Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کودک شما منحصر به فرد است اما آنچه در همه‌ی کودکان مشترک است کنجکاوی طبیعی و توانایی غریزی آن‌ها برای یادگیری است. مغز ما پویا و دائماً فعال است و مغز کودکان مشغول‌ترین مغز است. برای درک بهتر آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید بدانید که تحقیقات نشان داده است که کودکان با سرعتی دو برابر حرف زدن، زبان را می‌فهمند. 

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

 

طبق گفته‌ی دکتر پاتریشیا کوهل، مغز یک کودک کم سن و سال دو برابر مغز افراد بزرگسال فعال است. کوهل اظهار می‌دارد، نوزادان و کودکان کم سن و سال در فراگیری زبان دوم نابغه هستند. او می‌گوید کودکان می‌توانند تمام صداهای تمام زبان‌ها را تشخیص دهند و این استثنایی است، چون ما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم.
ما شنونده‌های محدود به فرهنگ هستیم. ما می‌توانیم صداهای زبان خودمان را تشخیص بدهیم و صداهای زبان‌های خارجی را نمی‌توانیم تشخیص بدهیم. وقتی کودکان در سنین پایین در معرض زبان‌های دیگر قرار می‌گیرند. به آن‌ها این فرصت را بدهید که قابلیت طبیعی آن‌ها برای شنیدن و تشخیص صداهای زبان‌های دیگر و فهم آنچه می‌شنوند، فعال شود.

کودکان کم سن وسال چگونه می‌توانند، زبان‌های جدید را بهتر یاد بگیرند؟

 

نویسنده: Tracey Chapelton
مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

کودکان کاری می‌کنند که یادگیری زبان، ساده به نظر برسد.


کودکان برای آنکه چیزی به دست بیاورند، ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها شادمانه از حجم بسیاری از یادگیری که در حال شکل‌گیری است، آگاه نیستند. آن‌ها هر چیزی را از طریق احساسشان کسب می‌کنند و بین آنچه می‌شنوند، می‌بینند، استشمام می‌کنند، می‌چشند یا لمس می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنند. اگر کودک شما در حال بازی کردن با ماشین‌هایش است، همزمان چیزهایی را درباره‌ی رنگ، شکل، اندازه، بافت، اختلاف‌ها، جهات و درک مکانی (جلو، عقب، طرفین) یاد می‌گیرد.

دایره‌ی لغاتش را (از طریق شنیدن لغات جدید، نام بردن و توصیف) افزایش می‌دهد. یاد می‌گیرد که چطور چیزی را که لازم دارد، (شفاهی یا غیرشفاهی) درخواست کند. چیزها را طبقه‌بندی می‌کند (بیا همه‌ی اتوبوس‌های آبی را در یک جعبه بگذاریم) و پشت سرهم قرار می‌دهد (بعد از این کدام می‌آید؟). تا وقتی‌که ما شرایط درستی را فراهم آوریم، یادگیری و رشد کودکان به‌صورت طبیعی و هماهنگ، اتفاق می‌افتد.

 

محیط احساسی کودکان برای یادگیری مهم است


در سال‌های اولیه‌ی زندگی کودک شما، محیط احساسی، درست به‌اندازه‌ی محیط جسمانی حائز اهمیت است. کودکان وقتی احساس امنیت، شادی، با ارزش بودن و شنیده شدن داشته باشند، یادگیری در آن‌ها اتفاق می‌افتد. این‌ها برای هر نوع تجربه‌ی یادگیری در سال‌های اولیه‌ی زندگی، مهم هستند. این تجارب شامل یادگیری یک زبان دیگر هم می‌شود. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیزی که کودکتان به آن احتیاج دارد، محیطی عاشقانه، محرک و غنی در تعادل با فعالیت‌های متکی بر بزرگسال و فعالیت‌های متکی بر کودک، است.
فعالیت‌های متکی بر بزرگسال که شامل: داستان، شعر، آواز، بازی، هنر، کاردستی، رقص و فعالیت‌های حرکتی است، کودک را در معرض زبان قرار می‌دهد؛ اما تعاملی که خصوصاً در فعالیت‌های متکی بر کودک شکل می‌گیرد، واقعاً سبب افزایش پیشرفت زبان کودک می‌شود و برقراری ارتباط معنا دارو صحیح را در محیط، تشویق می‌کند. شرایط درست، حتی به کودکان کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرند.

 

بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان


آموزش زبان انگلیسی به کودکان، اجازه می‌دهد تا کاملاً از نحوه‌ی تولید صدا، لذت ببرد. کودکان از بازی با زبان‌ها نمی‌ترسند. آن‌ها به‌طرف جادوی آهنگ و آواز کشیده می‌شوند. آن‌ها ریتم آهنگ را می‌شنوند و تجربه می‌کنند و از درآوردن ادای تلفظ لغات جدید و لغات بیگانه لذت می‌برند و با تکرار با لغات قافیه‌دار بازی می‌کنند و حتی مثال‌هایی از خود اختراع می‌کنند. با انجام این کارها کودک شما به صداهای زبان گوش می‌دهد و نادانسته بر روی ریتم، تکیه، آهنگ و تلفظ هم کار می‌کند.
 فراگیران بزرگ‌تر زبان بعضی‌اوقات این کشش را به کلمات و صداها ندارند، آن‌ها خودآگاه می‌شوند و به بازی صریح و بی‌پروا با زبان علاقه‌ی کمتری نشان می‌دهند. تنظیم زود هنگام صداهای زبان انگلیسی، منافع زیادی در آینده خواهد داشت. تحقیقی در سال 2017 توسط موسسه‌ی سی ای ال ال نشان می‌دهد که بین توانایی کودکان کم سن و سال برای خواندن آهنگ‌های کودکستانی و روشی که آن‌ها برای بازی با صداها و تمرین مهارت‌های اولیه‌ی خواندن دارند، رابطه وجود دارد.

 

آیا کودکان کم سن و سال‌تر از اشتباه کردن، کمتر می‌ترسند؟


کودک شما نگرشی مبتنی بر آزمون و خطا دارد. اشتباه کردن، بخش با ارزشی از فرآیند یادگیری است. از لحاظ پیشرفت زبان، کودکان با آن اشتیاقی که برای یادگیری هرچه که در اطرافشان می‌شنوند، دارند، مسلم است که اشتباه هم می‌کنند. همه‌ی ما مثال‌هایی از اشتباهات گرامری کودکان داریم؛ اما آن‌ها مثال‌هایی هستند از این‌که کودکان قوانین زبان را به‌صورت معمول به کار می‌برند و از بی‌قاعدگی‌های زبان مطلع نیستند.
وقتی کودکان را در هر سنی در معرض زبان جدیدی قرار می‌دهیم، آن‌ها از مزایای تجربه کردن زبان به‌عنوان قسمتی طبیعی از رشد خود، بهره می‌برند. پیشرفت آن‌ها با ترس از اشتباه کردن، سرکوب نمی‌شود، چیزی که برای ما به‌عنوان بزرگسال اتفاق می‌افتد، کودکان کم سن و سال به‌سادگی روی راه خود به‌طرف درست یادگرفتن، کار می‌کنند.

 

چگونه می‌توانیم موفقیت را پایه‌ریزی کنیم؟


مزایای دراز مدت یادگیری یک زبان دیگر، چیزی بیش از برقراری رابطه با دیگران است. پروفسور " تینا بروس " کارشناس کودکان و بازی، به این موضوع اشاره می‌کند که آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقدر هائز اهمیت است و کودکانی که به سه زبان صحبت می‌کنند که ریشه‌های کاملاً متفاوتی دارند، حوزه‌ی صداهایی که می‌شناسند و چیزهایی که می‌دانند، سبب گسترش فکر آن‌ها می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که زبان دیگری را یاد می‌گیرند، در آزمون‌های استاندارد، نمرات بهتری می‌گیرند. چون یادگیری زبان مهارت‌های شنیدن، مشاهده، حل مسئله و تفکر انتقادی را تقویت می‌کند. این‌ها مهارت‌های قابل تغییری هستند که هم از نظر شخصی و هم از نظر کاری، مزایایی برای همه‌ی عمر دارند. تشویق کودکان برای دوست داشتن زبان در سنین پائین آن‌ها را به‌خوبی برای مدرسه و زندگی آماده می‌کند.

 

بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست؟

 

چگونه به کودکان خود در یادگیری انگلیسی کمک کنیم

 

آموزشگاه زبان خزائلی مقالات و متدهای روز دنیا در زمینه آموزشی، تربیتی و روانشناسی را ترجمه کرده و در اختیار شما قرار می دهد. این مقاله از سایت British Council برای شما ترجمه شده است و تعدادی از لینک های مفید نیز در اختیارتان قراردارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بسیاری از والدین می‌خواهند به کودکان خود در انگلیسی کمک کنند اما مطمئن نیستند که بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست. راهکارهای زیادی در وب‌سایت ما وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به کودکتان در یادگیری انگلیسی کمک کنید.

 

مراحل آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به گونه‌ای ایمن آنلاین باشید

راهکارهای مهم ما را برای خود و خانواده اتان در مورد ایمن بودن بخوانید:

به گونه ای ایمن آنلاین باشید•    از کودک خود درباره‌ی وب سایت‌هایی که دوست دارد کارهایی که دوست دارد به صورت آنلاین انجام دهد، سوال کنید.
•    با کودک خود درباره‌ی حریم خصوصی و نحوه‌ی بلاک و ری پورت کردن صحبت کنید.
•    در مورد این که چه چیزهایی را باید به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت و چه چیزهایی را نباید، صحبت کنید.
•    در مورد محدودیت‌هایی که می‌خواهید در خانواده داشته باشید، تصمیم بگیرید.
•    در مورد این که چه موقع می‌توان فایل‌ها، بازی‌ها یا اپ ها را دانلود کرد، صحبت کنید.
•    تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک ایمیل خانوادگی داشته باشید یا نه.
•    در مورد این که کودک شما با توجه به سنش کدام بازی‌ها را می‌تواند و کدام را نمی‌تواند انجام دهد، صحبت کنید.
•    در مورد زمان فعالیت‌های آنلاین صحبت کنید.

 

درست کردن عروسک

درست کردن عروسک یک سرگرمی عالی و راه فوق‌العاده‌ای برای تمرین انگلیسی با کودکانتان است. در اینجا راهکارهای درست کردن عروسک را ارائه می‌کنیم.

درست کردن عروسک•    عروسک فرصت‌های زیادی برای تمرین انگلیسی با کودکان به وجود می‌آورد.
•    می‌توانید با استفاده از جوراب‌های قدیمی و قاشق‌های چوبی عروسک درست کنید.
•    اگر خودتان عروسک را درست می‌کنید در مورد مراحل مختلف آن صحبت کنید.
•    از عروسک‌های ساخته‌شده برای انجام دیالوگ‌ها و نمایش داستان‌ها استفاده کنید.
•    کودکان شما می‌توانند برای نمایش عروسکی، دعوت‌نامه و بلیط تهیه کنند!
•    شما می‌توانید ساختن عروسک به صورت گروهی را دریک خانواده در ویدیوهای ما ببینید.
•    برای ساخت عروسک‌های انگشتی little red riding اینجا کلیک کنید، فایل را دانلود و چاپ کنید.

برای ساخت ماسک داستان خانواده خرسی اینجا کلیک کنید.

 

صحبت کردن با کودکتان

اگر میخواهید بدانید بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست، از صحبت کردن با آنها در مورد فعالیت های روزانه قافل نشوید. صحبت با کودکتان در مورد فعالیت‌های روزانه به انگلیسی می‌تواند به آن‌ها کمک کند که زبان را جذب کنند. در اینجا راهکارهای صحبت کردن با کودکتان را ارائه می‌کنیم:

صحبت کردن با کودکتان•    کودکان کم سن و سال پیش از انگلیسی حرف زدن نیاز به جذب زبان دارند.
•    می‌توانید به کودک خود با حرف زدن در مورد فعالیت‌های روزانه کمک کنید. مثلاً:" وقت لباس پوشیدنه! بیا تی شرتتو بپوش، اول این دستت بعد اون یکی، آفرین ".
•    تکرار کردن ضروری است.
•    کودک شما شروع به گفتن عباراتی می‌کند که حاضر و آماده‌اند.
•    همین‌طور می‌توانید با یکدیگر آوازی در مورد فعالیت‌های روزانه بخوانید.
•   برای دیدن کارتون فعالیت روزانه کلیک کنید. برای دانلود فایل آهنگ زمینه شعر اینجا کلیک کنید و برای دیدن متن شعر اینجا کلیک کنید.

مایلید خودتان آهنگ را بنوازید برای دریافت نت اینجا کلیک کنید و در پایان برای تمرین و دریافت کاربرگ اینجا کلیک کنید.

 

کمک به خواهر برادرهای کوچکتر

کودکان می‌توانند انگلیسی را با کمک به خواهر یا برادر کوچکتر خود تمرین کنند. در اینجا مهم‌ترین راهکارها برای کمک به خواهر برادرهای کوچکتر ارائه می‌شود:

کمک به خواهر برادرهای کوچکتر•    بچه‌های بزرگتر معمولاً از کمک به خواهر برادرهای کوچکتر در یادگیری انگلیسی لذت می‌برند.
•    داشتن مسئولیت می‌تواند انگیزه‌ی بیشتری ایجاد کند.
•    کودک بزرگتر خود را تشویق کنید تا به برادر یا خواهر کوچکتر خود در کارهای مدرسه کمک کند.
•    همچنین می‌توانید پیشنهاد کنید که به زبان انگلیسی یک بازی باهم انجام دهند.
•    با هم انجام دادن فعالیت‌هایی که در learnenglish kids وجود دارد، می‌تواند برای آن‌ها سرگرم کننده باشد.
•    می‌توانید یک نوع بازی روی صفحه را پرینت بگیرید و با هم بازی کنید.
•    آوازها و داستان‌های زیادی هستند که کودکان شما می‌توانند با یکدیگر در learn English kids، گوش کنند.

برای دانلود صفحه بازی مار و پله اینجا کلیک کنید.

 

کشیدن تصاویر

این کار می‌تواند روش خوبی برای تمرین انگلیسی برای بچه‌ها باشد. در اینجا مهم‌ترین راهکارهای آن را ارائه می‌کنیم:

کشیدن تصاویر•    کودک خود را تشویق کنید تا تصویری را بکشد و در مورد آن به زبان انگلیسی صحبت کند.
•    می‌توانید سؤال‌هایی بپرسید نظیر: " این کیه؟ این چه رنگیه؟ چند تا بچه اینجا هستند؟ ".
•    سپس می‌توانید از آن‌ها بخواهید که یک جمله زیر تصویر یا کپی کنند و یا بنویسد و تصویر را توصیف کنند. مثلاً: " من در پارک هستم ".
•    جمله باید در سطح انگلیسی کودک شما باشد.
•    هر جا لازم بود به کودک خود در زبان کمک کنید، حتماً به آن‌ها جایزه‌های زیادی برای تلاششان بدهید.
•    برای فعالیت‌هایی با خلاقیت بیشتر، نگاهی به بخش کاردستی ما بیندازید.
•    کودکان همچنین می‌توانند لغات را در صفحات رنگ‌آمیزی ما یاد بگیرند.

برای دریافت و چاپ برگه های رنگ آمیزی روی موضوعات مورد نظر کلیک کنید. ساحل - جزیره - کهکشان - اقیانوس - مغازه اسباب بازی فروشی - شهر بازی - مزرعه - جشن تولد

 

انگلیسی را با کمک شعر یاد بگیرید

شعر راه بسیار خوبی برای معرفی صداهای انگلیسی است. در اینجا بهترین راهکارها را برای یادگیری انگلیسی با کمک شعر ارائه می‌دهیم:

انگلیسی را با کمک شعر یاد بگیرید•    شعر خواندن برای کودکان سبب می‌شود تا با صداها و ریتم و آهنگ زبان انگلیسی آشنا شوند.
•    همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا لغات جدیدی را یاد بگیرند.
•    اگر این شعرها با انجام حرکاتی همراه باشند مؤثرتر خواهند بود.
•    حرکات عملی به معنای شعر اشاره می‌کنند و به حفظ کردن شعر هم کمک می‌کنند.

 

 

 

بازی کیف جادوئی

برای تمرین لغات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کودکان خود بازی کیف جادوئی را انجام دهید. در اینجا به راهکارهای مهم این بازی اشاره می‌کنیم:

بازی کیف جادوئی•    در این بازی سرگرم کننده از حس لامسه استفاده می‌شود.
•    اشیایی را پیدا کنید که کودک شما نام آن را به انگلیسی می‌داند.
•    باید این اشیا با هم متفاوت باشند (مثلاً: سیب زمینی، مداد، قاشق چای‌خوری، پر).
•    اشیا را داخل کیف بگذارید.
•    کودک دستش را داخل کیف می‌کند و سعی می‌کند با لمس شئ بفهمد که آن شئ چیست.
•    آن‌ها را تشویق کنید که هم نام هر شئ را بگویند و هم بگویند هر کدام از اشیا چگونه احساس می‌شود (نرم، سخت و...).
 

 

 

انجام کارهای خانه

کارهای خانه را به یک فرصت سرگرم کننده برای تمرین انگلیسی با کودک خود تبدیل کنید. آیا می خواهید بدانید بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست؟ یکی از بهترین روش های آموزش زبان به کودکان مشارکت آنها در انجام کارهای خانه است. در اینجا چند راهکار برای انجام کارهای مربوط به شستن لباس‌ها ارائه می‌دهیم.

انجام کارهای خانه•    کارهای خانه می‌تواند یک فرصت سرگرم کننده برای تمرین انگلیسی با کودکتان باشد.
•    وقتی لباس‌ها را در ماشین می‌اندازید در مورد رنگ و جنس آن‌ها (نخی، پشمی و...) صحبت کنید.
•    سپس موقع جمع کردن لباس‌های شسته شده، می‌توانید زبان مورد نیاز برای لباس‌ها و مالکیت را تمرین کنید (این تاپ مامانه، اینا جورابای جنی هستن...).
•    می‌توانید فلش کارت‌های مربوط به لباس‌ها را دانلود و پرینت کنید. برای تمرین لغات مربوط به لباس‌ها، با فلش کارت‌ها بازی کنید.
•    با کودک خود درباره‌ی لباس‌های مورد علاقه‌اش صحبت کنید.
•    کودکان بزرگتر را تشویق کنید تا درباره‌ی لباس‌های خود در قسمت دیدگاه شما در انتهای مقاله برای ما چیزی بنویسند.

 

 

جدول آب و هوا درست کنید

جدول آب و هوا یک روش سرگرم کننده برای تمرین لغات مربوط به آب و هوا و روزهای هفته است. در اینجا راهکارهای مهم ما برای درست کردن جدول آب و هوا به همراه کودکتان ارائه می‌دهیم:

جدول آب و هوا درست کنید•    با کودک خود یک جدول آب و هوای هفتگی برای تمرین لغات آب و هوا و روزهای هفته به انگلیسی، درست کنید.
•    روزهای هفته را روی یک کاغذ بزرگ بنویسید.
•    هر روز در مورد هوا صحبت کنید و کودک خود را تشویق کنید که علائم مناسب هر هوا را جلوی روزهای هفته بکشد.
•    در پایان هفته جدول را با هم دوره کنید.
•    یک سری فلش کارت‌های مربوط به هوا را دانلود و پرینت کنید برای یادگیری و تمرین لغات مربوط به آب و هوا.
•    می‌توانید فعالیت‌های زیادی را برای تمرین لغات آب و هوا در learnenglish kids پیدا کنید.

 

 

آشپزی همراه با یکدیگر

آماده کردن غذا به زبان انگلیسی می‌تواند روش سرگرم کننده‌ای برای تمرین زبان باشد. در اینجا راهکارهایی را برای این کار ارائه می‌دهیم:

آشپزی همراه با یکدیگر•    آشپزی با کودکان فرصت‌های زیادی را برای تمرین انگلیسی فراهم می‌کند.
•    می‌توانید لغات مربوط به غذا، وسایل آشپزی (قاشق، کاسه و...) و کارهای مربوط به آن را (مخلوط کردن، ریختن و...) تمرین کنید.
•    می‌توانید همین‌طور اعداد و اندازه‌ها (سه عدد تخم‌مرغ، صد گرم و ...) را هم تمرین کنید.
•    می‌توانید انگلیسی را با کودکتان در آشپزخانه به هنگام تهیه‌ی هر غذایی استفاده کنید.
•    شما می‌توانید هم سرگرمی داشته باشید و هم از غذایی که آماده کرده‌اید لذت ببرید.
•    ویدیوهای ما را در مورد خانواده‌ای که با هم غذا می‌پزند را ببیند و بعضی از دستور غذاها را دانلود کنید.
•    می‌توانید با یکدیگر ویدیوی ما را در مورد خانواده‌ای که با مادربزرگ خود چای و کیک تولد می‌خورند را ببینید.

 

 

انگلیسی را با آهنگ‌های همراه با حرکات یاد بگیرید

آهنگ‌هایی که همراه با حرکات هستند روشی خوب برای کودکان است تا انگلیسی یاد بگیرند. در اینجا راهکارهایی را برای این کار ارائه می‌دهیم:

انگلیسی را با آهنگ‌های همراه با حرکات یاد بگیرید•    آوازهای همراه با حرکات روش فوق‌العاده خوبی است که همراه با یادگیری انگلیسی سرگرم هم باشیم.
•    فعال بودن در موقع خواندن آواز به کودک کمک می‌کند تا معنای لغات و جملاتی را که می‌خواند، بفهمد.
•    می‌توانید ویدیوهای آنلاین زیادی برای کمک به یادگیری آهنگ‌های همراه با حرکات پیدا کنید.
•    آهنگ‌های زیادی با نقاشی متحرک در learnenglish kids وجود دارد.

 

 

 

انگلیسی را با داستان‌های تخیلی یاد بگیرید

داستان‌های تخیلی راه بسیار خوبی برای یادگیری انگلیسی توسط کودکان است. در اینجا راهکارهای استفاده از این داستان‌ها را در خانه ارائه می‌دهیم:

انگلیسی را با داستان‌های تخیلی یاد بگیرید•    فرصت خوبی است تا کودکان به داستان‌هایی که می‌شناسند به انگلیسی و با محتوایی خیالی گوش کنند.
•    داستانی را انتخاب کنید که کودکتان به زبان خودش آن را می‌داند و از نسخه‌ی ساده‌ی داستان انگلیسی استفاده کنید.
•    کودک خود را در گفتن داستان شریک کنید به این نحو که لغات و عبارات را تکرار کند. مثل چه چشم‌های بزرگی داری!
•    از ماسک یا عروسک‌های انگشتی برای واقعی کردن داستان استفاده کنید.
•    می‌توانید داستان‌هایی با نقاشی متحرک را در learnenglish kids ببینید.

 

 

 

جدول زمان‌بندی روزانه داشته باشید

داشتن این جدول برای تمرین لغات خیلی سرگرم کننده است. در اینجا راهکارهایی را برای درست کردن جدول زمان‌بندی در خانه در اختیارتان می‌گذاریم:

جدول زمان‌بندی روزانه داشته باشید•    برای یک روز کودک خود یک جدول زمان‌بندی درست کنید.
•    از آن‌ها بخواهید که عکس‌هایی از خودشان در حال بیدار شدن از خواب یا صبحانه خوردن یا و یا... بگیرند یا بکشند.
•    عکس‌ها را با نظم مناسبی روی یک کاغذ بزرگ بچسبانید.
•    برای بچه‌های بزرگتر می‌توانید ساعت هم به آن اضافه کنید.
•    آن را در اتاق کودک خود بچسبانید.
•    از این جدول برای صحبت کردن درباره‌ی فعالیت‌های روزانه به زبان انگلیسی استفاده کنید.
•    کودکان کم سن و سال از خواندن آواز درباره‌ی فعالیت‌های روزانه لذت می‌برند.
•    کودکان بزرگتر می‌توانند نحوه‌ی درست کردن ساعت را دانلود کنند.

 

خلاق باشید

کودکان می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود و صحبت کردن به زبان انگلیسی به طور همزمان لذت ببرند. در اینجا راهکارهایی برای خلاق بودن در خانه ارائه می‌کنیم:

خلاق باشید•    بچه‌ها عاشق درست کردن چیزی هستند.
•    از این فرصت برای تمرین انگلیسی هم به طور همزمان استفاده کنید.
•    تمام دستورالعمل‌ها را به انگلیسی بیان کنید.
•    بچه‌های بزرگترخودشان می‌توانند دستورالعمل‌ها را بخوانند.
•    برخی از این فعالیت‌ها در ویدیو نمایش داده شده است.
 

 

 

به آهنگ‌ها و داستان‌ها گوش فرا دهید

گوش کردن آهنگ و داستان به انگلیسی به بهبود تلفظ کمک می‌کند. در اینجا راهکارهایی برای گوش کردن به داستان و آهنگ به همراه فرزندتان ارائه می‌شود:

به آهنگ‌ها و داستان‌ها گوش فرا دهید•    این کار واقعاً به بهبود تلفظ کودک شما کمک می‌کند.
•    بگذارید کودکتان آوازهای یا داستان‌های مورد علاقه‌اش را برای شنیدن انتخاب کند.
•    بیشتر کتاب‌ها کودکان همراه با سی دی در دسترس هستند.
•    تعداد زیادی ویدیوی آنلاین همراه با آواز و داستان برای کودکان وجود دارد.
 

 

 

 

خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

ایفای نقش همراه با کودکان کم سن و سال راه بسیار خوبی برای تمرین انگلیسی و به کار بردن است.

در اینجا راهکارهایی برای این کار ارائه می‌کنیم:

ایفای نقش همراه با کودکان کم سن و سال•    کودکان کوچک‌تر نقش بازی کردن را خیلی دوست دارند.
•    مغازه‌ای با کارتن‌های خالی غذا خلق کنید و مقداری پول اسباب بازی درست کنید.
•    به کودکتان یاد دهید که چگونه چیزهایی را که می‌خواهد به انگلیسی بگوید.
•    جای خود را به عنوان فروشنده و خریدار با همدیگر عوض کنید.
•    کودک شما با بازی و انگلیسی صحبت کردن سرگرم می‌شود.
•    کودکان می‌توانند به آهنگی در مورد خرید کردن گوش بدهند.
•    آن‌ها همچنین می‌توانند یک بازی انجام دهند و لغات خرید را تمرین کنند.

 

 

با فلش کارت‌ها سرگرم شوید

بازی‌های سرگرم کننده‌ی زیادی هستند که می‌توانید با فلش کارت انجام دهید که به کودک شما کمک می‌کند تا لغات را یاد بگیرد. در اینجا راهکارهایی را برای سرگرمی با فلش کارت‌ها ارائه می‌دهیم:

با فلش کارت‌ها سرگرم شوید•    یک سری فلش کارت پرینت کنید.
•    اگر کودکتان می‌تواند انگلیسی بخواند، نصف کارت را ببرید و آن‌ها را برعکس روی میز قرار دهید.
•    بازی حافظه را انجام دهید.
•    به ترتیب کارت‌ها را برگردانید وسعی کنید تصاویر را با لغات تنظیم کنید.
•    اگر کودکتان نمی‌تواند لغات را بخواند از کارت‌های تصویری استفاده کنید.
•    فلش کارت‌های زیادی در موضوعات مختلف در learnenglish kids وجود دارد. برخی از آنها: فلش کارت مسیریابی - فلش کارت مشاغل - فلش کارت خوراکی ها

 

 

دی وی دی‌ها و ویدیوهای زبان انگلیسی

دی وی دی‌ها و ویدیوها روشی خوب برای مواجهه‌ی کودکان با زبان انگلیسی است. در اینجا راهکارهایی برای استفاده از دی وی دی‌ها و ویدیوهای زبان انگلیسی ارائه می‌دهیم:

دی وی دی‌ها و ویدیوهای زبان انگلیسی•    دی وی دی‌ها و ویدیوها، روشی خوب برای این است که تا آنجا که امکان دارد کودکان را با انگلیسی روبرو کنیم.
•    ویدیوهای ما را در بخش ویدیوها امتحان کنید.
•    کودک خود را تشویق کنید که فعالیت‌های موجود در ویدیوها را کامل کند.
•    در یوتیوب هم ویدیوهای خوب زیادی برای همه‌ی سنین وجود دارد.
•    زمان تمرکز کودکان کوچکتر خیلی کم است بنابراین بخش‌های پنج تا ده دقیقه‌ای برای آن‌ها عالی است.
•    لطفاً به یاد داشته باشید که در یوتیوب ضروری است که حواستان به کودکان خودتان باشد.
 

 

 

ساعت انگلیسی در خانه

یادگیری انگلیسی در خانه می‌تواند تجربه‌ی خوبی هم برای کودکان و هم برای والدین باشد. در اینجا راهکارهای ما را در مورد ساعت انگلیسی در خانه مشاهده می‌کنید:

ساعت انگلیسی در خانه•    ساعت مشخصی را در خانه به زبان انگلیسی اختصاص دهید.
•    وقتی کودکان شما به این ساعت عادت کردند می‌فهمند که چه چیز انتظارشان را می‌کشد.
•    می‌توانید در ابتدای هر جلسه یک سن درست کنید یا یک سرود بخوانید.
•    اگر در خانه جا دارید می‌توانید یک گوشه‌ای را به انگلیسی اختصاص دهید و چیزهای مرتبط با آن را در آنجا بگذارید.
•    به یاد داشته باشید که بیش از سرگرمی‌ها، تشویق و جوایز زیادی برای کودکتان در نظر بگیرید.
 

 

 

انگلیسی را در موقعیت‌های روزمره تمرین کنید

برای بهترین روش آموزش زبان به کودکان، شما می‌توانید انگلیسی را در خانه در موقعیت‌های متفاوت زیادی استفاده کنید. در اینجا راهکارهای ما را در مورد تمرین انگلیسی در موقعیت‌های روزمره را خواهید دید:

انگلیسی را در موقعیت‌های روزمره تمرین کنید•    از موقعیت‌های روزمره‌ای مثل لباس پوشیدن، آشپزی و خرید برای تمرین لغات انگلیسی با کودکتان استفاده کنید.
•    وقتی به خرید می‌روید لیست کوچکی به کودکتان بدهید (با کلمات و یا با تصاویر بستگی به سن کودک دارد).
•    از آن‌ها بخواهید که موارد را در فروشگاه پیدا کنند.
•    دوباره لغت‌ها را در خانه موقع باز کردن بسته‌ها تمرین کنید.
•    کودک شما از کمک کردن و انگلیسی تمرین کردن به صورت همزمان لذت خواهد برد!
•    ویدیوهای ما را در مورد خانواده‌ای که وسایل را برای شب به خانه‌ی کسی رفتن جمع می‌کنند را ببینید و بعضی از ایده‌هایی که برای استفاده از لیست‌ها در خانه داریم را دانلود کنید.

 

 

کتاب‌های انگلیسی در خانه

کودکان در هر سنی از خواندن کتاب و کتاب‌های مصور و آموزش زبان انگلیسی به کودکان لذت می‌برند. در اینجا راهکارهایی برای خواندن کتاب‌های انگلیسی در خانه ارائه داده‌ایم:

کتاب‌های انگلیسی در خانه•    هر وقت که می‌توانید با کودک خود کتاب انگلیسی بخوانید.
•    اگر امکان دارد کتاب‌ها را از کتاب‌فروشی یا کتابخانه با هم انتخاب کنید.
•    می‌توانید کلکسیون کوچکی از کتاب‌های انگلیسی در خانه داشته باشید.
•    به کودک خود اجازه دهید تا هر بار خودش کتاب را انتخاب کند.
•    ویدیوهای ما را در مورد خانواده‌ای که از کتاب‌های مصور استفاده می‌کند ببینید.
•    کودکان بزرگتر هم می‌توانند از کتاب خواندن با والدین خود لذت ببرند.
 

 

 

کار را با یک بازی تمام کنید

کودکان در هر سنی که باشند از بازی لذت می‌برند. در اینجا راهکارهای خوبی را برای تمام کردن جلسات انگلیسی با بازی در خانه ارائه می‌دهیم:

کار را با یک بازی تمام کنید•    کودکان وقتی از کاری لذت ببرند بهتر یاد می‌گیرند.
•    کارتان را با یک بازی تمام کنید.
•    می‌توانید یک بازی مثل simon says یا یک بازی با کلمات مثل hangman را انجام دهید.
•    در learnenglish kids بازی با کلمات زیادی هست که می‌توانید انتخاب کنید.
•    چرا نمی‌گذارید کودکتان خودش یکی از بازی‌های ما را انتخاب کند؟

 

 

 

کلمات دور و بر خانه

کودکان از بازی‌های سرگرم کننده برای تمرین انگلیسی لذت می‌برند. در اینجا راهکارهای مهم ما را در مورد یک بازی به نام " کلمات دور و بر خانه " خواهید دید:

کلمات دور و بر خانه•    این یک بازی برای دوره‌ی لغاتی است که کودک شما یاد گرفته است.
•    لغات مربوط به اشیا را روی کارت‌های کوچکی بنویسید (مثل میز، پنجره، در و...).
•    لغات را همراه با کودک خود بخوانید.
•    می‌توانید ابتدا لغات را با فلش کارت‌های ما حفظ کنید.
•    از کودک بخواهید کارت‌ها را روی اشیا مورد نظر بچسباند.
•    بعد شما باید همه‌ی کارت‌ها را پیدا کنید.
•    کودک را تشویق کنید که لغات کارت‌هایی را که پیدا می‌کنید را بگوید.
•    کودکان می‌توانند لغات مربوط به اشیا را با یک بازی که در وب‌سایت ماست، تمرین کنند.

 

گروه‌هایی که انگلیسی صحبت می‌کنند

پیوستن به گروهی که انگلیسی صحبت می‌کنند می‌تواند برای همه‌ی خانواده جالب باشد.

به راهکارهای ما در این مورد توجه کنید:

گروه‌هایی که انگلیسی صحبت می‌کنند•    با خانواده‌های دیگری که انگلیسی صحبت می‌کنند همراه شوید به گونه‌ای که کودکان شما تا آنجا که امکان داشته باشد با انگلیسی مواجه شوند.
•    بازی با کودکان هم سن و سال به زبان انگلیسی می‌تواند برای آن‌ها انگیزه‌ی زیادی ایجاد کند.
•    برای والدین هم فرصت خوبی است که با هم باشند و تجارب و نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارند.
•    اگر در جایی که زندگی می‌کنید هیچ گروهی نیست که به انگلیسی صحبت کند، چرا خودتان شروع نمی‌کنید؟
•    از والدین دوستان مدرسه‌ای کودکتان درخواست کنید و زمان و مکان هفتگی مناسبی را برای این کار ترتیب دهید.
•    می‌توانید تجربه‌ی درست کردن یک گروه و یا شرکت در یک گروه را در کادر دیدگاه شما با ما به اشتراک بگذارید.

 


نوشتن نظر در سایت آموزشگاه خزائلی

نوشتن نظر برای کودکان تمرین خوبی برای انگلیسی است. در اینجا راهکارهایی برای نوشتن نظر در سایت آموزشگاه خزائلی ارائه می‌کنیم.

نوشتن نظر در سایت آموزشگاه خزائلی•    فرستادن نظر در پایین هر مقاله راه جالبی برای این است که کودکان انگلیسی خود را تمرین کنند.
•    یک نظر نباید حتماً به صورت انگلیسی عالی نوشته شده باشد.
•    اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است.
•    ما تمام نظراتی که مطابق با قوانین است را انتشار می‌دهیم.
•    کودکان نباید برای ارائه‌ی نظر، ثبت نام کنند. این یک فرآیند سریع و آسان و رایگان است.
•    ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

 

بازی I spy را انجام دهید

این یک بازی سرگرم کننده برای تمرین لغات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. در اینجا راهکارهای ما را برای انجام این بازی در خانه ببینید:

بازی I spy را انجام دهید•    این بازی را برای تشویق فرزندتان به انگلیسی صحبت کردن انجام دهید.
•    شیئی را که خودتان می‌بینید را انتخاب کنید مثلاً یک سیب.
•    بعد بگویید من با چشم کوچکم یک چیزی را که با حرف a شروع می‌شود را می‌بینم.
•    کودک شما باید لغتی را که با این حرف شروع می‌شود را حدس بزند.
•    این بازی خوبی برای همه‌ی خانواده است!
•    می‌توانید این بازی را در خانه، ماشین، پارک و یا هر جای دیگری انجام دهید!
•    کودکان می‌توانند در learnenglish kids آوازی را درباره‌ی این بازی بشنوند و یک بازی برای تمرین الفبا بکنند.

 

 

بازی با فلش کارت

این بازی برای تمام سنین جالب است. به راهکارهای ما برای انجام این بازی در خانه توجه کنید:

بازی با فلش کارت•    این یک بازی برای یادگیری لغات جدید برای کودکتان است.
•    یک سری فلش کارت پرینت کنید.
•    به کودکتان ده کارت نشان دهید. آیا تمام لغات را می‌تواند بگوید؟
•    حالا کودکتان چشم‌هایش را می‌بندد و شما باید یکی از کارت‌ها را بردارید.
•    آیا می‌تواند بگوید که کدام کارت گم شده است؟
•    در این وب‌سایت می‌توانید فلش کارت‌های بسیاری با موضوعات مختلف پیدا کنید.
 

 

 

سعی کنید جلسات انگلیسی کوتاه و متفاوت باشد

کودکان از یادگیری انگلیسی به صورت جلسات مشخص در خانه لذت می‌برند.

راهکارهای ما را برای کوتاه و متفاوت کردن جلسات ببینید:

سعی کنید جلسات انگلیسی کوتاه و متفاوت باشد•    جلسات مشخص در خانه باعث تقویت زبان و اعتماد به نفس می‌شود.
•    کارهای زیادی را یک دفعه انجام ندهید.
•    برای کودکان کوچکتر، جلسات به ده تا پانزده دقیقه محدود می‌شود. وقتی بزرگتر می‌شوند می‌توانید این زبان را به سی تا چهل دقیقه برسانید.
•    یادتان باشد در هر جلسه کارهای متفاوتی را انجام دهید.
•    مثلاً می‌توانید آواز بخوانید، داستان بخوانید، بازی کنید یا با هم کاردستی درست کنید.
•    می‌توانید در مقالات ما درباره‌ی چگونگی شروع تدریس انگلیسی در خانه و چگونگی ایجاد انگیزه در کودکان خود بخوانید.

 

 

کتاب‌های داستان آموزش زبان انگلیسی

کودکان یادگیری زبان را با کتاب‌های داستان دوست دارند. راهکارهایی برای استفاده از کتاب‌های داستان در خانه ارائه می‌دهیم:

استفاده از کتاب‌های داستان•    خواندن کتاب‌های داستان با کودکتان یک راه لذت‌بخش برای تمرین انگلیسی با هم است.
•    کتاب‌هایی انتخاب کنید که تصویر داشته باشند و بگذارید کودکتان خودش هر بار تصمیم بگیرد که چه کتابی خوانده شود.
•    تعجب نکنید اگر کودکتان کتاب مورد علاقه‌اش را بخواهد بارها و بارها بشنود!
•    همزمان با خواندن داستان به عکس‌ها هم اشاره کنید و تصاویر را توصیف کنید.
•    بهتر است از کودکتان بپرسید که چه چیزهایی می‌تواند در عکس ببیند.


 

 

 

TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان

TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان

روش تدریس TPR چیست و چگونه می‌توان آن را به کار برد؟

پیشینه

روش (Total physical response TPR) (روش پاسخ فیزیکی کامل)، روش تدریسی برای زبان است که توسط جیمزعاشر(James Asher)، استاد بازنشسته دانشگاه سن خوزه ارائه شد. TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان طبق متدهای مدرن است. اساس این روش، هماهنگی بین زبان و حرکات فیزیکی است. در این روش معلم به دانش‎آموزان خود دستوراتی را به زبان مقصد می‎دهد و دانش‎آموزان با حرکاتی که با تمام بدن خود انجام می‎دهند به معلم خود پاسخ می‎دهند.

 

JOHANNA KAWASAKI :نویسنده
مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

 عاشر آموزش زبان انگلیسی به کودکان را بر مبنای مشاهداتی که از پیشرفت زبان کودکان داشت، پایه‌گذاری کرد. او مشاهده کرد که در بیشتر موارد تعامل کودکان با والدین خود یا سایر بزرگسالان ترکیبی از جنبه‌های فیزیکی و کلامی است. کودک به صورت فیزیکی به سخنان والدین پاسخ می‌دهد و والدین هم پاسخ‎های کودک را با سخنان بیشتری ادامه می‎دهند. به این صورت میان سخنان والدین و حرکات کودکان رابطه دوطرفه مبنی بر عمل و بازخورد عمل ایجاد می‌شود.

آیا تاکنون درباره روش تدریس پاسخ فیزیکی کامل که بیشتر به روش TPR معروف است، چیزی شنیده‎اید؟ روش TPR توسط معلم‎ها در سراسر دنیا، هم در کلاس‌های حضوری و هم در کلاس‌های مجازی استفاده می‌شود. بگذارید برای آن‌که بفهمیم این روش دقیقاً چیست، چرا برای تدریس مهم است و چگونه و کجا باید از آن استفاده کنیم؛ نگاه دقیق‎تری به آن بیندازیم.


روش TPR در تدریس زبان انگلیسی چیست؟

اصول روش TPR یا همان پاسخ فیزیکی کامل، بر اساس روشی است که کودکان زبان مادری خود را فرا می‎گیرند.


حرکات پیش از کلام

وقتی زبان مادری را در کودکی یاد می‎گیرید، فقط کلمات را نمی‎شنوید، بلکه حرکات والدین خود را نیز مشاهده می‎کنید تا بر مبنای آن بفهمید که آن‌ها چه می‎گویند. وقتی شروع به فراگیری زبان می‎کنید، بلافاصله با کلمات خود پاسخ نمی‎دهید بلکه معمولاً با حرکات خود به آن‌ها پاسخ می‌دهید تا وقتی کلمات را یاد بگیرید.

یک مثال

حرکات پیش از کلامیک مثال برای این روش زمانی است که مادری از کودکش می‌خواهد که اسباب‎بازی مورد علاقه‎اش را بیاورد. کودک به مادرش نمی‎گوید چشم مامان الآن می‎آورم و سپس آن را می‎آورد! در ابتدا کودک فقط با یک حرکت به مادرش پاسخ می‎دهد. او می‎رود و اسباب‎بازی را می‎آورد. این موضوع چندین ماه ادامه پیدا می‎کند تا آن ‌که کودک شروع به حرف زدن می‎کند. در خلال این مدت کودک نمی‎تواند حرف بزند اما همه چیز را در حافظه خود نگاه می‎دارد. درنهایت هم هنگامی که زبان را می‎آموزد، می‌تواند همه چیزهایی را که شنیده است، بازتولید کند. روش TPR به دنبال این است که از این روش در کلاس الگوبرداری کند.

 

 


هماهنگ کردن حرکات و افکار

هماهنگ کردن حرکات و افکار TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان است از این جهت که حالت پویایی دارد و با استفاده از آن کودکان توسط معلم خود به دادن پاسخ‎های فیزیکی مثل تقلید معنای یک واژه به اضافه پاسخ‌های کلامی، تشویق می‎شوند. با نمایش زبان، چنین تصور می‎شود که دانش‎آموزان معنا را از طریق قسمت‌های مختلف مغز و با هماهنگی میان تحلیل فیزیکی و فکری، درک می‎کنند. روش TPR برای کدام گروه سنی مناسب‌تر است؟

 این روش، در میان همه بسیار رایج شده است خصوصاً میان کودکان. در کلاسی که شاگردان کم سن و سالی دارد، استفاده از این روش به این سادگی است که دستوراتی مثل " دستتو بزن به بینی‌ات " یا " پنج تا انگشتتو نشون بده " را به کودک بدهید و خودتان هم آن‌ها را انجام دهید. کودکان همچنین می‎توانند به سادگی همراه با معلم خود آوازهایی را بخوانند که حرکات را با زبان تلفیق می‎کند. کودکان به صورت طبیعی برای یادگیری چیزهای جدید کنجکاوند و اشتیاق دارند. به همین دلیل نسبت به بزرگسالان کمتر خجالت می‎کشند و یا تردیدی ندارند که برای رساندن مفهوم از کل بدنشان کمک بگیرند.

 

آیا روش TPR برای بزرگسالان مناسب است؟

آیا روش TPR برای بزرگسالان مناسب است مسلماً می‌شود، حتی اگر شما گمان کنید که فراگیران بزرگسال همیشه به اندازه فراگیران کم سن و سال مشتاق انجام حرکات نباشند؛ بنابراین ممکن است از این روش برای بزرگسالان در موقعیت‌های بخصوص استفاده کنیم مثل فعالیت‎های ساده‎ای که برای تدریس فعل امر استفاده می‌شود که در آن‌ها عباراتی مثل sit down، stand up و pick up your pencil را می‎توان برای برقراری ارتباط میان حرکات فیزیکی و گرامر، اجرا کرد.

 

 

 

 

چه موقع باید از روش TPR استفاده کرد؟

تدریس افعال

تدریس افعال شما می‌توانید از این روش برای تدریس افعال خاصی استفاده کنید مانند مثالی که در مورد تدریس عبارات امری به بزرگسالان و کودکان بیان شد. شما می‌توانید یک آواز سرگرم کننده که افعال حرکتی زیادی داشته باشد را انتخاب کنید و از آن به عنوان فعالیت تمرینی استفاده کنید. آوازهایی مثل "cha   cha slide" یا "superman" برای تدریس به فراگیران کم سن و سال بسیار عالی است.

 

 

 

 


تدریس اسامی

همچنین می‎توانید از روش TPR برای تدریس اسامی هم استفاده کنید. همان‌طور که تصور می‎کنید این روش برای تدریس اسامی که حرکات مشخصی دارند خیلی سودمند است مثل کلمه headache. کلمات دیگری که به راحتی می‎توان آن‌ها را با حرکات هماهنگ کرد عبارتند از: دندان‎درد، موز، فوتبال و شنا. این اسامی را می‎توان به همان روش تدریس افعال، تدریس کرد. از روش TPR نمی‎توان برای کلماتی مثل table که حالت ساکن دارند، استفاده کرد.


زبان کلاس، افعال امری، دستورات

استفاده از حرکات در کلاس در این روش به شما کمک می‎کند که مانع اشتباه فهمیدن زبان‎آموزان شوید. هنگام دادن دستورات، خودتان هم حرکات مربوطه را انجام دهید. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید بگوئید کتاب‌ها را باز کنید همزمان با دادن دستور خودتان هم باید کتابتان را باز کنید. سپس از زبان‎آموزان بخواهید تا با به زبان آوردن دستورات، حرکات را انجام دهند.


استفاده از روش TPR، هنگام قصه گفتن

استفاده از روش TPR، هنگام قصه گفتناستفاده از این روش در آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در قصه گفتن کاربرد بسیاری دارد. حتی اگر زبان‎آموزان کلمات را متوجه نشوند، متوجه حرکات می‎شوند که به آن‌ها کمک می‎کند تا داستان را بفهمند. مثلاً اگر شخصیتی در داستان صبح از خواب بیدار می‎شود زبان‎آموزان می‌توانند ادای بیدار شدن را در بیاورند (مثلاً خمیازه بکشند، به بدن خود کش و قوس دهند و چشم‌هایشان را باز کنند).

اگر شخصیت داستان موقع صبحانه، آب‎پرتقال می‎نوشد، زبان‎آموزان می‎توانند هنگام گفتن کلمه drink یک فنجان را نزدیک دهان خود ببرند. این روش، داستان را جالبتر می‎کند و به زبان‎آموزان اجازه می‎دهد تا با انجام حرکات در داستان شرکت داشته باشند. علاوه بر این، این روش می‎تواند تعاملات و سطح انرژی را در کلاس بالا ببرد. هنگامی که داستان را تعریف کردید می‎توانید از زبان‎آموزان بخواهید تا داستان را با حرکاتی که در روش TPR یاد گرفته‎اند، اجرا کنند. این روشی سرگرم کننده است تا بتوانید در قالب تمرین دوباره روی واژگان کار کنید.

 


چه موقع نباید از روش TPR استفاده کرد؟

چه موقع نباید از روش CPR استفاده کردبا این که TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان و روشی تأثیر گذار است، خصوصاً برای کودکان، اما مشکلاتی هم دارد. زبان‎آموزانی که به آن عادت ندارند ممکن است آن را گیج کننده تصور کنند و در ابتدا ممکن است برای شرکت در آن بی‎میل باشند، پس این روش ممکن است برای همه کلاس‌ها جواب ندهد. گرچه شما اغلب می‎توانید با صد در صد درگیر کردن خودتان در این روش، حرکات را الگوبرداری کنید و بگذارید انرژیتان به همه سرایت کند.

مورد دیگری که ممکن است این روش مناسب نباشد، استفاده از آن برای زبان‎آموزان سطح پیشرفته است، بهتر است از آن برای سطوح پایین استفاده شود. اگر به زبان‎آموزان بزرگتر و با زبانی پیشرفته‌تر تدریس می‌کنید، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید. (به جای آن می‌توانید از آن برای تدریس هم معناهای پیشرفته استفاده کنید. می‌توانید با تدریس کلماتی مثل "نوشیدن " شروع کنید و سپس از روش TPR برای تدریس "مزمزه کردن " یا "سر کشیدن " استفاده کنید.)

 


اهمیت روش TPR  برای تدریس  آنلاین

اهمیت روش TPR  برای تدریس  آنلاینکودکان با فعالیت هایی که بلافاصله پاداش دارد یا فعالیت‌هایی که خیلی جالب هستند، انگیزه پیدا می‌کنند. روش TPR می‎تواند فهرست گنگی از کلمات را به یک فعالیت جالب و سرگرم‎کننده تبدیل کند. شما می‎توانید از این روش برای تغییر سطح انرژی دانش‎آموزان خود استفاده کنید. کودکان همیشه وقتی فعال باشند، بیشتر در کلاس شرکت می‎کنند.

به حرکت واداشتن دانش‎آموزان خیلی بهتر از آن است که کلاسی داشته باشید که در آن کودکان موقع خواندن فهرست لغات ساکت بنشینند یا آن‌که دانش‎آموزان آنلاین جلوی مانیتورهای خود برای مدتی طولانی بنشینند. تشویق دانش‎آموزان به بلند شدن و حرکت کردن در زمان‌های مشخصی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، از انرژی‌های غیرقابل کنترل آتی جلوگیری می‎کند. (کدامیک از این‌ها مشکل‌تر است وقتی که به صورت آنلاین تدریس می‌کنید).

 

 


سایر مزیت‌های استفاده از روش تدریس TPR در کلاس‌های درس انگلیسی چیست؟


TPR به خاطر سپردنی است

این روش به زبان‎آموزان کمک می‌کند تا بهتر کلمات و عباراتی را که یاد می‌گیرند، به خاطر آورند. مرتبط کردن زبان با حرکات باعث می‌شود که به صورت عمیقی در خاطر ما بماند. چیزی را که به صورت فیزیکی تمرین کرده‌ایم، سخت‎تر فراموش می‌کنیم. به زمانی که دوچرخه سواری را یاد گرفتید فکر کنید. از آن زمان تا کنون آیا فراموش کرده‌اید که چگونه باید دوچرخه سواری کنید؟ درست مثل همین، روش TPR هم کمک می‌کند تا چیزی را به مدت طولانی به خاطر بسپاریم که هیچ روش تدریس دیگری قادر به این کار برای کودکان نیست.


روش TPR، شامل یادگیری حرکتی می‌شود

روش TPR، شامل یادگیری حرکتی می‎شودگرچه نظریه سنتی سبک‎های یادگیری، دیگر اعتباری ندارد اما بعضی از کودکان وقتی حرکت دارند بیشتر از زمانی که تماشا می‌کنند یا گوش می‌دهد یا می‌نویسند، یاد می‌گیرند. اضافه کردن روش TPR به کلاستان به این معناست که شما محرک یادگیری مناسبی را برای افزایش یادگیری کودکان به وجود آورده‌اید.

 

 

 

 


روش TPR برای کلاس‌های چندکاره مفید است

روش TPR برای کلاس‌های چندکاره مفید استحتی اگر بعضی از دانش‎آموزان، کلمات را نفهمند، با حرکات سرگرم می‎شوند. به عنوان مثال اگر بخواهید کلمات را در کلاس دوباره تمرین کنید، به هنگام کار با بقیه بچه‌ها، دانش‎آموزانی هم که کلمات را یاد گرفته‎اند باز هم با انجام حرکات سرگرم می‎شوند.


در روش TPR نیازی به آمادگی قبلی نیست یا به کمی آمادگی نیاز است

این روش نیازی به هیچ ماده آموزشی ندارد و تقریباً نیازی به آمادگی قبلی نیست به جز یک طرح‌ریزی درس که این روش را در برمی‌گیرد. فایده این روش برای شما در مقام یک معلم هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد! این حقیقت که این روش نیازی به آمادگی ندارد سبب می‌شود که به عنوان یک روش حمایتی عمل کند. اگر کلاس شما از برنامه جلو باشد و پنج دقیقه زمان داشته باشید می‌توانید این پنج دقیقه را تمرین TPR و یا آهنگ داشته باشید.

چگونه از روش TPR در کلاس‌های مجازی در مقایسه با کلاس‌های حضوری استفاده می‎شود؟ چه فعالیت‌هایی انجام می‎شود؟

صرف نظر از این که شما از این روش در کلاس حضوری استفاده می‎کنید یا در کلاس آنلاین، روش کار به این صورت است که دانش‎آموزان همان روشی را تقلید می‌کنند که هنگام یادگیری زبان مادری به کار می‎رود. پس شما به عنوان یک معلم باید نقش والدین را بازی کنید. به عبارت ساده‌تر شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

•    با یک کلمه یا عبارت به همراه اشاره به عمل مربوط به آن شروع کنید.
•    سپس کلمه را بیان کنید و دانش‎آموزان را به انجام عمل مربوطه تشویق کنید.
•    این کار را چند بار تکرار کنید.
•    سپس از دانش‎آموزان بخواهید که موقع انجام کارها، کلمات را بر زبان بیاورند.

تا اینجا تمام قوانین هم در کلاس‌های حضوری و هم در کلاس‌های آنلاین قابل استفاده است. از این جا به بعد لازم است روش خود را کمی تغییر دهید.


کلاس حضوری آموزش زبان انگلیسی

وقتی دانش‎آموزان با کلمه مورد نظر احساس راحتی کردند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید به نوبت آن را برای بقیه کلاس اجرا کنند. آن‌ها کلمات را می‌گویند و حرکات را انجام می‌دهند و بقیه کلاس هم همین کار را می‌کنند. بچه‌های کوچک این قسمت را خیلی دوست دارند. این روش زمانی خیلی خوب قابل استفاده است که بچه‌ها در کلاس به صورت دایره‌ای نشسته باشند و بتوانند به خوبی معلم را ببینند. با اشاره به کلمه شروع کنید و حرکت مربوط به آن را انجام دهید، سپس از بچه‌ها بخواهید که کلمات را بگویند و حرکات را انجام دهند.

روش دیگر این است یک آواز کامل را همراه با رقص اجرا کنید که در آن کلمات مختلفی که می‌خواهید دانش آموزان شما یاد بگیرند معرفی شده باشد. مطمئناً تعجب خواهید کرد وقتی ببینید که بچه‌های کوچک چگونه کلمات و حرکات را یاد می‌گیرند و بدن و مغز آن‌ها به یک اندازه درگیر فرآیند یادگیری هستند!


کلاس آنلاین آموزش زبان انگلیسی

این روش برای کلاس‌های آنلاین هم می‌تواند مؤثر باشد.

یک به یک

وقتی یک درس انگلیسی را به صورت یک به یک و آنلاین تدریس می‌کنید و دانش آموزان در حال یادگیری کلمه جدیدی هستند می‌توانید او را تشویق کنید که کلمه را بر زبان بیاورد و حرکت مربوطه را انجام دهد و بعد شما ادامه می‌دهید. این اجرای معلم- شاگردی برای کودکان خیلی ایجاد انگیزه می‌کند، چراکه احساس می‌کنند مسئولیتی به عهده دارند و برخلاف این واقعیت است که معمولاً بزرگسالان به آن‌ها می‌گویند چه کاری را انجام دهند.


گروه‌ها

وقتی می‌خواهید به گروهی از کودکان تدریس کنید و مثلاً یک آواز در مورد شمارش را یاد بدهید، دانش آموزان می‌توانند برای همراهی با آواز از انگشتان خود برای نشان دادن اعداد استفاده کنند. تکرار آوازها هم برای آن‌ها سودمند است. کامپیوتر برای این روش می‌تواند خیلی مفید باشد چون دانش‎آموزان توجه خود را روی تماشای حرکات شما در مانیتور متمرکز می‌کنند و وقتی نوبت به آن‌ها می رسد آن حرکات را انجام می‌دهند.

روش TPR از حرکات به همراه کلمات به گونه‌ای کمک می‌گیرد که کودکان می‌توانند حرکات را با معنای کلمات پیوند دهند. به عنوان یک راهکار، تعدادی آواز را که برای این روش مفید است، در کامپیوتر خود آماده داشته باشید. فرصتهای زیادی پیش می‌آید که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید و کودکان خیلی دوست دارند که در هنگام درس یک زنگ تفریح داشته باشند و در آن آواز بخوانند و حرکات مربوط به آن را انجام دهند.

 مقاله TPR بهترین روش آموزش زبان به کودکان در 8 جولای 2020 نوشته شده و از مدرن‌ترین روش‌های تدریس زبان در دنیا به حساب می‌آید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 4 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۷/۱۶ 10/7/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/بهترین-روش-آموزش-زبان-به-کودکان-چیست

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture