Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان، همراه با سرگرمی پخش می‌شوند. انتخاب آهنگ مناسب یادگیری زبان انگلیسی خیلی مهم است، این که موزیکی را انتخاب کنید که فرزند شما دوست دارد.

 

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان

 

آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان

•    خیلی طولانی نباشند (یک تا سه بیت)
•    خیلی تند خوانده نشوند (برای همراهی آسان باشند)
•    به زبان انگلیسی محاوره باشند (لغات جدید و مشکل زیادی در آن نباشد)
•    واضح باشند (بتوانید به راحتی تمام کلمات آن را بشنوید)

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

یادگیری زبان برای کودکان بین پنج تا دوازده سال

آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان را به گونه‌ای انتخاب کنید که کلمات قافیه‌دار زیادی در آن‌ها باشد و قافیه‌های تکرار شونده داشته باشند. این باعث می‌شود کودکان راحت‌تر لغات جدید را یاد بگیرند و بتوانند با آهنگ همراهی کنند. ویدیوهای بخوان و یاد‌بگیر کمبریج، راه خوبی برای یادگیری زبان هستند.

فرزند شما همچنین می‌تواند اشعار کودکانه و بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان را همراهی کند. با این اشعار می‌توان تعداد گوناگونی از لغات را تمرین کرد. به‌عنوان مثال: در مورد اعداد (ده تا در تختخواب)، در مورد حیوانات (مک دونالد پیر یک مزرعه داشت)، در مورد رنگ‌ها (می‌توانم یک رنگین کمان را بخوانم) مناسب هستند. همچنین در مورد هوا (عنکبوت اینسی وینسی)، در مورد وسایل نقلیه (چرخ‌های اتوبوس)، در مورد چپ وراست (دستکشتو درست پوشیدی)، در مورد اعمال (اگر خوشحال و خندانی)، در مورد مواد (این‌طوری آجرها را می‌گذاریم) خوب هستند.

 

آموزش زبان نوجوانان سیزده تا هیجده سال

نوجوانان برای تلفیق علائق خودشان با یادگیری زبان از بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان بهره می‌گیرند. اگر فرزند شما به یک آهنگ علاقه‌مند است خیلی قاطعانه آن را یاد خواهد گرفت. به فرزند خود یادآوری کنید که آهنگ‌های پاپ گاهی اوقات از زبان محاوره یا غیررسمی در یادگیری زبان با آهنگ استفاده می‌کنند. مهم است که یاد بگیرد که زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف متفاوت است. به‌عنوان مثال انگلیسی بکار رفته در یک آهنگ پاپ را اگر در متن نوشتاری رسمی استفاده کنیم صحیح نیست.

 

تلفظ کلمات انگلیسی

آواز خواندن و همخوانی با بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان راه خوبی هستند. آوازخوانی برای یادگیری قافیه در یک‌زبان؛ به ما کمک می‌کند تا یاد بگیریم چطور لغات دریک گفتار به هم‌پیوسته و مرتبط، به یکدیگر متصل می‌شوند. انتخاب بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان می‌تواند حتی برای بومی‌های یک‌زبان, چالش برانگیز باشد. پس با انجام مراحل ساده‌ی زیر به فرزندتان کمک کنید:

1.    متن بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان را می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید, موزیک ویدئویی با زیرنویس پیدا کنید. به‌عنوان مثال، بخوان و یاد‌بگیر برای کودکان کم سن و سال خیلی مناسب است.
2.    متن آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان را بلند بخوانید, هر لغتی را که بلد نیستید در دیکشنری پیدا کنید.
3.    به آهنگ گوش دهید و همزمان با آن متن آن را نیز بخوانید. فرزند خود را تشویق کنید که با آهنگ همراهی کند.
4.    وقتی آماده بود سعی کنید بدون نگاه کردن به متن آهنگ انگلیسی را بخوانید.
5.    به یاد داشته باشید که کودکان نمی‌توانند به‌طور دقیق و عالی، متن آهنگ را بفهمند! در واقع بارها تکرار کردن آن، می‌تواند مؤثر باشد.

بعضی بچه‌ها انگلیسی حرف زدن برایشان مشکل است چون خجالتی هستند و اعتماد به نفس ندارند. آواز خواندن در جمع می‌تواند به آن‌ها کمک کند. این کار باعث می‌شود که فضای امنی برایشان ایجاد شود تا بتوانند تمرین کنند که خودشان را با صدای بلند بیان کنند. وقتی فرزندتان در خانه آواز می‌خواند از بقیه‌ی افراد خانواده بخواهید به او ملحق شوند. لازم نیست اهل موسیقی باشند, فقط کافی است مشتاق باشند.

 

بهبود تلفظ کلمات انگلیسی

وقتی یک‌زبان جدید یاد می‌گیرید، صداهای غیرمعمول زیادی را می‌شنوید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. آواز خواندن به ما کمک می‌کنند که دهان ما شکل صحیح را برای تولید صداهای جدید به صورت بلند و واضح به خود بگیرد. آواز خواندن همین‌طور به ما کمک می‌کند که بفهمیم صداهای قوی‌تر و صداهای ضعیف‌تر چگونه در زبان انگلیسی، به‌گونه‌ای متفاوت تلفظ می‌شوند.

 

راهکارهای یادگیری زبان برای کودکان پنج تا دوازده سال

با آهنگ‌های آوایی و بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان, همراهی کنید. این کار راه خوبی برای تمرین آواهای مختلف زبان انگلیسی است.
•    تلفظ صداهای یک حرفی را تمرین کنید (مثلاً a b c). به یوتیوب مراجعه کنید و آوازهای آوایی انگلیسی را جستجو کنید.
•    تلفظ صداهای دو حرفی را تمرین کنید (مثلاً ou ue ch th). به یوتیوب مراجعه کنید و گراف‌های آوایی مرحله‌ی سه را جستجو کنید.

 

راهکارهای یادگیری برای نوجوانان سیزده تا هیجده سال

انتخاب بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان, گام اول است. سپس متن آهنگ مورد علاقه‌ی فرزندتان را چاپ کنید. زیر بعضی از لغات خط بکشید. تعداد هجاهای لغات خط کشیده شده را حدس بزنید. به آهنگ گوش دهید و ببینید چند تا از آن‌ها را درست گفته است. آیا هجاهایی بودند که قوی‌تر تلفظ می‌شوند؟ حالا سعی کند با آهنگ همراهی کند. برای سخت‌تر کردن این چالش، از کودک خود بخواهید که همراه با هجاهایی که محکم‌تر تلفظ می‌شوند, دست بزند.

حتما صفحه رسمی اینستاگرام آموزشگاه زبان خزائلی را اینجا دنبال کنید.

 

یادگیری مهارت خواندن

هر فرصتی برای گوش دادن به بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان مفید است. حتی اگر فقط گذاشتن موزیک هنگام صرف غذا یا وقت بازی یا هنگام مسافرت باشد. اما اگر بخواهید واقعاً انگلیسی فرزندتان بهبود یابد، باید با دقت به  آهنگ‌های انگلیسی گوش دهد. زمانی را برای فهم متن آهنگ اختصاص دهید تا در مورد معنای آن فکر کند.

•    متن بعضی از بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان را چاپ کنید. خط‌ها و ابیات را قیچی کنید. از فرزند خود بخواهید که ترتیب درست ابیات را حدس بزند. بعد برای این که بفهمید درست است، به آهنگ گوش بدهید.
•    برای آماده شدن امتحان انگلیسی کمبریج، کودکان باید تمرین فکر کردن به ایده‌ی اصلی متن را داشته باشند. می‌توانید از متن آهنگ‌ها برای تمرین این نوع از مهارت خواندن استفاده کنید. کودک خود را تشویق کنید که در مورد معنا و احساس آهنگ فکر کند. برای این آهنگ چه ویدئویی مناسب است؟ می‌توانید از اجرای فرزندتان فیلم بگیرید؛ و بعد به موزیک ویدیوی اصلی نگاه کنید. آیا ایده‌ها مشابه بودند یا متفاوت بودند؟

 

یادگیری مهارت نوشتن

•    آوازها می‌توانند منبع الهام خوبی برای خلاقیت در نوشتن باشند. به بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان گوش کنید. بعد از گوش دادن, ده تا بیست ثانیه مکث کنید. سپس از کودک خود بخواهید هر چه را که به فکرش می‌رسد بکشد. دوباره به مدت ده تا بیست ثانیه دنباله‌ی آهنگ را گوش کنید. مکث کنید و دوباره از او بخواهید همان کار را بکند. تا زمانی که آهنگ تمام شود این کار را بکنید. فرزند شما باید چندین نقاشی داشته باشد. از او بخواهید یک داستان کوتاه در مورد تصاویری که کشیده بنویسد.


یادگیری مهارت شنیدن

•    برای کمک به فرزندتان برای تمرین با دقت شنیدن، بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای انجام دهید. ده لغت از متن آهنگ، انتخاب کنید. سپس دو یا سه لغت اضافی که در آهنگ نبود را انتخاب کنید. لغات را نامرتب بنویسید و فهرست را به فرزندتان بدهید. آهنگ را پخش کنید و از او بخواهید کلماتی را که می‌شنود علامت بزند.
•    چند متن آهنگ را چاپ کنید. پنج تا ده تا از لغات آن را تغییر دهید. به آهنگ گوش دهید. از کودک خود بخواهید که لغات متفاوت را مشخص کند. مثلاً در آهنگ انگلیسی کمبریج، رفتن به شهر، قسمت اول. شما می‌توانید بعضی از اسامی را تغییر دهید. شهر را به روستا، اتوبوس را به قطار، دوستان را به خانواده یا استخر را به دریا تغییر دهید.
•    از کودکتان بخواهید به آهنگ گوش دهد و برای هر بیت، حرکتی به‌خصوص انجام دهد. بعد از او بخواهید که آن رقص را به شما یاد بدهد. آیا می‌دانید که حرکات باعث می‌شوند کودکان لغات جدید را یاد بگیرند و به خاطر بیاورند؟ تحقیقات نشان داده است که رقص باعث تقویت حافظه، درک و تمرکز در تمام سنین می‌شود. پس از تمام خانواده بخواهید که به شما ملحق شوند!
•    کودکان کم سن و سال هم می‌توانند این کار را تمرین کنند. می‌توانید از آهنگ‌های « بخوان و یاد بگیر» استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید.
 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۱۱/۳ 1/23/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/انتخاب-آهنگ-مناسب-یادگیری

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture