل یک‌بار در زندگی‌اش، این سی کتاب را بخواند. بعضی از آن‌ها به عنوان کلاسیک شناخته می‌شوند و بعضی دیگر غول‌های ادبیات مدرن هستند. همه‌ی آن‌ها ارزش یک بار خواندن را دارند.

 

ادبیات-مدرن-جهان-کرج-گوهردشت-کتاب

 

 

نویسنده: Anna Chui

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

سی کتاب برتر

در ادامه سی کتاب برتر به زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

1. کشتن مرغ مقلد، اثر هارپر لی

این کتاب در سال 1960 منتشر شده است. داستانی کلاسیک که به بررسی رفتار انسان و خرد جمعی در شهر " دیپ ساوت " در آغاز قرن بیستم می‌پردازد. این داستان، طنز با رشته‌های لطیفی از تعصب، نفرت، ریاکاری، عشق و معصومیت درهم تنیده شده است. در این حال, می‌تواند یکی از بهترین رمان‌هایی که تاکنون نوشته شده است را خلق کند.

 

2. 1984، اثر جورج اورول

اگرچه سال 1984 گذشته است. با این حال هرگز آن کابوس آباد جورج اورول، دنیای خودکامه‌ای که مملو از سلطه، ترس و دروغ بود تا این حد مطرح نبوده است. کند و کاو زندگی " وینستون اسمیت " که با طبیعت انسانی در حال پیشرفت خود، در دنیایی که فردیت، خواستن و عشق ممنوع است، در ستیز است.

 

3. هری پاتر و سنگ جادو، اثر جی. کی. رولینگ

می‌توانم شرط ببندم که درباره‌ی هری پاتر چیزهایی شنیده‌اید اما آیا کتاب‌های هری پاتر را خوانده‌اید؟ در سفر به دنیای جادو، جایی که هری پاتر مشهورترین پسر است، به او بپیوندید. از " هاگوارت " دیدن کنید و شخصیت‌های مورد علاقه‌ی خود را ملاقات کنید و ببینید. چگونه هری پاتر تبدیل به یکی از مشهورترین شخصیت‌های ادبی در دنیا می‌شود.

 

4. ارباب حلقه‌ها، اثر جی. آر. آر. تالکین

سرزمین میانه، دنیای عظیم و اعجاب‌انگیزی است که مملو از قهرمانان، آشوب، شرارت و معصومیت است. گرچه به پایان رساندن جستجوی قهرمان داستان ما " فوردو بگینز "، غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما این تریلوژی، در واقع داستان پیروزی در شرایطی کاملاً غیر ممکن است.

 

5. گتسبی بزرگ، اثر اف. اسکات فیتز جرالد

در سال 1925 منتشر شد. این کتاب سقوط دوره‌ی جاز را مورد بررسی قرار می‌دهد. مردی را در دنیایی معرفی می‌کند که حتی کسانی که آسان‌ترین زندگی‌ها را دارند، نمی‌توانند عشق را به دست بیاورند.

 

6. غرور و تعصب، اثر جین آستین

یکی از مشهورترین رمان‌هاست. این داستان، عشق میان دو شخصیت متضاد را در دنیایی شرح می‌دهد که نزاکت و احترام تا سرحد ممکن مهم است.

 

7. خاطرات یک دختر جوان، اثر آنه فرانک

فراموش نشدنی و عمیقاً تأثیرگذار، خاطرات آنه فرانک، شرح‌حال زندگی دختر جوانی است. دفتر خاطرات خود را از نازی‌ها مخفی می‌کند. آنه بدون در نظر گرفتن شرایطش بر این باور است که مردم هنوز در ته قلب خود خوب هستند و دنیا هنوز پر از زیبایی است. او زندگی شما را تغییر می‌دهد.

 

8. کتاب دزد، اثر مارکوس زوساک

در سال 1939 در آلمان اتفاق می‌افتد. در این داستان " لیزل " را دنبال می‌کنیم که کتاب‌ها را از استبداد نازی‌ها نجات می‌دهد. از طرفی خانواده‌اش هم یک جنگجوی یهودی را در زیر زمین خانه‌شان مخفی کرده‌اند. روایتی از مرگی که در کمین این خانواده است. تجربه‌ای است از شجاعتی که خیلی کم در جهان ‌دیده می‌شود و دوستی‌ای که در شرایطی بعید پدید می‌آید.

 

9. هابیت، اثر جی. آر. آر. تالکین

گرچه فیلم‌های آن به طرز توجیه ناپذیری طولانی هستند. اما نسخه‌ی اصلی هابیت به عنوان داستان‌های کوتاه برای کودکان نوشته شد. برای اولین بار، با شخصیت‌های موردعلاقه‌ی خود هنگام عبور "بیبلو بگینز " از منظره‌ی خشن دنیای میانه برای جنگ با اژدها، ملاقات کنید.

 

10. زنان کوچک، اثر لوئیزا می آلکات

به چهار خواهر بپیوندید، هرکدام با شخصیتی برجسته که در دوره‌ی جالب قرن نوزدهم در انگلیس زندگی می‌کردند. کشمکش‌های آن‌ها را تجربه کنید و از خطاهای آن‌ها لذت ببرید و ببینید که چگونه آن‌ها به زنانی قوی تبدیل می‌شوند.

 

11. فارنهایت 451، اثرری برد بری

کتاب‌ها ممنوعه‌اند، کار شخصیت اصلی ما " گای مونتاگ " این است که به هر کتابی که برمی‌خورد، آن را بسوزاند. اغلب، این داستان را با داستان 1984 جورج اورول مقایسه می‌کنند. اما کابوس آباد ری برد بری تفسیری نگران‌کننده از اعتیاد وابستگی جوامع غربی به رسانه‌ها و دنباله‌روی از دیگران است.

 

12. جین ایر، اثر شارلوت برونته

به‌احتمال زیاد، یکی از تأثیرگذارترین و بی‌سابقه‌ترین قهرمانان زن داستانی، جین ایر است. او برخلاف دوران سخت کودکی و جامعه‌ی سرکوبگر دوران ویکتوریا، زنی قوی و شکست ناپذیر است.

 

13. قلعه‌ی حیوانات، اثر جورج اورول

این طنز مشهور سال 1945، به بررسی خطرهای واقعی انقلاب و این‌که چطور حیوانات به شکل اجتناب ناپذیری به آن تن می‌دهند، می‌پردازد.

 

14. برباد رفته، اثر مارگارت میچل

بی شک یکی از سی کتاب برتر، داستان برباد رفته است. در حین جنگ داخلی در جنوب امریکا اتفاق می‌افتد. این شانس وجود دارد که اگر از فیلم آن خوشتان بیاید، کتاب را هم دوست داشته باشید. اگرچه شخصیت اصلی داستان و دنیایی که در آن زندگی می‌کند، نفرت‌انگیز است. زمانی که اسکارلت و جنوب امریکا، هر دو در جنگ‌هایی که درگیر آن هستند. مغلوب می‌شوند عقیده‌ی خوانندگان هم در مورد داستان تغییر می‌کند.

 

 15. ناطور دشت، اثرجی. دی. سالینجر

قهرمان داستان نوجوانی بدگمان است. این داستان به بررسی چالش‌ها و تنهایی‌های نوجوانی می‌پردازد. همان‌طور که داستان نوجوان شانزده ساله " هلدن کالفیلد " را دنبال می‌کنید. پیام خود را دریافت می‌کنید و برای همین است که این رمان خوانندگان زیادی را به طرف خود کشانده است.

 

مطالعه-آموزش-یادگیری-کتاب-کتابخانه

 

16. تارشارلوت، اثرای. بی. وایت

با شارلوت، عنکبوت بخشنده و دوست داشتنی و " فرن " دختر کشاورزی همراه شوید. در تلاش برای نجات " ویلبر "، بچه خوکی هستند که قرار است برای صبحانه خورده شود. تارشارلوت به ما یادآوری می‌کند تا از شگفتی‌های ساده‌ی زندگی روزمره برخوردار شویم و با همه‌ی موجودات زنده مهربان باشیم.

 

17. شیر، کمد، جادوگر، اثر سی. اس. لویس

یک دنیای خیالی مشهور دیگر. " نارنیا "، خانه‌ی صدها موجود جالب با اخلاقیات، ایده آل‌ها و ریشه‌های متفاوت است. بگذارید وقتی در کمد را باز می‌کنید. با تعدادی از مشهورترین شخصیت‌های ادبی تاریخ مواجه می‌شوید، تخیل شما به پرواز درآید.

 

18. خوشه‌های خشم، اثر جان اشتاین بک

در سال 1939 انتشار یافت. این رمان در زمانی اتفاق می‌افتد که افسردگی عظیمی، خانواده‌ای در اوکلاهاما را که مجبور به نقل‌مکان به کالیفرنیا هستند را دنبال می‌کند. آمریکایی را در داستان تجربه می‌کنید که مردم آن به دارا و ندار، قوی و ضعیف تقسیم شده‌اند.

 

19. ارباب مگس‌ها، اثر ویلیام گلدینگ

این رمان کلاسیک، زندگی پسرهایی را دنبال می‌کند که در یک جزیره رها شده‌اند و به خوی وحشی خود بازگشت می‌کنند. جزیره‌ی زیبا و مطبوعشان از هم پاشیده می‌شود و تبدیل به یک کابوس دردناک می‌شود.

 

 20. بادبادک باز

از دیگر سی کتاب برتر داستانی، کتاب بادبادک باز در مورد دوستی واقعی است. داستان بادبادک باز، امیر را دنبال می‌کند که در تلاش برای یافتن تنها دوست واقعی‌اش است. باوجود این‌که به خاطر تفاوت‌های اخلاقی و مذهبی که در کابل افغانستان چشمگیر بود، او را رها کرده بود.

 

 21. موش‌ها و آدم‌ها، اثر جان اشتاین بک

داستان پیچیده‌ی دوستی میان دو کارگر مهاجر، " جرج میلتون و لنین اسمال " در کالیفرنیاست. ببینید که چطور دوستی آن‌ها به‌عنوان کارگران همکار بیشتر می‌شود. همین‌طور به خاطر داشتن رویای مشترکی که در سر داشتند. رویای داشتن زمین خود و حیوانات خانگی خود.

 

  22. داستان دو شهر، اثر چارلز دیکنز

داستان دکتر مانته، زندانی سیاسی‌ای که پس از هیجده سال از زندان آزاد می‌شود. او با دخترش لوسی به انگلستان باز می‌گردد. در آنجا دو مرد کاملاً متفاوت عاشق لوسی می‌شوند و در داستانی از عشق و فداکاری درگیر می‌شوند.

 

 23. رومئو ژولیت، اثر ویلیام شکسپیر

شاید مشهورترین داستان عشقی است که تاکنون نوشته شده است. رومئو ژولیت یک تراژدی حماسی است که رضایتمندی از آرزو و تراژدی انتقام را کشف می‌کند.

 

  24. راهنمای مسافران مجانی کهکشان، اثر داگلاس آدامز

با آرتور دنت در داستان خیالی‌ای که در کهکشان می‌گذرد همراه شوید. یاد بگیرید که جهان را خیلی جدی نگیرید و معنای هر چیزی در زندگی‌تان را فراموش کنید. چون همه‌ی ما می‌دانیم که معنای واقعی زندگی 24 است.

 

 25. بلندی‌های بادگیر، اثر امیلی برونته

در سال 1847 منتشر شد. این داستان عاشقانه‌ی آتشین و غم‌انگیز، داستان رقابت و انتقام، زندگی کاترین ارن شاو هیت کلیف است. او بچه‌ی سر راهی که پدر کاترین به فرزندی گرفته بود را دنبال می‌کند. در بزرگسالی انسان‌های کاملاً متفاوتی شدند.

 

26. به رنگ ارغوان، اثر آلیس واکر

برنده‌ی چندین جایزه. داستان ویرانگری، در مورد زندگی زنان رنگین‌پوست در سال‌های 1930 در امریکاست. واقعیت خشنی که در داستان به رنگ ارغوان به تصویر کشیده می‌شود، شما را می‌لرزاند.

 

27.  آلیس در سرزمین عجایب، اثر لوئیس کارول

داستان عجیب، باور نکردنی و شگفت‌انگیزی که پتانسیل تخیل واقعیت قصه را کشف می‌کند. اگر طرفدار فرار از دنیای واقعیت هستید، قطعاً این کتاب مناسب شماست.

 

28. فرانکشتاین، اثر مری شلی

ترکیبی از داستان پلیسی گوتیک، داستانی عبرت‌آموز و رمانی عاشقانه است. فرانکشتاین داستانی است که مثل هیچ داستان دیگری نیست. مری شلی در هیجده سالگی این کتاب را نوشت. این داستان خوانندگان را وادار می‌کند که سؤال‌های حقیقی تکان‌دهنده‌ای را از خود بپرسند: ما به عنوان موجودات زنده در قبال هم چه مسئولیت‌هایی داریم؟ علم تا چه حد می‌تواند مرزهای طبیعت را در نوردد.

 

29. ماجراهای هکلبری فین، اثر مارک تواین

اغلب از آن به عنوان بهترین رمان آمریکایی یاد می‌کنند. داستان عمیق و پیچیده‌ای از دوستی، نوجوانی و تغییر هنجارهای اجتماعی است.

 

30. سلاخ خانه‌ی شماره‌ی 5، اثر کورت ونه گات

گرچه ونه گات خودش اقرار می‌کند که شخصیت‌ها یا رویارویی‌های کمی در این کتاب است. با این حال تأثیر این رمان غیرقابل انکار است. ما همراه با قهرمان داستان بیلی پیلگریم در زندگی سفر می‌کنیم. او جنگ جهانی دوم را از یک منظر نسبتاً منحصر به فردی تجربه می‌کند. او از سیاره‌ی خود ترالفا مادور دزدیده شده است. داستانی عمیق و غنی که هدفش دوری از جنگ و جنایتی است که مقامات، مردم را مجبور به آن می‌کنند.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 2 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۴/۳۰ 7/21/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/سی-کتاب-برتر

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture