Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060

آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی

هشت آهنگ پاپ خوبی که به‌طور باور نکردنی، یادگیری را آسان می‌کند. موسیقی واقعاً یک ‌زبان جهانی است. چیزی است که بدون در نظر گرفتن زبانی که با آن صحبت می‌کنیم، همه می‌توانیم آن را بفهمیم و با آن رابطه برقرار کنیم. با این حال, آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی ارتباط نزدیکی دارند. اگر موسیقی تا این حد جهانی است، چرا فهم زبان انگلیسی که در آهنگ‌ها می‌شنویم تا این حد سخت است؟

آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی اهمیت خاصی برای یادگیری دارد. موسیقی انگلیسی در رادیو، بعضی‌اوقات خیلی نا‌مناسب هستند. زبان آن‌ها خیلی سخت است؛ و آنچه شما فراگیر عزیز زبان انگلیسی لازم دارید. آهنگ‌هایی است که آن‌قدر ساده هستند که قابل ‌فهم هستند. در عین حال آن‌قدر گیرا هستند که می‌توانید تمام روز با آن‌ها بخوانید و برقصید.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی

 

نویسنده:   MICHAEL CRISTIANO

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

چرا موسیقی پاپ؟

موسیقی پاپ انتخاب خوبی است برای شروع گوش دادن به موسیقی انگلیسی چون جملات آن را می‌توان راحت فهمید. لغات ساده هستند و جملات کوتاه و شیرین هستند. بیشتر آهنگ‌های پاپ در مورد عشق، شکستن قلب و یا خوش بودن است. این نه‌تنها سبب می‌شود که لغات ساده باشند بلکه سبب سرگرمی در مهمانی‌ها هم می‌شود. آهنگ‌های پاپ به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که هرکسی می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد و با آن‌ها همراهی کند.

بیشتر آن‌ها باعث می‌شوند که شما فوراً شروع به رقصیدن کنید. آن‌ها خیلی گیرا هستند! در آن‌ها چیزی است که انسان را وادار به حرکت می‌کند. بعضی‌اوقات آوازها یا متن آهنگ‌ها ساعت‌ها، روزها و حتی هفته‌ها در سر ما باقی می‌مانند. این باعث می‌شود که بیشتر اوقات بتوان آن‌ها را پیش‌بینی کرد. همچنین به فراگیران زبان اجازه می‌دهد که دایره‌ی لغات خود و ساختار جمله را از طریق موسیقی بسازند.

ارتباط آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی

بهترین قسمت در مورد موسیقی پاپ این است که شما می‌توانید متن آهنگ‌ها را تقریباً از هرجایی در اینترنت پیدا کنید. متن هر آهنگی در سایت‌هایی مثل " مترو لیریکس " یا " ای تو زد لیریکس " می‌توان پیدا کرد. شما می‌توانید موسیقی رایگان را در یوتیوب یا " ساوند کلاوود "پیدا کنید. اگر از این نوع یادگیری زبان انگلیسی لذت می‌برید باید " فلوانت یو " را چک کنید.

در آنجا می‌توانید ویدیوهای انگلیسی اصیل را مثل موزیک ویدیوها و آهنگ‌های هیت  را بیابید. همچنین فیلم‌های تبلیغاتی و ویدیو کلیپ‌های سرگرم ‌کننده‌ی یوتیوب را پیدا کنید که شما را بر آن می‌دارد که بیشتر حرف بزنید. هر ویدیو به یک ابزار یادگیری زبان تبدیل شده است. ویدیوهایی هستند که به شما لغات جدید را ارائه می‌دهند. فقط کافی است که روی لغتی که می‌خواهید کلیک کنید.

معنای فوری آن لغت و تلفظ بومی آن، نمایان می‌شود. " فلوانت یو" فلش کارت و برای هر ویدیو، تمرین دارد که به شما کمک می‌کند تا لغات را به یاد بیاورید. ویدیوها بر اساس ژانر و سطح انگلیسی، طبقه‌بندی شده‌اند. " فلوانت یو " همچنین با پیشنهاد ویدیوها، بر اساس آنچه تا کنون نگاه کرده‌اید، یادگیری شما را شخصی می‌کند. این راهی سرگرم کننده است که همان‌طور که انگلیسی ‌زبانان انگلیسی را یاد می‌گیرند. ما هم به آن روش، انگلیسی را یاد بگیریم.

 

هشت آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی

هشت آهنگ پاپ خوبی که به‌طور باورنکردنی، یادگیری زبان انگلیسی را ساده می‌کند.

 

  1. " ای بی سی " از جکسون

این آهنگ توسط یکی از موزیسین‌های پاپ تأثیرگذار (سلطان موسیقی پاپ: مایکل جکسون) خوانده‌شده است. " ای بی سی " از جکسون در نوع خود آهنگ فوق‌العاده‌ای است. در این آهنگ بر لغاتی تمرکز می‌شود که به مدرسه و عشق مربوط می‌شوند. متن ساده‌ی آن واقعاً برای یادگیری، راحت است.

بعضی از لغات مدرسه‌ای موجود در آن عبارت‌اند از حساب (یک نوعی از ریاضی) و یک عبارت موسیقی " دو ر می " (روش رایج برای خواننده‌ها که اوزان را با کمک آن می‌خوانند). چیز بهتری که وجود دارد این است که آهنگ ساده و گیرا و دارای همخوانی است. این‌ها باعث می‌شود, متن انگلیسی در سر شما فرو برود و به شما کمک می‌کند که لغات مفید را یاد بگیرید.

  1. " همیشه در فکر من " از الویس پریسلی

حرف از سلطان‌ها است، الویس پریسلی هم در تمام دنیای انگلیسی‌زبان به‌عنوان سلطان راک ان رول شناخته شده است. این آهنگ او بر موضوع عشق تمرکز دارد و الویس در مورد این می‌خواند که همیشه به زنی که دوستش دارد فکر می‌کند. گرچه آن زن فکر می‌کند که الویس به او توجهی ندارد.

عنوان آهنگ اصطلاحی است که معنای آن این است که من همیشه در مورد تو فکر می‌کنم. شاید من آن‌طور که باید با تو خوب رفتار نکرده‌ام اما تو همیشه در فکر من بوده‌ای. این آهنگ راه خوبی است برای یادگرفتن اصطلاحات مربوط به عشق، به جملات منفی و زمان فعل‌های به‌کار رفته در آهنگ نگاه کنید.

  1. " و من او را دوست دارم " از بیتلز

این یک آهنگ عاشقانه‌ی کلاسیک دیگر است که توسط گروه بیتلز خوانده‌شده است. عنوان آهنگ جهانی است و برای شنونده‌ها خیلی راحت است که با آن ارتباط برقرار کنند. گرچه متن آهنگ شعرگونه است، لغات به‌اندازه‌ی کافی ساده هستند که فراگیران زبان بتوانند بفهمند. ستارگانی که می‌درخشند، نورانی‌اند/ می‌دانم که عشقم هرگز نخواهد مرد.

  1. " روز زیبا " از یو تو

این آهنگ نسبت به قبلی‌ها کمی چالش برانگیز است. با متن آهنگی نظیر این: قلب من مثل شکوفه‌ای است که در زمین سنگی، نمو کرده است. این آهنگ برای یادگیری زبان شعر و استعاره، عالی است. آهنگ در مورد مثبت بودن و شاد بودن است و در مورد ستایش زندگی است. گرچه ابتدا تمام متن آهنگ را متوجه نمی‌شوید اما گیراست. وقتی در سرتان می‌افتد، ساده‌تر می‌شود و می‌توانید به معنای آن فکر کنید.

  1. " هر نفس که می‌کشی " از پولیس

برخلاف آهنگ قبلی، این آهنگ برای فراگیران زبان راحت است چون خیلی ساده است و برای یادگیری کاملاً مناسب است. آهنگ در مورد کسی است که یک نفر را خیلی زیاد دوست دارد و می‌خواهند همیشه با هم باشند. متن قافیه‌دار آن باعث می‌شود بتوانید تمرین آوایی هم داشته باشید. چند تا اصطلاح هم در آن است که آن را قابل‌توجه می‌کند.

وقتی خواننده می‌گوید قلبم درد می‌کند، در حقیقت به معنای این است که غمگین است. چون در کنار عشقش نیست، انگار واقعاً قلبش درد می‌کند. آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی ارتباطی موازی با یکدیگر دارند.

  1. " دوشنبه‌های دیوانه " از بنگلز

این آهنگ کمی پیچیده است و لغات آن برای فراگیران مبتدی، قدری پیشرفته است. اما متن آن دقیقاً همان است که فراگیران زبان باید با آن شروع کنند. در این آهنگ کارهای روزانه و لغات مفید برای زندگی روزانه وجود دارد. غیر از آن کیه که آرزو نکنه که کاش یکشنبه باشه؟ یک روز واقعاً سرگرم کننده.

این آهنگ برای دیدن زمان گذشته‌ی فعل و گذشته‌ی استمراری مفید است. گذشته‌ی استمراری با گذشته‌ی فعل بودن به‌اضافه‌ی فرم ing دار فعل درست می‌شود. یک مثال آن بیت اول این آهنگ است. من داشتم والنتینو را کنار جویباری که مثل یک کریستال آبی رنگ بود می‌بوسیدم.

  1. " خانه‌ی ما " از مدنس

نه‌تنها این آهنگ برای یادگیری اصطلاحات مفید است، بلکه برای یادگیری عباراتی دیگر مناسب است. عباراتی نظیر: a date to keep (بر سر قرار یا جلسه‌ای به‌موقع رسیدن)، Sunday best (بهترین و خوب‌ترین لباس‌های یک نفر) هستند.

همچنین برای ساختن دایره لغاتی که فراگیر زبان باید برای توصیف فعالیت‌های داخل خانه استفاده کند، هم مفید است. قسمت‌های همخوانی آهنگ هم حالت اسطوره‌ای دارد و در تاریخ موسیقی انگلیس یکی از کوتاه‌ترین و جذاب‌ترین کارهاست.

  1. " رویای کالیفرنیا " از ماما اند پاپا

چه کسی رویای کالیفرنیای آفتابی را در یک روز سرد زمستانی در سر نداشته است؟ با متن آهنگی مثل " تمام برگ‌ها قهوه‌ای هستند و آسمان خاکستری است ". این آهنگ کوتاه برای یادگیری لغات پیرامون هوا و فصل‌ها، عالی است. همچنین یک مثال حماسی برای جملات شرطی است, آن را چک کنید.

تمام برگ‌ها قهوه‌ای‌اند و آسمان خاکستری/ برای پیاده‌روی در روزی زمستانی رفته‌ام/ اگر در LA بودم گرم و ایمن بودم/ رویای کالیفرنیا در چنین روز زمستانی/

اگر از این روش استفاده کنید شما هم به اهمیت آهنگ پاپ و یادگیری زبان انگلیسی پی خواهید برد.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.89 از 9 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۴/۳۰ 7/21/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/آهنگ-پاپ-و-یادگیری-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture