Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

چگونه یک معلم زبان باشیم

چگونه یک معلم زبان باشیم؟ اشتیاق به تدریس مهم‌ترین ویژگی معلم زبان انگلیسی خوب است. من از معلم‌هایی که واقعاً برای تدریس اشتیاق دارند قدردانی می‌کنم. معلمی که همیشه الهام‌بخش است و از کارش راضی است. کودکان در آموزشگاه زبان انگلیسی این معلمان را دوست دارند. معلمی که کودکان او را برای بقیه‌ی عمرشان به یاد می‌آورند. آیا شما چنین معلمی هستید؟ یازده ویژگی معلم زبان خوب را در ذیل بخوانید و یاد بگیرید تا بتوانید معلم تأثیرگذاری باشید.

 

چگونه یک معلم زبان باشیم

 

نویسنده:  Carrie Lam
مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

مدرس و چگونه یک معلم زبان باشیم

1.    از تدریس لذت می‌برد

تدریس (گرچه بعضی‌اوقات خیلی خسته‌کننده و پرزحمت است) به‌عنوان یکی از مشاغل سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش شناخته می‌شود. فقط در صورتی که عاشق بچه‌ها هستید و قلبا می‌خواهید از آن‌ها حمایت کنید، معلم شوید. نمی‌توانید از بچه‌ها انتظار داشته باشید که جالب و سرگرم‌کننده باشند در حالی‌که خودتان چنین نیستید. اگر فقط درس‌های کتاب‌های درسی را ارائه دهید، هیچ فایده‌ای ندارد. باید تا آنجا که امکان دارد با تعامل با بچه‌ها، به این درس‌ها زندگی ببخشید. بگذارید اشتیاق شما برای تدریس همیشه و هر روز نور افشانی کند. از هر لحظه‌ی تدریس لذت ببرید.

 

2.    تغییر ایجاد می‌کند

در جواب به چگونه یک معلم زبان باشیم, گفته می‌شود: هرچه توانایی بیشتر باشد، مسئولیت هم سنگین‌تر می‌شود. به‌عنوان یک معلم زبان انگلیسی، باید از مسئولیت بزرگی که شغل شما بر دوشتان می‌گذارد آگاه باشید و آن را به خاطر داشته باشید. یکی از اهداف شما باید این باشد که: در زندگی شاگردان خود تغییر ایجاد کنید؛ اما چگونه یک معلم زبان باشیم؟ بگذارید آن‌ها زمانی که در کلاس شما هستند احساس آرامش، امنیت و خاص بودن داشته باشند. روی زندگی آن‌ها تأثیر مثبتی داشته باشید. چرا؟ چون شما هیچ‌گاه نمی‌دانید که شاگردان شما قبل از آمدن به کلاس چه اتفاقی برایشان افتاده یا بعد از رفتن از کلاس در چه شرایطی قرار خواهند گرفت. پس ممکن است در خانه به‌اندازه‌ی کافی مورد حمایت قرار نگیرند، حداقل شما، تغییر ایجاد کنید و از آن‌ها حمایت کنید.

 

3.    مثبت اندیشی را می‌گستراند

چگونه یک معلم زبان باشیم و هر روز موجی از انرژی مثبت را به کلاس بیاوریم. شما لبخند زیبایی دارید و فراموش نکنید که تا آنجا که می‌توانید در طول روز آن را به نمایش بگذارید. می‌دانم که کشمکش‌های زندگی شخصی خود را دارید، اما زمانی که به کلاس وارد می‌شوید باید همه‌ی آن‌ها را پشت در بگذارید. شاگردان شما بیش از آن برای شما ارزشمند هستند که خستگی خود را روی آن‌ها پیاده کنید. مهم نیست که چه احساسی دارید، چقدر خوابیده‌اید یا چقدر خسته هستید، هیچ‌گاه آن را نشان ندهید. حتی اگر روز بدی داشته‌اید یاد بگیرید که جلوی بچه‌ها ماسک بزنید (این کار، روز شما را هم خوب می‌کند) و بگذارید آن‌ها به شما به صورت یک قهرمان نگاه کنند. کسی باشید که همیشه مثبت و شاد است و لبخند بر لب دارد. همیشه به یاد داشته باشید که انرژی مثبت، واگیردار است و بستگی به شما دارد که آن را پراکنده کنید. نگذارید که منفی بودن دیگران شما را هم تحت تأثیر بگذارد.

 

4.    اطلاعات شخصی به دست می‌آورد

این سرگرم‌ کننده‌ترین قسمت و مهم‌ترین قسمتی است که سبب می‌شود، معلم زبان خوبی باشید. سعی کنید زبان‌آموزان خود و علائق آن‌ها را به‌گونه‌ای بشناسید که بتوانید راه‌هایی برای برقراری ارتباط با آن‌ها پیدا کنید. فراموش نکنید که به آن‌ها در مورد خودتان هم چیزهایی بگوئید! مهم است که روش‌های یادگیری آن‌ها را بشناسید، طوری که بتوانید نیاز هریک را به‌تنهایی برآورده کنید. علاوه بر این، سعی کنید خانواده‌های آن‌ها را هم بشناسید. حرف زدن با خانواده‌ها اجباری نیست اما ترجیح داده می‌شود. در ابتدای سال تحصیلی بگذارید بدانند که هر زمان و درباره‌ی هر چیز که بخواهند می‌توانند به شما مراجعه کنند. علاوه بر این، سعی کنید در سطح خصوصی‌تری، همکاران خود را هم بشناسید. اگر شبکه حمایتی قدرتمندی بیرون از مدرسه داشته باشید، خیلی خوشحال‌تر خواهید بود.

 

5.    از صد درصد انرژی خود استفاده می‌کند

چگونه یک معلم زبان باشیم, وقتی درسی را می‌دهید یا گزارش‌کار بچه‌ها را می‌نویسید یا به همکارتان کمک می‌کنید از صد‌در‌صد انرژی خود استفاده کنید. شغل خود را به خاطر عشق به تدریس انجام دهید نه برای این‌که مجبور به انجام آن هستید. آن را برای رشد خودتان و الهام‌بخشی به دیگران، انجام دهید. به‌گونه‌ای آن را انجام دهید که زبان‌آموزان شما بیشتر آن چیزی را که به آن‌ها درس داده‌اید درک کنند. صد‌درصد انرژی خود را برای خودتان، والدینتان، مدرسه و هر کس که به شما اعتماد دارد بگذارید. هیچ‌وقت تسلیم نشوید و بهترین کار خود را انجام دهید. این ‌همه‌ی آن چیزی است (این چیزی است که همیشه به بچه‌ها می‌گویم!) که شما می‌توانید انجام دهید.

 

6.    با برنامه‌ریزی، عمل می‌کند

هیچ‌گاه نمره دادن یا تصحیح کارهای بچه‌ها را عقب نیندازید. سعی کنید کارهایتان روی هم انبار نشود! این باعث می‌شود در دراز مدت، در وقتتان صرفه‌جوئی کنید. چگونه یک معلم زبان باشیم, مهم است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و خود را جلو بیندازید. کارها را به دقیقه‌ی آخر انداختن از تأثیرگذاری شما می‌کاهد. در نهایت یک دفتر گزارش در دسترس داشته باشید و به محض آن‌که ایده‌ی جدیدی به ذهنتان می‌رسد خیلی سریع آن را یادداشت کنید؛ و بعد برای عملی کردن آن ایده‌ها، برنامه‌ریزی کنید.

 

7.    روشن فکر است

به‌عنوان یک ویژگی معلم زبان همیشه به صورت رسمی و غیر رسمی (به همین دلیل است باید همیشه صد در صد انرژی خود را بگذارد) مورد مشاهده هستید. شما همیشه توسط رئیس، معلمان، والدین و حتی بچه‌ها در معرض انتقاد و ارزیابی قرار دارید. وقتی کسی در مورد تدریس شما چیزی می‌گوید، به‌جای آن‌که احساس ناراحتی کنید، هنگام انتقاد، روشن فکر باشید و کاری انجام دهید. هیچ‌کس کامل نیست و همیشه جایی برای اصلاح وجود دارد. بعضی اوقات دیگران چیزهایی می‌بینند که شما نمی‌بینید.

 

8.    استانداردهایی دارد

چگونه یک معلم زبان باشیم و استانداردهایی برای زبان‌آموزان و خود در نظر بگیریم. از همان ابتدا اطمینان حاصل کنید که چه چیز قابل قبول است و چه چیز نیست. به‌عنوان مثال، به کودکان یادآوری کنید که می‌خواهید کارشان را چگونه به اتمام برسانند. آیا از آن معلم‌هایی هستید که می‌خواهد شاگردانش بهترین کاری را که می‌توانند انجام دهند و بهترین کار خود را ارائه دهند؟ یا از آن معلم‌هایی هستید که نمی‌توانید چیزی کمتر از آنچه خودتان می‌خواهید، تحویل بگیرید. اما یادتان باشد فقط وقتی می‌توانید انتظار زیادی داشته باشید که تلاش زیادی هم کرده باشید. همان‌طور که در این گفته آمده است: «به آنچه موعظه می‌کنید عمل کنید».

 

9.    دنبال الهام می‌گردد

یک معلم زبان خوب معلمی خلاق است, اما این به آن معنا نیست که هر چیزی را خودتان به وجود آورید. به عنوان مدرس زبان انگلیسی, می‌توانید از منابع بسیاری الهام بگیرید. از کتاب‌ها، یوتیوب، فیس‌بوک، وبلاگ‌ها یا هرچه که در دسترس دارید می‌توانید الهام بگیرید. دنبال آن باشید!

 

10.    تغییر را می‌پذیرد

در زندگی، همیشه همه‌چیز بر اساس برنامه پیش نمی‌رود؛ این در مورد تدریس واقعاً اتفاق می‌افتد. انعطاف‌پذیر باشید و وقتی تغییرات پدیدار می‌شوند همراه با جریان آن حرکت کنید. معلم‌های موفق در مورد تغییراتی که به هنگام آمدن قانون جدید پیش می‌آید، شکایت نمی‌کنند. آن‌ها نیازی نمی‌بینند، یادآوری کنند چقدر در مدرسه‌ی قبلی اوضاع خوب بود یا گروه زبان‌آموزان قبلی خود را با شرایط فعلی مقایسه نمی‌کنند. به‌جای استرس ناشی از تغییر، آن را با آغوش باز می‌پذیرند و نشان می‌دهند که می‌توانید هر توپی که به طرفتان می‌آید را بگیرید.

 

11.    به کارش فکر می‌کند

چگونه یک معلم زبان باشیم و برای رشد و تکامل خود، به نوع تدریس خود فکر کنیم. فکر کنید که چطور می‌توانید دفعه بعد بهتر باشید و چه تغییری می‌توانید به وجود آورید. یادتان باشد که همه‌ی ما هر از گاهی شکست‌هایی داشته‌ایم. به‌جای آن‌که درگیر شکست شوید، از آن درس بگیرید. به‌عنوان یک معلم، آموزش و یادگیری شما، همواره باید جریان داشته باشد. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها، مهارت‌های تدریس خود را تقویت کنید. به فکر کردن به کار خود ادامه دهید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید، البته هر کس نقطه ضعفی دارد! مهم‌ترین قسمت این است که نقاط ضعف خود را بشناسید و توانائی این را داشته باشید که روی آن‌ها کار کنید و بتوانید مهارت‌های تدریس خود را بهبود ببخشید. در حقیقت, چند عادت دیگر هم وجود دارد که شما را به یک معلم زبان موفق تبدیل می‌کند. اما مواردی که به آن اشاره کردم مهم‌ترین‌ها هستند.

 

کلام آخر

کلام آخر این‌که همیشه در هر موقعیتی یک چیز مثبت وجود دارد؛ اما این بستگی به شما دارد که آن را پیدا کنید. سرتان را بالا بگیرید و با خوشحالی، برای عشق به آموزش، تدریس کنید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.75 از 4 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ 1/30/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/یازده-عادت-خوب-یک-معلم-تاثیرگذار

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture