Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

کلید یادگیری خوب زبان انگلیسی چیست؟ آیا قاطعیت و پشتکار است؟ یا چیزی است که بعضی افراد با آن به دنیا می‌آیند؟ به نظر من هیچ‌کدام از آن‌ها نیست. کلید آن یادگیری زبان همراه با سرگرمی و از طریق ابزار مناسب است؛ و یکی از بهترین ابزارها در درون گوشی تلفن شما قرار دارد یعنی یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی. اگر تا حالا از آن استفاده نکرده‌اید، برای شروع یادگیری زبان انگلیسی از طریق ترانه و موسیقی، خیلی دیر نیست.

 

 

 

نویسنده: Alan
مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

چرا انگلیسی را از طریق ترانه و موسیقی یاد بگیریم؟

در ترانه‌ها چه چیزی وجود دارد که آن‌ها را تبدیل به ابزاری مؤثر برای یادگیری می‌کند؟


•    اثربخش هستند


 شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه موسیقی می‌تواند به فراگیران زبان دوم کمک کند تا گرامر و لغات را یاد بگیرند و هجی کردن را بهبود ببخشند. در روش یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقیچیزی هم وجود دارد به نام " اثر موزارت " که مفهوم آن این است که گوش کردن به موسیقی کلاسیک اجرای کارهای مغزی مثل یادگیری را تقویت می‌کند.


•    به زبان محاوره و روزمره هستند


 ترانه‌ها و موسیقی تقریباً همیشه حاوی لغات، عبارات و اصطلاحات مفید زیادی هستند؛ و چون مخاطب خاص آن‌ها، انگلیسی زبان‌ها هستند، زبان به‌روز و محاوره‌ای در آن‌ها به کار می‌رود. اگر موسیقی درستی را انتخاب کرده باشید، زبان آن‌ها خودمانی و واقعاً مورد استفاده است.


•    ما را با صداهای زبان انگلیسی آشنا می‌کند


گوش دادن به ترانه همچنین به ما این اجازه را می‌دهد که روی تلفظ و درک وزن، آهنگ و ضرب زبان انگلیسی تمرکز کنیم.


•    زبان انگلیسی را در ذهن ماندگار می‌کنند


 بسیاری از واژگان و الگوهای آوایی که در یک ترانه وجود دارد تکراری هستند و این سبب می‌شود که آسان‌تر در ذهن ماندگار شوند. شاید تاکنون این را فهمیده باشید. موسیقی توانایی مرموزی دارد که می‌تواند به مغز ما بچسبد. آهنگ و متن آهنگ معمولاً به افکار ما نفوذ می‌کند و بارها و بارها در ذهن ما خوانده می‌شود. تمام این‌ها به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را از طریق موسیقی یاد بگیرید و به‌راحتی لغات و عبارات را حفظ کنید. در حقیقت بعد از یک مدت‌زمان کوتاه شما درمی‌یابید که تقریباً فراموش کردن آن‌ها غیرممکن است.


•    احساسی هستند


 رابطه‌ی ما با موزیک خیلی عمیق، قدرتمند و ارزشمند است. موسیقی کلیدی است که قفل احساسات ما را باز می‌کند، بر حالات ما تأثیر می‌گذارد و حال فکری و جسمی ما را خوب می‌کند. وقتی چیزی احساسی است البته که راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود.


•    سرگرمی ساده‌ای هستند


 یک دلیل برای این‌که مردم فکر می‌کنند یادگیری زبان مشکل است این است که وقت اضافی در طول روز ندارند که به مطالعه‌ی زبان بپردازند؛ اما وقتی زبان را از طریق موسیقی یاد می‌گیرید نیاز ندارید زمان زیادی بگذارید چون می‌توانید هر جا که می‌روید موسیقی را با خود داشته باشید. می‌توانید به آهنگ‌های انگلیسی در ماشین، آشپزخانه، یا حمام گوش کنید؛ و وقتی موسیقی‌ای را که دوست دارید انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن را بارها و بارها گوش دهید بدون آنکه خسته شوید.


•    فرهنگ انگلیسی را به ما آموزش می‌دهند


موسیقی به ما در مورد فرهنگ انگلیسی زبانان بینش می‌دهد که بفهمیم آن‌ها چگونه فکر و احساس می‌کنند. آشنایی با آهنگ‌های معروف و هنرمندان به شما امکان این را می‌دهد که با دوستان انگلیسی زبان خود در مورد آن‌ها صحبت کنید.

 

چگونگی آموزش موزیکال زبان انگلیسی


قبل از شروع باید آهنگ‌هایی را که می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید. این کار مهم است چون خیلی از آهنگ‌ها هستند که شما را به تله می‌اندازند، مثل:


•    آهنگ‌هایی که از ادبیات مشکل استفاده می‌کنند و به‌طور معمول از آن زبان استفاده نمی‌شود.
•    آهنگ‌هایی که به‌روز نیستند (هیچ مخالفتی با هنرمندانی نیست که دارای موقعیتی مناسب هستند، اما اگر هدف برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان باشد، مؤثرتر است که از موسیقی‌هایی یاد بگیریم که در آن‌ها از زبان معمول استفاده شده است).
•    آهنگ‌هایی که خیلی سریع خوانده می‌شوند (برای یادگیری مشکل هستند).
•    آهنگ‌هایی که متن آن‌ها در دسترس نیست.

در اینجا راهکارهایی را ارائه می‌دهم که به شما کمک می‌کند تا موسیقی مناسب برای یادگیری زبان را انتخاب کنید:

 

1.    برای پیدا کردن آهنگ‌ها به مکان درست بروید.


•    می‌توانید در سایت‌هایی که ویدیو می‌گذارند به جستجو بپردازید مثل یوتیوب یا ویمو. آن‌ها آرشیو وسیعی از موزیک ویدیوهایی دارند که بعضی از آن‌ها زیرنویس و متن شعر را به انگلیسی دارند.
•    می‌توانید به اسپاتی فای مراجعه کنید چون آن‌ها مجموعه¬ی بزرگی دارند. همین‌طور از این نظر مفید است که می‌توانید آهنگ‌های مد روز را پیدا کنید.

•    راه خوب دیگر فلوانت یو است. راهی عالی برای یادگیری انگلیسی از طریق ویدیوهای روزمره است. در اینجا همه نوع ویدیوی سرگرم کننده موجود است. صدها ویدیو وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. پس مطمئن باشید که می‌توانید ابزاری را در اینجا پیدا کنید که برای یادگیری زبان شما مناسب است.

 در هر سطح زبانی که باشید از مبتدی تا در حد بومی زبان، چیز فوق‌العاده‌ای در این مجموعه برای فراگیران زبان وجود دارد. فقط یک نگاه بیندازید، وقتی ویدیوها را نگاه می‌کنید می‌بینید که آن‌ها موضوعات مختلفی دارند و حوزه‌های علاقه‌ی مختلفی را پوشش می‌دهند.

 

2.    آهنگ‌های درست را انتخاب کنید.


•    موسیقی‌ای را که دوست دارید، انتخاب کنید. اگر واقعاً از موسیقی لذت نبرید، یادگیری از طریق موسیقی هیچ فایده‌ای ندارد؛ و خیلی زود سبب خستگی می‌شود.

•    موسیقی‌ای را پیدا کنید که در آن از زبان درست استفاده می‌شود. متن آهنگ باید لغات رایج داشته باشد و نباید برای شما خیلی سخت یا آسان باشد.

•    چیز دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بعضی اوقات خواننده‌ها یک صدا را به‌طور واضح تلفظ نمی‌کنند. شاید موزیک هوی‌متال برای شروع خوب نباشد.

•    شما ممکن است آهنگ‌هایی را بخواهید که داستانی را تعریف می‌کنند؛ که سبب می‌شود راحت‌تر آن‌ها را بفهمید و تصویرسازی کنید. اگر واقعاً مبتدی هستید ممکن است حتی بخواهید آهنگ‌های کودکان یا آوازهای دیسنی را یاد بگیرید.

•    برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی می توانید با موسیقی پاپ شروع کنید و سپس آن را عوض کنید. معمولاً موسیقی پاپ رمانتیک است و درباره‌ی عشق است؛ که خیلی خوب است چون لغات زیادی در آن تکرار می‌شود. وقتی برای تغییر آماده بودید، می‌توانید ژانرهای دیگر موسیقی را امتحان کنید که دایره‌ی وسیع‌تری از لغات را داشته باشد.

 

موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند؟

موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند

موسیقی شناسان و موسیقی – قوم شناسان می‌دانند که موسیقی نه‌تنها نیرویی مهم برای هدایت فرهنگ جامعه است، بلکه بخشی حیاتی در فرآیند یادگیری است. این مسئله خصوصاً در هنگام یادگیری زبان، واقعیت پیدا می‌کند. موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند؟ وقتی موسیقی با رشد و شناخت ارتباط پیدا می‌کند، تبدیل می‌شود به یک عامل کلی که برای یادگیری زبان‌ها حائز اهمیت است.

 

نویسنده: Jennifer Paterson

ترجمه: رؤیا کریمی جنابی

ویراستار: الهه قاسمی

 

اول موسیقی یا زبان؟

اگر در این مورد فکر کنید متوجه می‌شوید که کلماتی که بیان می‌شوند یک نوع حالت موسیقیایی دارند. روشی که کلمات را تلفظ می‌کنیم، آهنگ صدای ما، انتخاب واژه‌ها و حتی بلندی و کوتاهی صدا و سرعت صحبت کردن ما، همه تأثیری موسیقیایی دارند. در مقاله‌ی دانشجویی " موسیقی و یادگیری اولین زبان "، محققان در جستجوی اثبات این هستند که افراد برای صحبت کردن، ابتدا باید درکی موسیقیایی داشته باشند.

نویسندگان این مقاله می‌گویند زبان را باید به‌عنوان نوعی خاص از موسیقی، توصیف کرد. با توجه به این استانداردها، موسیقی به هیچ عنوان بخشی غیرضروری از زندگی نیست، بلکه برای همه‌ی ارتباطات میان انسان‌ها، ضروری است. محققان به این اشاره می‌کنند که مغز ما زبان را به‌گونه‌ای موسیقیایی پردازش می‌کند، بنابراین بهتر است یادگیری موسیقی به موازات زبان و از سنین خیلی پایین شروع شود.

 

آیا موسیقی می‌تواند به پیشرفت در یادگیری زبان کمک کند؟

به گفته‌ی پروفسور آنتونی برندت، استاد تئوری موسیقی و آهنگسازی، کودکان تازه متولدشده هم درکی ابتدایی از موسیقی دارند. در مورد این که موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند،  برندت در مصاحبه‌ای که با اخبار پزشکی امروز داشت، گفته کودکان ابتدا صداهای زبان را یاد می‌گیرند، نه معنای آن را. بعدها قادر خواهند بود این صداها را به معنای آن‌ها ربط دهند.

 برندت که با همکاری افراد دیگری مقاله‌ی فوق‌الذکر را نوشته، گفته است کودکان قادر به تجزیه و تحلیل قسمت‌هایی از صدا مثل زیر و بمی، طنین و ریتم هستند؛ بنابراین قرار دادن آن‌ها در معرض موسیقی، مغز آن‌ها را برای درک زبان و هنر صحبت کردن تعلیم می‌دهد. برندت و همکارانش همچنین دریافتند که کودکان نمی‌توانند در مقایسه با زبان‌های دیگر بگویند که زبان مادری‌شان چیست و همین مسئله در مورد موسیقی هم صحت دارد.

وقتی کودکی به یک سالگی می‌رسد، شروع به تشخیص زبان و موسیقی‌ای می‌کند که بیشتر در خانواده و جامعه‌ی آن‌ها استفاده می‌شود. برای همین است که قرار دادن کودکان در معرض زبان‌ها و موسیقی‌های مختلف حائز اهمیت است. هرچه صداهای بیشتری بشنوند، با بزرگ شدنشان همان‌قدر زمینه‌ی درک صداها، زبان و موسیقی وسعت می‌یابد.

 

آیا بزرگ‌ترها هم می‌توانند از رابطه‌ی بین زبان و موسیقی سود ببرند؟

گرچه یادگیری زبان جدید بعد از کودکی خیلی مشکل است، اما مسلماً غیرممکن نیست. کارشناسان قبلاً بر این باور بودند که بزرگسالان هرگز نمی‌توانند زبان دیگری را به روانی بومی‌های آن زبان صحبت کنند، اما تحقیقات اخیر این موضوع را نقض کرده است. در تحقیقی که در مجله‌ی پی ال اُ اس وان به چاپ رسیده است، دانشمندان، زبان ساختگی‌ای را خلق کردند و آن را به دو روش به بزرگسالان یاد دادند. در روش اول آموزش در یک کلاس سنتی انجام شد. در روش دوم از غوطه‌ور شدن در زبان استفاده شد که عبارت بود از گوش دادن به موسیقی‌ای که در آن از زبان استفاده می‌شد.

 پس از اتمام پنج ماه، در مغز گروه دوم الگوهایی دیده شد که هماهنگ با الگوهای افراد بومی آن زبان بود. آن‌هایی که در کلاس، زبان را یاد گرفتند، گرچه زبان را پردازش کردند اما نسبت به گروه دوم، با نگرشی متفاوت و تحت اللفظی به زبان نزدیک شدند؛ اما چرا موسیقی به یادگیری زبان جدید در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند؟ پاسخ ساده است: موسیقی روشی سیال به وجود می‌آورد، برای پردازش صداهایی که مغز به‌طور خود به خود از آن لذت می‌برد. وقتی می‌نشینید و کتابی را باز می‌کنید که به زبان دیگری است یا حتی وقتی هدفون را در گوش خود می‌گذارید تا تلفظ لغات را تقلید کنید یک روش خواندن ابداع کرده‌اید. در حالی که وقتی فقط یک موزیک به زبان دیگر را می‌شنوید به شعر آن گوش می‌دهید و حتی اگر واقعاً معنای آن را نفهمید، بخشی از متن آن را جذب می‌کنید.

سوزانا زارایسکی، کارشناس زبان که به هفت زبان تسلط دارد، در را بطه با موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند،می‌گوید که همیشه به موسیقی برای کمک به روان شدن در زبان اعتماد داشته است. او در کتاب خود می‌گوید: یادگیری زبان از طریق موسیقی، حداقل در یک بخش، آسان‌تر است چون نسبت به زبان به‌تنهایی، قسمت‌های بیشتری از مغز را فعال می‌کند. موسیقی هم نیمکره چپ و هم نیمکره‌ی راست مغز را وادار به کار با یکدیگر می‌کند و منجر به درک بیشتر می‌شود.

 

چگونه می‌توان موسیقی را به یادگیری یک زبان دیگر، ملحق کرد؟

متقاعد شدیم که موسیقی، می‌تواند در یادگیری زبان تغییر به وجود بیاورد؛ اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا واقعاً در زندگی شما هم‌چنین کاری انجام می‌دهد؟ بدون در نظر گرفتن سنتان به تعدادی از روش‌هایی که می‌توان از موسیقی برای یادگیری زبان جدید استفاده کرد، نگاهی بیندازید:

  1. موزیکی را که دوست دارید پیدا کنید، اگر موزیک‌های هوی متال را به انگلیسی دوست ندارید، پس به دنبال آن در زبان دیگر هم نباشید. موزیکی را پیدا کنید که به هر زبانی از آن لذت می‌برید و بعد برای خودتان فهرستی از آهنگ‌ها یا کانال‌های آنلاین تهیه کنید.
  2. موزیک ویدیوها را نگاه کنید. هر آهنگ یا هر ژانر موسیقی را که دوست داشته باشید می‌توانید به‌صورت آنلاین پیدا کنید. پس به دنبال موزیک ویدیوهایی به زبانی که دوست دارید یاد بگیرید، بگردید. دیدن و شنیدن باهم، تمرکز بیشتری می‌خواهد، علاوه بر این می‌توانید حرکت لب‌ها را برای تولید کلمات ببینید؛ و همین‌طور به شما کمک می‌کند تا لغات را در متن یاد بگیرید.
  3. شعرها را یادداشت کنید. وقتی آهنگی را چند بار می‌شنوید، اشعارش را یادداشت کنید. موسیقی را قطع کنید تا وقت داشته باشید همه‌ی کلمات را بنویسید و هر بار که لازم بود دوباره به عقب برگردید. این کار به شما تا حدی نوشتن را یاد می‌دهد و لغاتی را که می‌شنوید برایتان تکرار می‌کند.

 

ارتباط بین موسیقی و یادگیری زبان خیلی قوی است، پس از آن استفاده کنید. هیچ‌گاه برای یادگیری یک‌چیز جدید، دیر نیست و موسیقی می‌تواند این تجربه را سرگرم کننده ترکند.

 

 

 

موسیقی شناسان و موسیقی_قوم شناسان می‌دانند که موسیقی نه‌تنها نیرویی مهم برای هدایت فرهنگ جامعه است، بلکه بخشی حیاتی در فرآیند یادگیری است. این مسئله خصوصاً در هنگام یادگیری زبان، واقعیت پیدا می‌کند. موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند؟ وقتی موسیقی با رشد و شناخت ارتباط پیدا می‌کند، تبدیل می‌شود به یک عامل کلی که برای یادگیری زبان‌ها حائز اهمیت است.

 

نویسنده: Jennifer Paterson

ترجمه: رؤیا کریمی جنابی

ویراستار: الهه قاسمی

 

اول موسیقی یا زبان؟

اگر در این مورد فکر کنید متوجه می‌شوید که کلماتی که بیان می‌شوند یک نوع حالت موسیقیایی دارند. روشی که کلمات را تلفظ می‌کنیم، آهنگ صدای ما، انتخاب واژه‌ها و حتی بلندی و کوتاهی صدا و سرعت صحبت کردن ما، همه تأثیری موسیقیایی دارند. در مقاله‌ی علمی "موسیقی و یادگیری اولین زبان"، محققان در جستجوی اثبات این هستند که افراد برای صحبت کردن، ابتدا باید درک موسیقیایی داشته باشند. نویسندگان این مقاله می‌گویند زبان را باید به‌عنوان نوعی خاص از موسیقی، توصیف کرد.

با توجه به این استانداردها، موسیقی به هیچ عنوان بخشی غیرضروری از زندگی نیست، بلکه برای ارتباطات میان انسان‌ها، ضروری است. محققان به این اشاره می‌کنند که مغز ما زبان را به‌گونه‌ای موسیقیایی پردازش می‌کند، بنابراین بهتر است یادگیری موسیقی به موازات زبان و از سنین خیلی پایین شروع شود.

 

آیا موسیقی می‌تواند به پیشرفت در یادگیری زبان کمک کند؟

به گفته‌ی پروفسور آنتونی برندت (Anthony Brandt)، استاد تئوری موسیقی و آهنگ‌سازی، کودکان تازه متولد شده هم درکی ابتدایی از موسیقی دارند. در مورد این که موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می‌کند،  برندت در مصاحبه‌ای که با اخبار پزشکی امروز داشت، گفته کودکان ابتدا صداهای زبان را یاد می‌گیرند، نه معنای آن را. بعدها قادر خواهند بود این صداها را به معنای آن‌ها ربط دهند. برندت که با همکاری افراد دیگری مقاله‌ی فوق‌الذکر را نوشته، گفته است کودکان قادر به تجزیه و تحلیل قسمت‌هایی از صدا مثل زیر و بمی، طنین و ریتم هستند؛ بنابراین قرار دادن آن‌ها در معرض موسیقی، مغز آن‌ها را برای درک زبان و هنر صحبت کردن تعلیم می‌دهد. برندت و همکارانش همچنین دریافتند که کودکان نمی‌توانند در مقایسه با زبان‌های دیگر بگویند که زبان مادری‌شان چیست و همین مسئله در مورد موسیقی هم صحت دارد.

وقتی کودکی به یک سالگی می‌رسد، شروع به تشخیص زبان و موسیقی‌ای می‌کند که بیشتر در خانواده و جامعه‌ی آن‌ها استفاده می‌شود. برای همین است که قرار دادن کودکان در معرض زبان‌ها و موسیقی‌های مختلف حائز اهمیت است. هرچه صداهای بیشتری بشنوند، با بزرگ شدنشان همان‌قدر زمینه‌ی درک صداها، زبان و موسیقی وسعت می‌یابد.

 

آیا بزرگ‌ترها هم می‌توانند از رابطه‌ی بین زبان و موسیقی سود ببرند؟


گرچه یادگیری زبان جدید بعد از کودکی خیلی مشکل است، اما مسلماً غیرممکن نیست. کارشناسان قبلاً بر این باور بودند که بزرگسالان هرگز نمی‌توانند زبان دیگری را به روانی بومی‌های آن زبان صحبت کنند، اما تحقیقات اخیر این موضوع را نقض کرده است. در تحقیقی که در مجله‌ی پی ال اُ اس وان به چاپ رسیده است، دانشمندان، زبان ساختگی‌ای را خلق کردند و آن را به دو روش به بزرگسالان یاد دادند. در روش اول آموزش در یک کلاس سنتی انجام شد. در روش دوم از غوطه‌ور شدن در زبان استفاده شد که عبارت بود از گوش دادن به موسیقی‌ای که در آن از زبان استفاده می‌شد.

 پس از اتمام پنج ماه، در مغز گروه دوم الگوهایی دیده شد که هماهنگ با الگوهای افراد بومی آن زبان بود. آن‌هایی که در کلاس، زبان را یاد گرفتند، گرچه زبان را پردازش کردند اما نسبت به گروه دوم، با نگرشی متفاوت و تحت اللفظی به زبان نزدیک شدند؛ اما چرا موسیقی به یادگیری زبان جدید در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند؟ پاسخ ساده است: موسیقی روشی سیال به وجود می‌آورد، برای پردازش صداهایی که مغز به‌طور خود به خود از آن لذت می‌برد. وقتی می‌نشینید و کتابی را باز می‌کنید که به زبان دیگری است یا حتی وقتی هدفون را در گوش خود می‌گذارید تا تلفظ لغات را تقلید کنید یک روش خواندن ابداع کرده‌اید. در حالی که وقتی فقط یک موزیک به زبان دیگر را می‌شنوید به شعر آن گوش می‌دهید و حتی اگر واقعاً معنای آن را نفهمید، بخشی از متن آن را جذب می‌کنید.

سوزانا زارایسکی، کارشناس زبان که به هفت زبان تسلط دارد، در را بطه با موسیقی چگونه به یادگیری زبان کمک می کند،می‌گوید که همیشه به موسیقی برای کمک به روان شدن در زبان اعتماد داشته است. او در کتاب خود می‌گوید: یادگیری زبان از طریق موسیقی، حداقل در یک بخش، آسان‌تر است چون نسبت به زبان به‌تنهایی، قسمت‌های بیشتری از مغز را فعال می‌کند. موسیقی هم نیمکره چپ و هم نیمکره‌ی راست مغز را وادار به کار با یکدیگر می‌کند و منجر به درک بیشتر می‌شود.

 

چگونه می‌توان موسیقی را به یادگیری یک زبان دیگر، ملحق کرد؟


متقاعد شدیم که موسیقی، می‌تواند در یادگیری زبان تغییر به وجود بیاورد؛ اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا واقعاً در زندگی شما هم‌چنین کاری انجام می‌دهد؟ بدون در نظر گرفتن سنتان به تعدادی از روش‌هایی که می‌توان از موسیقی برای یادگیری زبان جدید استفاده کرد، نگاهی بیندازید:

موزیکی را که دوست دارید پیدا کنید، اگر موزیک‌های هوی متال را به انگلیسی دوست ندارید، پس به دنبال آن در زبان دیگر هم نباشید. موزیکی را پیدا کنید که به هر زبانی از آن لذت می‌برید و بعد برای خودتان فهرستی از آهنگ‌ها یا کانال‌های آنلاین تهیه کنید.
موزیک ویدیوها را نگاه کنید. هر آهنگ یا هر ژانر موسیقی را که دوست داشته باشید می‌توانید به‌صورت آنلاین پیدا کنید. پس به دنبال موزیک ویدیوهایی به زبانی که دوست دارید یاد بگیرید، بگردید. دیدن و شنیدن باهم، تمرکز بیشتری می‌خواهد، علاوه بر این می‌توانید حرکت لب‌ها را برای تولید کلمات ببینید؛ و همین‌طور به شما کمک می‌کند تا لغات را در متن یاد بگیرید.
شعرها را یادداشت کنید. وقتی آهنگی را چند بار می‌شنوید، اشعارش را یادداشت کنید. موسیقی را قطع کنید تا وقت داشته باشید همه‌ی کلمات را بنویسید و هر بار که لازم بود دوباره به عقب برگردید. این کار به شما تا حدی نوشتن را یاد می‌دهد و لغاتی را که می‌شنوید برایتان تکرار می‌کند.


ارتباط بین موسیقی و یادگیری زبان خیلی قوی است، پس از آن استفاده کنید. هیچ‌گاه برای یادگیری یک‌چیز جدید، دیر نیست و موسیقی می‌تواند این تجربه را سرگرم کننده ترکند.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.78 از 9 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۵/۲۷ 8/18/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/یادگیری-زبان-انگلیسی-از-طریق-موسیقی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture