Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

مشکلات صحبت به زبان انگلیسی

اگر می خواهید بدانید چگونه زبان انگلیسی را روان صحبت کنیم، در مقاله دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند، یاد می‌گیریم که چه بهانه‌ها، نگرش‌ها و موانعی سبب می‌شود که نتوانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند شما یک زبان آموز مبتدی، متوسط و یا پیشرفته باشید این فرصت خوبی است که خود را ارزیابی کنید و بفهمید که چگونه می‌توانید در یادگیری زبان بهتر باشید.

آیا مشغول به یادگیری زبان انگلیسی هستید و در روان صحبت کردن آن دچار مشکل شده‌اید؟
 فکر می‌کنید چیزی مانع پیشرفت شما می‌شود اما نمی‌دانید چه چیزی است؟

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

دلایلی که افراد نمی‌توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند


بهانه‌ها و نگرش‌هایی که باید از آن‌ها پرهیز کرد:

1. " من در یادگیری زبان‌ها استعداد ندارم "

درست است که بعضی افراد در یادگیری زبان از بقیه بهتر هستند اما باید قبول کنید که بعضی افراد چه استعداد داشته باشند و چه نداشته باشند، می‌خواهند بیشتر یاد بگیرند. با توجه به این مطلب، تنها استعدادی که برای یادگیری باید داشته باشید این است که واقعاً بخواهید یاد بگیرید. اگر سوال شما این است که چگونه زبان انگلیسی را روان صحبت کنیم باید بدانید که در هر سنی شما می‌توانید کاملاً انگلیسی را یاد بگیرید، مگر آن که واقعاً اختلال جدی در یادگیری داشته باشید. ممکن است نیاز به تعهد و صبر، روش‌های بهتر، عادات مطالعه بهتر و آگاهی از سبک یادگیری خود داشته باشید اما گفتن این که برای این در یادگیری زبان به عقب می‌روم چون استعداد یادگیری زبان ندارم، بهانه خوبی نیست. تعداد زیادی از کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود یاد گرفته‌اند، استعداد خاصی نداشته‌اند. آن‌ها با پشتکار، دوری از بهانه آوردن و غلبه بر موانعی که هر کسی ممکن است با آن مواجه شود، زبان را یاد گرفته‌اند.

2.    " خجالت می‌کشم انگلیسی حرف بزنم "

اگر نگویید خجالت می‌کشم، خجالت نخواهید کشید. خجالت و تنبلی‌ای که شما را از صحبت کردن باز می‌دارد، منجر به فراموش کردن چیزهایی که تا کنون آموخته‌اید می‌شود. این بزرگترین مشکل در اکثر آموزشگاه‌های زبان است. آن‌ها فرصت‌های زیادی را برای صحبت در موقعیت‌های مناسب را به وجود نمی‌آورند.
یکی از نقاط مثبتی که آموزشگاه زبان خزائلی دارد، بنا به تجربه چهار دهه آموزش، استفاده از متدهای روز دنیا در آموزش و به کار گیری آن‌ها در تمامی سطوح آموزشی می‌باشد. گروه پایه شامل کودکان چهار سال به بالا است. آموزش این گروه بر اساس بازی و استفاده از مکالمه‌های ساده روزمره و به دور از دغدغه‌های نوشتاری می‌باشد؛ بنابراین کودک اعتماد به نفس لازم را کسب کرده و با زیرساختی قوی مراحل بعدی را پشت سر می‌گذارد.
از اگر چیزهای ابتدایی که یاد گرفته‌اید را به کار نبرید، دانستن گرامر پیشرفته به شما کمک نمی‌کند تا چیزی که به صورت تئوری یاد گرفته‌اید را به خاطر بیاورید و چون چیزی را که آموخته‌اید به کار نبرده‌اید پس آن را فراموش می‌کنید. علاوه بر این، صحبت نکردن از نظر روانی در پیشرفت شما ایجاد وقفه می‌کند. پس بهترین توصیه چیست؟ دهانتان را باز کنید! چه در کلاس، چه زیر دوش حمام. با دوستانی که انگلیسی را کم یا زیاد بلدند صحبت کنید و یا حتی با خارجی‌ها چه در موقعیت‌های واقعی و چه از طریق اسکایپ، فقط خجالت را کنار بگذارید و دهانتان را باز کنید.


3.    " بزرگسالان نمی‌توانند زبان را خیلی خوب یاد بگیرند "

آموزش زبان به بزرگسالان

گرچه یک فرد بزرگسال از همان قابلیت‌هایی که یک بچه در یادگیری زبان خارجی دارد، برخوردار نیست اما من فکر می‌کنم که خیلی از ما خودمان را دست کم می‌گیریم. یادگرفتن زبان در بزرگسالی امتیازهای زیادی دارد، از جمله این که در بزرگسالی از فرآیندهای یادگیری آگاهی داریم، می‌دانیم که برای چه زبان می‌خوانیم و می‌توانیم برای یادگیری خود برنامه‌ریزی کنیم. این حقیقت دارد که تعداد زیادی از افراد بزرگسالی که زبان یاد می‌گیرند، تقریباً هیچ‌وقت لهجه خود را از دست نمی‌دهند، اما می‌توانید با روش‌های آگاهانه‌ای آن را کاهش دهید و اگر بتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید چه اهمیتی دارد که لهجه داشته باشید؟ دنیا پر از افرادی است که در بزرگسالی زبان یاد گرفته‌اند اما به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. دلیلی هم وجود ندارد که شما یکی از آن‌ها نباشید.

 

 

4.    " وقت یادگیری زبان ندارم "

ثبت‌نام در آموزشگاه زبان خزائلی به صورت آنلاین و دنبال کردن یک برنامه‌ی درست می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. با شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌توانید در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید. دیگر مشکل رفت و آمد و ترافیک نخواهید داشت. البته تعداد زیادی پادکست‌های آموزشی رایگان تحت عنوان لوح سپید نیز در سایت آموزشگاه علمی زبان خزائلی هست که می‌توانید برای یادگیری دانلود کنید. لوح سپید یک آموزش از پایه است که توسط خود آقای خزائلی مدیر محترم آموزشگاه تدریس شده و در قالب یک برنامه رادیویی در سطح ملی پخش شده است. علاوه بر این، وبلاگ‌ها، ویدیوهایی در یوتیوب و هزاران برنامه‌ی آموزشی دیگر هست که می‌توانید از آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. اگر خوب بگردید می‌توانید هزاران منبع پیدا کنید که به شما انگلیسی یاد بدهند بدون آن که پولی پرداخت کنید.

 

5.    " برای یادگیری زبان انگلیسی باید به یک کشور انگلیسی زبان بروم "

واقعاً لازم نیست برای آن که انگلیسی صحبت کنید به کشورهای دیگر مسافرت کنید. اگر وقت بگذارید و بگردید می‌توانید افرادی را که به انگلیسی صحبت می‌کنند را در هر جایی بیابید. اگر در راستای یادگیری زبان به مرحله‌ای رسیدید که پیشرفت شما منوط به قرار گرفتن در محیط انگلیسی زبان (immersion) شد، در آن هنگام کارهای دیگری هست که می‌توانید انجام دهید. می‌توانید افراد انگلیسی زبانی را در همان شهر خودتان پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید سبک زندگی‌ای برای خود به وجود بیاورید که با بومی‌های زبان از طریق پادکست، رادیوهای آنلاین، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موزیک در ارتباط باشید. مهم‌ترین مسئله این است که انگلیسی را به زندگی خود وارد کنید. به دنبال راه‌هایی باشید که این کار را جذاب‌تر کند.

 

موانعی که باید بر آن‌ها غلبه کنید:

6.    " نداشتن هدف و انگیزه "

نداشتن هدف و انگیزه

بیشتر مردم دلیلی جدی برای یادگیری زبان ندارند. حتی اگر این حقیقت در فکرتان باشد که " من باید برای شغلم انگلیسی یاد بگیرم " و اگر این اولین چیزی است که در مورد انگلیسی به ذهنتان می‌رسد، راهی طولانی، کند و سخت در پیش رو دارید. این سبب می‌شود که به کاری که انجام می‌دهید عشقی نداشته باشید و صرفاً یک نگرش مکانیکی به آن داشته باشید. کسانی که فکر می‌کنند انگلیسی را با داشتن انگیزه‌ی بیرونی یاد خواهند گرفت، معمولاً از یادگیری زبان انگلیسی لذتی نخواهند برد. آن‌ها به سادگی خسته می‌شوند و اغلب خیلی به یادگیری متعهد نیستند. پس راه حل چیست؟ به دنبال هدف عمیق‌تری باشید و آن را در خود به وجود آورید. در واقع باید به طور جدی دنبال این باشید که دریابید چرا می‌خواهید زبان یاد بگیرید و از آن به عنوان یک منبع الهام استفاده کنید.

 

 

 

7.    " عدم مسئولیت‌پذیری "

برای یادگیری یک زبان، نیاز داریم که مسئولیت یادگیری را خودمان بر عهده بگیریم و آن را بر گردن معلم، مدرسه، آموزشگاه و شرایط زندگی نیندازیم. البته معلم و مدرسه مسئولیت‌هایی دارند که باید انجام دهند اما معلم نقش کسی را دارد که کار را راحت می‌کند و فقط باید به زبان آموز درهای پیشرفت در زبان را نشان دهد. این شمایید که باید با توان و قدرت خود، در را باز کنید. یادگیری زبان مثل قطعه‌ای نیست که در مغز شما گذاشته شده باشد، بلکه کاری دوست داشتنی است که باید هر روز در آن شرکت کنید. بله هر روز. عالی بودن در زبان (مثلاً روان صحبت کردن)، به صورت ساده و سریع و با بی‌نظمی و دو روز در هفته کار کردن، مقدور نیست.

 

8.    " نداشتن برنامه یا روش مناسب "

نداشتن برنامه یا روش مناسباگر می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید باید تصمیم بگیرید و انگیزه‌های خود را مشخص کنید و به خوبی درباره راه‌های موفقیت تحقیق کنید و سپس بر اساس آن برنامه زندگی خود را تنظیم کنید و آن را اجرا کنید. افراد اغلب زندگی خود را به گونه‌ای که منجر به موفقیت در یادگیری زبان شود، سازماندهی نمی‌کنند و چون برنامه مناسبی ندارند، برای یادگیری زبان (خارج از کلاس)، وقت نمی‌گذارند و درباره روش‌های مؤثر آموزشی و یا بهترین آموزشگاه زبان تحقیق نمی‌کنند. مردم برای حل مشکلاتی که با آن روبرو هستند، به دنبال راه‌های سریع و ساده می‌باشند. اگر در یادگیری زبان موفق نیستید، توقف کنید و از خود بپرسید: " چرا من زبان یاد نمی‌گیرم؟ " و مسئولیت یادگیری را بر عهده بگیرید. فقط بعد از آن است که می‌توانید به دنبال کسانی بگردید که به شما کمک خواهند کرد. به چیزهایی که در اینجا گفته شد، فکر کنید و با دوستانتان که در یادگیری زبان موفق بوده‌اند، صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید توصیه‌هایی به شما بکنند. با جستجو در اینترنت با آموزشگاه‌های زبان زیادی مواجه می‌شوید. تحقیق کنید و نمونه کارهای آن‌ها را دنبال کنید. فرق بین بازاریابی هوشمندانه و کیفیت واقعی را درک کنید. سپس برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان در سطح کرج و استان البرز اقدام کنید. هرچند که آموزشگاه زبان خزائلی با سیستم آموزش آنلاین از سراسر ایران و جهان پذیرای زبان آموزان مشتاق می‌باشد.

 

9.    " عدم تخیل "

اگر از قدرت تخیل خود برای یادگیری انگلیسی استفاده کنید در آن صورت خواهید دید که زندگی و زبان انگلیسی دو مقوله جدا از هم نیستند. مشکل اینجاست که اکثر مردم با زبان مثل یک موضوع درسی در مدرسه برخورد می‌کنند که بدترین راه برای یادگیری یک زبان است. تسلط به زبان انگلیسی را نمی‌توان از طریق حفظ کردن یا گرامر و کتاب و تمرینات کسب کرد؛ اگر چه همه این روش‌ها به یادگیری (تا حدی) کمک می‌کند. روان صحبت کردن مثل یک رقص یا هنر نیازمند تمرین و اشتیاق است که زبان آموز با شناخت و درک تجربه خود از زبان و بر اساس تخیل و سبک یادگیری شخصی خود در آن غوطه‌ور می‌شود تا در واقعیت بتواند آن را به اجرا درآورد.

 

امروز چه کاری می‌توانید انجام دهید

چگونه زبان انگلیسی را روان صحبت کنیم: یک چالش برای شما: بیست دقیقه به چیزهایی که شما را از یادگیری عقب می‌اندازد فکر کنید. فکرهای بکر بکنید. هر فکری به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بیاورید و افکار خود را سانسور نکنید. چرا می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ شما چه کاری را خوب انجام می‌دهید و چطور می‌توانید همان روش را برای یادگیری زبان انگلیسی هم به کار برید؟ چگونه می‌توانید زبان انگلیسی را با لذت یاد بگیرید؟ نگذارید بهانه‌ها مانع یادگیری شما شوند. مسئولیت‌پذیر باشید و نتیجه کار خود را بپذیرید. به چیزی که واقعاً عاشق انجام دادن آن هستید فکر کنید و ببینید چگونه می‌توانید همان علاقه را در یادگیری زبان هم ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که زندگی یک سفراست نه یک مقصد، درست مثل یادگیری انگلیسی. سؤالی که یک میلیون دلار ارزش دارد: چگونه می‌توانید از مراحل یادگیری زبان لذت ببرید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که انگلیسی را به روانی صحبت خواهید کرد؟ این سوال را فقط خود شما می‌توانید پاسخ دهید.


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 6 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۵/۷ 7/28/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/دلایلی-که-افراد-نمی-توانند-زبان-انگلیسی-را-به-روانی-صحبت-کنند

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture