Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس

خبرهای خوب و بدی برای شما داریم. خبر بد این‌که برای یادگیری انگلیسی، نمی‌توان فقط از یک روش استفاده کرد. خبر خوب این‌که چیزهای زیادی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرآیند یادگیری زبان را راحت‌تر کنید. بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس یادگیری لغات جدید است.

برای بعضی از افراد یادگیری لغات جدید ساده است. به نظر می‌رسد که همه‌ی کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که لغت و معنای آن را ببینند. سپس اطلاعات فوراً در مغز آن‌ها ذخیره می‌شود تا بعدها مورد استفاده قرار گیرد. 

 

بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس


بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

خیلی‌های دیگر با یادگیری و حفظ کردن لغات، معنای آن‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در جمله، مشکل دارند. اگر در یادگیری لغات انگلیسی مشکل دارید. چرا یک روش جدید را امتحان نمی‌کنید؟ راهکارهای ارائه شده در ذیل را به کاربرید و ببینید که یادگیری لغت ناگهان چقدر ساده‌تر خواهد شد. آیا می خوانید بدانید بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس چیست؟ در ادامه خواهیم گفت.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

روش یادگیری خود را پیدا کنید

شما با چه روشی یاد می‌گیرید؟ بعضی از افراد با " شنیدن " بیشتر یاد می‌گیرند. بعضی با " نوشتن ". تا زمانی‌که ندانید چه نوع زبان آموزی هستید نمی‌توانید بفهمید که کدام راه کارها و روش‌های یادگیری برای شما بهتر است. به‌عنوان مثال اگر با نوشتن، لغات را بهتر به خاطر می‌سپارید. پس باید یک روش سرگرم کننده و کاربردی را پیدا کنید که شامل نوشتن باشد. مثلاً یک وبلاگ به زبان انگلیسی بنویسید.

اگر تعداد زیادی از لغات جدید را با شنیدن کتاب‌های شنیداری و پادکست یاد می‌گیرید. بهتر است که " فلوانت یو " را برای یادگیری بیشتر، امتحان کنید. همه‌ی این‌ها به این بستگی دارد که شما با چه روشی یاد می‌گیرید. وقتی فهمیدید که روش یادگیری شما چیست، آنگاه می‌توانید واقعاً یادگیری را شروع کنید.

بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس برای شما همان است که شما براساس توانایی خود انتخاب می کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام روش یادگیری برای شما مناسب است. شما می‌توانید همه‌ی راه‌هایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده است را امتحان کنید. با امتحان کردن روش‌های مختلف، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد خودتان و مغزتان بفهمید.

 

بهترین راه‌های یادگیری لغات به زبان انگلیسی

 

1.    فهرستی تهیه کنید

لغات دور و بر ما هستند. نشستن و در دیکشنری دنبال لغت گشتن تنها راه پیدا کردن لغات جدید نیست. شما می‌توانید با حرف زدن با انگلیسی زبانان، تماشای برنامه‌های انگلیسی و خواندن اخبار در هر زمان و هر جایی لغات را پیدا کنید. فهرستی از لغات جدید داشته باشید.

این فهرست را همه‌جا با خود یا در یک دفتر کوچک یا در گوشی خود داشته باشید. در این صورت می‌توانید همه‌جا به آن دسترسی داشته باشید. وقتی به لغتی که بلد نیستید برمی‌خورید، آن را یادداشت کنید. مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی بین لغات جای خالی گذاشته‌اید. برای آن‌که بتوانید بعدها، چیزهای بیشتری در مورد آن لغت بنویسید.
هر وقت فرصت داشتید (در پایان روز، یا در آخر هفته)، معنای لغات را پیدا کنید. شما می‌توانید معنای لغت را هر طور که می‌خواهید بنویسید. به زبان خودتان یا همان چیزی که در دیکشنری به زبان اصلی نوشته شده است.

ما به شما توصیه می‌کنیم که نوع لغت را (این‌که فعل است یا اسم یا صفت)، به خاطر بسپارید. همین‌طور نسخه‌های دیگر لغت (مثلاً وقتی کلمه‌ی ماهی را می‌نویسید می‌توانید اطلاعاتی هم در مورد ماهیگیری ماهیگیران و...) را بنویسید. همچنین جمله‌ی کاملی هم بنویسید که لغت در آن به کار رفته باشد.

 

2.    لغات جدید را در مکالمه به کار ببرید

حالا که فهرستی از لغات دارید، ممکن است به سادگی با یادگیری لغات جدید، قبلی‌ها را از یاد ببرید. این مسئله مخصوصاً در مورد لغات معمولی و لغاتی که مطمئن نیستید چگونه استفاده می‌شوند، صحت دارد. هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید بهتر آن‌ها را به خاطر می‌سپارید. در پایان هر هفته لیست لغات خود را بخوانید.

در طول هفته، هر وقت که می‌توانید سعی کنید از لغات جدید استفاده کنید. بعد از این‌که چندین لیست داشتید به لیست‌های قبلی بروید و آن‌ها را بخوانید. چقدر از لغات لیست‌های قبلی را به یاد می‌آورید؟ هرچه را که در لیست‌های قدیمی فراموش کرده‌اید، به لیست جدید خود اضافه کنید.

 

3.    بازی کنید

چه کسی گفته که درس خواندن نمی‌تواند یک سرگرمی و بازی باشد؟ یکی از بهترین راه های یادگیری زبان بدون کلاس بازی‌هایی مثل " اسکرابل " و " وکبادور " برای یادگیری لغات هستند. بازی‌های زیادی هست که می‌توانید برای تقویت دایره‌ی لغات خود، انجام دهید. در حقیقت می‌توانید فهرستی از این بازی‌ها را در " فلوانت یو " پیدا کنید.

بازی‌ها راه خوبی برای یادگیری هستند، چون آن‌ها باعث می‌شوند که یادگیری تبدیل به یک سرگرمی شود. آن‌ها به شما کمک می‌کنند که محتوایی برای لغات جدید داشته باشید. یعنی به لغتی که یاد می‌گیرید معنی‌های زیادی می‌دهید. مثلاً ممکن است, روشی را که با آن در هنگام بازی لغت را یاد گرفته‌اید به یاد بیاورید.

مثلاً دوستتان به روش استفاده‌ی لغت خندیده و شما آن را به یاد می‌آورید. ممکن است به یادآوردن لغت در ابتدا برای شما سخت باشد. ولی خاطره‌ای که به آن متصل می‌شود باعث می‌شود که آن لغت راحت‌تر به یادتان بیاید.

 

4.    از " فلوانت یو " استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری لغات جدید گوش دادن به آن‌ها در متن است. وقتی با یک شخص واقعی صحبت می‌کنید، ممکن است وقت نداشته باشید. هر لغتی را که بلد نیستید، بنویسید یا در دیکشنری دنبال آن بگردید.

به همین دلیل است که ویدیوها، بهترین روش برای یادگیری لغات هستند. با استفاده از " فلوانت یو "، شما می‌توانید ویدیوهای انگلیسی سرگرم کننده‌ای را در سطح زبان خودتان ببینید و هر موقع که بخواهید آن را خاموش کنید. بهترین قسمت چیست؟ حتی نیاز ندارید دیکشنری را برای جستجوی معنای لغات جدید باز کنید.
" فلوات یو " زیرنویس هایی دارد که به شما معنای هر لغتی را نشان می‌دهد. فقط کافی است روی لغتی که بلد نیستید کلیک کنید. شما می‌توانید یک توضیح، یک عکس، یک تلفظ و یک مثال از مورد استفاده‌ی لغت را ببیند. پس می‌توانید لغات را بهتر بفهمید و به خاطر بسپارید. هر ویدیو قبل از تماشا، لیستی از لغات ارائه می‌دهد. پس شما می‌توانید معنای لغات را ببینید و بعد به آن‌ها گوش کنید.

تکرار و سایر روش‌های یادگیری مثل خواندن، تماشا کردن و شنیدن لغت در متن، باعث می‌شوند لغات جدید را بهتر یاد بگیرید. شما می‌توانید همچنین لیست شخصی خودتان را داشته باشید. ابزارهای یادگیری به روش‌های مختلفی به شما کمک می‌کنند. این می‌تواند سرگرم کننده‌ترین و مؤثرترین روش یادگیری لغات جدید انگلیسی باشد!

 

5.    سعی نکنید لغات را به تنهایی به خاطر بسپارید

همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم، بهتر و راحت‌تر است که لغات جدید را در متن یاد بگیرید. یک راه برای این کار به خاطر سپردن لغات در جمله است. این راه خوبی است، چون فقط معنای لغت را نمی‌فهمید بلکه دقیقاً یاد می‌گیرید که در مکالمه، کجا از آن استفاده کنید.

راه دیگر، به خاطر سپردن لغت در گروه است. وقتی لغت " humongous " به معنای خیلی بزرگ را یاد می‌گیرید. می‌توانید آن را با فکر کردن به گروه لغات بزرگ شدن، بزرگ‌تر، بزرگ، غول‌آسا و...یاد بگیرید. این به شما فرصت می‌دهد که همزمان لغات دیگری را هم یاد بگیرید.

 

6.    وب سایت‌های دیکشنری‌ها را بازدید کنید

مطمئناً شما با استفاده از یک دیکشنری می‌توانید به دنبال معنای لغات بگردید. اما این روزها وب سایت‌ها، چیزهای بیشتری برای ارائه دارند! با استفاده از وب سایت‌های دیکشنری نظیر Vocabulary.com و Dictionary.com  می‌توانید منابع و چیزهای زیادی برای خواندن پیدا کنید. آن‌ها به شما کمک کنند تا لغات جدید را یاد بگیرید.

دیکشنری‌های آنلاین اغلب وبلاگ‌ها و بازی‌های جالب و لغات روزانه دارند. دیکشنری وبستر یک دیکشنری برای فراگیران زبان با لغات مناسب برای کسانی که انگلیسی یاد می‌گیرند، دارد. با لغت روزانه که به شما هر روز لغت جدیدی را یاد می‌دهد.

 

7.    یک وبلاگ بنویسید

خواندن وبلاگ‌ها راه خوبی برای یادگیری لغات جدید است. نوشتن وبلاگ بهتر هم هست. می‌توانید با یک وبلاگ رایگان در خیلی از وب سایت‌ها نظیر " وورد پرس " یا " تامبر " شروع کنید. چیزی که در وبلاگتان می‌نویسید و این‌که چه کسانی آن را بخوانند، همه بستگی به خود شما دارد. می‌توانید در مورد مد، ماشین، اصلا چگونه انگلیسی را بهتر یاد بگیریم؟ یا هر چیز دیگری که دوست دارید بنویسید.

وقتی می‌نویسید، شاید لازم باشد دنبال لغاتی در دیکشنری بگردید. هنگامی‌که دنبال لغات می‌گردید، خیلی از آن‌ها را به یاد می‌آورید. استفاده از آن‌ها در وبلاگتان سبب می‌شود که آن‌ها را در متن به خاطر بسپارید؛ و دقیقاً یاد می‌گیرید که چطور از این لغات در نوشتن استفاده کنید.

می‌توانید به دفتر لغات تازه‌ی خود مراجعه کنید و لیستی از لغاتی که می‌خواهید در وبلاگ استفاده کنید، انتخاب کنید. نوشتن با این لغات به شما کمک می‌کند که آن‌ها را تمرین کنید و به یادتان بسپارید. پست‌های وبلاگتان را با دوستان خود و انگلیسی زبان‌ها به اشتراک بگذارید. نظر آن‌ها را بپرسید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که لغات را درست به کار برده‌اید.

 

8.    اجزای لغت را یاد بگیرید

خیلی از لغات را می‌توان به اجزای کوچک‌تر تقسیم کرد. مثلاً لغت Dictionary  از واژه‌ی لاتین Dicto که به معنای صحبت کردن است می‌آید. این را ریشه‌ی لغت می‌گویند. ریشه‌ی لغت اساس ساخت کلمات زیادی است. حالا که معنای این واژه را می‌دانید، می‌توانید آن را در لغات دیگر هم ببینید مثل: Dictate, Dictator, Contradict حتی اگر معنای لغات را ندانید، می‌توانید بفهمید که همه‌ی آن‌ها با حرف زدن ارتباط دارند.

یادگیری اجزای لغت، ایده‌ی خوبی است چون فقط یک لغت را یاد نمی‌گیرید بلکه لغات دیگری هم که از این اجزا درست شده‌اند را یاد می‌گیرید. همین‌طور بهتر می‌توانید معانی لغات را حدس بزنید، چون حالا دیگر می‌دانید که برخی از اجزای این لغات چه معنایی دارند. اجزای دیگری غیر از ریشه در لغت وجود دارد.

همراه با ریشه، پیشوند (قسمت‌هایی که در ابتدای واژه می‌آید) و پسوند (قسمت‌هایی که در انتهای واژه می‌آید) هم می‌آید. خیلی از دیکشنری‌ها اجزای لغت را نشان می‌دهند و به شما می‌گویند که این اجزا از کجا آمده‌اند. می‌توانید لیستی از ریشه‌ها را در این وب‌سایت و لیستی کامل‌تر که شامل پیشوند و پسوندها هم می‌شود در یکی دیگر پیدا کنید.

 

9.    کتاب‌های مخصوص لغات را بخوانید

خواندن راه خوبی برای یادگیری لغات تازه است اما چیزی که می‌خوانید تفاوت زیادی در یادگیری شما دارد. کتاب‌هایی را انتخاب کنید که برایتان چالش برانگیز باشند، به نسبت کتاب‌های در سطح خودتان، چیزهای بیشتری از آن‌ها یاد می‌گیرید.

ممکن است خیلی از لغات را اکنون بلد باشید اما برای خواندن یک کتاب چالش برانگیز نیاز دارید که لغات تازه‌ی زیادی یاد بگیرید. همچنین می‌توانید کتاب‌های مخصوص لغات را بخوانید. این‌ها داستان‌هایی هستند که بیش از هزار لغت و معنی دارند. این کتاب‌ها را می‌توانید آنلاین خریداری کنید یا می‌توانید درسایت آمازون پیدا کنید.

 

10.    خودتان را امتحان کنید

حالا که لغات تازه‌ای را یاد گرفته‌اید چطور آن‌ها را به یاد می‌آورید؟ ممکن است که با سرگرمی آن‌ها را یاد گرفته باشید اما باید مطمئن شوید که پیشرفت خوبی داشته‌اید. بعد از استفاده از روش‌های سرگرم کننده باید از خودتان به‌صورت سنتی امتحان بگیرید.

برای این‌که مطمئن شوید هنوز لغاتی را که یاد گرفته‌اید، خاطرتان هست، باید امتحان بدهید؛ و لغاتی را که قبلاً خوانده‌اید را به خودتان یادآوری کنید. تست‌های زیادی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خود را امتحان کنید. می‌توانید تعدادی از این تستها را در سایت وبستر یا vocabulary.com پیدا کنید. " فلوانت یو " را هم فراموش نکنید با آن می‌توانید همیشه لغات تازه را تمرین کنید و هنگام تماشای ویدیوها، یاد بگیرید.

 

11.    فرهنگ را هم یاد بگیرید

انواع متفاوتی از انگلیسی در سراسر دنیا وجود دارد. ممکن است انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی مثل هم به نظر برسند، اما آن‌ها تفاوت‌های کوچک زیادی با هم دارند. وقتی لغت تازه‌ای یاد می‌گیرید در نظر داشته باشید که به کدام کشور می‌خواهید سفر کنید یا در کدام کشور می‌خواهید کار یا زندگی کنید.

اگر می‌خواهید به انگلیس بروید پس باید انگلیسی بریتانیایی را یاد بگیرید؛ و اگر می‌خواهید به امریکا بروید باید انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید و غیره. مثلاً واژه‌ی Color در انگلیسی بریتانیایی به‌صورت Colour تلفظ می‌شود.

بریتانیایی‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند از لغاتی مانند Brilliant, Cheers استفاده کنند حال آن‌که آمریکایی‌ها به جای آن‌ها از واژه‌های Cool, See you استفاده می‌کنند. این را به هنگام یادگیری لغات تازه در نظر داشته باشید و یادتان باشد که لغات را با انگلیسی صحیح یاد بگیرید.

 

12.    با یکدیگر یاد بگیرید

یادگیری به همراه دیگران نیز می تواند بهترین راه  یادگیری زبان بدون کلاس باشد. گروهی از دوستان را پیدا کنید که بخواهند با شما انگلیسی یاد بگیرند. یا دوست مجازی انگلیسی‌زبانی را پیدا کنید یا به یک وب‌سایت مراجعه کنید که بتوانید با دیگران انگلیسی یاد بگیرید. هر کاری که انجام بدهید برای شما مفید خواهد بود. یک گروه جالب یادگیری که می‌توانید به آن بپیوندید Toastmasters نام دارد.

این گروه در سراسر دنیا به کسانی کمک می‌کنند که می‌خواهند یاد بگیرند در جمع انگلیسی صحبت کنند. اگر در انگلیسی حرف زدن با دیگران مشکل دارید، این می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. ایده‌ی خوب دیگر، انگلیسی حرف زدن با زبان آموزان دیگر در فیس بوک است.

یکی از این صفحه‌ها، صفحه‌ای است که فراگیران زبان انگلیسی درست کرده‌اند که یکدیگر را پشتیبانی کنند و با هم دوست باشند. صفحات دیگری هستند که در آن انگلیسی زبانان به گروه کمک می‌کنند. یکی از آن‌ها را پیدا کنید و خواهید دید که یادگیری شما چقدر راحت‌تر خواهد شد.

 

13.    از خودتان بپرسید که این یعنی چه؟

در نهایت، هیچ‌گاه از سوال کردن نترسید. اگر کسی لغتی به کار می‌برد که شما بلد نیستید، از او بپرسید که این لغت یعنی چه؟ خیلی از مردم وقتی به آن‌ها می‌گویید که دارید انگلیسی یاد می‌گیرید، خیلی صبور و فهمیده هستند. در واقع خیلی از آن‌ها از کمک به شما واقعاً لذت می‌برند!

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۱/۹ 1/29/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چگونه-انگلیسی-را-بهتر-یاد-بگیریم

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture