Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

انگلیسی استاندارد چیست؟

این‌که انگلیسی استاندارد چیست؟ یک اصطلاح بحث‌انگیز است. شکلی از زبان انگلیسی که توسط افراد تحصیل‌کرده نوشته و صحبت می‌شود, انگلیسی استاندارد است. علامت اختصاری SE هم به معنای انگلیسی نوشتاری استاندارد است.

بر طبق گفته‌ی " تام مک آرتور "، آکسفورد (1992):" اصطلاح انگلیسی استاندارد، تعریف ساده‌ای دارد. اما به‌گونه‌ای استفاده می‌شود که حتی تحصیل‌کرده‌ترین افراد هم ممکن است. به‌طور کامل ندانند که این اصطلاح به چه چیز اطلاق می‌شود. 

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

 

انگلیسی استاندارد چیست

 

نویسنده: Richard Nordquist

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

مشاهدات انگلیسی استاندارد چیست

•    اصطلاح انگلیسی استاندارد هم به گونه‌های واقعی زبان و هم به نورم ایده‌‌آل انگلیسی مورد قبول در اکثر موقعیت‌های اجتماعی اطلاق می‌شود. به عنوان یکی از گوناگونی‌های زبان، انگلیسی استاندارد، زبانی است. این زبان در بیشتر صحبت‌های عمومی به کار می‌رود. همچنین در عملکرد معمولی مؤسسات اجتماعی آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 رسانه‌های خبری، دولت، حرفه‌های مرتبط با قانون، معلم‌های مدارس ما و اساتید دانشگاه‌ها ایدئولوژی زبانی خود را دارند. نه‌تنها انگلیسی استاندارد را زبانی می‌دانند که در ارتباطات خود و نوشتارهای بحث‌انگیز به‌کار می‌رود. بلکه آن را زبانی می‌دانند که در صحبت کردن عمومی هم به‌کار می‌رود.

پس انگلیسی استاندارد با آنچه به‌طور معمول به عنوان زبان یاد داده می‌شود متفاوت است. چراکه کودکان بدون آن‌که آموزش داده شوند، می‌توانند صحبت کنند. (راهنمای امریکن هریتیج برای کاربرد و سبک معاصر. هوگتون میفلین، 2005)

•    ما نیاز داریم که انگلیسی استاندارد را بشناسیم اما باید آن را به شیوه‌ای منتقدانه، تحلیلگرانه و در محتوی تاریخ زبان بشناسیم. همچنین نیاز داریم نظم گونه‌های غیراستاندارد را هم بشناسیم. اگر از این طریق به دستور‌نویسان خوب و بد نزدیک شویم، مطالعه زبان عامل رهایی بخشی است.

نه‌تنها به‌طور صرف فراگیران را با جایگزین کردن کاربرد اجتماعی نامناسب زبان با کاربرد زبان شناسانه‌ی زبان، از شر این کاربرد رها می‌سازد. بلکه مشخص می‌کند که افراد تحصیل‌کرده چه زبانی به کار می‌برند. توجه داشته باشید با چه روش‌های زبان شناسانه‌ای از آن زبان استفاده می‌کنند. (ادوین ال. باتیستلا، زبان نامناسب: آیا بعضی از واژه‌ها بهتر از دیگر واژه‌ها هستند؟ انتشارات دانشگاه آکسفورد،2005).

 

قراردادهای ضمنی کاربرد زبان

قراردادهای کاربرد زبان شناسانه، ضمنی هستند. قوانین انگلیسی استاندارد توسط تریبون مجلس قانون‌گذاری نشده‌اند. بلکه بر اساس یک توافق تلویحی در جامعه‌ای از نویسندگان، خوانندگان و ویراستاران به وجود آمده‌اند. این توافق می‌تواند در طول زمان و در یک پروسه‌ی برنامه‌ریزی نشده و غیرقابل کنترل مانند نوسانات مد، تغییر کند.
در سال‌های 1960 هیچ مقام رسمی‌ای تصمیم نگرفته بود که مردان و زنان محترم اجازه دارند. به نشانه‌ی احترام کلاه و دستکش خود را در بیاورند. همچنین در سال‌های 1990 خالکوبی و استفاده از پیرسینگ هم همین حالت را دارد. حتی هیچ مقامی قدرتمندی مثل مائو هم نتوانسته جلوی این تغییرات را بگیرد. در شرایطی مشابه، قرون نویسندگان محترم، با خود انتصابی کردن حافظان زبان، دستورات به فراموشی سپرده را نادیده گرفته‌اند. (استیون پینکر، می 2012).

 

مزیت انگلیسی استاندارد

انگلیسی استاندارد نوع بخصوصی از انگلیسی است. توسط افراد تحصیل‌کرده برای انواع مختلف کلام عمومی که شامل اخبار، انتشارات و مکالمات با افراد غیر صمیمی می‌شود، مناسب شناخته‌شده است. برای دانستن این که انگلیسی استاندارد چیست باید بدانید که انگلیسی استاندارد در سراسر دنیا یکسان نیست.

مثال: کاربران آمریکایی انگلیسی استاندارد می‌گویند: first floor در حالی‌که کاربران انگلیسی می‌گویند ground floor. همچنین آمریکایی‌ها می‌گویند: I have just gotten a letter. در حالی‌که انگلیسی‌ها می‌گویند: I have just got a letter. این که آمریکایی‌ها می‌نویسند: center, color. درحالی‌که انگلیسی‌ها می‌نویسند centre, colour.

اما این تفاوت‌های منطقه‌ای در مقایسه با توافق‌نامه‌ای سطح بالا درباره‌ی این‌که کدام فرم را باید به عنوان استاندارد در نظر گرفت خیلی محدود هستند. با این‌ همه انگلیسی استاندارد هم مانند تمام زبان‌ها در گذر زمان تغییر می‌کند...
مهم این است که بدانیم انگلیسی استاندارد به طور ذاتی برتر از هیچ انگلیسی دیگری نیست. مخصوصاً این که این زبان منطقی‌تر، دستوری‌تر و یا پرمعناتر نیست. فقط این که استفاده از یک فرم استاندارد مورد توافق که توسط همه‌ی کاربران و در هرکجا آموخته می‌شود. عدم قطعیت، سردرگمی، عدم فهمیده شدن و مشکلات برقراری ارتباط را کاهش می‌دهد. (آر. ال تراسک فرهنگ گرامر انگلیسی، انتشارات پنگوئن، 2000).

 

منشأ انگلیسی استاندارد

به‌راستی مؤثرترین عامل افزایش کاربرد انگلیسی معیار اهمیت لندن به عنوان مرکز انگلستان بود. زبان لندنی به عنوان یک گویش جنوبی شروع شد و به عنوان یک گویش مرکزی پایان یافت. در قرن پانزدهم گویش متحدی در خاورمیانه متداول شد که زبان لندن هم با آن همراه شد.

ما نمی‌توانیم به اهمیت کشورهای شرقی بی‌توجه باشیم که در اصل مسئولیت این تغییر را بر عهده داشتند. حال که دانستیم انگلیسی استاندارد چیست؟ بهتر است این را هم بدانیم که تاریخچه‌ی انگلیسی استاندارد تقریباً تاریخ لندن است. (البرت سی. باگ و توماس کیبل، تاریخ زبان انگلیسی، چاپ پنجم،2002).

 

گونه‌های انگلیسی استاندارد

در حال حاضر چنین چیزی به نام انگلیسی استاندارد وجود ندارد که انگلیسی آمریکایی یا استرالیایی یا غیره نباشد. هنوز یک استاندارد بین‌المللی وجود ندارد. به این صورت که هنوز نشریات نمی‌توانند یک استانداردی برای انگلیسی داشته باشند که در بند ناحیه‌ها نباشد (گونل ملچرز و فیلیپ شاو، انگلیسی‌های دنیا: مقدمه. آرنولد، 2003).

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 8 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۸/۵/۱۰ 8/1/2019 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/انگلیسی-استاندارد-چیست

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture