Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

کلاس زبان انگلیسی در کرج

حضور در کلاس زبان انگلیسی در کرج و یادگیری زبان صرفا یک فعالیت در اوقات فراغت نیست, بلکه یک نیاز است. بسیاری از ما این تجربه را داریم‌ که فیلمی به زبان انگلیسی می‌بینیم, به کشوری دیگر سفر می‌کنیم، در شغلمان نیاز به مکالمه یا مکاتبه به زبان انگلیسی داریم. اما چگونه یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب انتخاب کنیم؟ ویژگی‌های یک موسسه زبان انگلیسی خوب که بتواند نیازهای ما را در این زمینه برآورده کند چیست؟

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

کلاس زبان انگلیسی

 

کلاس زبان انگلیسی برای کودکان

کلاس زبان انگلیسی در کرج  را برای کودکان انتخاب کنید که کودک در بدو ورود به زبان انگلیسی صحبت کند. در کلاس زبان به پوستر‌ها و عکس‌های نصب شده با کنجکاوی و هیجان زیادی نگاه ‌کند. همچنین با شنیدن صدای موسیقی شروع به حرکت موزون ‌کند. ممکن است کودک شما, کودکانی را درحال انجام بازی مورد علاقه‌شان با معلم و صحبت‌کردن به زبان انگلیسی ببیند. سپس از شما بخواهد او را به آن کلاس ببرید تا به آن جمع شاد و دوستانه ملحق شود. اما چه چیز، فرزند شما را این‌‌‌گونه جذب محیط می‌‌کند؟ این‌ها همه در سایه طراحی خلاقانه فضای کلاس و بکارگیری روش‌های مدرن و کارامد یادگیری وتدریس زبان انگلیسی حاصل می‌شوند.

چراکه تدریس زبان انگلیسی زمانی که با یادگیری غیرمستقیم از محیط همراه باشد، بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت. در این‌صورت، این حس به زبان‌آموز القا می‌شود که بسیاری از نیازها وخواسته‌های او در کلاس مورد توجه قرار خواهد گرفت. این موضوعات بخش بزرگی ازدغدغه‌های زبان‌آموزان و والدین آن‌ها است. تمام این نگرانی‌ها درسایه حضور معلم‌های خلاق، با انرژی و مسلط بر امرتدریس در یک محیط آموزشی با طراحی هوشمندانه وهدف‌مند مرتفع خواهند شد. کلاس زبان انگلیسی در کرج دوستانه، قانون‌مند و حرفه‌ای که در آن ارزیابی‌ها و پیگیری‌های دقیق آموزشی صورت می‌پذیرد. در ادامه مقاله قصدداریم به توصیف ویژگی‌های بهترین کلاس زبان در کرج بپردازیم.

بهترین کلاس زبان انگلیسی

شاید تصور ما از کلاس زبان انگلیسی در کرج یک اتاق با دیوارهای رنگی, تعدادی میز و صندلی، یک تخته وایتبرد و یک سیستم صوتی تصویری باشد. البته که این‌ها شکل‌دهنده فضای فیزیکی یک کلاس هستند، اما آنچه که اهمیت آن‌ها را بارز می‌سازد، رویدادهای آن کلاس است. رنگ‌ها، پوسترها, تصاویر، موسیقی و مانند آن‌ها ابزاری برای ایجاد انگیزه و تهییج زبان‌آموزان و حتی معلم در فرایند کلاسی هستند. انتخاب دقیق و هوشمندانه موارد ذکر شده, امکان یادگیری زبان را به‌صورت خودکار از محیط برای زبان‌آموز فراهم می‌کند.

مزایای کلاس زبان انگلیسی

بدین معنی که کلاس زبان انگلیسی، زبان‌آموز را کاملا درگیر یادگیری زبان انگلیسی می‌کند. اصطلاحا آن‌ها را به شکل‌های مختلف در معرض یادگیری زبان قرار می‌دهد. مسأله مهم دیگر، چینش کلاس درس و موقعیت زبان‌آموزان نسبت به یک‌دیگر و معلم است. چیدمان میزها و صندلی‌ها در یک کلاس زبان استاندارد به ‌گونه‌ای است که اعضای کلاس بتوانند به‌راحتی یک‌دیگر را ببینند و باهم تعامل داشته باشند. فضای کلاس‌های زبان کودکان، از نظر سایز و طراحی، می‌بایست امکان حرکت زبان‌آموزان را هنگام بازی یا فعالیت‌های کلاسی بدهد. گاها فضای کلاس در مهدهای زبان به منظورآموزش زبان انگلیسی به کودکان بدون میز و صندلی به صورت ایمن طراحی می‌شود.

در این‌صورت زبان‌آموزان و مربی زبان به‌راحتی از همه فضا استفاده می‌کنند. چراکه محورآموزش، یادگیری به همراه بازی و سرگرمی است. تجهیزات آموزشی مناسب و تعداد کم زبان‌آموزان نقش مهمی در کیفیت کلاس زبان انگلیسی در کرج و عملکرد معلم دارد. اما سکان‌دار این کشتی، معلم زبان است که زبان‌آموزان را به ‌سمت هدف هدایت می‌کند. همچنین, تدریس زبان انگلیسی را برای خود و یادگیری را برای زبان‌آموزان به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

 معلم زبان انگلیسی

اکنون می‌خواهیم بدانیم یک معلم زبان انگلیسی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد:

  • انعطاف‌پذیری
  • داشتن حس همدلی با زبان‌آموزان
  • تسلط براستفاده ازمتریال‌های آموزشی
  • خلاقیت وانرژی بالادرکلاس زبان انگلیسی
  • داشتن احساس مسئولیت نسبت به یادگیری
  • توانایی برقراری ارتباط دوستانه با زبان‌آموزان و اولیا
  • تشویق و ایجاد انگیزه و اعتماد‌به‌نفس در زبان‌آموزان
  • داشتن نگرش مثبت به کلاس وتدریس زبان انگلیسی
  • دانش کافی درمورد زبان و نحوه ارائه مطالب به زبان‌آموزان
  • استفاده ازمتدها و تکنیک‌های به‌روز درتدریس زبان انگلیسی
  • تشویق زبان‌آموزان به داشتن روابط دوستانه در داخل و خارج کلاس
  • توجه به روند پیشرفت زبان‌آموزان و پیگیری وضعیت وپیشرفت آن‌ها
  • شناخت نیازهای آموزشی و فردی زبان‌آموزان باتوجه به سن، جنسیت، علایق و ویژگی‌های فردی

دانش‌آموز-محوربودن نه معلم-محوربودن کلاس زبان انگلیسی حس رسیدن به هدف را در زبان‌آموز ایجاد می‌کند. این رویکرد علاوه‌بر افزایش استقلال در یادگیری، به زبان‌آموزکمک می‌کند که استراژی یادگیری و مطالعه در خارج ازکلاس را بیاموزد. این هدف درقالب فعالیت‌های کلاسی که توسط بهترین معلم زبان به دقت طراحی شده است, حاصل خواهد شد. متدهای آموزشی به‌روز و استانداردی که یک معلم زبان انگلیسی خوب درکلاس بکار می‌گیرد, نقش مهمی در اثربخشی فعالیت‌های کلاسی دارند. محیط‌های آموزشی به‌روز و حرفه‌ای این مساله را همواره درمرکز توجه قرار می‌دهند.

فعالیت‌های کلاس زبان در کرج

کلاس زبان انگلیسی در کرج مجموعه فعالیت‌های مختلف هستند که به یادگیری زبان جهت می‌دهند. تعامل بین معلم و زبان‌آموزان, ارتباط زبان‌آموزان با یک‌دیگر از طریق انجام وظایف و فعالیت‌ها شکل می‌گیرد. هرچه این فعالیت‌ها از تنوع و دقت بالاتری برخوردار باشند، برای ایجاد انگیزه در زبان‌آموزان موثرتر است. نهادینه شدن زبان از طریق تمرین و تکرارصورت می‌گیرد. تنوع در فعالیت‌های کلاسی باعث می‌شود, این تکرارخسته‌کننده نباشد. شاید شما هم این موضوع را در خود کشف کرده باشید که با یک مدل یا استراتژی خاص در کلاس زبان انگلیسی، بهتر یاد می‌گیرید. برای مثال، وقتی به موسیقی گوش می‌دهید, یادگیری بهتری دارید.

ممکن است, فرزندتان در بهترین کلاس زبان در کرج با دیدن تصویر یا ویدیو مطلب را سریع‌تر به ذهن بسپارد. شاید زبان‌آموزی با حرکات فیزیکی، بهتر بیاموزد در حالی‌که دیگری از طریق خواندن  ونوشتن یاد می‌گیرد. این‌ها مدل‌های مختلف یادگیری در افراد مختلف هستند که در طراحی وظایف و فعالیت‌های کلاسی می‌بایست به آن‌ها توجه ویژه شود. بدین معنی که در یک فعالیت خاص، باید نیاز هر چهار گروه برآورده شود. کلاس زبانی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، زبان‌آموزانی با انگیزه و با اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهدداشت. بعلاوه، دربرگیرنده چهار مهارت اصلی (شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری) که زبان‌آموزان می‌بایست بیاموزند، خواهد بود.

روش سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان

 زبان‌آموزان از فعالیت‌هایی استقبال می‌کنند که رویدادهای زندگی واقعی را برای آن‌ها شبیه‌سازی کند. مثل فضای یک رستوران که در آن گروهی در نقش مشتری, تعدادی دیگر در نقش پیش‌خدمت، صندوق‌دار یا مدیریت رستوران با یک‌دیگر به زبان انگلیسی مکالمه دارند. شایان ذکر است, هر چه کلاس ازتنوع بیشتری برخوردار باشد برای زبان‌آموزان غیرقابل پیش‌بینی‌تر خواهد بود. بنابراین، برای آن‌ها کلاس  زبان انگلیسی جذاب‌تر خواهد بود.

علایق زبان‌آموزان در کلاس زبان

 نکته قابل توجه دیگر، درنظر گرفتن علایق زبان‌آموزان در کلاس زبان انگلیسی باتوجه به گروه سنی و فرهنگ آن‌ها است. در این راستا فعالیت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که این نیاز را نیز در آن‌ها برطرف سازند. این مساله به‌ویژه درمورد زبان‌آموزان منفعل درکلاس اهمیت بیشتری دارد. زمانی‌که زبان‌آموزان احساس می‌کنند به علایق وخواسته‌های آن‌ها در کلاس توجه می‌شود، تمایل بیشتری به شرکت در فعالیت‌ها خواهند داشت. علاوه‌براین، فعالیت‌های کلاسی در تدریس زبان انگلیسی باید حس کنجکاوی را در زبان‌آموزان برانگیزد. سپس اطلاعاتی که زبان‌آموز باید کسب کند را ارائه دهد.

این امر هدف آن فعالیت را در ذهن زبان‌آموز روشن می سازد. بنابراین, باانگیزه بیشتر به سمت کسب اطلاعات ازطریق آن قدم برمی‌دارد. بخاطر داشته باشیم که در عصر تکنولوژی، یک کلاس زبان انگلیسی خوب برای بالا بردن کیفیت یادگیری در اجرای فعالیت‌ها از تکنولوژی استفاده می‌کند. همچنین, ارزیابی زبان‌آموزان در انجام آن‌ها از ابزارهای به‌روز و کاربردی بیشترین بهره را می‌برد.

ارزیابی پیشرفت زبان‌آموزان

ارزیابی عملکرد و میزان پیشرفت زبان‌آموزان در بهترین کلاس زبان در کرج یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در کیفیت کلاس زبان انگلیسی و کیفیت آموزش می‌باشد. شاید تصور ما از ارزیابی همان آزمون‌های میان‌ترم و پایان‌ترم یا پرسش و پاسخ‌های کلاسی باشد. اما مفهوم آن فراتر از این است؛ دریک محیط آموزشی حرفه‌ای، معلم زبان در لحظه‌به‌لحظه کلاس درحال ارزیابی زبان‌آموزانش است. معلم زبان انگلیسی, نتایج این ارزیابی‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت ثبت و بررسی می‌کند.

این ارزیابی کاملا  واقع بینانه و براساس سطح  واقعی زبان‌آموزان ارائه می‌شود. درچنین محیطی، خود زبان‌آموزان می‌آموزند چگونه خود را ارزیابی کنند که یکی ازجنبه‌های استقلال آن‌ها در یادگیری است. البته موضوع به همین‌جا محدود نمی‌شود! بازخورد کلاس در ابعاد بزرگتر به کادر آموزش حرفه‌ای داده می‌شود. درصورت نیاز، پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات احتمالی و در‌نهایت بهبود سطح زبان‌آموزان انجام شود.

بهبود عملکرد کلاس زبان

در کلاس زبان انگلیسی در کرج به کودکان و بزرگسالان، روند پیشرفت زبان‌آموزان مکررا و بادقت دنبال می‌شود. در راستای بهبود عملکرد, بازخوردهای موردنیاز به زبان‌آموزان داه می‌شود.

  • کارنامه باجزئیات عملکرد
  • درصورت نیاز، تکرار مطالب گذشته
  • برگزاری جلسات فردی درجهت رفع اشکال
  • صحبت و مشاوره آموزشی با والدین و زبان‌آموز
  • شرح مساله با معلم زبان برای رسیدن به مناسب‌ترین راهکارآموزشی

زبان‌آموز را در ارتقا سطح دانش خود، یاری نمایند. بنابراین زبان‌آموزان این احساس راخواهند داشت که آموزش و پیشرفت آن‌ها برای سیستم ارزشمند است و مورد حمایت قرار دارند.


مدیریت کلاس زبان و ارتباط با زبان‌آموزان

جدا از کیفیت آموزش و مسایل مربوط به آن، آنچه که ما را به‌عنوان یک انسان طالب یادگیری جذب یک محیط آموزشی می‌کند، کیفیت روابط بین فردی در آن است. حس احترام و صمیمیت بین افرادی که در یک سیستم آموزشی حرفه‌ای مشغول به‌کار هستند به‌صورت سلسله مراتبی روی افراد آن سیستم تاثیر می‌گذارد. معلم زبان انگلیسی با انگیزه و حس مثبتی که از محیط‌کاری خود دریافت کرده است وارد کلاس می‌شود. سپس, مباحث زبان انگلیسی را با زبان‌آموزان خود به اشتراک می‌گذارد. آن‌ها نیز با نگرشی مثبت به منزل می‌روند و با اشتیاق دوچندان به کلاس باز می‌گردند.

به‌دنبال آن، معلم زبان انگلیسی توان ایجاد روابط دوستانه‌تری با زبان‌آموزان را خواهد داشت. این روابط دوستانه نقشی انگیزشی برای حضور درکلاس زبان انگلیسی در کرج و یادگیری زبان خواهد داشت. چراکه معلم در درجه اول الگوی رفتاری برای زبان‌آموزان، بخصوص کودکان است.

کلام آخر

دردنیای امروزی که هر لحظه شاهد تغییر و به‌روز شدن آن هستیم، یادگیری زبان یکی ازعناصر اصلی ارتباط با دنیای خارج است. رسیدن به این هدف و حضور در بهترین کلاس زبان انگلیسی در کرج, مستلزم داشتن انتخاب‌های صحیح در زمینه آموزش است. انتخاب‌هایی از قبیل معلم زبان انگلیسی، محیط و سیستم آموزشی که نقش تعیین‌کننده در آینده تحصیلی و شغلی فرزندانمان داشته باشد.

توجه داشته باشید که فرصت چندانی برای سعی و خطا در این انتخاب‌ها نداریم. بنابراین, نیازمند آشنایی و مطالعه درمورد آموزش به‌روز دنیا، به لحاظ محیط‌ها و متدهای آموزشی جدید هستیم. ویژگی‌هایی که آموزش حرفه‌ای را از بقیه متمایز می‌کند بشناسید. همچنین فاکتورهایی همچون فضای آموزشی، سیستم‌های ارزیابی و روش‌های تدریس در بهترین کلاس زبان در کرج را مدنظر قرار دهید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 1 رای

تاریخ نشر: ۱۴۰۱/۷/۱۱ 10/3/2022 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/کلاس-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture