Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

بهترین روش یادگیری زبان

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفتن در محیط انگلیسی زبان است. من همیشه در صحبت کردن به زبان دیگر مشکل داشتم. به سختی اسپانیولی را در دبیرستان یاد گرفتم و تمام فرانسه‌ای را که از توری که به همین منظور استخدام کرده بودم، یاد گرفتم را فراموش کرده‌ام. زمانی‌که با بنی لوئیس از موسسه‌ی تسلط به زبان در سه ماه آشنا نشده بودم، فکر می‌کردم نفرین شده‌ام.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

بنی بهترین روش یادگیری زبان که به من کمک کرد تا زبان‌ها  یعنی  تقسیم‌کردن زبان به بخش‌های کوچک‌تر و قابل یادگیری‌تری را یاد داد. با کمک او، بخش زیادی از اسپانیولی را به یادآوردم و زبان تایلندی و کمی هم سوئدی یاد گرفتم. امروز این مقاله را به بررسی روش بنی (که به‌تازگی کتابی در‌مورد یادگیری زبان منتشر کرده است) اختصاص می‌دهم.

این مطلب را که چگونه می‌توانید مقدمات هر زبانی را برای سفر بعدی‌تان یاد بگیرید را با شما به اشتراک بگذارم. دانستن فقط چند عبارت مقدماتی برای سفر شما راه زیادی را طی می‌کند و شما را مورد لطف ساکنان آن منطقه، قرار می‌دهد.

 

بهترین روش یادگیری زبان

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

هنگامی‌که به یک کشور می‌رسیم، با خودمان فکر می‌کنیم که کاش زمانی را به یادگیری مقدمات این زبان قبل از این که به این کشور می‌آمدم، اختصاص می‌دادم. ممکن است با خودتان فکر کنید اگر بر زبانی تسلط نداشته باشم به چه درد می‌خورد که زمان خود را هدر دهم. فقط یک ماه یا یک هفته قبل از سفرتان یا حتی اگر فردا می‌خواهید به مسافرت بروید، باز هم وقت دارید که برخی از مقدمات زبان محلی آن کشور را یاد بگیرید.

شما فقط مدت کوتاهی لازم دارید که به چند کلمه و عبارت کلیدی تسلط پیدا کنید؛ نیازی نیست برای یادگیری سریع مقدمات، یک نابغه‌ی زبان باشید. من تا سن بیست و یک سالگی فقط به زبان انگلیسی صحبت می‌کردم. در زبان آلمانی در مدرسه رد شدم و شش ماه در اسپانیا زندگی کردم بدون آن که زبانش را یاد بگیرم چون اشتباه یاد می‌گرفتم. اکنون در‌حدود دوازده زبان بلدم و این به‌خاطر این است که من ساعات یادگیری زبان را خودم تعیین می‌کنم.

حرف‌زدن به آن زبان را تمرین می‌کنم وقت خود را صرف یادگیری چیزهایی که نیاز ندارم نمی‌کنم, فقط مقدمات زبان را یاد می‌گیرم. من تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در قطاری در مرکز چین داشتم و اسم خودم را در قطار به چینی دریافت کردم، فقط به این دلیل که من سوال " اسم شما چیست؟ " را بلد بودم. در اینجا چهار مرحله برای تسلط بر مقدمات زبان را ارائه می‌کنم:

 

مرحله‌ی اول: اهداف مشخصی داشته باشید

اشتباهی که بیشتر مردم می‌کنند این است که می‌خواهند یک‌باره چیزهای زیادی یاد بگیرند. داشتن اهداف بزرگ و این که بخواهیم زبانی را به روانی صحبت کنیم یا این که بر آن زبان تسلط یابید، هدفی نهایی است اما در حال حاضر به شما کمک نمی‌کند که برنامه‌های خود را مشخص کنید. برای این که در یادگیری چیزهایی که برای سفرتان نیاز دارید موفق شوید، باید تا آنجا که امکان دارد، واضح و روشن عمل کنید.

من به‌اندازه‌ی کافی خوشبختم که قبل از هر سفر سه ماه وقت دارم که در آن زمان می‌توانم بیشتر روزهایم را صرف یادگیری زبان کنم و به این ترتیب روان صحبت کردن برایم یک هدف واقع بینانه می‌شود. من مهلت مشخصی را برای خودم در‌نظر می‌گرفتم. حتی وقتی در سفر به لهستان، قبل از سفرم فقط یک ساعت وقت داشتم و باید برای تی ایی دی ایکس در یادگیری زبان آماده می‌شدم.

با این وجود از آن زمان برای یادگیری مقدماتی زبان لهستانی استفاده کردم تا بتوانم در اسکایپ یک مکالمه‌ی نیم‌ساعته (در تمام مدت دنبال لغات می‌گشتم تا بتوانم مکالمه را ادامه دهم) داشته باشم. بهترین روش یادگیری زبان می‌تواند این باشد که کاملاً بدانید چه چیزهایی را باید یاد بگیرید و فقط همان‌ها را یاد بگیرید. در این پروژه‌ی کوچکتان به موارد زیر احتیاج دارید:

 

  •      هدفتان باید کاملاً مشخص باشد

برای خودتان یک هدف مبهم مثل " یادگیری اسپانیایی "، در‌نظر نگیرید. اگر در ماه ژوئن می‌خواهید به مسافرت خارج بروید، به‌خودتان بگویید که باید مکالمات مقدماتی را در عرض سه ماه یاد بگیرم. با این کار شما هفته‌ای ده ساعت برای خواندن آن، وقت می‌گذارید. اگر فقط یک ماه وقت دارید باید از برنامه‌ی " توریست با اعتماد به نفس در سی روز "، استفاده کنید و روزی یک ساعت یا بیشتر روی آن وقت بگذارید.

در صورتی‌که سه روز دیگر پرواز دارید، باید در این سه روز هر روز دو ساعت یا بیشتر وقت بگذارید و از برنامه‌ی " یادگیری ضروریات مقدماتی در هفتاد و دو ساعت "، استفاده کنید.

 

  •     باید لغات مخصوص خودتان را داشته باشید

کتاب‌های راهنما برای عبارات معمولی نظیر " حالت چطوره؟ " عالی هستند، اما شما به چیز کامل‌تری نیاز دارید. پس زمان خود را روی تهیه‌ی لغات خودتان برای هدف بخصوص خودتان بگذارید. در‌اینجا در مرحله‌ی دوم به شما نشان می‌دهیم که چگونه شروع کنید.

 

مرحله‌ی دوم: لغاتی که استفاده می‌کنید را یاد بگیرید

اگر می‌خواهید از صفر شروع کنید، بهترین روش یادگیری زبان که باید انجام دهید. این است که در‌مورد این فکر کنید, کدام لغات را بیشتر در مکالمه‌ی روزانه‌ی خود در موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرید استفاده می‌کنید. مثل شروع یک مکالمه، نشستن در یک‌ کافه، صحبت در‌مورد خودتان، سفارش غذا در رستوران و هر چیز دیگر، سپس:

 

  •     معرفی‌نامه از خودتان به زبان انگلیسی بنویسید

 خودتان را به یک غریبه‌ی خیالی معرفی کنید. به آن شخص خیالی بگویید که اهل کجا هستید، چه‌کار می‌کنید, چیزهایی از این قبیل و چرا سفر می‌کنید. سپس نگاهی به آنچه نوشته‌اید بیندازید و لغات بخصوصی که فکر می‌کنید برای سفر خارج، خیلی مورد نیازتان است را انتخاب کنید.

آن‌ها را ترجمه کنید, برای شنیدن تلفظ لغات به زبان مورد نظرتان، از وب‌سایت‌هایی مثل forvo.com (توسط بومی زبان صحبت می‌شود) یا google translate استفاده کنید. در‌مورد من، اولین لغاتی که همیشه می‌خواهم یاد بگیرم ایرلندی (ملیت من)، بلاگر (شغل من) و خام گیاه‌خوار است, چون من یک توریست خام گیاهخوار هستم. بهتر است که لغات مربوط به خودتان را پیدا کنید و به خاطر بسپارید.

 

  •     فهرستی از غذاهایی و ضروریات روزانه تهیه کنید

هرکسی باید در اولین روز سفرش به خارج، لغت دستشویی را خیلی خوب بلد باشد، پس بروید و این لغت را هم به لیست خود اضافه کنید. چیزهایی را هم که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید را به لیست خود اضافه کنید. ممکن است این لیست شامل: قهوه، نوشابه‌ی رژیمی، ساندویچ یا صدف باشد, لغات غذایی خود را بلد باشید. اگر تصمیم دارید هنگامی که در خارج هستید چیزهای بخصوصی مثل یوگا، زیپ‌لاین و غیره را امتحان کنید، آن‌ها را هم یاد بگیرید.

برای مثال چون من خام گیاه‌خوار هستم باید لغات گوشت خوک، گوشت گاو، سوسیس، مرغ، بیف و ماهی را بلد باشم. در این‌صورت می‌توانم به گارسون بگویم که غذاهایی می‌خواهم که این‌ها را نداشته باشد. هر چیزی را که باید بپرسید سریع یادداشت کنید و ترجمه‌ی آن را پیدا کنید و یک " یادداشت تقلب " تهیه کنید.

 

  •     لیست لغات هم ریشه، یا مشابه در زبان‌های مختلف

هنگامی‌که زبان جدیدی شروع می‌کنید, واقعاً خیلی سخت است که از صفر شروع کنید. بیشتر زبان‌ها، لیست طویلی از لغات (گرچه تلفظ آن‌ها کمی متفاوت است) دارند که شما معنای آن‌ها را می‌دانید. مثلاً اگر ساندویچ در لیست غذاهای مورد علاقه‌ی شماست، همین الان بلدید که به فرانسه چه می‌شود.

در زبان اسپانیایی بیمارستان همان بیمارستان است. در زبان آلمانی، لغتی که برای ماهی وجود دارد، درست به همان صورت زبان انگلیسی تلفظ می‌شود. حتی زبان متفاوتی مثل زبان ژاپنی هم تعداد زیادی از این لغات قرضی برای چیزهای روزمره‌ای مثل قهوه، شیر و لیوان دارد.

 

  •     روش یادآور برای یادگیری لغات نا‌آشنا

برای آن که خیلی سریع لغات جدید را به یاد بیاوریم، هیچ‌چیز بهتر از این نیست که از لغات زبان خودتان استفاده کنید. سعی کنید با استفاده بهینه از بهترین روش یادگیری زبان، از یادآورهای سرگرم‌کننده استفاده کنید. تصویر یا داستان مضحکی که شما را به یک لغت به‌خصوص پیوند می‌دهد، با این که مضحک است اما اثر دارد.

مثلاً وقتی داشتم زبان فرانسه یاد می‌گرفتم، گار به معنای ایستگاه قطار بود و من تصور کردم که گارفیلد نفس زنان در یک ایستگاه قطار می‌دود تا به قطار برسد. این‌ها همراه با مقدار زیادی رنگ و صدا در ذهنم باعث شد, آن لغت واقعاً برایم جا بیفتد. این تکنیک، خیلی خوب عمل می‌کند و تصوری که در ذهن خود از ایستگاه قطار به وجود آوردم باعث شد خیلی سریع‌تر از تکرار کردن معمولی، این لغت را یاد بگیرم.

 

مرحله‌ی سوم: عبارات را کامل یاد بگیرید

با وقت کمی که دارید، نمی‌توانید گرامر زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید. پیشنهاد من این است که مطالعه روی گرامر را کنار بگذارید. چون بهترین روش یادگیری زبان این است که بعدها انجامش دهید و به جای آن فقط چند جمله‌ی کامل را حفظ کنید به‌گونه‌ای که بتوانید منظور خود را انتقال دهید.

 

  •     یک کتاب راهنما داشته باشید

کتاب‌های راهنما برای ضروریات عالی هستند، اما به بیشتر قسمت‌های آن نیاز ندارید. آن کتاب‌ها سعی دارند احتیاجات همه را برطرف کنند اما نیازهای بقیه ممکن است نیازهای شما نباشد. نگاهی به کتاب بیندازید و عباراتی که به درد شما می‌خورد را علامت بزنید. عباراتی مثل " دستشویی کجاست؟ " یا " قیمتش چقدر است؟ " یا " ببخشید، آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟ ".

بقیه را نادیده بگیرید و فقط بر روی چیزهایی که برای شما مفید است تمرکز کنید. من کتاب " عبارات سیاره‌ی تنها " را دوست دارم اما شما می‌توانید لیست عبارات ضروری را به صورت آنلاین ببینید.

 

  •     جملات خودتان را بسازید

سعی کنید با کنار هم قرار دادن کلمات یک ترجمه (ایده آل‌تر) ارائه بدهید. یک لغت را در یکی از جمله‌هایی که در کتاب عبارات‌تان وجود دارد را تغییر بدهید و جمله‌ی دیگری بسازید. مثلاً می‌توان کلمه‌ی دستشویی را با سوپر مارکت در جمله‌ی زیر عوض کرد. " توالت کجاست؟ "

به این‌صورت جمله‌ی درست شده از نظر گرامری درست خواهد بود. حتی می‌توانید از google translate برای همه‌ی جمله‌ها استفاده کنید. می‌توانید جمله‌ای را که ساخته‌اید در سایت lang8 قرار دهید تا بومی‌های زبان آن را به صورت رایگان تصحیح کنند. البته اگر عبارت شما به‌اندازه‌ی کافی کوتاه باشد، آن‌ها خیلی سریع جواب شما را خواهند داد.

 

  •     عبارات شما در زبان هدف چگونه تلفظ می‌شوند

 هنگامی که به لیست کلمات و عبارات خود تسلط پیدا کردید, باید گوش کنید ببینید بومی‌های آن زبان چطور آن‌ها را تلفظ می‌کنند. اگر هیچ فرد بومی‌ای را نمی‌شناسید مهم نیست وب‌سایت‌های رایگانی مثل rhinospike هستند که به شما این امکان را می‌دهند. در نتیجه می‌توانید جملات خود را به‌صورت گفتاری بفرستید و یک فرد بومی آن زبان، جملات را بیان کرده و برایتان می‌فرستد. وقتی فهمیدید که کلمات چگونه تلفظ می‌شوند، باید آن‌ها را حفظ کنید.

حقه‌ای که برای من کار می‌کند این است که عبارات را با صدای بلند و با آهنگ برای خود می‌خوانم. وقتی ایتالیایی یاد می‌گرفتم به‌عنوان مثال با آهنگ big ben chime این سوال را می‌خواندم " دستشویی کجاست؟ " و این باعث می‌شد راحت‌تر یاد بگیرم. قرار‌دادن لغات در یک آهنگ باعث می‌شود آن لغات در خاطر شما حک شوند و یک تمرین تلفظ انفرادی برای شماست.

 

مرحله‌ی چهارم: مرحله قبل از این که پرواز کنید

با این راه‌کارها، شما واقعاً می‌توانید به‌اندازه‌ی کافی زبان در حافظه‌ی خود جا دهید. در این‌صورت وقتی به کشور مورد‌نظرتان می‌رسید، چیز مفیدی با خود داشته باشید. یک راه‌کار مهم و نهایی دیگر، عبارت است از کارهایی که باید قبل از سفر مطمئن شوید که به‌راحتی در حال انجام است:

 

  •     زبان را با یک فرد بومی تمرین کنید

 مهم نیست که کجا زندگی می‌کنید. وب‌سایت‌هایی وجود دارند نظیر italki که به شما این اجازه را می‌دهند تا مبادله‌ای رایگان (به‌گونه‌ای که می‌توانید برای درس زبانی که می‌گیرید سی دقیقه در انگلیسی به شخص دیگری کمک کنید) داشته باشید. درس‌هایی یاد بگیرید که بتوانید هزینه‌ی آن را بپردازید (مثلاً من درس‌های ژاپنی را فقط با پنج دلار در ساعت یاد گرفتم). همچنین, می‌توانید با اسکایپ آنچه را که می‌دانید با یک بومی زبان در خانه مورد استفاده قرار دهید.

می‌توانید همزمان چیزی که آن شخص می‌گوید را بشنوید و قبل از به‌کارگیری آن زبان در دنیای واقعی متوجه شوید چه ضعف‌هایی دارید. شما, می‌توانید مشکلات و سؤال‌هایی که در ذهنتان وجود دارد را مطرح کنید.

 

  •     یادگیری زبان انگلیسی با بازی

از زمان خود برای چت با یک بومی زبان به‌صورت آنلاین استفاده کنید و موقعیت‌های زندگی واقعی در خارج را بازسازی کنید. مثلاً می‌توانید نحوه‌ی سفارش یک غذای خام گیاه‌خواری یا گرفتن اتاق دریک هتل را قبل از آن‌که در محیط واقعی قرار بگیرید، تمرین کنید. همین‌طور که جلو می‌روید می‌فهمید کلماتی هستند که نمی‌دانید و نیاز دارید یاد بگیرید.

مثلاً ممکن است نفهمید چند وقت یک‌بار باید در‌مورد گربه‌تان یا چیزهای دیگر صحبت کنید. وقتی این نقاط خالی را در دایره‌ی لغات خود فهمیدید. سپس, لغات را یادداشت کنید و آن را به لیست اصلی خود اضافه کنید.

 

اشتباهات رایج در زبان انگلیسی

هنگامی‌که آلمانی یاد می‌گرفتم، یک‌بار داشتم سعی می‌کردم به دوستم بگویم که من یک ویدیوی جالب درست کردم. اگر امکان دارد به طبقه‌ی پایین بیاید و آن را ببیند. اما چیزی که گفتم، معنای خیلی بدی داشت. چرا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که لغتی که برای جالب در آلمانی وجود دارد معنای دیگری هم دارد. چون مدت زمان زیادی بود که همدیگر را می‌شناختیم، او فهمید که من نمی‌خواستم حرف زشتی بزنم و من هم اشتباه خود را برای او توضیح دادم و هر دو خندیدیم.

با این حال, تا امروز هم هنوز دوستان خوبی هستیم. پس نگران این نباشید که در زبان جدید باید خیلی عالی باشید. نیاز ندارید که برای مقصد بعدی‌تان وقت زیادی برای یادگیری زبان بگذارید. بهترین روش یادگیری زبان این است که برای تعیین زمان مطالعه‌ی خود یک برنامه‌ریزی داشته باشید. به‌یاد داشته باشید که خودتان را درگیر لغات، عبارات و گرامر بیهوده‌ای که به آن نیازی ندارید، نکنید.

در حالی‌که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که یادگیری زبان، چالشی است که نیاز به سال‌ها زمان دارد. امیدوارم که شما در این مقاله متوجه شده باشید که می‌توانید به مرحله‌ای برسید که چیزهای مفید زیادی در مدت زمان خیلی کمی، برای سفر خود بدانید. فقط نیاز دارید هدفی کاملاً مشخص داشته باشید و لغات و عباراتی را یاد بگیرید که برای شما مفیدند و دوست دارید بر زبان بیاورید.

اشتباه در زبان انگلیسی

سعی نکنید همه‌ی بخش‌های زبان را یاد بگیرید؛ و در آخر نیازی نیست برای آن که بفهمید آماده‌اید، حتماً به آن کشور برسید. بهتر است به‌صورت آنلاین با شخصی صحبت کنید تا مشکلات و سؤالات‌تان به‌گونه‌ای حل شود. در این‌صورت, زمان رسیدن به آن کشور می‌توانید با اعتماد به نفس از زبان استفاده کنید.

" بنی لوئیس " در مدرسه، فردی بی‌مصرف در زبان بود. اما بعد از این‌که به عنوان مهندس فارغ‌التحصیل شد، فهمید که استعداد زبانی اهمیتی ندارد و هرکسی با روشی صحیح می‌تواند زبان یاد بگیرد. تحقیقات فرهنگی او از طریق فراگیری زبان باعث شد که از طرف نشنال جئوگرافیک، به‌عنوان توریست سال انتخاب شود. کتاب او با عنوان " روانی در زبان در سه ماه " توسط " هارپر کالینز " انتشار یافت و در آنجا بهترین راهکارهای یادگیری زبان را ارائه می‌دهد.

 

بهترین روش یادگیری زبان در منزل

این سوال برای همه وجود دارد که بهترین روش یادگیری زبان در منزل چیست. همچنین, چگونه می‌توانند انگلیسی را در عرض دو یا سه ماه یاد بگیرند و روان صحبت کنند. این افراد چون به‌زودی آزمون یا مصاحبه‌ای در راه دارند. در این نوشته نتیجه جدیدترین تحقیقات چندین ساله از معتبرترین موسسه زبان دنیا یعنی افورتلس را برای شما بازگو می‌کنیم و همزمان با تغییرات، این مقاله به‌روز می‌شود.
اما سوال اینجاست که آیا می‌توانید خیلی خیلی سریع انگلیسی یاد بگیرید؟ آیا می‌توانید بهبودهای چشمگیری در عرض ۲ تا ۳ ماه داشته باشید؟ جواب مثبت است! در این مقاله روش‌هایی که سرعت یادگیری زبان شما را تا دو برابر افزایش می‌دهند طبق تحقیقات معتبرترین موسسه در این زمینه ارائه می‌کنیم. 

 

بهترین روش یادگیری زبان

 

 

نویسنده: مجله Effortless -2019

 

۱- ایجاد اشتیاق در خود (هدف)

بهترین روش یادگیری زبانبهترین روش یادگیری زبان در منزل و مهم‌ترین مسئله برای شروع به یادگیری زبان، داشتن یک هدف است که در شما انگیزه ایجاد کند. به‌دلیل این‌که باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان بخوانید. هر ساعت باید هوشیار، علاقه‌مند و پرانرژی باشید. شما باید احساس‌تان را بسازید و در انگلیسی غرق شوید. به‌یاد داشته باشید که احساس ۸۰ درصد موفقیت را شامل می‌شود. روش تنها ۲۰ درصد!

 

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع‌کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه‌ی کافی قانع‌کننده‌ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام این کار نیاز دارید.

اگر مشوق شما می‌تواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه می‌تواند شما را پولدار کند. خانه رؤیایی، ماشین رؤیایی و زندگی رؤیایی‌تان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان‌های فوق‌العاده‌ای را می‌توانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی‌های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل‌تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق‌تان بچسبانید.


۲- خواندن و گوش کردن به زبان

 کلید دوم برای یادگیری فوق‌العاده سریع و شدت باور نکردنی، تمرکز بر روی میزان ورودی انگلیسی است. وقت‌تان را برای تلاش جهت صحبت‌کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیشتر وقت‌تان را بر‌روی گوش‌کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریع‌تر و کارآمدتر برای تسلط بر زبان انگلیسی است.

همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به‌همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان‌های کوتاه، درس‌های تصویری و مقاله‌های صوتی گوش کنید. این‌ها درس‌های قدرتمندی هستند و به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر یاد بگیرید. باید رمان‌های انگلیسی آسان بخوانید. به‌طور کامل وقت‌تان را برای خواندن کتاب‌های درسی هدر ندهید.


۳- پشتکار و شدت زیاد

بهترین روش یادگیری زبانبرای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب‌ها را روبه‌روی آینه با خود تمرین کنید.

 

 

سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن‌های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده‌اید، گوش‌کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران‌نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت‌کردن شما کمک می‌کند. برای بعضی‌ها ۲ ساعت خواندن و گوش‌کردن در روز کافی است.

 

۴- موسیقی‌های ویژه افزایش قدرت مغز

بهترین روش یادگیری زبانتحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت‌کردن یا گوش‌دادن به موسیقی تمرکز را بالا می‌برد. بسیاری معتقدند بازی‌کردن و گوش‌دادن به نوع خاصی از موسیقی می‌تواند به زبان‌آموزان برای به‌کار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آن‌ها کمک کند.

 

 

برای این‌کار باید از موسیقی به‌عنوان صدای پس‌زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.


۵- روش مطالعه مطالب انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان1.    اولین‌بار که مطلب جدیدی از زبان (مثلاً یک لغت)، را مطالعه می‌کنید. اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک‌بار مرور کنید تا ۸۰٪ آن‌چه را که جدیداً یاد گرفته‌اید حفظ می‌کنید.
2.    پس از یک هفته، می‌توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به‌خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می‌ماند.


3.    بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجدداً مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهنتان تا ۶ ماه خواهد بود!
4.    پس یک‌بار همان شبی که مطلب را یاد می‌گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک‌بار و چهل روز بعد هم یک‌بار.

 

۶- تفسیر و خلاصه‌نویسی کنید

بهترین روش یادگیری زبان

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف‌شده مطالعه زبان در سال‌های اخیر است که یادگیری و سرعت آن را به طرز بی نظیری افزایش می‌دهد. برای این‌کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید. در‌حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجع‌به آن پاراگراف‌ها بنویسید یا این‌که آن را خلاصه‌نویسی کنید.

 

همیشه در جزوه‌تان یک جای خالی کنار یادداشت‌هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تأثیر آن را به وضوح ببینید!


افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی

۱- گوش، چشم و زبان‌تان را به انگلیسی عادت دهید

هر روز در هر شرایطی هم که شده، حداقل به یکی دو مکالمه گوش کنید یا مطالعه کنید یا صحبت کنید. نگذارید اعضای بدنتان از عادت کردن به شنیدن زبان انگلیسی غافل شود.

۲- با صدای بلند بخوانید

یک راه عالی برای بهبود صحبت‌کردن به انگلیسی این است که هر زمانی می‌توانید، متن‌ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک می‌کند که راحت‌تر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند‌خواندن از کتاب, روزنامه یا هر چیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید.

حتی اگر شما همه‌ی لغات را نمی‌فهمید. این‌کار باعث می‌شود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند. متوجه می‌شوید که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر جملات‌تان را بسازید. بلند‌خواندن همچنین به‌دلیل این‌که شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمی‌کنید، مفید است.

۳- با خودتان صحبت کنید

بهترین روش یادگیری زبان دیگر این که وقتی در‌حال انجام کارهای روزانه هستید، می‌توانید با خودتان به تنهایی انگلیسی صحبت کنید. این باعث می‌شود به انگلیسی فکر کنید. برای مثال می‌توانید بگویید:
 I’m going to the kitchen, now I am making a cup of tea, I love tea because it refreshs me! و مانند این‌ها. می‌دانم این روش کمی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد اما کمک‌کننده است. فقط کافی‌ست امتحان کنید!

۴- چیزی را که می‌بینید بگویید

ممکن است به پنجره یا تلویزیون نگاه کنید، هر چیزی که می‌بینید را بگویید. مثلاً مردی که با بلوز آبی در‌حال رانندگی است را به انگلیسی بگویید، این یک زبان ساده است. خودتان متوجه می‌شوید که چطور می‌تواند هماهنگی ذهن و زبان‌تان را افزایش دهد. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که دیگر لازم نیست جمله‌ای را در ذهنتان ترجمه کنید. پس از آن وقتی یک مکالمه واقعی داشته باشید, می‌بینید که می‌توانید افکارتان را راحت‌تر ابراز کنید.

در‌مورد اشتباهات هنگام گفتن جملات نگران نباشید، مهم‌ترین هدف انجام این تمرین، تسلط و روان بودن است. اگر می‌خواهید اشتباهات‌ خود را تصحیح کنید، صدای‌تان را ضبط کنید و دوباره گوش کنید که ببینید کجاها اشتباه کرده‌اید.

۵- یک دفترچه یادداشت داشته باشید

یک نوت‌بوک کوچک به‌همراه داشته باشید تا زمانی‌که لغت جدیدی یاد می‌گیرید، آن را سریع یادداشت کنید. اگر وقت اضافه دارید، لغاتی که نوشته‌اید را مرور کنید. در هر هفته تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و هر هفته تعدادشان را افزایش دهید. فقط خود لغت را یاد نگیرید بلکه کاربرد آن در متن و املای آن را هم بیاموزید و در‌مورد آن کلمه یک جمله بنویسید؛ مثلاً: 

I am interesting in
 Learning English and I find learning English interesting! 


پیشنهاد می‌کنم که ترجمه‌ی لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. بلکه در دفتر دیگر یا پشت همان برگه آن را یادداشت کنید.

۶- به رادیوی انگلیسی گوش کنید

تا آنجایی که ممکن است به رادیوی انگلیسی گوش کنید. BBC یک کانال عالی است که BBC Radio4 نامیده می‌شود. بیشتر اوقات صحبت می‌کند تا اینکه موسیقی پخش کند.


رادیوی بریتانیایی (بی بی سی)

  •     احتمالاً بی بی سی را می‌شناسید، آن‌ها با دروغ‌های خود مشهور هستند. بی بی سی پادکست‌ها (فایل‌های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می‌کند که می‌توانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود استفاده کنید. همچنین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید, حتماً روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید.

۷- خبرهای انگلیسی را در تلویزیون تماشا کنید

بهترین روش یادگیری زبان این است که در هر جا که می‌توانید اخبار انگلیسی را ببینید. برنامه‌های خبری کاملاً واضح صحبت می‌کنند و به‌دلیل این‌که عکس و ویدیوها را در تلوزیون تماشا می‌کنید، دقیقاً می‌دانید که در‌مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. اگر امکان دارد، برنامه‌ها را ضبط کنید و دوباره گوش کنید. شما می‌توانید با اپلیکیشن‌های اینترنتی مثل BBC iPlayer (دانلود برای اندروید، دانلود برای آیفون) تکرار برنامه‌های خبری را ببینید.

۸- موضوع‌های یادگیری خودتان را انتخاب کنید

در‌مورد موضوع‌هایی که دوست دارید به زبان خودتان صحبت کنید، فکر کنید. سپس چیزهایی که برای صحبت‌کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید. مثلاً اگر دوست دارید در‌مورد فوتبال یا هر چیز دیگری صحبت کنید. می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت‌ها و مجلاتی که این موضوعات را پوشش می‌دهند پیدا کنید.

لیست لغات مورد نیاز در‌مورد موضوع خود را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید. سعی کنید در جواب سؤال‌های فرضی با خودتان در‌مورد این موضوعات صحبت کنید. در گروه‌ها و کلاس‌هایی که افراد با علایق مشابهی با شما دارند عضو شوید.

۹- کتاب‌های انگلیسی بخوانید

کتاب‌های داستان یا درسی انگلیسی جزو بهترین روش یادگیری زبان هستند, آن‌ها را در سطح خودتان بخوانید. بعد از این‌که آن‌ها را آرام خواندید سعی کنید با صدای بلند بخوانید و لغات جدید آن را یادداشت کنید. برای این‌که از اول و به‌صورت اصولی شروع کنید، اکثر مؤسسات معتبر دنیا از کتاب‌های استانداردی استفاده می‌کنند.

آن‌ها را به‌صورت فیزیکی (نه پی دی اف) خریداری کنید و شروع به‌کار کردن کنید. برای یادگیری آن‌ها نیاز به هیچ مهارت خاصی نیست, فقط کافی است با خود کتاب پیش بروید.

۱۰- اپلیکیشن‌های زبان روی گوشی نصب کنید

اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی که اکثر آن‌ها زبان انگلیسی را از صفر به شما آموزش می‌دهند, کمک زیادی به یادگیری می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای زبان انگلیسی باعث می‌شوند همزمان از فکر، صدا و گوش خود استفاده کنید، توانایی یادگیری شما را به طرز شگفت‌آوری افزایش می‌دهند.

۱۱- نرم‌افزارهای خودآموز زبان

گزینه دیگری برای یادگیری زبان، برنامه‌های خودآموز مانند رزتا استون و دولینگو است. این نرم‌افزارها به شما برنامه‌های درسی و ساختاری برای پیروی می‌دهد؛ اما آن‌ها معلمی ندارند که آن‌ها را هدایت کند. این راه ارزان‌تر است و به شما اجازه می‌دهد هرجایی که می‌خواهید زبان بخوانید.

 


Refrence:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 2 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ 2/19/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/بهترین-روش-یادگیری-زبان

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture