Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

چه چیز یک معلم را موفق می‌کند

تخصص داشتن در خواندن، نوشتن، ریاضی و علوم و زبان انگلیسی ضروری است اما قابلیت انتقال دانش به اشخاص دیگر، چیزی است که یک معلم خوب باید داشته باشد. چه فایده‌ای دارد که یک معلم همه چیز را بداند اما نتواند آن‌ها را به روشی انتقال دهد که دیگران بفهمند؟ به‌جز دانستن برنامه‌ی درسی، هر معلمی باید این دانش را داشته باشد که بفهمد هرکسی چطور دانش را فرامی‌گیرد و جذب می‌کند. دانستن این که چه چیز یک معلم را موفق می‌کند به پرورش بهتر دانش‌آموزان کمک می‌کند. فهرست پایین بیست اصل یادگیری که هر معلمی باید بداند را ارائه می‌دهد.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

چه چیز یک معلم را موفق می‌کند

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

1.    دانش‌آموزان با روش‌های مختلفی یاد می‌گیرند

این مسئله شاید به طرز زننده‌ای، واضح باشد اما واقعاً چند کلاس در حال حاضر داریم که در آن‌ها فقط از یک روش یادگیری استفاده می‌شود؟ یادداشت و فلش کارت برای زبان‌آموزانی خوب کار می‌کند که به‌صورت تصویری یاد می‌گیرند. اما زبان‌آموزی که نیاز دارد اطلاعات را بشنود تا یاد بگیرد، روش‌های سنتی تدریس به او کمک می‌کند که از قوای جسمانی خود هم استفاده کند. زبان‌آموز تصویری فرصت این را ندارد که حواس دیگر خود را در کلاس به کار گیرد. اگر معلم با این آگاهی به کلاس بیاید که هر زبان‌آموزی با روشی متفاوت یاد می‌گیرد می‌تواند بهتر درس‌ها را به‌گونه‌ای ارائه دهد که تمام حواس زبان‌آموزان فعال شود. به غیر از راهکارهای سنتی معلم باید خود را به شیوه‌های مدرن و آموزش آنلاین وفق دهد. با تحقیقات جدید در این زمینه آشنا باشد و آنها را بکار گیرد.

 

2.    یا از آن استفاده کنید یا آن را کنار بگذارید

استفاده درست از تکنولوژی و اطلاعات، آن را تبدیل به دانش می‌کند. تکرار کردن در طول سال‌ها، دانش را به عقل و خرد تبدیل می‌کند. یادگیری به صورتی نیست که وقتی چیزی را یاد گرفتی، دیگر آن را فراموش کنی و کنار بگذارید. بهتر است که از دانسته‌های خود استفاده کنید و آنها را نهادینه کنید. جدیدترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را اینجا بخوانید.

 

3.    روش یادگیری حرکتی را مد نظر داشته باشید

در پاسخ به چه چیز یک معلم را موفق می کند می توان گفت, یکی از سبک‌های متفاوت یادگیری سبک حرکتی است. این سبک، سخت‌ترین روش برای تدریس در یک محیط سنتی است. این نوع یادگیری مربوط می‌شود به حرکت، لمس، احساس که به فضای مناسب و فرصتی نیاز دارد که بسیاری از کلاس‌های سنتی توان اجرای آن را ندارند. در این سبک دانش‌آموزان چیزی را امتحان می‌کنند و از آن طریق یاد می‌گیرند. درحالی که از نظر سازماندهی ممکن است مشکل باشد که دریک کلاس بزرگ از این روش استفاده کنید. اما به‌ هر‌حال به کار بردن استراتژی‌های این سبک فقط به تعداد محدودی کمک نمی‌کند بلکه به نگرش شما در مورد چگونگی یادگیری زبان‌آموزان کمک می‌کند. چگونه یک مدرس آنلاین خوب باشیم؟ با کمی خلاقیت می‌توانید در کلاس‌های آنلاین بچه‌ها را به تحرک وا‌دارید. بهترین کلاس آنلاین کلاسی است که در آن از خلاقیت خود استفاده کنید تا از کسالت و یکنواختی آن بکاهید.

 

4.    هفت سبک یادگیری وجود دارد

چه چیز یک معلم را موفق می‌کند؟ یکی از راه‌هایی که معلم را در انتقال درست دانش موفق می‌سازد دانستن سبک‌های یادگیری است. چگونه می‌توان بر اساس این‌که به چه کسی درس می‌دهید، سبک یادگیری دقیقی را به کاربرید. این واقعیت دارد که سبک‌های یادگیری، یکی از سوء‌تفاهم برانگیز‌ترین جنبه‌های آموزش مدرن هستند. تفاوت کلیدی در این است که این درست نیست که ما فراگیران حرکتی داریم بلکه درست این است که ما سبک یادگیری حرکتی داریم.

 

چگونه یک مدرس آنلاین خوب باشیم

سبک‌های یادگیری ذیل برای تدریس آنلاین تهیه شده است:

•    سبک دیداری: از چیزهای دیدنی استفاده می‌کند
•    سبک شنیداری: از آواز و شعر استفاده می‌کند
•    سبک شفاهی: با صدای بلند اطلاعات را منتقل می‌کند
•    سبک حرکتی: از لمس و چشیدن برای دادن اطلاعات استفاده می‌کند
•    سبک منطقی: نگرشی ریاضی به مفاهیم دارد
•    سبک درون گروهی: یادگیری در گروه
    سبک درون فردی: یادگیری به‌صورت انفرادی

 

5.    اطلاعات را به زندگی مربوط کنید

اطلاعات فقط زمانی به‌صورت دائمی ذخیره می‌شوند که به زندگی روزمره مربوط باشند. به عنوان مثال، مفاهیم ریاضی باید به‌صورت مثال‌هایی از زندگی واقعی مطرح شود وگرنه دانش‌آموز، دلیلی نمی‌بیند که بعد از امتحان این اطلاعات را ذخیره کند. تاریخ، یکی از مشکل‌ترین موضوعات است، چون قسمت اعظم آن، مربوط به اتفاق‌ها، تاریخ‌ها و مردم گذشته است. پیدا کردن استراتژی مناسب برای مرتبط کردن آن با زندگی روزمره، به یادگیری آن کمک می‌کند. تا آنجا که امکان دارد تاریخ باید از طریق موزه‌ها، سفرهای خارج از شهر و سایر فعالیت‌های فوق برنامه، آموزش داده شود.

 

6.    شکست، یک معلم فوق العاده است

افراد از شکست‌های خود درس می‌گیرند در حقیقت اگر از افراد موفق بپرسید که چه چیز به آن‌ها کمک کرده است. معمولاً داستانی را مطرح می‌کنند که از یک خرابی یاد می‌کند. شکست حتی بیشتر از یک نمره‌ی عالی در یک امتحان به ما درس می‌دهد. سیستم نمره‌دهی سنتی به این تئوری کمک نمی‌کند. چون در این سیستم روی نمره تأکید می‌شود و نمره به عنوان وسیله‌ای برای قضاوت و داوری در مورد این‌که بفهمیم چه کسی، چه چیزی یاد گرفته است، استفاده می‌شود. برخلاف نظر عامه‌ی مردم، یادگیری بر اساس شکست، به هیچ وجه ساده نیست و چیزی فراتر از عکس‌العمل کاری است که انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید بدانید چه چیز یک معلم را موفق می کند و چیزهای بیشتری در مورد شکست و یادگیری بدانید، مقاله‌ی Harvard Business Review را مطالعه کنید. این مقاله بیشتر در مورد سازماندهی است اما درس‌های آن را می‌توان در کلاس استفاده کرد.

 

7.    تنظیم برنامه‌ی درسی

به‌جای جدا کردن موضوعات درسی، برنامه‌ی درسی‌ای که از دروس موضوعی با ترکیب دانش‌های مختلف با یکدیگر استفاده می‌کند. طوری که آن‌ها مفید و به خاطر سپردنی باشند، بهتر عمل می‌کند. مثلاً درسی در مورد تاریخ مصر می‌تواند شامل: دروس زبان شناسی و زبان (خط تصویری)، علوم (فیزیک و ساخت هرم)، نوشتن (گزارشی در مورد بناهای تاریخی مصر که مورد علاقه‌ی دانش‌آموز است) و خواندن کتابی در مورد فرهنگ کهن باشد.

صفحه رسمی مدرسه زبان خزائلی را اینجا دنبال کنید.

 

8.    یادگیری را تعریف کنید

واژه‌ی یاد گرفتن تعاریف متفاوتی دارد. در این کلاس، می‌تواند به معنای  توانایی تکرار حقایق و اطلاعات در یک آزمون باشد. با این‌که این یک راه یادگیری است اما راه‌های دیگری هم برای یادگیری وجود دارد که به همان اهمیت هستند.

•    حفظ کردن
•    فراگیری حقایق و روش‌ها
•    درک واقعیات
•    درک و فهم جهان پیرامون

 

9.    توجه به درون‌گراها

وقتی " سوزان کین "کتاب خود را اوایل امسال منتشر کرد،" ساکت: قدرت درون‌گراها در دنیایی که نمی‌تواند دست از حرف زدن بکشد". این کتاب توجه زیادی را به موضوع مهم درون‌گرایی در برابر برون گرایی جلب کرد. البته این بحث به کلاس درس هم رسید و بر طبق مقاله‌ی "ادویک" معلم‌ها ممکن است در مقابل دانش‌آموزان درون‌گرا باشند. آیا شما هم این‌طور هستید؟ این‌که تصور کنیم، یک گروه کاری همیشه بهترین نگرش را دارد، خیلی ساده است. این‌که بگوییم دانش‌آموزانی که دست خود را بالا می‌برند فعال هستند. در مقابل دانش‌آموزانی که ترجیح می‌دهند تنهایی کار کنند منزوی هستند، لزوماً درست نیست.

 

10.    فضای مناسب ایجاد کنید

این یک پیشنهاد منطقی و روانشناسانه است

 خلاقیت، محل تولد یادگیری واقعی است. محلی که افکار، عقاید، مشکلات و ایجاد رابطه بین مفاهیم برای دانش‌آموز آغاز می‌شود. خلاقیت نیاز به فعالیت نیمکره‌ی راست مغز دارد. فضای مناسب، فرصت خلاقیت برای برانگیختن علاقه را ایجاد می‌کند. فضایی را در اختیار زبان‌آموزان قرار دهید که بتوانند تحرک داشته باشند و از پشت میزهایشان بلند شوند، یا بتوانند به آسمان خیره شوند. در بین دروس وقفه بیندازید تا زبان‌آموزان بتوانند پروژه‌های خود را با استفاده از حقایق و تئوری‌های مطرح شده در دروس، انجام دهند. یک معلم هنگامی می‌تواند زبان‌آموز را قادر به یادگیری کند که نقش مشاوری آرام را داشته باشد به‌جای آن‌که در هر قدم و حرکتی دیکتاتور باشد.

 

11.    بخش‌های مختصر و سازماندهی شده

هنگامی‌که شخصی می‌خواهد یک شماره تلفن را حفظ کند، آن را به چند قسمت تقسیم می‌کند تا راحت‌تر بتواند آن را به خاطر بسپارد. این به این دلیل است که مغز تلاش می‌کند فهرستی طولانی از اعداد داشته باشد. اما زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که این شماره‌ها نظم معنا داری داشته باشند. همین روش برای سخنرانی هم استفاده می‌شود. یک سخنرانی سی دقیقه‌ای که به بخش‌های نظم یافته‌ای تقسیم نشده است یا به بخش‌های ساده‌تری تقسیم نشده است، نمی‌تواند خیلی مؤثر باشد. در این مورد می‌توانید موارد زیر را مطالعه کنید:
پنجاه روش برای به چالش کشیدن خودتان به عنوان یک معلم
چگونه یک اپیزود از پادشاه تپه‌ها در مورد آموزش به من چیزهایی را یاد داد؟
بیست و هفت روش برای افزایش حافظه دانش‌آموزانتان


مثال دیگر:

رسانه‌ها، اخبار را در بخش‌های کوچکی ارائه می‌دهند چون می‌دانند, وقت کمی برای جلب توجه مردم ‌دارند. معلم‌ها هم باید تکنیک‌های بازاریابی را به منظور جمع آوری اطلاعاتی که قابل نگهداری است، در رسانه‌ها مطالعه کنند.

 

12.    از زاویه‌های مختلف موضوع را مطرح کنید

مثلاً اگر یک معلم علوم مشغول ارائه‌ی درس فتوسنتز است، باید دانش‌آموزان را از زوایای دیگر هم در معرض این مفهوم قرار دهد. اول این‌که معلم مفهوم گسترده‌ای را شرح می‌دهد. این مفهوم، چهارچوب و محتوی درس را به وجود می‌آورد. دوم، هر بخش را با جزئیات بیشتر شرح می‌دهد. سوم، دوباره درس را توضیح می‌دهد، این بار دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا سال‌هایشان را بپرسند. چهارم، از دانش‌آموزان می‌خواهد تا درس را برای او شرح دهند. در آخر، بحث را وارد زندگی روزمره می‌کند و دانش‌آموزان را به استفاده‌ی اطلاعات در مثال‌هایی از زندگی روزمره می‌کشاند. چون از زوایای مختلف، به مفهوم تازه پرداخته می‌شود، مغز بهتر می‌تواند اطلاعات را سازماندهی کند. اگر بخواهیم با یک بار توضیح دادن، همه‌ی موارد را ارائه دهیم، بیشتر دانش‌آموزان گیج می‌شوند.

 

13.    روش صحیح برای موضوع درس

به منظور یادگیری عمیق‌تر بعضی از اساتید ممکن است مفهوم یادگیری سطحی، یادآوری ساده‌ی نظریات، واقعیات و قوانین را نادیده بگیرند. با این وجود، حفظ کردن به‌صورت تکراری و توانایی تکرار طوطی‌وار قوانین و واقعیات بر اساس اطلاعات، صحیح است. مثلاً یادگیری جدول ضرب از صفر تا دوازده (فلش کارت، تست‌های زمان‌بندی شده و غیره)، یادگیری سطحی مفید است. با آن‌که ارائه‌ی این تکنیک برای درس تاریخ، مشکل را حل نمی‌کند. دانش‌آموزی ممکن است تاریخ تمام جنگ‌های مهم جهان را بداند، اما از موضوعات اجتماعی و درس‌های مربوط به این ظلم و ستم‌ها، چیزی نداند. آیا او واقعاً به اهمیت مطالعه‌ی تاریخ، پی برده است؟

 

14.    از تکنولوژی استفاده کنید

در طول تاریخ بشر، چنین دسترسی بی‌نظیری به دانش و اطلاعات وجود نداشته است. با یک اشاره به تبلت و یا گوشی هوشمند، دانش‌آموز می‌تواند پاسخ سریع سؤالات خود را بیابد که قبلاً مستلزم رفتن به بخش دایرة المعارف خاک گرفته‌ی یک کتابخانه بود. این به این معناست که دیگر مانند صد سال پیش، نیازی به حفظیات نیست. سنت‌های شفاهی و انتقال شفاهی اطلاعات، تقریباً منسوخ شده است. به‌جای مقاومت در برابر پیشرفت تکنولوژی، معلم‌ها می‌توانند فرصت رابطه‌ی عمیق‌تر با دانش‌آموزان خود داشته باشند. زیرا نباید برای آموزش حقایقی که فقط به اندازه‌ی لمس یک انگشت دور هستند، تلاش کنند. به غیر از آن، بررسی موضوعات، مطالعه‌ی عمیق‌تر مسائل جامعه‌شناسی، تدریس هنر نوآوری و خلاقیت، کشف فلسفه‌ی تفکر انتقادی و تشویق نوآوری از طریق آموزش آنلاین امکان‌پذیر است.

 

15.    بگذارید خودشان درس بدهند

یکی از روش‌های مؤثر در جذب دانش، تدریس آن به شخص دیگر است. به دانش‌آموزان فرصت کافی برای ارائه‌ی درس و کنفرانس بدهید تا برنامه‌ی درسی خود را تهیه کنند. معلم‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان یاد بدهند که یک برنامه‌ی درسی را برای دانش‌آموز کوچک‌تری تنظیم کند، حتی اگر مفهوم درس مشکل باشد. این کار، دانش‌آموزان را وادار می‌کند که درس را ساده کنند و داستان‌های مرتبط با آن را پیدا کنند. همچنین مثال‌هایی از زندگی واقعی و مفاهیم را دوباره به‌صورت تکه‌های کوچکی، بازسازی کنند.

 

16.    اشتیاق و کنجکاوی در آن‌ها ایجاد کنید

هنگامی‌که دانش‌آموزان به یک موضوع علاقه‌مند باشند، توانایی آن‌ها برای یادگیری به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد. تمرکز، پیگیری، اشتیاق، ابتکار، مشارکت و تبادل موضوعات در آن‌ها بیشتر می‌شود. معلم‌ها می‌تواند به دانش‌آموزان این آزادی را بدهند که موضوعات خود را انتخاب کنند که سبب بهبود کلاسی می‌شود که دچار یکنواختی شده و انگیزه‌ای در آن وجود ندارد. دانستن این‌که چگونه دانش‌آموزان را برای گرفتن اطلاعات سر ذوق بیاوریم، باعث می‌شود که آن‌ها با اشتیاق به دنبال پاسخ سؤالات بروند.

 

17.    تبادل نظر همیشه مؤثر نیست

این گفته‌ی قدیمی که می‌گوید: دو فکر بهتر از یک فکر است، خیلی درست است. تبادل نظر، زادگاه عقاید عمیق است؛ اما مطالعات جدید بیان می‌کند که این ممکن است درست نباشد. تبادل نظر درواقع تفکر گروهی را معرفی می‌کند که یک پدیده‌ی روانشناسی است که می‌گوید گروه، باعث شکل‌گیری ایده‌هایی می‌شود اما وقتی گروه وجود نداشته باشد جذاب‌ترین فرد جای آن را تصاحب می‌کند. در حقیقت جرمی، رییس psyblog در رابطه با این موضوع نوشت:

"...چرا مردم را به خلق ایده‌های خود تشویق نکنیم اگر تأثیر گذارتر باشد؟ پاسخ این است که چون به شرکت کننده در کار گروهی این احساس را می‌دهیم که بخشی از یک فرآیند است و در او توان توافق را ایجاد می‌کنیم. کسانی که در یک کار گروهی شرکت می‌کنند بیشتر انگیزه‌ی تحقق بخشیدن به اهداف گروه را دارند ".

 به عبارت دیگر گروه جایی نیست که ایده‌ها متولد شوند. گروه جایی است که ایده‌ها ارزیابی می‌شوند.

 

18.    شکل‌گیری عادات

روانشناسان قبول دارند که سی روز وقت لازم است که یک عادت جدید شکل بگیرد. والدینی که به کودکان خود یک برنامه‌ی جدید (مثل شستن دندان توسط کودکان) را یاد می‌دهند. باید به کودک خود حداقل سی روز متوالی کمک کنند تا مغز به‌طور خودکار عمل کند. در همین زمان است که آن کار تبدیل به یک عادت می‌شود. در یادگیری هم همین مفهوم به کار می‌رود. معلم‌ها می‌توانند برای دانش‌آموزان در مورد اهمیت مطالعه‌ی روزانه به‌جای تند تند خواندن دروس در شب امتحان توضیح دهند. تمرین کم، روزانه و فزاینده، درون مغز راهی را ایجاد می‌کند که برای همیشه می‌ماند. عادت مطالعه می‌تواند به‌صورت یک کار روزانه در بیاید اگر در زمانی که عادات جدید در مغز در حال شکل‌گیری است، تشویق صورت بگیرد.

 

19.    بازخورد یادگیری

همان‌طور که شکست یک فرد را تحت فشار قرار می‌دهد، بازخورد یادگیری برای این‌که ببینم دانش‌آموزان چگونه یاد می‌گیرند هم حیاتی است. هنگامی‌که آن‌ها بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، انتقادهای سازنده را دریافت و قبول می‌کنند. در نتیجه, دوباره به طرف بخش‌هایی که نیاز به کمک دارند کشیده می‌شوند و در مجموع یادگیری افزایش می‌یابد. شاید خیلی از آن را تاکنون می‌دانستید؛ اما مطالعات نشان داده است که زمان دادن بازخورد درست به اندازه‌ی این‌که کجا بازخورد را ارائه دهیم مهم است. تصور کنید اکنون قرصی را بخورید و نتیجه‌ی آن را به‌جای آن‌که بیست و چهار ساعت بعد ببینید، پنج سال دیگر ببیند.

 

20.    چگونه یادگرفتن را آموزش بدهید

یادگیری یک مفهوم انتزاعی است

با کمک به دانش‌آموزان برای فهم هنر یادگیری، تکنیک‌های یادگیری و همچنین سبک‌های مختلف یادگیری، به آن‌ها توان تسلط بر موضوع را می‌دهید. هنگامی‌که موضوع یا ایده‌ی جدیدی مشکل یا دو پهلوست، ممکن است دانش‌آموز دلسرد شود. دانش‌آموزانی که می‌فهمند چطور یاد بگیرند، هنگام یادگیری موضوعات جدید، در برخورد با خود و دیگران صبر بیشتری دارند.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 6 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۲/۱ 2/20/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چه-چیز-یک-معلم-را-موفق-می-کند

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه ها:


Narges kazemi [1400/04/16]

Hello Sir
hope you are doing welI it was such agreat and usefull articl.t .

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture