Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم؟

چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم؟ یادگیری را به‌صورت سرگرمی و بازی درآورید. سرگرمی و بازی، سرگرمی و بازی، سرگرمی و بازی! این یک عاملی است که واقعاً برای کودکان مهم است. آن‌ها این عامل را همان اندازه که در زمین بازی دوست دارند در کلاس درس نیز دوست دارند. چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم؟ من هرگز چیزی را که خواهر زاده‌ام بعد از اولین روز در مهدکودک گفت فراموش نمی‌کنم.

ما هیچی یاد نگرفتیم. ما فقط بازی کردیم! هرچند که من مطمئن هستم، کلاس شامل مسائل آموزشی بوده که در تحت لایه ضخیمی از سرگرمی و بازی پنهان بوده است. برخی از مربیان معتقدند که بهترین روش یادگیری در کودکان در حین بازی کردن است. همچنین در مورد مکالمه زبان انگلیسی در کودکان صادق است. این مورد در یادگیری زبان انگلیسی در دانش‌آموزان شما صدق خواهد کرد.

 

چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم

 

 

Susan Verner :نویسنده
  مترجم: نرگس- گلاب


1. مسابقه بازی کردن

مسابقه یک روش عالی در ایجاد یادگیری به همراه سرگرمی است. نه فقط انجام مسابقه به خاطر ماهیت رقابتی که روی اکثر کودکان دارد. بلکه مسابقه در آن‌ها هدفی را ایجاد می‌کند که کارشان را به نحو عالی تمام کنند. وقتی‌ که شما برنده یک مسابقه می‌شوید، شما واقعاً کاری را انجام دادید. در این‌صورت, حس خوبی نسبت به موفقیتان خواهید داشت.
تعداد زیادی مسابقه وجود دارد که می‌توان در کلاس ESL به کار برده شوند. در اینجا تعداد بسیار کمی مسابقه ذکر شده است که نیاز کم یا هیچ‌گونه نیازی به آماده‌سازی اولیه ندارد. بیشترین سرگرمی و بازی را برای دانش آموزان به همراه دارد.


Simon می‌گوید

 گفته‌های Simon کلاسیک برای تمرین مهارت‌های شنیداری خیلی خوب است. شما می‌توانید آن را برای آموزش قسمت‌های بدن بکار ببرید. (Simon می‌گوید سرت را لمس کن) یا برای آموزش موقعیت مکانی (Simon می‌گوید پات را بر روی صندلی بگذار).


بازی حافظه

بازی حافظه بهترین روش برای یادگیری واژگان است. سعی کنید یک لغت را روی یک کارت بنویسید و تصویر واژه را روی کارت دیگر نشان بدهید. هم‌معنی یا مخالف آن لغت را روی دو کارت متفاوت بنویسید. کارت‌ها را روی میز قرار دهید و دانش آموزان را مجبور به خاطر سپردن جای کارت‌ها کنید.


خلاق باشید

انجام کارهای تکراری هرروز در کلاس برای دانش آموزان خسته‌کننده است و برایشان خواب‌آور و کسالت‌آور می‌شود. پس چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم؟ در آموزش‌هایتان خلاق باشید. چیزهایی که بر اساس ترتیب همیشگی است تغییر بدهید. جای دانش‌آموزان را عوض کنید. این کار باعث می‌شود هرلحظه آن‌ها ایده‌ها و افکار مختلفی را حس کنند. از دانش آموزان امتحان بگیرید قبل از اینکه آن موضوع را تدریس کنید و اجازه بدهید.

آن‌ها به پرسش‌ها در حین یادگیری پاسخ بدهند. هر زمان که موقعیت می‌شود، سخنران مهمان دعوت کنید. شما می‌توانید همان اساس برنامه هر روزتان را حفظ کنید. ولی انواع تمرین که انجام می‌دهید، متفاوت باشد. مثلاً انجام تمرین‌ها از کتاب تکست، تکلیف دادن به آن‌ها از کامپیوتر در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌های آموزشی ESL. تمرین کردن یک شعر از Robert Frost را بیشتر از خواندن یک مطلب ساده انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید دانش آموزانی داشته باشید که با مسابقات و فعالیت‌ها و تمرین‌های خودشان سرگرم شوند. یا دانش‌آموزانی که برای همدیگر سؤال‌های امتحانی می‌نویسند. برایشان یک مسابقه ساده تدارک ببین و به آن‌ها اجازه بدهید. از طریق آن مسابقه و بازی خودشان آخرین نکته گرامری که تدریس شده است را مرور کنند. شما متعجب می‌شوید که چقدر دانش‌آموزان می‌توانند خلاق باشند.

 

2. هنر را در کلاستان وارد کنید


کودکان عاشق چیزهای رنگی و مهیج در کلاس درس هستند. Pablo Picasso گفته است هر کودک یک هنرمند است. از مزایای هنر برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوانان استفاده کنید. البته شما می‌توانید در مورد چیزهای واضحی مثل رنگ و اشکال صحبت کنید. زمانی‌که هنر را بکار می‌برید اما پروژه‌های خلاق خیلی بیشتر اثر‌پذیر هستند.

 

آداب و رسوم فرهنگی

از دانش‌آموزان دعوت کنید که یک پروژه هنری را بر اساس سنت‌های فرهنگی مختلف بسازند. سپس در مورد آن فرهنگ صحبت کنید. بخواهید آن‌ها در حین انجام پروژه یا بعد از اتمامش در موردش صحبت کنند.
چون کودکان بیشتر از بزرگ¬ترها تمرکز دارند. یک قطعه کار هنری جلویشان بگذارید تا به آن‌ها کمک شود با آداب و رسوم آشنا شوند.

 

کلاژها

برای این که بدانیم چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیمپروژه‌های هنری همچنین درباره استفاده حرف اضافه مکان‌ها یک روش عالی است. کلاژها ساده هستند و می‌توانید با هر چیزی آن را بسازید. در حین کار دانش‌آموزان، به آن‌ها دستورالعملی که کجاها حرف اضافه به‌کار می‌رود را یاد می‌دهید.

به آن‌ها اجازه بدهید که در مورد اینکه چه‌کار دارند. انجام می‌دهند و جای موادی که بکار می‌برند در کلاژشان و ارتباطشان با یکدیگر صحبت کنند. به هر یک شانس صحبت کردن در مورد کار هنری تکمیل شده بعد از انجام هر فعالیت هنری را بدهید.


آشپزی

هنر آشپزی را فراموش نکنید. وقتی که شما یک غذا را در کلاس درست می‌کنید. چه غذای سنتی باشد یا بین‌المللی شما این فرصت را به دست میاورید که در مورد حواس پنج‌گانه صحبت کنید.

بدین ترتیب که در ابتدا ما با چشم‌هایمان غذا را می‌خوریم. سپس با بینی‌مان و بعد با دهانمان در مورد هر 5 حس صحبت کنید. وقتی‌که همراه دانش‌آموزان در حال آشپزی هستید و مطمئن شوید که همه در این پروسه شرکت دارند. در این حین می‌توانید نکات گرامری را نیز با آن‌ها مانند: جملات امری و روابط بین علت و معلول تمرین کنید.

 

3. کلاستان را در بیرون تشکیل بدهید


آیا تا به حال سعی کرده‌اید کلاستان را در بیرون تشکیل بدهید؟ اگرنه شما حتماً سورپرایز می‌شوید. چطور دانش‌آموزان می‌توانند به طرز عالی در بیرون یاد بگیرند. اینجا چند مورد ایده به شما داده که شروع کنید:

 

گشت و گذار

سعی کنید دانش‌آموزان را به جستجوی چیزهایی در حیاط مدرسه بفرستید. اگر بخواهید، می‌توانید آن‌ها را به جستجوی چیزهایی بفرستید. با یکی از حروف الفبا یا یکی از رنگ‌های رنگین‌کمان آغاز شود یا به دنبال اشکال خاصی بگردند.

 

 پیدا کردن گنج

شما می‌توانید دانش‌آموزان را با دادن نشانه‌هایی برای حل مسئله (بر اساس گرامر یا محتوی درس) به بیرون کلاس بفرستید و هر نشانه یا راهنما آن‌ها را به بعدی سوق بدهد. نشانه‌ها را قبل از اینکه به کلاس بیایید در بیرون مخفی کنید. به آن‌ها مقدار کافی وقت بدهید تا تمام نشانه‌ها را قبل از اینکه به داخل کلاس بروند جمع‌آوری کنند. همچنین در مورد آن‌ها و راه‌حل‌ها بحث کنند.


نشانه‌گذاری

صفحات کتاب تصویری را کپی بگیرید و با آن‌ها علامت درست کنید. آن‌ها را اطراف کلاستان قرار دهید و دانش‌آموزان بی آیند هر صفحه را بخوانند و قبل از حرکت به ایستگاه بعدی به سؤالات پاسخ بدهند. روش‌های خیلی زیادی وجود دارد تا شما کتاب‌ها را به بیرون ببرید.

 

4. یادگیری را با فعالیت انجام بدهید


اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد به‌جز بازی که بچه‌ها دوست داشته باشند آن‌هم تحرک است. در حقیقت دکتر Maria Montessori پیشنهاد می‌کند. بچه‌های نوجوان قادر به یادگیری نیستند مگر آن‌ها قادر به حرکت باشند. بعلاوه درگیر کردن کل بدن در یادگیری زبان یک روش مفید آموزش است. هر چه تحرک آن‌ها بیشتر باشد سریع‌تر و بهتر هر آنچه شما درس دادید را یاد می‌گیرند. آسان‌تر آن‌ها می‌توانند اطلاعات را حفظ کنند.
 TPR(پاسخ فیزیکی کلی) یک متد تدریس هست که در مورد بچه‌ها خوب کار می‌کند. در واقع شما حرکات فیزیکی را همراه آموزش زبان مربوط می‌کنید. دانش آموزان در حین تحرک یاد می‌گیرند. آن‌ها آموزش را دنبال می‌کنند، حرکاتشان را کپی کرده و تمام بدنشان را درگیر حرکت کرده وقتی‌که درس زبان را تمرین می‌کنند. این یکی از مؤثرترین روش‌های تدریس زبان به کودکان است.


 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: نرگس گلاب

امتیاز: 4.62 از 8 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۵/۲۷ 8/18/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چگونه-به-کودکان-انگلیسی-درس-بدهیم

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture