Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

سیستم آموزشی مدرن

روش‌های یادگیری سیستم آموزشی مدرن، این روزها خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و جهانی شده‌اند. کمک‌های آموزشی مدرن دارای اهمیت زیادی هستند و در عصر تکنولوژی در اولویت هستند. سیستم آموزشی مدرن برای انتقال آموزش از تکنولوژی بهره می‌برند. افزایش استفاده از بازی‌های دیجیتال و علوم کاربردی در محیط‌های یادگیری هم معلم‌ها و هم یادگیری دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار داده است.

آموزش مبتنی بر بازی (GBL) را می‌توان به طور موفقیت‌آمیزی هم برای بهبود یادگیری و هم برای بهبود آموزش زبان به کاربرد.

 

سیستم آموزشی مدرن

 

 

نویسنده: Aarti Dadheech
مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

چالش معلم

 معنای ساده‌ی سیستم آموزشی مدرن این است که از بازی‌ها در برنامه‌ی درسی خود استفاده کنیم. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای معلم‌ها، موفقیت در آموزش گروه‌های بزرگ دانش‌آموزان است. دانش‌آموزانی که هرکدام شخصیت‌های کاملاً متفاوت، توانایی‌های متفاوت و اولویت‌های یادگیری متفاوتی دارند. با انتظارات زیادی که از هر مقوله‌ی دیجیتال می‌رود، دانش‌آموزان تمایل دارند که با فعالیت‌ها، پاداش‌ها، موضوعات خنده‌دار و هیجان‌انگیزی مواجه باشند.

در این صورت می‌توانند با علاقه به یادگیری ادامه دهند. امروزه یافتن روش‌های جدیدی که بتوان از طریق آن‌ها توجه فراگیران را جلب کرد. همچنین آن‌ها را در فرآیند یادگیری شرکت داد، یکی از مهم‌ترین مسائل است. یادگیری، فقط حفظ کردن طوطی‌وار نیست. دانش‌آموزان از یک فرآیند یادگیری بی‌حال و کند، نمی‌توانند اطلاعات و مهارت‌های زیادی را کسب کنند. آن‌ها با فرآیند یادگیری تأثیرگذار، می‌توانند کاربرد دانش و مهارت را برای حل مشکلات زندگی واقعی خود، یاد بگیرند.

 

فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

دانش و مهارتی که از طریق آموزش مبتنی بر بازی یاد گرفته می‌شود بیش از اطلاعاتی که از سایر روش‌های آموزشی به دست می‌آید، ماندگار است. سیستم آموزشی مدرن، نوعی روش یادگیری است که به طور کامل در آنچه انجام می‌دهید، درگیر می‌شوید. برای آن‌که یادگیری به‌گونه‌ای تأثیرگذار صورت بگیرد، باید در آموزش مبتنی بر بازی از بازی‌هایی استفاده کرد.

آموزش مبتنی بر بازی باید به‌خوبی طراحی شده باشند و بتوانند به‌خوبی آموزش را صورت دهند. یک بازی آموزشی که به‌خوبی طراحی شده باشد. می‌تواند اهداف آموزشی سیستم آموزشی را با سرگرمی، نسخه‌ی نهایی بازی‌های تجاری و یا بازی‌های سفارشی ترکیب کند. بازی‌هایی که خصوصاً باهدف آموزش کودکان طراحی شده‌اند. می‌توانند مهارت‌های خود یادگیری و حل مشکل را به‌اندازه‌ی زیادی در آن‌ها ایجاد کنند.

آموزش مبتنی بر بازی

 در سیستم آموزشی مدرن، آموزش مبتنی بر بازی به زبان ساده یعنی گنجاندن موضوع آموزشی در بازی است. تمام انواع بازی‌ها درواقع فرآیندهای یادگیری هستند که می‌توان آن‌ها را یک بازی ساده به‌حساب آورد. همچنین می‌توان آن‌ها را عملی جدی در نظر گرفت. سه رویکرد برای وارد کردن بازی به فرآیند آموزش وجود دارد. رویکرد اول بر اساس طراحی و خلق بازی‌ها توسط فراگیران با توجه به خواسته‌های و نیازهای آن‌ها است.

دومین رویکرد روی معلم‌ها، مربیان یا کسانی که بازی‌های آموزشی را بر اساس سطح دانش‌آموزان طراحی می‌کنند، تمرکز دارد. اساس سومین رویکرد، بازی‌های تجاری از پیش‌ساخته برای فعالیت‌های کلاس به‌منظور یادگیری تأثیرگذار است. آموزش مبتنی بر بازی نقش مهمی در آموزش دارد. چون دانش‌آموزان را به همکاری، برقراری ارتباط، تعامل و کار گروهی وا می‌دارد. بازی‌های راهبردی، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند.

بازی سبب ایجاد پویایی می‌شود, پویایی برای ایجاد مهارت‌ها و ایجاد رابطه‌ی حسی با آموزش و موضوعات آموزشی، الهام‌بخش فراگیران است. شخصی کردن در سیستم آموزشی مدرن می‌تواند از بازی‌های سفارشی استفاده کند. به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورند و مستقل شوند. یکی از جنبه‌های کلیدی آموزش مبتنی بر بازی این است که هر دانش‌آموز هنگام کار فوراً نتیجه‌ی کار خود را می‌بیند. همین‌طور توصیه‌هایی برای بهبود کارش دریافت می‌کند.

 

اهداف آموزشی

در سیستم آموزشی مدرن به هنگام استفاده از روش آموزش مبتنی بر بازی باید مراقب باشید. چون کنار هم قرار دادن اهداف آموزشی و مدل آموزشی در بازی‌های پویا مشکل است. کار باید به‌گونه‌ای باشد که هم اهداف آموزشی را پوشش دهد و هم با برنامه‌ی آموزشی تنظیم شده باشد. آموزش مبتنی بر بازی تمرکز خود را از آموزش به صورت ایراد سخنرانی و تکالیف نوشتاری به آموزش از طریق بازی تغییر داده است. این بخشی ضروری از سیستم آموزشی مدرن است.
 برای آن‌که شخصی به‌خوبی با جامعه‌ی مدرن هماهنگ شود نیاز دارد که به مهارت‌های دیگری غیر از مهارت‌های اولیه‌ی خواندن و نوشتن تسلط داشته باشد. روش آموزش مبتنی بر بازی به فراگیران فرصت می‌دهد. روش‌های جدیدی را برای آن‌که به روشی تعاملی به اهدافشان دست بیابند را کشف کنند.

با امید آن‌که گرایش‌های جدید آموزش مبتنی بر بازی به یادگیری بهتر دانش‌آموزان و کیفیت کسب دانش و مهارت توسط آن‌ها، کمک کند. امیدوارم این نوع ارزشیابی، به کسب نتایج بهتری از دانش‌آموزان، کمک کند.


 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.89 از 9 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۶/۳ 8/25/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/آموزش-مبتنی-بر-بازی-در-سیستم-آموزشی-مدرن

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture