Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

کتاب مجیک تایم

کتاب مجیک تایم از سری کتاب‌های مقدماتی دو سطحی است. این کتاب برای زبان‌آموزان از پایه مهدکودک تا اوایل ابتدایی که برای اولین بار زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند در نظر گرفته شده است. مجیک تایم برای کودکانی طراحی شده است که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم (EFL) می‌آموزند و به‌طور کلی زبان انگلیسی را خارج از کلاس نمی‌شنوند. 

هدف سری کتاب‌های مجیک تایم پیشرفت مهارت‌های گفتاری، شنیداری و مقدمات نوشتاری از طریق انجام فعالیت‌های مختلف است. آموزش کتاب مجیک تایم با فعالیت‌هایی انجام می‌شود که حس کنجکاوی زبان‌آموز را برمی‌انگیزاند و برای‌شان جذاب و مفرح است.

 

کتاب مجیک تایم

 

نویسنده: Kathleen Kampa - Charles Vilina

مترجم: شقایق پوریاقوتی

ویراستار: الهه قاسمی

 

برنامه درسی زبان انگلیسی به‌صورت طبیعی و با آهنگی ثابت پیش می‌رود و فرصت‌های بسیاری را برای تمرین زبان جدید در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهد. چهار شخصیت اصلی Annie، Ted، Dot (پری جادویی) و سگی به نام Digger، نظر زبان‌آموز را به خود جلب می‌کنند. شخصیت‌های گفته شده در کلِ سری کتاب‌های مجیک تایم نقش دارند.

سری کتاب‌های مجیک تایم طوری طراحی‌ شده‌اند که توسط سری کتاب‌های شش سطحی انگلیش تایم دنبال شوند. این دو کتاب می‌توانند به‌صورت جداگانه یا به‌عنوان یک دوره هشت سطحی معرفی شوند. برنامه درسی مجیک تایم پایه محکمی از واژگان و زبان محاوره‌­ای را آماده می‌کند که کتاب‌های انگلیش تایم بر اساس آن ساخته‌ شده‌اند. هر سطح از کتاب مجیک تایم شامل کتاب زبان‌آموز، CD صوتی آهنگ‌ها، CD صوتی کتاب، کتاب کار، کتاب معلم، کارت‌های تصویری، نمودار دیواری و نرم‌افزار iTools است. 

 

مجموعه کتاب مجیک تایم

کتاب‌های زبان‌آموز مجیک تایم برای زبان‌آموزان دارای ویژگی‌های دقیق، تصاویر تمام رنگی و طراحی ساده و واضح است. این تصاویر زبان‌آموزان را به صفحاتی برای کشف و تجربه زبان هدایت می‌کند و علاقه و انگیزه‌شان را افزایش می‌دهد. کتاب‌های زبان‌آموزی مجیک تایم دارای ۱۲ درس چهار صفحه‌ای، ۴ درس بازبینی دو صفحه‌ای و ۴ درس دو صفحه‌ای مکالمه است. علاوه بر این کتاب مجیک تایم سطح یک دارای ۴ درس الفابت است.

هر درس به موضوعی خاص مانند غذا، ورزش و سرگرمی یا روزهای هفته اشاره می‌کند. همچنین, هر موضوع بستری مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را فراهم می‌کند. درس‌های کوتاه این اجازه را به زبان‌آموز می‌دهد تا حس کند که به سرعت در حال پیشرفت است و انگیزه و اعتماد به نفس را در آن‌ها بالا می‌برد.

بعد از هر ۳ درس، ۲ صفحه دوره درس‌های قبلی در قالب محتوای جدید و پرمعنا ارائه می‌شود. علاوه بر این در کتاب مجیک تایم یک، دو صفحه آموزش الفبا در ادامه بخش دوره درس‌های قبل آمده است. درس حروف الفبا ۶ تا ۷ حرف را به همراه آوای آن‌ها معرفی می‌کند. در مجیک تایم سطح دو بخش "دیکشنری مصور من" شامل یک چک‌لیست است که به تقویت یادگیری واژگان کمک می‌کند و نمودار پیشرفت زبان‌آموزان را نشان می‌دهد.

سی‌دی‌های صوتی زبان‌آموز شامل تمام آهنگ‌ها و ترانه‌های کتاب زبان‌آموز است.

 

کتاب کار مجیک تایم

کتاب‌های کار مجیک تایم، یک کتاب در ادامه سری کتاب‌های زبان‌آموزان است. این کتاب‌ها به ازای هر صفحه از کتاب اصلی یک صفحه برای تقویت یادگیری هر یک از درس‌ها را فراهم می‌کند.

فعالیت‌های مقدمات نوشتن در کتاب کار مجیک تایم شامل پررنگ کردن خط‌چین‌ها، دایره کشیدن دور اشکال، تطبیق تصاویر، رنگ‌آمیزی، ترتیب گذاری و تشخیص الگو است. فعالیت‌های نوشتاری نیازمند نوشتن حروف الفبا یا پررنگ کردن حروف نقطه‌چین است. کتاب‌های کار، فرصتی عالی برای معلم‌ها فراهم می‌کند تا قدرت درک و حافظه زبان‌آموزان را ارزیابی کنند.

 

کارت‌های تصویر و واژه آنلاین

کارت‌های تصویر و واژه آنلاین مجیک تایم، یک کارت تصویری و یک کارت واژه را برای هر یک از واژگان، الفبا و تلفظ کلمات در کتاب مجیک تایم فراهم می‌کند. سطح یک همچنین دارای مجموعه‌ای از کارت‌ها برای حروف بزرگ و کوچک الفبا است. کارت‌های تصویر و کلمه آنلاین برای معرفی و تمرین زبان جدید مفید هستند.

بسته به نیازهای معلم، کارت‌ها را می‌توان به هر اندازه‌ای بزرگ کرد. آن‌ها را می‌توان بر روی مقوا یا کاغذ استاندارد چاپ کرد. زبان‌آموزان می‌توانند کارت‌ها را با برش دادن و رنگ‌آمیزی مطابق سلیقه خود طراحی کنند.

سی‌دی‌های صوتی کلاس مجیک تایم شامل تمام کلمات کتاب زبان‌آموز، الگوها، شعرها، آهنگ‌ها، الفبا و تلفظ است.

 

فلسفه دوره مجیک تایم

دوره‌های مجیک تایم و انگلیش تایم بر اساس این فرضیه است که وقتی حس کنجکاوی و حس لذت‌طلبی‌ کودکان برانگیخته می‌شود، آن‌ها بهتر می‌آموزند. همچنین زمانی که یک زبان جدید در حجم کم و قابل‌ کنترل به کودکان ارائه می‌شود، آن‌ها بهتر یاد می‌گیرند. زبان جدید در کتاب مجیک تایم بر طبق یک برنامه پلکانی و مارپیچی ارائه‌ می‌شود. به این صورت که نکات جدید به‌تدریج به زبان‌آموزان آموخته می‌شود و آموخته‌های قبلی‌شان را تقویت می‌کند.

زبان‌آموزان قادر هستند در هر سطح، زبانی که آموخته‌اند را به خاطر بسپارند و مطالب جدید را نیز فراگیرند. موضوعات کتاب‌ها و موقعیت‌هایی که شخصیت‌ها در آن‌ها قرار دارند، هر دو برای کودکان آشنا هستند. زبان‌آموزان بلافاصله با این شرایط ارتباط برقرار می‌کنند و این امر منجر به تولید زبان بیشتر و حفظ آن می‌شود.

یادگیریِ زبان‌آموز محور، در آموزشگاه زبان حیاتی است. زیرا این فرصت را به زبان‌آموز می‌دهد تا زبان را به طریقی تولید کند که بیشتر شبیه معاشرت در زندگی واقعی باشد. به همین دلیل تمرین‌ها و دوره دروس در کتاب مجیک تایم و انگلیش تایم هم کار دونفره و هم کار گروهی را شامل می‌شود.

نظریه هوش چندگانه نشان می‌دهد که زبان‌آموزان در هر کلاس زبان با سبک‌های مختلف یادگیری حضور دارند. فعالیت‌هایی که در مجیک تایم و انگلیش تایم استفاده می‌شوند، طراحی شده‌اند تا طیف وسیعی از این سبک‌های یادگیری را در برگیرند. در این صورت می توانند برای هر درس حداکثر تعداد زبان‌آموزان را شامل شوند.

کتاب مجیک تایم تأکید ویژه‌ای روی موزیک و حرکت در یادگیری زبان انگلیسی دارد. بنابراین از زبان‌آموزان دعوت می‌شود که هنگام صحبت کردن حرکت کنند تا مطلب را بهتر بیاموزند. درس‌های مجیک تایم از یک روش آموزشی خاص پیروی نمی‌کنند. در عوض، از انواع شیوه‌های مختلف برای ارائه هیجان‌انگیز درس‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

این امر باعث تحریک و جذب بیشتر زبان‌آموزان می‌شوند. زبان‌آموزان، زبان هدف را می‌شنوند (قرار گرفتن در معرض دریافت زبان قبل از تولید آن), قبل از این‌که بخواهند آن را تولید کنند. تأکید اصلی روی مهارت شنیداری است تا زبان‌آموزان در معرض تلفظ صحیح قرار گیرند.

 

طرح درس

برنامه‌ریزی دقیق، کامل و آمادگی پیش از تدریس، برای موفقیت در تدریس هر درسی بسیار مهم است. ممکن است بیش‌تر از آن‌چه به نظر می‌رسد نیازمند فعالیت برنامه‌ریزی باشد. آماده‌سازی فعالیت‌های متعدد به معلمان اجازه می‌دهد تا سرعت درس را حفظ کنند، فعالیت‌هایی که کارآمد نیستند را رها کنند و تمرکز زبان‌آموز را روی یادگیری نگه دارند.

یک طرح درس صحیح شامل فعالیت‌هایی است که مطالب پیش‌آموخته را مرور کرده، مطالب جدید را معرفی کند. همچنین, زبان را به شیوه‌ای سازمان‌یافته، صحیح و لذت‌بخش تمرین کند. کتاب معلم مجیک تایم یک طرح درس دقیق و گام به گام را برای هر صفحه از کتاب زبان‌آموز فراهم می‌کند. هر چند معلمان تشویق می‌شوند که این برنامه‌های درسی را برحسب نیازهای فردی خود تغییر دهند.

 

توضیح برنامه درسی مجیک تایم

۱- آماده سازی و دوره درسی

هر طرح درس با یک فعالیت سریع و سرگرم کننده آغاز می‌شود که مطالب ارائه‌ شده در درس قبلی را دوره می‌کند. این کار به زبان‌آموز کمک می‌کند تا مطالب قبلی را به یاد آورده و انگلیسی صحبت کند. ایده‌های گوناگونی برای فعالیت‌های دوره درس‌ها وجود دارد.

۲- معرفی زبان هدف (درس جدید)

قبل از این‌که زبان‌آموزان کتاب‌ مجیک تایم خود را باز کنند، زبان جدید معرفی می‌شود تا آن‌ها روی یادگیری معنادار زبان تمرکز کنند. پیشنهاد‌های گام به گام چگونگی ارائه درس جدید با استفاده از کارت‌های تصویری، کارت واژگان، نمونه واقعی، نقاشی‌ها و حرکات را در بر دارد.

۳- تمرین زبان مقصد

هر درس از کتاب، بازی و فعالیتی را ارائه می‌دهد تا زبان‌آموزان بتوانند مطالب جدید را بیشتر تمرین کنند. کتاب معلم دستورالعمل‌هایی دقیق در مورد چگونگی بهره‌ بردن کامل از صفحات کتاب زبان‌آموز را فراهم می‌کند. در صورت نیاز، نسخه صوتی، پاسخ‌ تمرین‌ها و ایده‌هایی در مورد چگونگی بررسی تمرین‌ها ارائه می‌شود.

۴- بازی‌ها و فعالیت‌ها

 تمام درس‌ها شامل یک بازی یا فعالیت است که به زبان‌آموز تمرین بیشتر با زبان هدف را پیشنهاد می‌دهد. بازی‌ها اغلب حرکت‌های ترکیبی به همراه شعر و ترانه را به درس اضافه می‌کنند. فعالیت‌ها، زبان آموخته‌شده را تکرار می‌کنند به‌طوری که زبان‌آموزان به‌صورت مداوم از آنچه آموخته‌اند دوباره استفاده می‌کنند. معلم می‌تواند به فراخور نیاز کلاس بازی‌ها و فعالیت‌ها را انتخاب کند. برای تمرین و تفریح بیشتر کاربرگ‌های اختیاری قابل چاپ در انتهای کتاب معلم وجود دارد.

۵- اتمام درس

هر طرح درس کتاب مجیک تایم با یک فعالیت سریع و سرگرم کننده که زبان جدید را بازبینی می‌کند، به  پایان می‌رسد. این فعالیت حس خاتمه درس را به زبان‌آموزان می‌دهد و کلاس با نتیجه مثبت تمام می‌شود.

 

 

Magic Time

Course Description

Magic Time is a two-level introductory series intended for kindergarten through early elementary school students studying English for the first time. It is designed specifically for children studying in an English as a Foreign Language (EFL) context who do not generally hear English spoken outside the classroom.

The aim of the Magic Time series is to develop student's speaking, listening, and pre-writing skills through activities that reward their curiosity and appeal to their sense of fun.

The syllabus progresses at a natural and steady pace, offering students many opportunities to practice new language. Four main characters—Annie, Ted, Dot the magic fairy, and Digger the dog –focus student interest and involvement throughout the series.

The magic time series is designed to be followed by the six-level communicative series English Time. These tow series can be used separately or as one complete eight-level course. The Magic Time syllabus provides a solid foundation of vocabulary and communicative language on which the syllabus of English Time is built.

Each level of Magic Time includes a Student Book, student songs and chants audio CD, class audio CDs, Workbook, Teacher's Book, Picture Cards, Wall Charts, and iTools.

 

Components

The Student Books

The Magic Time Student Books feature detailed, full-color illustrations presented in a clear, simple design. The illustrations draw students into the pages to explore and experience the language, enhancing student interest and motivation.

The Magic Time Student Books feature twelve four-page units, four two-page reviews, and four two- page Talk Time pages.

Magic Time Level 1 additionally features four alphabet lessons. Each unit spotlights a theme such as food, sports and hobbies, or the days of the week. Each theme provides context for the language. The short units allow students to feel they are progressing rapidly, building confidence and motivation. After every three units, the two page reviews recycle previously learned language in new and meaningful contexts. In addition, in Magic Time Level 1, a two-page alphabet lesson follows each review. The alphabet lesson introduces six to seven letters and their sounds. Magic Time Level 2 features "My picture Dictionary", a check list that helps consolidate vocabulary and chart student' progress.

 

The Student Audio CDs

The student audio CDs feature all the songs and chants from the Student Book.

 

The Workbooks

The Magic Time Workbooks are a natural extension of the Student Books, providing a page-for-page reinforcement of each lesson. The pre-writing activities in the Workbooks include tracing, circling, matching, coloring, sequencing and pattern recognition. Writing activities require writing alphabet letters or tracing only. The Workbooks offer an excellent opportunity for teachers to assess student comprehension and language retention.

 

The Picture and Word Cards Online

The Magic Time picture and Word Cards online provide one picture card and one word card for each vocabulary and alphabet/phonics word in the student Books. Level 1 also features sets of cards for the uppercase and lowercase letters of the alphabet. The picture and word cards online are useful for introducing and practicing new language. The cards can be enlarged to any size, depending on the teacher's individual needs. They can be printed onto cardboard or standard paper. Students can personalize cards by cutting them out and coloring them.

 

The Class Audio CDs

The class audio CDs feature all student Book vocabulary words, patterns, chants, songs, and alphabet/phonics material.

 

Course Philosophy

Magic Time and English Time are based on the premise that children learn best when their natural curiosity and sense of fun are encouraged, and when new language is introduced in small, manageable amounts. New language is introduced in a spiraling syllabus that gradually builds on and reinforces previously learned language. Thus, students are able to maintain and build on the language they know at each new level.

The unit topics and situations are both familiar and of universal appeal to children. Students immediately relate to these situations, resulting in greater language production and retention.

Student – centered learning is vital, since it creates the opportunity for students to produce language in a manner that most closely resembles "real life" communication. Because of this, the practice and review activities in Magic Time and English Time involve both group work and pair work.

The theory of multiple intelligences suggests that in any language class there are students with different learning styles (see Learning Styles, Teacher Resource Guide, page 21). The activities used in Magic Time and English Time are designed to take a wide range of these learning styles into account in order to engage as many students as possible during each lesson.

In Magic Time, a special emphasis is placed on the music – and – movement approach to learning, which suggests that young students learn more effectively when they are invited to move with the language.

The Magic Time lessons do not follow one particular teaching methodology. Instead, a variety of different methodologies to provide exciting, varied lessons that stimulate and appeal to as many students as possible. Students hear the target language before they have to produce it (receptive exposure before production).

Listening is emphasized so that students are exposed to correct pronunciation and intonation.

 

Planning a Lesson

Thorough planning and preparation are crucial to the success of any lesson includes more activities that may seem necessary. Preparing multiple activities allows teachers to maintain the pace of the lesson, abandon activities that are not working well, and keep students focused on learning. A sound lesson plan includes activities that review previously learned language, introduce new language, and practice all language in an organized, educationally sound, and enjoyable manner.

Magic Time Teacher's Books provide a detailed, step-by-step lesson plan for each Student Book page. However, teachers are encouraged to modify these lesson plans to meet their individual needs.

 

Explanation of Magic Time Lesson Plans

1.Warm-Up and Review

Each lesson plan begins with a quick, fun activity that reviews the language presented in the previous lesson. This helps students to both recall the language and switch to an English speaking mode. There are a variety of ideas for review activities.

2.Introduce the Target Language

New language is introduced before students open their Student Books so that they focus on the meaningful demonstration of the language. Step-by-step suggestions explain how to introduce the target language using Picture and /or Word Cards, realia, drawings, and gestures.

3.Practice the Target Language

Each Student Book page provides exercises to practice the language. The Teacher's Book provides detailed instructions on how to fully exploit the student Book page. The audio script, answer keys, and ideas on how to check exercises are provided where appropriate.

4.Games and Activities

All lessons include a game or activity that offers student further practice with the target language. The suggested game often adds a movement component to the lesson's featured chant or song. Activities frequently recycle previously learned language along with the target language so that students are continually reusing what they have learned. Teachers can choose games and activities that are appropriate to their needs. For extra practice and fun, there are optional photocopiable Worksheets at the back of the Teacher's Book.

5.Finish the lesson

Each lesson plan concludes with a quick, fun activity that reviews the new language, gives the lesson a feeling of closure, and ends the class on a positive note.


Refrence:

نویسنده:

مترجم: شقایق پوریاقوتی

امتیاز: 4.5 از 28 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۴/۲۵ 7/16/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/کتاب-مجیک-تایم

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture