Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان

بسیاری از پدر مادرها می‌خواهند انگلیسی را در خانه به کودکان خود بیاموزند، اما نمی‌دانند چگونه باید شروع کنند؟ آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان چگونه میسر خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال، توصیه‌های ما را بخوانید!

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان

 

بیشتر پدر مادرها دوست دارند آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان انجام شود. با این حال, نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. اهمیتی ندارد که انگلیسی خود شما در سطح عالی باشد. مهم‌ترین نکته در مورد آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان این‌که شما مشتاق هستید و کودکانتان را مورد تشویق قرار می‌دهید.

کودک شما هم این اشتیاق برای زبان را یاد می‌گیرد. نگران نباشید اگر کودک شما بلافاصله شروع به حرف زدن به زبان انگلیسی نکرد. آن‌ها نیاز به زمان مشخصی برای جذب زبان دارند. صبور باشید، در زمان خود شروع به حرف زدن به انگلیسی خواهند کرد.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

ایجاد برنامه‌ی مشخص

برای زمان آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان برنامه‌ی مشخصی در نظر بگیرید. بهتر است مدت زمان کم و مکرری تا مدت زمان طولانی و نا مکرر را به آن اختصاص دهید. مدت زمان برای بچه‌های کوچک پانزده دقیقه کافی است. این زمان را به تدریج با بزرگ‌تر شدن فرزندتان و بالا رفتن تمرکزش، افزایش دهید.

سعی کنید هرروز در زمان مشخص فعالیت‌های مشخصی را انجام دهید. کودکان اگر بدانند که چه چیزی در انتظارشان است، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند. به‌عنوان مثال، هرروز بعد از مدرسه باید یک بازی انگلیسی انجام دهید یا یک داستان انگلیسی قبل از خواب برایش بخوانید.

اگر در منزل جا دارید می‌توانید گوشه‌ای را به انگلیسی اختصاص دهید. در آن‌جا هرچه که به زبان انگلیسی مربوط است را قرار دهید. مثل کتاب‌ها، بازی‌ها، دی وی دی ها یا چیزهایی که کودک شما ساخته است. تکرار ضروری است، کودکان قبل از آن‌که احساس کنند, خودشان آماده‌ی تولید کلمات و عبارات هستند، نیاز دارند آن‌ها را بارها و بارها بشنوند.

 

بازی کردن

به‌طور طبیعی کودکان هنگام سرگرمی، یاد می‌گیرند. فلش کارت‌ها راه خوبی برای آموزش و دوره‌ی لغات است. بازی‌های زیادی هستند که می‌توانید با فلش کارت انجام دهید. بازی‌هایی مثل بازی حافظه، بازی kim و بازی خانواده‌ی خوشحال وجود دارند. می‌توانید در وب‌سایت ما فلش کارت‌هایی با موضوعات متفاوت را به‌صورت رایگان دانلود کنید. بسیاری بازی‌های دیگر هم هست که برای تمرین انگلیسی می‌توانید با کودکان خود انجام دهید.

 

فلش کارت ها و بازی ها

  •  بازی‌های روی صفحه- مار و پله و یا سایر بازی‌های سنتی
  •  فلش کارت ها و بازی‌های لغوی- مثل I Spy و یا بازی Hangman
  •  بازی‌های عملی- برای مثال بازی سایمون، Charades و یا بازی آقا گرگه ساعت چنده؟
  •  بازی‌های آنلاین- می‌توانید زمان تمرین انگلیسی را با یک بازی آنلاین از سایت learnenglish kids به پایان برسانید.

 

استفاده از موقعیت‌های روزانه

یکی از مزیت‌های آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان این است. شما می‌توانید از موقعیت‌های روزانه و اشیای واقعی دور و بر خانه، زبان را به‌صورت طبیعی و در محیط تمرین کنید. مثلاً:

  •  صحبت درباره‌ی لباس‌ها، زمانی که کودک شما در حال پوشیدن لباس است. وقتی لباس‌های شسته شده را مرتب می‌کنید (بیا جوراب آبی‌ها تو بپوش، این تی شرت باباست و...).
  •  لغات مربوط به اسباب‌بازی و مبلمان را وقتی به او کمک می‌کنید اتاقش را مرتب کند. تمرین کنید (خرستو بذار روی تختت! ماشین آبیه کجاست؟).
  •  لغات مربوط به غذا را موقع آشپزی یا خرید آموزش دهید. وقتی به سوپرمارکت می‌روید، به کودک خود لیستی از چیزهایی که باید پیدا کند بدهید (با توجه به سن کودک از عکس یا کلمات استفاده کنید). هنگام جابه جا کردن خریدها در منزل، لغات را دوره کنید.

 

استفاده از داستان‌ها

بچه‌های کوچک عاشق کتاب‌هایی با رنگ‌های براق و تصاویر جذاب هستند. با هم به تصاویر نگاه کنید و با اشاره به آن‌ها لغات را به زبان بیاورید. بعدها می‌توانید از کودک خود بخواهید که به چیزهای مختلف اشاره کند. مثلاً: گربه کجاست؟ بعد از مدتی آن‌ها را تشویق کنید که لغات را با پاسخ به این سوال: اون چیه؟ بیان کنند.

گوش دادن به داستان‌ها به کودک شما کمک می‌کند تا به صداها و ریتم زبان انگلیسی عادت کند. داستان‌های همراه با نقاشی متحرک در سایت learn English kids وجود دارند. آن‌ها راه بسیار خوبی برای پیشرفت مهارت‌های شنیداری و خوانداری کودکان است. کودکان بزرگتر می‌توانند فعالیت‌های قابل دانلود را کامل کنند و یادگیری خود را امتحان کنند.

 

آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان

استفاده از آوازها

آوازها واقعاً راه مؤثری برای یادگیری لغات جدید و بهبود تلفظ هستند. برخی آوازهایی که همراه با یک سری اعمال هستند برای کودکان کوچک خیلی جالبند. چون می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند حتی اگر هنوز قادر به خواندن آواز نباشند.

این اعمال اغلب به معنای لغاتی که در آهنگ هست اشاره دارد. درسایت learnenglish kids آهنگ‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی همراه با نقاشی متحرک هست. شما می‌توانید همراه با کودک خود به آن‌ها گوش کنید.


آموزش گرامر انگلیسی

برای آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان کم سن و سال‌تر نیازی به آموزش آشکار قواعد گرامری نیست. اما به‌جای آن باید آن‌ها را به شنیدن و استفاده‌ی ساختارهای گرامری در داخل متن عادت دهید. مثلاً have got برای وقتی‌که درباره‌ی ظاهر کسی صحبت می‌کنید یا must/must'nt برای وقتی‌که از قوانین مدرسه‌شان با آن‌ها صحبت می‌کنید.

شنیدن گرامری که در متن به کارمی رود در سال‌های اول زندگی به کودک شما کمک خواهد کرد تا وقتی بزرگتر می‌شود، به طور طبیعی و صحیحی آن را به کاربرد. در مورد بچه‌های بزرگتر، می‌توانید از بخش تمرین گرامر learnenglish kids استفاده کنید. ویدیوها، مسابقات و بازی‌ها به کودکان کمک می‌کند تا همراه با سرگرمی و با آرامش یاد بگیرند.

برای کودکان بزرگتر آموزش خواهر برادرهایشان یا سایر اعضای خانواده خیلی مؤثر خواهد بود. توضیح نحوه‌ی استفاده از گرامر به اشخاص دیگر، به شما کمک خواهد کرد تا خودتان هم بر آن تسلط یابید.

 

چه لغات و عباراتی را به کودک بیاموزیم؟

هنگامی‌که می‌خواهید در مورد موضوع آموزشی تصمیم بگیرید، شخصیت و علائق کودک خود را در نظر بگیرید. بگذارید کودکتان شما را در انتخاب موضوع کمک کند.

ممکن است دوست داشته باشید با یکی از این موضوعات شروع کنید:

  •  اعداد (1-10، 10-20،20-100)
  •  رنگ‌ها
  •  صفات (مثل بزرگ، کوچک، بلند، خوشحال، غمگین، خسته)
  •  بدن
  •  اسباب‌بازی‌ها
  •  لباس‌ها
  •  حیوانات (مثل حیوانات خانگی، حیوانات مزرعه، حیوانات وحشی)
  •  غذا

شما می‌توانید فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی را با موضوعات مختلف learnenglish kids بیابید. همچنین این مهم است که کودک شما زمانی مختص انگلیسی داشته باشد. پس همیشه از عباراتی مثل: " وقت انگلیسیه! بشین. امروز باید با کدوم آهنگ شروع کنیم؟ " کودکان خیلی زود عباراتی مثل لطفاً، متشکرم، می‌شه داشته باشم، کجاست؟

اشاره کن، چه رنگیه این... من دوستش دارم من دوستش ندارم... را یاد می‌گیرند. رویکرد شما هرچه باشد، مهم‌ترین چیز آرامش است. سرگرم باشید و آموزش انگلیسی را به یک تجربه‌ی لذت‌بخش هم برای خودتان و هم برای کودکتان تبدیل کنید.

 

انگلیسی حرف زدن در خانه

کودکان معمولاً حرف زدن به زبان مادری را با حمایت بسیار از طرف خانواده می‌آموزند. آن‌ها هر چه را که والدینشان می‌گویند تقلید می‌کنند. در مورد زبان انگلیسی هم مهم نیست زبان شما در چه سطحی باشد، می‌توانید به کودکان خود کمک کنید. انگلیسی حرف زدن در خانه می تواند راه خوبی برای پیشرفت زبانی آن‌ها باشد!

 

آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان


این متن (helpful language (PDF, 200KB، برگرفته از ویدیو (برای تماشای ویدیو کلیک کنید) است. شما می‌توانید از آن برای انجام تمرینات همراه با فرزندتان، کمک بگیرید. کودکان ممکن است در انگلیسی حرف زدن، اعتماد به نفس نداشته باشند. وقتی ببینند والدینشان در خانه در موقعیت‌های مختلفی زبان انگلیسی را به‌کار می‌برند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. البته خیلی خوب است که کودکان ببینند در جایی غیر از مدرسه هم زبان انگلیسی به‌کار برده می‌شود.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

یادداشت ‌برداری از موضوع درس

در این وب‌سایت یا در کتاب درسی کودک خود، می‌توانید درسی که فرزندتان در مدرسه در حال یادگیری آن است را ببینید. می‌توانید از آن برای تمرین و تمرکز بر روی تمام تمرینات انگلیسی که انجام می‌دهید، استفاده کنید.

 

زمان مشخصی تحت عنوان " وقت انگلیسی "

آموزش انگلیسی در خانه برای کودکانکودکان برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، به دلیل نیاز دارند. چون والدین و بچه‌ها به زبان مادری ارتباط مؤثرتری برقرار می‌کنند. بنابراین بچه‌ها انگیزه‌ای برای به‌کار بردن زبان انگلیسی ندارند. پس با انگلیسی حرف زدن در خانه آن‌ها را تشویق به صحبت کردن به زبان انگلیسی کنید.

در نظر گرفتن " وقت انگلیسی " برای مدت زمان مشخص (شاید ده دقیقه؟) و آماده کردن کودکان برای این زمان می‌تواند به شما کمک کند. مثلاً می‌توانید بگویید " پنج دقیقه وقت انگلیسی ". برای بچه‌های کوچک‌تر داشتن عروسکی که تظاهر می‌کنیم فقط به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. روش خوبی است برای آن که انگلیسی را به یک سرگرمی تبدیل کنید.

زمان استفاده از زبان انگلیسی می‌تواند زمان time with Harry هم باشد. همزمان با این‌که شما در حال انجام تمرینات هستید، Harry هم عبارات ساده‌ای را بیان می‌کند مثل:

very good! what's that in English? Etc.

 

 

استفاده از عبارات انگلیسی هنگام انجام کار

در هنگام انجام هر کاری مثل نشستن سر میز، خرید کردن یا وسایل را سر جای خود قرار دادن. می‌توانید از عباراتی مثل look at, and listen to که در (language bank (PDF, 90KB آمده است استفاده کنید.

Let's put the plates here.
That looks nice!
OK. Three yogurts.
This goes here.

کودکان را به پاسخ به زبان انگلیسی ترغیب کنید

مرحله بعد این است که از کودکان بخواهیم که عبارات به‌کار برده شده را یا انجام دهند یا این‌که به انگلیسی پاسخ دهند. پس در طول این کارهای روزمره از کودکان بخواهید که به شما کمک کنند و نظر خود را بیان کنند.

Where is your book?
Can you put the spoons on the table?
Which is your favorite?

 

مقاله های مشابه انگلیسی حرف زدن در خانه

شما همچنین می توانید این مقاله ها را مطالعه کنید:

استفاده از گرامر برای مکالمه
خواندن به همراه کودکتان
شعرها و بازی‌های حرکتی
بازی‌های نمایشی
کاردستی‌ها

 

Speaking English at home (ages 6-10)

Children usually learn to speak their own language with a lot of support from their parents. Children are used to copying what their parents say. So with English too, no matter what your own level is, you can help!


This is a sheet of helpful language (PDF, 200KB) from the video. Use it to help you do the activities with your child.
Children may lack confidence in speaking English – seeing their parents using English in various situations around the home may help them feel more comfortable speaking English. And of course it is good for children to see English being used in a place other than school.


Make a note of what they are studying

On this website, or in your child's coursebook, you can find the language that your child will be practising at school through their Oxford coursebook. You can make a note of the language focus for each term and use this to try and focus any English activities around that.


Having "Time for English"

Children need a reason to communicate in English. If both parent and child can communicate more effectively in your mother tongue, children will be less motivated to join in. Allocating "Time for English" for a focussed period of time in a day helps (ten minutes, perhaps?) – and preparing the children in advance helps too. "We have Time for English in five minutes time."
For young children, having a toy that you pretend speaks only in English is a good way to make English fun and meaningful. Your English time could be Time with Harry perhaps. As you do your activities, Harry could say simple phrases: Very good! What's that in English? etc.


Doing everyday things

Look at, and listen to, the phrases in the language bank (PDF, 90KB).
You can repeat these phrases while you do everyday things, like laying the table, going shopping, putting things away. Repeat these phrases more often than you would naturally.

Let's put the plates here.
That looks nice!
OK. Three yogurts.
This goes here.

Getting the children to respond

The next step is to try to use phrases for children to act on and respond to in English. So during these everyday events, ask children to help or ask them about their opinions.

Where is your book?
Can you put the spoons on the table?
Which is your favourite?

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۵/۲۳ 8/13/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/آموزش-انگلیسی-در-خانه-برای-کودکان

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture