Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

روش های مختلف برقراری ارتباط

روش های مختلف برقراری ارتباط

روش های مختلف برقراری ارتباط بین انسان‌ها وجود دارد. بعضی افراد با نگاه کردن در چشم دیگران، بر زبان خود تأکید می‌کنند. بعضی دیگر با حرکات دست و برخی با استفاده از زبان بدن (body language)، مفاهیم را منتقل می‌کنند. کودکان هم خیلی پیش از آن‌که زبان باز کنند، با گریه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. کودکان ناشنوا با بستن چشم‌های خود، افراد دور و بر خود را نادیده می‌گیرند.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

ارتباط برای تجربه‌ی انسان ضروری است، اما با وجود آن بازهم دچار سوءتفاهم می‌شویم. مردم هر کدام به شکل منحصر به فرد خود در طول روز، بارها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. پیام‌هایی که ما می‌فرستیم اغلب پیچیده هستند و خیلی راحت امکان دارد اشتباه برداشت شوند. هر شخصی به یک شکل ارتباط برقرار می‌کند، اما این پایان کار نیست و زبان انگلیسی هم از این قائده مستثنی نیست

آیا برقراری ارتباط مختص انسان است؟

آیا برقراری ارتباط مختص انسان استانسان‌ها در قلمرو حیوانات، تنها کسانی نیستند که به روش‌های پیش بینی نشده‌ای خود را ابراز می‌کنند. زنبورها هم برای آن‌که منبع فراوان غذایی که پیدا کرده‌اند را به سایر زنبورهای کندو نشان دهند، راه متفاوتی دارند. آن‌ها می‌رقصند: رقصی در شانه‌ی عسل که مکان گل‌ها (و گرده‌ی گل‌ها) را به اطلاع بقیه‌ی زنبورهای کندو می‌رساند.

جهت‌یابی حرکات زنبور و تعداد حرکات او، مسافت گل‌ها از کندو و جهتی که زنبورها باید به طرف آن حرکت کنند تا بتوانند از منبع غذا استفاده کنند را نشان می‌دهد. دو نوع رقص وجود دارد که زنبورهای جوینده‌ی غذا، انجام می‌دهند: رقص دایره وار که در آن دور دایره‌ای کوچک حرکت می‌کنند (زمانی انجام می‌شود که منبع غذا نزدیک است) و رقص دم جنبانی که دقیقاً مسافت و جهت منبع غذا را نسبت به کندو توصیف می‌کند (زمانی انجام می‌شود که منبع غذا کمی دورتر است).

 مانند انسان‌ها، زنبورهای مختلف به روش های مختلف برقراری ارتباط روی می آورند. پس هر رقصی منحصر به همان زنبوری است که آن را اجرا می‌کند و رقص‌ها بر اساس موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرند اجرا می‌شوند. مثلاً بعضی از زنبورهای عسل اروپایی رقص دم جنبانی را اجرا می‌کنند زمانی که منبع غذا بیش از صد متر دور است،

درحالی که بقیه مثل بعضی از زنبورهای هندی، این رقص را زمانی انجام می‌دهند که منبع غذا فقط چند متر آن طرف تر قرار دارد. هنگامی که سایر زنبورها به رقص نگاه می‌کنند، به آنچه آن زنبور می‌خواهد با حرکاتش بگوید، توجه می‌کنند، به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند بفهمند برای منبع بزرگ غذا باید به کجا بروند. ما می‌توانیم از زنبورها راهکارهایی درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط خوب و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دیگران را یاد بگیریم.

 

برای ارتباط بهتر چه باید کرد؟

خوب گوش کنید

خوب گوش کنیدبه مخاطب خود، دلیلی برای شنیدن حرف‌هایتان ارائه دهید. گوش کردن برای داشتن ارتباط مؤثر، بسیار مهم است. بدون این‌که بفهمیم واقعاً چه چیزی مورد مکالمه است، مانند کودک ناشنوایی هستیم که به راحتی چشم‌هایش را به‌عنوان اعتراض می‌بندد. بعضی‌اوقات خوب شنیدن خیلی مشکل است، خصوصاً وقتی سعی داریم روی شخصی یا پیامی تمرکز کنیم.

چیزی که ممکن است به ما کمک کند، تمرکز بر روی هدفمان است. به چشم‌های دیگران نگاه کنید و به آن‌ها نشان دهید که به حرفشان، توجه دارید. به‌جای آن‌که به این توجه کنید که پیام چگونه انتقال داده می‌شود، به آنچه گفته می‌شود، توجه کنید و تا جایی که امکان دارد از حواس‌پرتی پرهیز کنید. بسیاری از خردمندان توصیه کرده‌اند، به یک دلیل به ما دو گوش و یک زبان داده شده و آن این است که یادمان باشد هنگام مکالمه با دیگران، از آن‌ها متناسب با هم استفاده کنیم.

 

 

عکس العمل نشان دهید

عکس العمل نشان دهیدعکس العمل نشان دهید، اما سعی نکنید مخاطبتان را از مشکلش نجات دهید. ما طی مکالمه، در مقایسه با زمانی که صرف تأیید صحبت‌های دیگران می‌کنیم، زمان کمتری را به گوش دادن به حرف‌های آن‌ها اختصاص می‌دهیم و به‌جای آن به راه‌های پاسخ دادن فکر می‌کنیم یا به دنبال راه‌هایی برای نجات شخص مقابل از یک مشکل هستیم.

ما می‌خواهیم مشکل را حل کنیم و سعی می‌کنیم سخن را با تحمیل راه حل‌های خودمان به شخص پایان دهیم، حال چه از ما درخواست کمک شده باشد و چه نشده باشد.

 به‌جای راه حل‌های تکراری، چیز جدیدی را امتحان کنید:
به هرچه که می‌شنوید، پاسخ دهید. بگذارید آن شخص بفهمد که به حرفش گوش داده‌اید؛ اما سعی نکنید یک قهرمان باشید. به‌جای نجات او، با دقت به حرف‌هایش گوش کنید و بفهمید که چه می‌گوید. ازنشان دادن عکس العمل نترسید اما نصیحت خود را برای وقت دیگری نگه دارید.

 

اطلاعات مفید را به اشتراک بگذارید

اطلاعات مفید را به اشتراک بگذاریدیکی از روش های مختلف برقراری ارتباط این است که زمانی که برانگیخته می‌شوید واکنش مفید و صادقانه‌ای ارائه دهید. اطلاعات مفید را به اشتراک بگذارید اما اجازه ندهید تعصبات شخصی یا انگیزه‌های نهفته به مکالمه‌ی شما نفوذ کند. با این جمله شروع نکنید که احساس شما را درک می‌کنم، بیشتر مردم تا حدودی از این جمله آزرده خاطر می‌شوند و در خوش ‌بینانه‌ترین حالت، جمله‌ای نظیر این نامناسب است.

همدردی را با همدلی مخلوط نکنید و با ادعای این‌که شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید، تجربه‌ی شخص دیگری را کوچک جلوه ندهید. با دو گوش بشنوید و با یک زبان حرف بزنید. رقص ارتباط انسان‌ها با هم باید به دقت طراحی شود و وقتی خوب اجرا شود، همه‌ی ارتباطات بهبود می‌یابد. رقص ما نه تنها به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات را دقیق‌تر و مؤثرتر انتقال دهیم، بلکه به ما نشان می‌دهد که صادقانه به دیگران گوش کنیم و آن‌ها هم به ما گوش کنند. به ما کمک می‌کند تا اولین قدم‌ها را به سمت فهم بیشتر و رابطه‌ی بهبود یافته با افراد اطرافمان برداریم.
 


نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 3.5 از 2 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ 12/30/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/روش-های-مختلف-برقراری-ارتباط

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture