Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

خرید کتاب Hey There

آموزشگاه زبان خزائلی به‌عنوان بهترین آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی، روش کار و اهداف کتاب آموزشی از جمله کتاب Hey There را برای مخاطب تشریح کرده است. با این هدف که با بالا‌بردن سطح آگاهی مخاطب گامی بلند در راستای آموزش برداشته شود. شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در پایین همین مقاله ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید. 

 

 

بخش مقدمه کتاب Hey There

بخش مقدمه در هر کتاب جهت آماده‌سازی زبان‌آموزان برای درس‌های بعدی در نظر گرفته شده است. در کتاب زبان‌آموزی یک، در مقدمه، واژگان اساسی و اصطلاحات روزمره برای زبان‌آموزان ارائه شده است. کتاب‌های زبان‌آموزی 2 تا 4، مقدمه هر کتاب برخی از موضوعات آموخته شده در سطوح قبلی را از طریق بازی‌ها و سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده مرور می‌کند. کتاب زبان‌آموز یعنی هر کتاب زبان‌آموز از یک بخش مقدمه و هشت واحد درسی تشکیل شده است.

 

پیش درآمدی بر محتوا و هدف درس

هر درس با تصویری از صحنه‌های آشنا و افراد آغاز می‌شود. در این تصویر سؤالات مربوط به موضوعات درسی دنبال می‌شود. این صفحه برای جلب توجه به موضوع درس، بحث در‌مورد ایده‌های مربوطه و بررسی برخی از واژگان اساسی در هر درس در نظر گرفته شده است. همچنین اهداف ارتباطی و محاوره‌ای، گرامر و واژگان درس را تشریح می‌کند.

 

واژگان زبان انگلیسی

صفحه واژگان، درس را از طریق تصاویر و به‌صورت صوتی ارائه می‌دهد. تمرین واژگان با‌دقت ساختار یافته به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا از طریق فعالیت‌های هدف‌دار شفاهی و نوشتاری از کلمات استفاده کنند.

 

بخش خوانداری

موضوعات در بخش خوانداری شامل انواع متن‌های متنوع از جمله مقالات مجلات نوجوانان، روایت‌ها، نظرات، تجربیات شخصی و برنامه‌ها است. انواع مختلف تمرینات درک مطلب و فعالیت‌های بحث و گفتگو به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا متون مختلف را به‌طور کامل درک کنند.

 

گرامر و دستور زبان انگلیسی

این بخش دو صفحه‌ای شامل موارد زیر است:

  •  نمودارهای گرامر (Eye-catching).
  •  تمرین گرامر با توجه به ترتیب آن.
  •  ارائه‌های مشخص و ساده از اشکال، معانی و استفاده از ساختارهای مختلف.

هر گرامر به بخشی به نام "گرامر مرجع" ارجاع داده می‌شود که در پشت هر کتاب درسی یافت می‌شود. به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا در هر زمان به‌طور مستقل از معلم خود، گرامر را تمرین کنند.
تمرین‌های کتبی و شفاهی که در ادامه ارائه می‌شوند. به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که به زبان‌آموزان در تمرین و کسب مهارت در زمینه فرم‌ها و ساختارهای گرامری کمک می‌کنند. پس از تمرین در سطح جمله، فرم‌ها و ساختارهای گرامری در قالب دیالوگ‌ها و پاراگراف‌های کوتاه متنی ارائه می‌شوند. تمرین‌های دستور زبان، واژگان و متن درس‌های قبلی را دوره می‌کند.

 

 تلفظ

تمرین تلفظ در هر درس یکپارچه است. هر درس تلفظ بر صداها، استرس و لحن تمرکز دارد.

 

بخش شنیداری و گفتاری

هر صفحه مهارت شنیداری با ترکیبی منحصر‌به‌فرد از عکس‌ها و تصاویر بزرگ و رنگارنگ که زبان‌آموزان از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند، شروع می‌شود. تصویر بزرگ رنگی و همچنین سؤالات مختلف و فعالیت‌های مربوط به آن زمینه لازم برای فعالیت شنیداری و واژگان کلیدی را فراهم می‌کند. تمرینات درک مطلب که بعد از فعالیت شنیداری انجام می‌شود، توانایی زبان آموزان را در درک گفتار گویندگان انگلیسی بومی توسعه می‌دهد.
فعالیت‌های گفتاری در ادامه فعالیت‌های شنیداری است. زبان‌آموزان به‌طور شفاهی درس‌هایی را که قبلاً یاد گرفته‌اند را به‌گونه‌ای هدفمند تمرین می‌کنند. بسته به ترجیح معلم، فعالیت‌های گفتاری ممکن است به‌صورت دو به دو، گروهی یا به‌صورت کلاسی انجام شود.

 

Pair work  کار دو به دو

بخش کار دو به دو شامل فعالیت‌های تعاملی دیگری است که فرصت بیشتری را برای استفاده ارتباطی از زبان فراهم می‌کند. زبان‌آموزان به‌صورت جفت کار می‌کنند. آن‌ها از زبان هدف به شیوه‌ای کمتر کنترل شده استفاده می‌کنند، بنابراین اعتماد به نفس‌شان را تقویت می‌کنند.

 

بخش نوشتاری زبان انگلیسی

هر کتاب زبان‌آموزی یک صفحه کامل را به مهارت‌های نوشتاری اختصاص داده است. مهارت‌های ظریف مانند استفاده از علائم نگارشی، املا، پیشوند و پسوند و غیره از همان ابتدا آموزش داده می‌شوند. کادر قوانین نوشتاری نکات کاربردی و مفید را که زبان‌آموزان بلافاصله اعمال می‌کنند، برجسته می‌کند. تمرین‌های راهنمای نوشتاری که از قوانین نوشتن پیروی می‌کنند با دقت انتخاب شده‌اند. همچنین طیف گسترده‌ای از متن‌ها، هم رسمی و هم غیررسمی را پوشش می‌دهند. یک متن نمونه برای زبان‌آموزان در نظر گرفته شده است که در فرایند نوشتن خود از آن پیروی کنند.

 

تمرین نهایی Final task

تمرین نهایی در درس‌های دارای شماره فرد ظاهر می‌شود و زبان تازه آموخته شده و همچنین دانش جدید را در دنیای واقعی تثبیت و شخصی‌سازی می‌کند. هر تمرین نهایی، پروژه محور است و با فعالیت نوشتن به اوج می‌رسد. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که زبان‌آموزان به تسلط بیشتری دست پیدا کنند.

 

دوره درسی

هر درس با یک بخش مرور درسی به پایان می‌رسد. در این صفحه گرامر، واژگان با نوشتن مفاهیم کلیدی از هر درس دوره می‌شود. این صفحه زبان آموزان را قادر می‌سازد تا آنچه را که آموخته‌اند تأیید کنند و همچنین بخش‌های معینی از درس را که برای انجام تمرین‌های بعدی مورد نیاز است مشخص می‌کند.

 

برنامه درسی

این صفحه "انگلیسی برای ..." نامیده می‌شود که این بخش با هدف معرفی واژگان خاص و محتوا به زبان انگلیسی مربوط می‌شود. سایر موضوعات درسی مانند علوم، ریاضیات، موسیقی، فناوری، تاریخ، مطالعات اجتماعی، زیست‌شناسی، جغرافیا و سایر زمینه‌های مربوط به هر سطح است.

مضامین مرتبط با برنامه‌های درسی به‌‌طور معمول موضوعاتی هستند که زبان‌آموزان قبلاً در برنامه درسی مدرسه با آن رو‌به‌رو شده‌اند. بنابراین, زبان‌آموزان می‌توانند ضمن یادگیری به بیان برخی از مفاهیم به زبان انگلیسی بپردازند و دانش خود را در زمینه‌های مختلف محتوایی به‌کار گیرند.

 

Culture spot

The Culture spot یک بخش دو صفحه‌ای است که به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا روی یک موضوع خاص اجتماعی-‌فرهنگی تمرکز کنند. این بخش شامل یک متن جالب در‌مورد یک فرهنگ خاص است و به‌دنبال آن سؤال درک مطلب است.

 

زنگ تفریح

فعالیت‌های زنگ تفریح شامل بازی‌ها، پازل‌ها و سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده است. این بخش در نظر گرفته شده است تا همزمان با مرور برخی از لغت‌های کلیدی از درس‌های قبلی گرفته شده است. زمانی را جهت فراغت از دروس معمولی برای زبان‌آموزان فراهم کند و کلاس را سرزنده نگه دارد.

 

فعالیت‌های تصویری

صفحات مربوط به فیلم، پروژه محور هستند. زبان‌آموزان فعالیت‌های سرگرم‌کننده مربوط به فیلم‌ها، بازیگران و ژانرهای موردعلاقه خود را انجام می‌دهند. فعالیت‌های فیلم محور فرصت‌های بیشتری برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های سرگرم‌کننده و مفرح فراهم می‌کند.

 

Fast finisher activities

این قسمت شامل متن‌های اضافی و فعالیت‌هایی است که در نظر گرفته شده است. زبان‌آموزان را به چالش می‌کشد و از این طریق از بی‌حوصلگی و کسالت جلوگیری می‌شود.

 

مرجع دستور زبان

مرجع گرامر برای تکمیل ارائه دستور زبان در هر واحد درسی در نظر گرفته شده است. در این بخش پارادایم‌های اضافی، قوانین دستور زبان و توضیحات مفصل در مورد نکات دستوری و فرم‌های گرامر ارائه شده در هر درس گردآوری شده است و می‌تواند برای خودآموزی نیز مفید باشد.

 

کتاب‌های کار

این کتاب شامل تمرین بیشتر در زمینه واژگان، خواندن، دستور زبان، گوش دادن و نوشتن است. اگرچه فعالیت‌های کتاب کار برای خودآموزی مناسب است، اما می‌توان از آن‌ به‌عنوان فعالیت‌های کلاسی بهره جست.
 هر واحد کار با یک صفحه خود ارزیابی که زبان‌آموزان آن را کامل می‌کنند به پایان می‌رسد. این صفحه زبان‌آموزان را تشویق می‌کند تا با استفاده از آموخته‌های خود با مثال‌های خاص از زبانی که در هر درس یاد گرفته‌اند، خود را ارزیابی کنند. صفحه خود ارزیابی با یک نمودار جهت نمایش پیشرفت یادگیری به پایان می‌رسد.

 

پوسترها

نسخه کتاب معلم دارای پوسترهای رنگارنگ است. کتاب معلم شامل یک نقشه، ساختارهای اصلی دستور زبان یا واژگان مربوط به یک موضوع خاص در کتاب زبان‌آموزی است. پوسترها برای تکمیل کتاب درسی در نظر گرفته شده‌اند.

 

تکنیک‌های تدریس زبان انگلیسی

در زیر چند روش پیشنهادی آورده شده است:

 

 تصاویر بزرگ

Hey There غالباً از عکس‌ها و تصاویر بزرگ و جذاب برای افزایش علاقه زبان‌آموزان استفاده می‌کند. استفاده از آن‌ها را به حداکثر برسانید. زمانی‌که زبان‌آموزان این عکس‌ها را از نزدیک بررسی می‌کنند، توجه آن‌ها به جزئیات مختلف تصاویر جلب می‌شود. اغلب این تصاویر با سؤالاتی همراه است که روی جزئیات متمرکز است. این تصاویر را به زندگی زبان‌آموزان مرتبط می‌کند، اما مطمئناً شما می‌توانید از سؤالات خود استفاده کنید.

 

واژگان

بیشتر واژگان از طریق تصاویر ارائه می‌شوند و همه آن‌ها دارای فایل صوتی هستند. توجه زبان‌آموزان را قبل از پخش فایل صوتی، به تصاویر جلب کنید. سپس فایل صوتی را پخش کنید و از زبان‌آموزان بخواهید که آن چه را که می‌شنوند, تکرار کنند. قبل از اینکه از آن‌ها بخواهید روی تمرینات واژگان کار کنند، فایل صوتی را قطع کرده و به زبان‌آموزان کمک کنید تا واژگان را درک کنند.
به زبان‌آموزان یادآوری کنید که ایده خوبی است. اگر یک دفترچه کوچک تهیه کنند که در آن کلمات و اصطلاحات جدید را به همراه معنی آن‌ها یادداشت کنند. آن‌ها می‌توانند معنی را در کنار هر کلمه جدید به تصویر بکشند یا بنویسند.

اگر آن‌ها دفترچه یادداشت‌های کوچک نداشته باشند، کتاب کار دارای چندین صفحه است که به لیست واژگان اختصاص داده شده است که کارآمد و مفید هستند. به‌عنوان مثال، با دسته‌بندی کلمات بر اساس واحدهای درسی، موضوعات یا الفبا مفید هستند.

 

بخش خوانداری

 Hey There طیف گسترده‌ای از انواع متن‌های خواندنی را ارائه می‌دهد که اغلب از منابع معتبر مانند روزنامه‌ها و مجلات گرفته شده‌اند. چند سؤال مقدماتی کلی بپرسید تا به موضوع مطالعه اشاره کرده باشید. در مورد تصاویر سؤال‌هایی را بپرسید که به‌عنوان مقاله اشاره دارد. از زبان آموزان بخواهید پیش بینی کنند که موضوع این متن در چه موردی خواهد بود. معانی واژگان نا آشنا را بیان یا توضیح دهید.
از زبان آموزان بخواهید مقاله را یک یا دو بار در سکوت با خودشان بخوانند. از طرف دیگر، برای اولین بار اول فایل صوتی را بدون اینکه زبان آموزان آن را دنبال کنند، پخش کنید تا با موضوع کلی آشنا شوند. سپس برای بار دوم فایل صوتی را پخش کنید و این بار زبان آموزان در کتاب‌های خود آن را همراهی کنند.

سرانجام، اجازه دهید آن‌ها دوباره متن را با سکوت بخوانند. زبان آموزان را ترغیب کنید که معانی کلمات و اصطلاحات جدید را هنگام خواندن حدس بزنند. هر بار که آن‌ها نیاز به شنیدن مقاله دارند، صدا را پخش کنید.

 

تلفظ لغات انگلیسی

بخش تلفظ را با پخش فایل صوتی معرفی کنید. در صورت امکان، شکل دهان و موقعیت زبان را برای تولید صداهای اساسی مدل کنید. سپس صدا را پخش کنید و به زبان آموزان اجازه دهید صدای مورد نظر را ابتدا به صورت کلاسی و سپس به صورت گروهی تمرین کنند. برای کمک به یادگیری در صورت لزوم، صدا را قطع کنید. هنگامی‌که زبان‌آموزان قادر به ایجاد صداهای صحیح شدند، از آن‌ها بخواهید که سایر تمرین‌ها را انجام دهند.

 

دستور زبان انگلیسی

در کادرهای گرامر اشکال یا ساختارهای دستور زبان در یک واحد درسی آموزش داده می‌شود. بعد از هر ارائه دستور زبان، زبان‌آموزان به صفحات خاص در بخش مرجع دستور زبان در پشت کتاب هدایت می‌شوند. بخش گرامر مرجع، ساختارها و نمونه‌های دیگری را ارائه می‌دهد. همچنین قوانین جامع استفاده از دستور زبان، املا و ترتیب کلمه را شرح می‌دهد.

هنگام آموزش یک شکل یا ساختار جدید از دستور زبان، همیشه به زبان‌آموزان یادآوری کنید. به کلمات موجود در boldface قرمز توجه ویژه‌ای داشته باشند. از آن‌ها بخواهید که قبل از مراجعه به بخش مرجع گرامر، درباره دستورالعمل دستور زبان فکر کنند تا قوانین را استخراج کنند.

 

بخش شنیداری

ترکیبی منحصر‌به‌فرد از عکس‌ها و تصاویر بزرگ و فعالیت‌های مقدماتی همیشه زمینه را برای درس‌های شنیداری و گفتاری فراهم می‌کند. در نتیجه در زبان‌آموزان ایجاد علاقه و انگیزه کند. همیشه از زبان‌آموزان بخواهید که تمرینات مقدماتی را انجام دهند، مهارت‌های خود را بیان کنند. همچنین, کلمات جدید را قبل از پخش صوتی توضیح دهند.
یک‌ بار صدا را پخش کنید تا زبان‌آموزان ایده کلی را درک کنند. چند سؤال درک مطلب ساده بپرسید. یک‌بار یا دو‌بار، دوباره صدا را پخش کنید و از آن‌ها بخواهید هم‌زمان با گوش‌دادن پاسخ‌های خود را کامل کنند. اگر زبان‌آموزان هنوز هم در انجام تکالیف بعد از گوش دادن سوم مشکل دارند، یک‌بار دیگر صدا را پخش کنید. در نقاط کلیدی فایل صوتی را متوقف کنید تا زبان‌آموزان بتوانند یادداشت برداری کنند و پاسخ‌های خود را بنویسند.

 

بخش گفتاری

بیشتر اوقات، بخش شنیداری زمینه فعالیت‌های گفتاری را آماده می‌کند. زبان‌آموزان اغلب برای ایجاد مکالمات خود به‌دنبال یک مدل، به‌صورت متناظر کار می‌کنند، یا اینکه یک مکالمه خاص را بازی می‌کنند.

اگر زبان‌آموزان از تمرین یا نقش‌ آفرینی به‌صورت زوج خجالت می‌کشند، از آن‌ها بخواهید که گفتگوی مکالمه را انجام دهند. با این حال, زبان‌آموزان کمتر خجالتی را تشویق کنید که داوطلبانه در مقابل کلاس بایستند و تمرین کنند. شما با تشویق کسانی که داوطلب می‌شوند، نقش آفرینی را سرگرم‌کننده می‌کنید. در این مرحله از تصحیح اشتباهات خودداری کنید.

 

تمرین دو به دو و کار گروهی

کارهای زوج و گروهی فرصتی را برای تمرین شفاهی فراهم می‌کند. همچنین زبان‌آموزان را قادر می‌سازد با همکلاسی‌هایی که معمولاً با آن‌ها تعامل ندارند، همکاری کنند و آن‌ها را بشناسند. تغییر نفرات در کلاس بسیار مهم است، زبان‌آموزان باید با افراد مختلفی کار کنند و این‌گونه از کسالت نیز خودداری می‌شود. بگذارید هر شخص با همکلاسی در سمت چپ، جلوی یا پشت سر خود کار کند.
می‌توانید با قرعه‌کشی یا شمارش معکوس یا سایر روش‌های انتخاب زبان‌آموزان، یار‌گیری تصادفی انجام دهید. همیشه اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هر بار فرصتی برای کار با همکلاسی یا همکلاسی‌های مختلف خود دارند.

 

بخش نوشتاری زبان انگلیسی

بخش نوشتاری در نظر گرفته شده است تا زبان جدیدی را که آموخته‌اید به‌کار گرفته شود. همچنین زبان‌آموزان را برای نوشتن انواع متن‌های مختلف از جمله پست الکترونیکی، پوستر، یادداشت و غیره آماده می‌کند. بخش نوشتاری همیشه با قواعد نوشتن مفید و عملی شروع می‌شود. زبان‌آموزان را گام‌به‌گام برای کار نوشتن واقعی که هدف اصلی درس است آماده می‌سازد.


زبان‌آموزان را تشویق کنید قبل از نوشتن، یادداشت‌برداری کنند. نوشتن یادداشت به پیشرفت مهارت‌های سامان دادن کمک می‌کند. همچنین به آن‌ها آموزش دهید تا خود عمل ویرایش را انجام دهند. از آن‌ها بخواهید که در یک زمان، روی چند مورد تمرکز کنند. به‌عنوان مثال، به آن‌ها یادآوری کنید تا بررسی کنند که آیا افعال موجود در جملات آن‌ها با افراد مطابقت دارد؟ یا ضمیر صحیح است؟ یا اینکه واژگان غلط وجود دارد یا خیر؟ آن‌ها را ترغیب کنید تا از لغت‌نامه‌های خود برای بررسی املا استفاده کنند.

 

تشویق زبان‌آموز


اگر زبان‌آموزان آماده هستند، آن‌ها را تشویق کنید تا کارهای خود را برای تبادل‌نظر و ویرایش به همکلاسی خود نشان دهند. به آن‌ها برخی از نکات ویرایش ساده را بیاموزید: از آن‌ها بخواهید در هجی‌کردن، گرامر، نگارش، انتخاب کلمه اشتباه یا ترتیب قرارگیری کلمات، خطایی پیدا کنند. با علامت‌گذاری توافق کنید تا این خطاها را علامت‌گذاری کنند. به‌عنوان مثال sp (املا)، gr (دستور زبان) و غیره این نمادهای ویرایش را روی تخته بنویسید. سپس از زبان‌آموزان بخواهید نوشته خود را پس بگیرند و قبل از تحویل‌دادن آن را تصحیح کنند.

 

 

Hey There!

Student Book

Each Student Book consists of a Welcome unit and eight regular units.

 

•    Welcome unit

The Welcome unit in each book is intended to transition students into the forthcoming lessons. In Student Book 1, the welcome unit provides beginning students with basic vocabulary and everyday expressions. In Student Books 2 to 4, the Welcome unit reviews some of the language learned in the previous levels through games and other fun activities. 

 

•    A lead-in page

Each unit opens with a collage of photos of familiar scenes and people. The collage is followed by questions related to the theme of the unit. The lead-in page is intended to stimulate interest in the unit topic, discuss relevant ideas, and review some basic vocabulary students will encounter in each unit. It also outlines the Communication, Grammar, and Vocabulary objectives of the unit.

 

•    Vocabulary

The Vocabulary page presents the unit vocabulary through pictures and on audio. Carefully structured vocabulary practice allows students to use the words through meaningful oral and written activities.

 

•    Reading

The articles in the Reading section offer a wide variety of text types, including articles from teen magazines, narratives, opinions, personal experiences, and sketches. Different types of comprehension exercises and discussion activities help students understand and appreciate more fully the various texts.

 

•    Grammar

This two-page section includes the following:


o    Eye-catching grammar charts
o    Clear and simple presentations of forms, meaning, and use of the various structures
o    Carefully sequenced grammar practice

Each grammar presentation is cross-referenced to a section called Grammar Reference, which is found at the back of each Student Book and which will help students work independently from their teacher at any time.
The written and oral exercises that follow the presentations are designed to help students practice and manipulate grammar forms and structures in a guided manner. After sentence-level practice, the target forms and structures are contextualized in the form of dialogues and short paragraphs. The grammar exercises recycle language from the Vocabulary and Reading section and from previous units.

 

•    Pronunciation

Pronunciation practice is integrated into every unit. Each pronunciation lesson focuses on sounds, stress, and intonation.

 

•    Listening and Speaking

Each Listening page opens with a unique combination of large, colorful photographs and illustration that students examine closely. The large piece of artwork as well as the various questions and activities about the artwork set the context for the Listening activities as well as introduce the key vocabulary. The comprehension exercises that follow the listening develop the students' ability to understand the speech of native English speakers.
The speaking activities are a natural follow-up to the listening activities. Students practice and manipulate orally the functions and language previously learned in less controlled ways. The speaking activities may be done in pairs, groups, or as a whole class, depending on the teacher's preference.

 

•    Pair work

The pair work section consists of additional interactive activities and provides students further opportunity for communicative use of the language. Students work in pairs and use the target language in a less controlled manner, thus fostering self-confidence.

 

•    Writing

Each Student Book devotes an entire page to developing writing skills. Micro skills, such as use of punctuation, spelling, transition words, and so on are developed from the start. The Writing rule box highlights practical and useful writing tips that students immediately apply. The guided writing tasks that follow the writing rules are carefully sequenced and cover a wide range of texts, both formal and informal. A model is always provided for students to follow in their own writing.

 

•    Final task

The final task appears in odd-numbered units. It consolidates and personalizes the language just learned as well as applies the new knowledge to the real world. Each Final task is project-based and culminates in a writing activity. It is designed to give students more fluency practice.

 

•    Unit review 

Each even-numbered unit ends with a review. This page reviews the key grammar, vocabulary, and writing concepts from each unit. The review page enables students to confirm what they have learned as well as identify specific parts in the unit that they need to do further practice on.

 

•    Cross-curricular

The Cross-curricular page is called "English for…" This section aims to introduce specific vocabulary and content in English related to other curriculum subjects such as science, math, music, technology, history, social studies, biology, geography, and other content areas relevant to each level. The Cross-curricular themes are normally topics that students will have already encountered in the school curriculum. Students are therefore able to apply their knowledge of the various content areas to the activities, while learning how to express some of the concepts in English.

 

•    Culture spot

The Culture spot is a two-page section that allows students to focus on a specific socio-cultural topic. It consists of an interesting reading about a specific culture, followed by comprehension question.


•    Break time

Break time activities consist of games, puzzles, and other fun activities. This section is intended to provide students with the needed break from the regular lessons at the same time as they review some of the key language from previous units.

 

•    Movie activities 

The movie pages are project based. Students do fun activities related to their favorite movies, actors and genres. The movie activities provide further opportunities to use English in fun and less-threatening situations. 

 

•    Fast finisher activities

These are extra reading and activities intended to provide additional challenge to faster students, thereby averting boredom and restlessness. 

 

•    Grammar reference 

The Grammar reference is intended to complement the grammar presentations in each unit. This section provides additional paradigms, grammar rules, and detailed explanation of the grammar points and grammar forms presented in each unit. It can be used for self-study.

 

•    Workbooks

The workbook includes further practice in vocabulary, reading, grammar, listening, and writing. Although the Workbook activities are suitable for self-study, they can also be used as extra material to be done in class.
Each Workbook unit ends with a Self-assessment page that students complete. This page guides students to assess their own learning by encouraging them to give specific examples of the language they have learned in each unit. The self-assessment page concludes with a bar graph where students rate their progress.

 

Posters

Each Teacher's Edition has tow colorful posters consisting of either a map, key grammar structures, or vocabulary related to a topic in the Student Book. They are intended to complement the Student Book.

 

TEACHING TECHNIQUES 

Below are some suggested techniques:

 

•    Large photographs

Hey There! Often uses large and attractive photographs and illustrations to enhance students' interest. Maximize their use by having students examine these photographs closely, drawing their attention to the various details in the pictures. Most often these pictures are accompanied by questions that focus on details and that relate these picture to students' lives, but you can certainly use your own questions.

 

•    Vocabulary 

Most of the vocabulary is presented through pictures; all of them are on audio. If accompanied by pictures, draw students attention to the pictures before playing the audio. Then play the audio and have students repeat. Pause the audio and help students understand the vocabulary before asking them to work on the vocabulary exercises.
Remind students that it is a good idea to keep a small notebook in which they list new words and expressions along with their meaning. They can either draw or write the meaning next to each new word. If students don't have small notebooks, the workbook has several pages allotted to vocabulary lists that are efficient and useful, for example, by grouping words according to units, by topics, or alphabetically.

 

•    Reading

Hey There! Offers a wide variety of reading types that are often adapted from authentic sources such as newspapers and magazines. 
Ask a few general warm-up questions to set the context of the reading. Ask questions about the pictures that accompany the article. Ask students to predict what the reading will be about. Elicit or explain the meanings of unfamiliar vocabulary.
Have students read the article silently once or twice to themselves. Alternatively, play the audio in full the first time without students following along to familiarize students with the general topic. Then play the audio a second time with the students following along in their books. Finally, let them read the text again silently. Encourage students to guess the meanings of new words and expressions as they read. Play the audio as many times as students need to hear the article.

 

•    Pronunciation 

Introduce the Pronunciation section playing the audio. If you can, model the shape of the mouth and the position of the tongue to produce basic sounds. Then play the audio and have students practice the featured sound first as a class, then in groups. Pause the audio to help students as needed. when  students are able to form the correct sounds, have them complete the exercise that follows.

 

•    Grammar 

The Grammar boxes present the grammatical forms or structures taught in a unit. After each grammar presentation, students are directed to specific pages in the Grammar Reference section in the back of the book. The Grammar Reference section presents additional structures and examples as well as offers comprehensive rules of usage, spelling, and word order.
When teaching a new grammar form or structure, always remind students to pay particular attention to the words in red boldface. Ask students to think about the grammar rule or rule to elicit the rules before referring them to the Grammar Reference section. 

 

•    Listening

A unique combination of large photo and illustrations and warm-up activities always set the context for the Listening and Speaking lessons to generate students' interest.
Always ask students to go over the warm-up exercises, and elicit, or explain any new words before you play the audio.
Play the audio once for students to grasp the general idea. Ask a few simple comprehension questions. Play the audio again once or twice and have students complete the answers to the task as they listen. If students still have difficulty completing the task after a third listening. Play the audio once more and stop at key points where students need to take notes or write their answers.


•    Speaking

Most often, the listening section prepares the groundwork for the Speaking activities. Students often work in pairs to create their own conversations, following a model, or they simply role-play a featured conversation. If students are shy about practicing or role-playing in pairs, have them do choral practice of the conversations. But do encourage less shy students to volunteer and practice in front of the class. Make the role-play fun and less intimidating by praising those who volunteer. Refrain from correcting at this point.

 

•    Pair and group work

Pair and group work provides opportunity for oral practice as well as enables students to work with and to know classmates they normally wouldn't interact with. It is important to vary pairings in class, so students get to work with different people and avoid boredom. Have students work with the classmate on the left, in front of, or behind them. Or you can do random pairing by drawing names from a box or counting off, or other means of pairing students but always ensuring that students get a chance to work with a different classmate or classmates each time.

 

•    Writing 

The writing section is intended to apply the new language just learned. It also guides students to write different text types such as e-mail, posters, notes, etc.
The writing lesson always begins with useful and practical writing rules that students apply step-by-step to prepare them for the actual writing task that concludes the lesson. Encourage students to write note before they write. Writing notes helps develop organization skills. Teach them, too, to self-edit. Have them focus on a few items to correct at a time. For example, remind them to check if the verbs in their sentences agree with the subjects, or if the pronouns are correct, or if there are any misspelled words. Encourage them to use their dictionaries to check spelling.
If students are ready, encourage them to show their work to a partner for comment and peer editing. Teach them some simple editing tips: Have them find errors in spelling, grammar, punctuation, wrong word choice, or wrong word order. Agree on symbols to mark these errors (for example, sp (spelling), gr (grammar), etc. Write these editing symbols on the board.
Then have students take back their writing and correct it before turning it in.


 


نویسنده:

مترجم: شقایق پوریاقوتی

امتیاز: 4.11 از 9 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ 1/8/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/کتاب-Hey-There

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture