Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

کتاب خواندن برای کودک

کتاب خواندن برای کودک به زبان انگلیسی فواید زیادی دارد. کتاب خواندن به همراه کودکتان راه خوبی برای تمرین زبان انگلیسی است. وقتی با هم کتابی را می‌خوانید و از آن لذت می‌برید. کودک شما دلیل دیگری برای یادگیری انگلیسی دارد و زبان انگلیسی را مهم‌تر و واقعی‌تر جلوه می‌دهد.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

کتاب خواندن برای کودک

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

فواید کتاب خواندن برای کودک

این متن (helpful language (PDF, 200KB، برگرفته از ویدیو (برای تماشای ویدیو کلیک کنید) است. شما می‌توانید از آن برای انجام تمرینات همراه با فرزندتان، کمک بگیرید. کتاب‌های زیادی در کاتالوگ OUP ELT هست، برای داستان‌های سنتی به سری Classic Tales مراجعه کنید. برای مطالعه, کتاب‌های غیرداستانی به سری Oxford Read and Discover مراجعه کنید. می‌توانید کتاب‌ها را به صورت صوتی هم بشنوید. در آخر کتاب‌ها یک دیکشنری تصویری یا فهرستی از کلمات مفید وجود دارد که به شما و کودک شما کمک می‌کند تا کتاب را بفهمید.

تعدادی تمرین هم وجود دارد. می‌توانید از کتاب‌هایی هم که برای کودکان انگلیسی زبان نوشته شده، استفاده کنید. شما شاید نیاز داشته باشید که از این کتاب‌ها استفاده کنید اما برای فرزندتان مهم نیست که از کدام کتاب استفاده کنید. معمولاً در کتاب فروشی‌ها قسمتی برای کتاب‌های انگلیسی هست و البته خیلی چیزها را هم می‌توانید برای خواندن در اینترنت پیدا کنید. در وب‌سایت OUP ممکن است بخشی برای درس انگلیسی کودک شما وجود داشته باشد. شاید بتوانید در آنجا داستان‌ها و یا کتاب‌های الکترونیکی (eBook) هم پیدا کنید.

همچنین کتاب‌های الکترونیکی هم به‌منظور کتاب خواندن برای کودک در سایت OUP Oxford Owl www.oxfordowl.co.uk موجود است. در هر دو قسمت کتاب‌ها با صدای بلند خوانده می‌شوند. این خیلی عالی است زیرا ممکن است در مورد تلفظ خودتان نگران باشید یا بخواهید فرزندتان لهجه یک انگلیسی زبان را بشنود. نگران این نباشید که خودتان یا فرزندتان همه لغات را متوجه نشوید، فقط سعی کنید ایده کلی کتاب را بگیرید. پیشنهادهای زیر را می‌توانید برای کتاب‌های چاپی و کتاب‌های الکترونیکی با کتاب‌های ELT است. همچنین, می‌توانید کتاب‌هایی که برای کودکان انگلیسی زبان نوشته شده است؛ به‌کار برید.

 

برای خواندن کتاب آماده شوید

کتاب خواندن برای کودک

 

 

خواندن به همراه کودکتان: برای آماده کردن کودک خود، می‌توانید به تصاویر روی جلد نگاه کنید و عنوان کتاب را بلند بخوانید. سؤالاتی مانند (What’s this? What’s the book about) بپرسید. از فرزند خود لغاتی را که ممکن است در کتاب باشد بپرسید. قبل از این که شروع به خواندن کنید، می‌توانید با هم نگاهی سریع به کتاب بیندازید و ببینید آیا لغاتی که کودکتان حدس زده در کتاب هست یا نه.

 

 

 

دنبال سرنخ هایی باشید که کودک شما می‌تواند از آن‌ها برای فهم کتاب استفاده کند.

Look at the pictures.
What’s this?
What words do you know on this page?
What is this word in our language?

برایش توضیح دهید که نیازی نیست همه لغات را بداند تا بتواند از کتاب لذت ببرد.

 

از کودکتان بخواهید کلمه بعدی را بخواند

هنگام کتاب خواندن برای کودک از او بخواهید هنگامی که دارید. صدای بلند کتاب را می‌خوانید توی کتاب کلمات نوشته شده را دنبال کند. بعضی اوقات مکث کنید تا او لغت بعدی را بخواند. به او بگویید:

When I stop, you read the next word.

 

از او بخواهید که هر وقت لازم بود دست (clap) بزند. کتاب را با صدای بلند بخوانید (به آن گوش کنید) و مثلاً بگویید هر وقت فلان لغت را شنیدی دست بزن. مثل:

Clap when you hear the word “weather”.

می‌توانید یکی از لغت‌هایی را انتخاب کنید که کودک شما حدس می‌زد در کتاب باشد و یا هر لغت دیگری که خیلی زیاد در کتاب به کار رفته باشد.

 

جمله بسازید

این متن (helpful language (PDF, 200KB، برگرفته از ویدیو است و شما می‌توانید از آن برای انجام تمرینات همراه با فرزندتان، کمک بگیرید. یکی از جملات کتاب را انتخاب کنید که بتوان به سادگی یکی از کلمات آن را عوض کرد و جمله جدیدی (مثال زیر را ببینید) ساخت. زمان کتاب خواندن برای کودک برای هر جمله یا هر کلمه یک کارت درست کنید. کارت‌ها را مخلوط کنید و از کودک خود بخواهید آن‌ها را با ترتیب درست بچیند. کارت‌هایی هم با کلمات متفاوتی درست کنید که می‌توانند به جای کلمات جمله مورد نظر قرار گیرند. از کودک خود بخواهید یکی از کلمات جمله مورد نظر را با یکی از کلمات تازه جایگزین کند. مثلاً:

Sentence: He’s in the kitchen.
Different word cards: bedroom/ living room/ garden/ bathroom/ hall
Possible sentence: He’s in the garden.
Extra challenge word cards: The/ cat/ is.
Possible sentence: The cat is in the garage.

 

به هجی کردن توجه داشته باشید

کتاب خواندن برای کودک را با صدای بلند انجام دهید به کتاب خواندن کودک گوش کنید. بعد از هر جمله مکث کنید (بعد از یک قسمت از یک جمله طولانی). از کودک خود بخواهید همان کلمات را با صدای بلند بخواند. از آن‌ها بخواهید تا کلمات را به همان صورتی که شنیده‌اند ادا کنند. از آن‌ها بپرسید آیا این لغات همان طور که خوانده می‌شوند، نوشته می‌شوند؟ هجی کردن لغات انگلیسی می‌تواند خیلی مشکل باشد. از کودک خود بخواهید فهرستی از لغاتی تهیه کند که شکل آن‌ها با تلفظشان متفاوت است.

 

تصاویر را به ترتیب قرار دهید

این روشی سرگرم کننده است برای این که ببینید کودکتان داستان را فهمیده یا نه. بعضی از قسمت‌های مهم داستان را روی تکه کاغذهای جداگانه‌ای بکشید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید و به فرزند خود بدهید. از او بخواهید که تصاویر را به ترتیب قرار دهد. تصاویری که کشیده‌اید لازم نیست خوب باشند. اگر بخواهید می‌توانید به جای تصویر، لغات یا جملات خیلی مهم را روی کاغذ بنویسید و سپس همان کار را انجام دهید.


هنگام کتاب خواندن برای کودک از او بخواهید تا هر وقت لازم بود یک قدم بردارد. از کودک خود بخواهید داستان را بخش به بخش تعریف کند یا به نمایش بگذارد. هر وقت که بخش جدیدی از داستان را برایتان تعریف کرد باید یک قدم به جلو برود.

باید به آنچه که در ابتدای داستان اتفاق افتاده فکر کند و آن را اجرا کند. سپس یک قدم بردارد و همان کار را برای قسمت بعدی انجام دهد. به همین ترتیب قدم به قدم با داستان جلو می‌رود. نیازی نیست که تمام جملات را بیان کند، اما می‌تواند از کلمات مهم استفاده کند و با حرکات خود نشان دهد که داستان را فهمیده است.

 

شما همچنین می توانید مقاله های مشابه کتاب خواندن برای کودک را مطالعه کنید:

استفاده از گرامر برای مکالمه
انگلیسی حرف زدن در خانه
شعرها و بازی‌های حرکتی
بازی‌های نمایشی
کاردستی‌ها

 

Reading with your child (ages 6-10)

There are lots of very good  books written in English that you can read with your child. When you read and  enjoy a book together, your child has another reason to learn English and it  makes English feel more real and important.


This is a sheet of helpful language (PDF, 200KB) from the video. Use it to help you do the activities with your child.
There are lots of books you can use in the OUP ELT catalogue – look at the Classic Tales series for traditional stories, and the Oxford Read and Discover series, for non-fiction books. You can listen to the books too. At the back of these books, there is a picture dictionary or glossary of useful words to help you and your child understand the book. There are some practice exercises too.
You can also use books that are written for English children. You will probably need to use books written for younger children but your child won't mind this. There are often English book sections in bookshops and, of course, you'll find many things to read on the internet.
On the OUP website there may be a section for your child's English course and you may be able to find interactive stories and eBooks there. There are also eBooks for English children on the OUP Oxford Owl site www.oxfordowl.co.uk In both places, some books are read out. This is perfect if you are worried about your own pronunciation or you want your child to hear a native English speaker. Don't worry if you and your child don't understand every word, just try to get the idea of what the book is about.
The following ideas can be used with printed books and eBooks, with ELT books or with books for English children.


Get ready to read

To help prepare your child, you can look at the pictures on the cover and read out the title. Ask What's this? What's the book about? Ask your child what English words might be in the book. Before you read the book properly, you can look through it together quickly and see if any of the words they said are there.


Look for clues

Look for clues that your child can use to understand the book. Look at the pictures – what's this? What words do you know on this page? What is this word in our language? Explain that you don't need to understand every word to understand and enjoy a book.


Read the next word

Ask your child to follow the written words as you read out (or listen to) a book. Pause sometimes for your child to read the next word. Say When I stop, you read the next word.


Clap

Read the book out loud (or listen to it) and say, e.g. Clap when you hear the word 'weather'. You can choose one of the words your child thought would be in the book, or any other word that you can see is used a lot in the book.


Making sentences

This is a sheet of helpful language (PDF, 200KB) from the video. Use it to help you do the activities with your child.
Choose a sentence from the book that is easy to change a single word to make a new sentence (see the example below). Make word cards for the sentence – a card for each word. Mix up the cards and ask your child to put them in the right order.
Make word cards with some different words that can go in the sentence. Ask your child to swap one of the words in the sentence for one of the new words.

For example:

Sentence: He's in the kitchen.
Different word cards: bedroom / living room / garden / bathroom / hall
Possible sentence: He's in the garden.
Extra challenge word cards: The / cat / is
Possible sentence: The cat is in the garage.


Look at the spellings

Read out or listen to a book. Stop after a sentence (or part of a long sentence). Ask your child to read out the same words. Tell them they must say the words the same way and not just read. Ask Do the words look like they sound? English spelling can be very difficult. Ask your child to write a list of words that look different to the way they sound.


Order the pictures

This is a fun way of seeing if your child understands a story. Draw some of the most important bits of a story on separate pieces of paper. Mix them up and give them to your child. Say Put the pictures in order. Your pictures don't need to be good but if you prefer, you can write the most important words or copy important sentences and do the same thing.


Go for a walk

Ask your child to tell and act out the story bit by bit. Every time they tell you a new bit of the story, they take a step forward. They think of something that happens at the start of the story and act out that bit. Then they take a step and do the same for the next part of the story. They walk like this through the whole story, step-by-step. They don't need to say whole sentences but can use important words and movement to show they understand the story.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 1 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۵/۱ 7/22/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/کتاب-خواندن-به-همراه-کودکتان

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture