Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060

آموزش گرامر زبان انگلیسی

بسیاری از زبان‌آموزان اشتباه زیادی در گرامر انگلیسی دارند که با آموزش گرامر زبان انگلیسی این اشکالات رفع می‌شوند. اشتباه در گرامر انگلیسی بیشتر به این دلیل است که آموزش در مدرسه به درستی صورت نگرفته است. 

با این حال برای شما، کمک در دسترس است و می‌توانید قوانین را اینجا یاد بگیرید. این مقاله را برای برخی از اشتباهات رایج در گرامر زبان انگلیسی که افراد هنگام نوشتن به زبان انگلیسی مرتکب می‌شوند، گرد آورده‌ایم. اگر همه آن‌ها را یاد بگیرید، دانش انگلیسی شما به نقطه شروع بهتری نسبت به بسیاری از انگلیسی‌ها خواهد رسید. حتی اگر یک بومی زبان انگلیسی هم باشید، می‌توانید در اینجا توصیه‌های مفیدی را پیدا کنید تا بتوانید انگلیسی را به بهترین شکل ممکن به‌کار بر‎ید.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

آموزش گرامر زبان انگلیسی
 

نویسنده: Oxford Royale Academy
مترجم: رؤیا کریمی جنابی


1.    آپاستروف نابجا

استفاده از آپاستروف مشکل‌ساز نیست در صورتی‌که بدانیم چگونه باید آن را به‌کار بریم. با این حال, قرار دادن آن در جای نامناسب یکی از اشتباهات رایج در گرامر زبان انگلیسی است. بسیاری از افراد از آپاستروف برای جمع بستن استفاده می‌کنند. خصوصاً هنگامی که واژه‎ای به یک واکه ختم می‌شود و افزودن s جمع  سبب می‌شود که واژه عجیب به‌نظر برسد. 


قوانین:

آپاستروف بیانگر مالکیت است, یعنی چیزی متعلق به چیز یا شخص دیگر است. برای نشان‌دادن این که چیزی به یک شخص تعلق دارد آپاستروف قبل از s قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال: the girl's horse یک جمله کوتاه برای نمایش مالکیت است. 

جمله the girls' horse برای نشان دادن این که چیزی به بیش از یک نفر تعلق دارد، آپاستروف بعد از s قرار می‌گیرد. همچنین از آپاستروف برای نشان دادن یک واژه‎ مخفف استفاده می‌شود. به طور مثال: don't که در این‌جا آپاستروف نشان می‌دهد که o در not حذف شده است. آپاستروف هیچ‌گاه برای جمع بستن یک واژه به‌کار نمی‌رود حتی اگر آن واژه مثل یک تاریخ به صورت عددی باشد.


نبایدها:

The horse's are in the field
Pen's for sale
In the 1980's
Janes horse is over there
The girls dresses are ready for them to collect


بایدها:

The horses are in the field
Pens for sale
In the 1980s
We didn't want to do it
Jane's horse is over there
The girls' dresses are ready for them to collect


2.    Your/ you're

در مبحث قبلی در آموزش گرامر زبان انگلیسی درباره هم آواها (homophones)، به این موضوع پرداخته‌ایم. با این‌حال, این مشکل آن‌قدر شایع است که ضرری ندارد دوباره به آن بپردازیم.


قوانین:

Your بیانگر مالکیت است, یعنی چیزی به شما تعلق دارد. You're فرم کوتاه شده (مخفف شده) you are است.


نبایدها:

  Your beautiful
Do you know when your coming over?
Can I have one of you're biscuits?


بایدها:

You're beautiful
Do you know when you're coming over?
Can I have one of your biscuits?


3.    Its/it's

قبلاً گفتیم که آپاستروف برای بیان مالکیت به‌کار می‌رود، اما برای این قانون یک استثناء وجود دارد و آن it است. تعجبی ندارد که این استثناء بدون آموزش گرامر زبان انگلیسی, افراد زیادی را سردرگم کند. 

قوانین:

It's فقط و فقط برای نشان دادن فرم کوتاه it is به کار می‎رود. Its برای بیان این به کار می‌رود که چیزی به چیزی دیگر تعلق دارد. همچنین فرم مذکر یا مؤنث ندارد (مثل his و hers، اما زمانی به‌کار می‌رود که در‎باره شخص صحبت نمی‌کنیم). اگر این به شما کمک می‌کند، یادتان باشد که اشیاء بی‎جان نمی‌توانند مانند انسان‌ها چیزی را در تملک خود داشته باشند.


نبایدها:

Its snowing outside
The sofa looks great with it's new cover


بایدها:

It's snowing outside
The sofa looks great with its new cover


4.    Could/ would/ should of

یک آموزش گرامر زبان انگلیسی برای فرم مخفف could have که could've است. هنگامی که آن را با صدای بلند تلفظ می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد تلفظ آن کمی شبیه could of باشد. این اشتباه برای هر سه واژه مکرراً صورت می‌گیرد.


قوانین:

زمانی‌که کسی می‌نویسد should of در واقع می‌خواهد جمله should have را بگوید. شکل مخفف should have به این‌صورت should've ,Should've و should have نوشته می‌شود. هر دو نوشته صحیح هستند و دومی رسمی‌تر است.

 
نبایدها:

we could of gone there today
I would of done it sooner
You should of said


بایدها:

We could've gone there today 
I would have done it sooner
You should've said


5.    There/ their/ they're

آموزش گرامر زبان انگلیسی به هم‌‎آواهای مزاحم می‌پرازد. مثال دیگری برای هم‌‎آواهای مزاحم، واژه‌هایی که صدای یکسانی دارند اما معانی آن‌ها متفاوت است.


قوانین:

 there را برای اشاره به مکانی به کار‎ می‎بریم که "اینجا" نیست بلکه" آنجا "است. در واقع, there برای این که بگوییم چیزی وجود دارد: there are no cakes left هم استفاده  می‌شود. there بیانگر مالکیت است برای بیان این که چیزی به آن‌ها تعلق دارد. عبارت They're فرم کوتاه شده (مخفف شده) they are است.

 
نبایدها:

Their going to be here soon
We should contact they're agent
Can we use there boat?
Their is an argument that says


بایدها:

They're going to be here soon
We should contact their agent
Can we use their boat?
There is an argument that says


6.    Fewer/ less

این حقیقت وجود دارد که بسیاری از مردم فرق بین fewer و less را نمی‌دانند. در صندوق‌های فروشگاه‌ها می بینید, رویبرخی از آن‌ها عبارت مخصوص 10 items or less نوشته شده است. اشتباهی که اکثر مردم انجام می‎دهند, این است که less را زمانی  که می‌خواهند بگویند fewer یا برعکس به کار می‌برند. آموزش گرامر زبان انگلیسی از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری می کند. 


قوانین:

fewer اشاره دارد به چیزهایی که می‌توانید به تنهایی آن‌ها را شمارش کنید. Less اشاره دارد به چیزهایی مثل آب و ماسه که نمی‌توانید به تنهایی آن‌ها را شمارش کنید. 


نبایدها:

There are less cakes now
Ten items or less


بایدها:

There are fewer cakes now
Ten items or fewer
Less sand
Fewer grains of sand


7.    Amount/ number

این دو عبارت هم درست مثل less و fewer هستند و به اشیا و موارد تکی اشاره دارند.


قوانین:

Amount اشاره دارد به اشیای غیرقابل‌شمارش (مثل آب)، Number به اشیای قابل شمارش (مثل پرنده‌ها) اشاره دارد. جهت مطالعه کامل اشیای قابل شمارش و غیرقابل شمارش کلیک کنید.


نبایدها:

A greater amount of people are eating more healthily


بایدها:

A greater number of people are eating more healthily
The rain dumped a larger amount of water on the country than is average for the month


8.    To/ two/ too

اکنون موقع آن رسیده که یکی از رایج‌تری اشتباهات گرامری را در آموزش گرامر زبان انگلیسی باز‎بینی کنیم. قبلاً هم در پستی که در مورد هم‎‌آواها داشتیم به آن اشاره شد. هیچ مقاله‌‎ای در مورد شکوه‌هایی که از گرامر می‌شود, بدون اشاره به آن نمی‌تواند کامل باشد. خیلی ساده است که بفهمید چرا مردم در مورد آن اشتباه می‌کنند, اما دلیلی وجود ندارد برای این که شما هم باید این اشتباه را مرتکب شوید.  

قوانین:

To در مصادر مثل to talk به‌کار می‌رود. یک معنای دیگر آن هم towards است.همچنین, Too به معنای also و as well است. Two هم به عدد دو اشاره دارد.

 

نبایدها:

I'm to hot
It's time two go
I'm going too town
He bought to cakes


بایدها:

I'm too hot
It's time to go
I'm going to town
He bought two cakes


9.    Then/ than

سردرگمی که در‌مورد then و than پیش می‌آید، شاید برای این باشد که در ظاهر شبیه هم هستند و صداهای مشابهی دارند.


قوانین:

در واقع, Than برای مقایسه به‌کار می‌رود. کاربرد Then برای اشاره به چیزی است که از نظر زمانی پس از چیز دیگری می‌آید. مثل دستورالعمل‌های مرحله به مرحله یا برنامه‌ریزی کردن (we will go there then there…) مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


نبایدها:

She was better at it then him
It was more then enough

بایدها:

She was better at it than him
It was more than enough
We'll go to the baker first, then the coffee shop


10.    Me/ myself/ I

این که چگونه به شخص اشاره کنیم شبیه یک معماست, خصوصاً زمانی که می‌خواهیم در یک جمله به شخص دیگری هم همزمان اشاره کنیم. آموزش گرامر زبان انگلیسی نحوه استفاده از me، myself و یا I را یاد می دهد.

 

قوانین:

وقتی به خودتان و کس دیگری اشاره دارید, باید ابتدا اسم افراد دیگر را در جمله بیاورید. بر اساس جمله‌بندی از me  یا I استفاده کنید. مثلاً با این جمله John and I are off to the circus نمی‌توانیم را me is foo to the circus بگوییم.

وقتی فقط خودتان هستید باید I am off to the circus را بگویید. بنابر‎این, وقتی می‎خواهید از رفتن با شخص دیگر صحبت کنید John and i را می‌گویید. عبارت myself فقط زمانی استفاده می‌شود که قبلش از I برای فاعل جمله استفاده کرده باشید.


نبایدها:

Me and John are off to the circus
Myself and John are going into town
Give it to John and I to look after


بایدها:

John and I are off to the circus
John and I are going into town
Give it to John and me to look after
I'll deal with it myself I thought to myself


11.    Invite/ invitation

این اشتباه امروزه آن‌قدر رایج است که این دو تقریباً به عنوان جایگزین یکدیگر به کار می‌روند. اما اگر بخواهید واقعاً انگلیسی را درست صحبت کنید، باید از آن دوری کنید.


قوانین:

آموزش گرامر زبان انگلیسی نشان می دهد که Invite یک فعل از مصدر to invite است. فعل Invite به درخواست از کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد یا می‌خواهد جایی برود, اشاره دارد. Invitation یک اسم است که به معنای دعوت‌نامه است. همچنین, به پیامی اشاره دارد که با آن از کسی می‌خواهیم که آیا می‌خواهد کاری را انجام دهد یا به جایی برود؟


نبایدها:

I haven't responded to her invite yet.
She sent me an invite.


بایدها:

I haven't responded to her invitation yet.
She sent me an invitation.
I'm going to invite her to join us.


12.    Who/ whom

معمای دیگری که پیش می‌آید به دلیل سردرگمی در‌مورد چگونگی اشاره به افراد است. این موارد در آموزش گرامر زبان انگلیسی بسیار ساده بیان می‌شود. 


قوانین:

Who به فاعل جمله و whom به مفعول جمله اشاره دارند. این دو همانند he و him در زبان انگلیسی عمل می‌کنند. شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به‌وسیله سؤال‌هایی که از خود می‌پرسید, انتخاب کنید.  مثل سؤال‌های زیر:

چه کسی این کار را انجام داد؟ او انجام داد. پس در این آموزش گرامر زبان انگلیسی who درست است. چه کسی را باید دعوت کنم؟ او را دعوت کن. پس در اینجا whom صحیح است. معمولاً به‌جای who و whom به‌صورت اشتباه از that استفاده می‌شود. وقتی می‌خواهید به کسی اشاره کنید, نباید از that استفاده کنید. 


نبایدها:

Who shall I invite?
Whom is responsible?
He was the only person that wanted to come.


بایدها:

Whom shall I invite?
Who is responsible?
He was the only person who wanted to come.


13.    Affect/ effect

از آنجایی که این دو خیلی شبیه به هم هستند چه از نظر ظاهر و چه از نظر صدا، خیلی ساده است که آن‌ها را با هم اشتباه کنیم. آموزش گرامر زبان انگلیسی با یک توضیح ساده می‌تواند به شما کمک کند که فرق آن‌ها را دریابید. سپس, از این قبیل اشتباهات رایج در گرامر زبان انگلیسی بپرهیزید.


قوانین:

Affect فعل است از مصدر to affect و معنای آن تأثیر ‎گذاشتن یا روی کسی تأثیر داشتن است. Effect یک اسم است و جنبه‌ی مثبت دارد و به نتیجه‌ی تحت تأثیر چیزی واقع شدن, اشاره دارد. کلمه‌ی دیگری هم هست مثل to effect در جمله to effect a change که به معنای باعث چیزی شدن است. چون این مورد خیلی استفاده نمی‌شود, به‌منظور جلوگیری از سردرگمی آن را در مثال‌های زیر نیاورده‌ایم.


نبایدها:

He waited for the medicine to have an affect.
They were directly effected by the flooding.


بایدها:

He waited for the medicine to have an effect.
They were directly affected by the flooding.


14.    I.e. and e.g.

این دو علامت اختصاری معمولاً گیج کننده هستند و خیلی از افراد آن‌ها را به جای هم به‌کار می‌برند. اگرچه موارد استفاده آن‌ها خیلی با هم متفاوت است.


قوانین:

I.e. به معنای یعنی و به عبارت دیگر است و از واژه لاتین id est گرفته شده است. E.g. به معنای به‌عنوان مثال است و از واژه لاتین exempli gratia گرفته شده است. از این دو فقط زمانی استفاده کنید که می‌خواهید به صورت غیررسمی بنویسید. برای متون رسمی مثل مقالات، بهتر است از معنای آن‌ها (for example or that is) استفاده شود.


نبایدها:

He liked many different cheeses, i. e. cheddar, camembert and brie.
He objects to the changes_ e.g. he won't be accepting them.

 

بایدها:

He liked many different cheeses, e. g. cheddar, camembert and brie.
He objects to the changes_ i. e. he won't be accepting them.

 

تصحیح گرامر انگلیسی

 

تصحیح گرامر انگلیسی

 

تصحیح گرامر انگلیسی, آخرین مرحله فرآیند نوشتن متون انگلیسی است. این صفحه به توضیح این می‌پردازد که نمونه خوانی انگلیسی چیست. همچنین, راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا شما بتوانید نمونه خوانی درست را انجام دهید. در پایان آموزش گرامر زبان انگلیسی هم یک فهرست برای تصحیح گرامر انگلیسی به روش درست وجود دارد. مطالب بیشتر را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید.

 

تصحیح گرامر انگلیسی Proofreading

نمونه خوانی (proofreading) در آموزش گرامر زبان انگلیسی شامل: خواندن و تصحیح یک متن یا نوشته می‌شود. لغت proof اصطلاحی است در چاپ و به کپی از یک نسخه دست‌نویس که باید قبل از چاپ، تصحیح شود, اشاره دارد. زمانی‌که به این مرحله از نوشتن می‌رسید یعنی کار شما تقریباً به پایان رسیده است. در مرحله تصحیح گرامر انگلیسی احتمالاً زمان ارائه کار شما خیلی نزدیک است.

شما حتماً تا این موقع، وقت زیادی صرف جنبه‌های مهم کار خود یعنی محتوا و ساختار کرده‌اید. در این مرحله کار شما این است که روی جنبه‌های کم اهمیت‌تری مثل گرامر، علامت گذاری و دیکته تمرکز کنید. در اینصورت می‌توانید تا حد امکان, اشکالات را برطرف کنید.

راه‌کارهای نمونه خوانی

در اینجا راهکارهایی برای کمک به تصحیح گرامر متون انگلیسی ارائه شده است:

1.    اگر تازه نوشتن را تمام کرده باشید, ممکن است نتوانید ایرادها را پیدا کنید. یک استراحت, حتی اگر چند دقیقه باشد می‌تواند به این موضوع کمک کند. پس اگر امکان دارد (اگر وقت داشته باشید!) کار خود را یک یا دو روز کنار بگذارید و سپس به بررسی آن بپردازید. این کار باعث می‌شود برای مدتی از کار خود کنار بمانید. در نتیجه با دقت بیشتری آن را مورد بررسی قرار خواهید داد.

2.    شما می‌توانید برای تسریع کار از یک برنامه نرم‌افزاری چک کردن متن استفاده کنید. اگر از یک نسخه قدیمی استفاده می‌کنید, نسخه جدید را تهیه و استفاده کنید. چون ممکن است, چیزهای جدیدی به نرم‌افزار تصحیح متن اضافه شده باشد. بسیاری از برنامه‌های کامپیوتری (مثل Microsoft's word) به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهند.

3.    بهترین راه برای تصحیح گرامر انگلیسی این است که به دنبال اشتباهات شخصی خود بگردید. هر کسی یک سری اشتباهاتی دارد که معمولاً تکرار می‌شوند. ممکن است جا انداختن آپاستروف (مثلاً students در برابر students') یا تطابق میان فعل و فاعل (مثل this mean به جای this means) باشد. از بازبینی نوشته‌ی قبلی خود برای کمک به شناخت اشتباهات استفاده کنید.

4.    مدت زمانی را که در اختیار دارید, مطمئن شوید. در نمونه خوانی باید از حد نرمال آهسته‌تر بخوانید زیرا باید همه لغات را چک کنید و نمی‌خواهید از آن‌ها سریع عبور کنید. آموزش گرامر زبان انگلیسی یاد می‌دهد که اگر سریع بخوانید, ممکن است متوجه خیلی از اشتباهات نشوید.

5.    وقتی مشغول تصحیح گرامر انگلیسی لغات هستید, حواستان به لغات هم صدا (their و there) باشد. چون حتی افراد حرفه‌ای هم آن‌ها را اشتباه می‌کنند. مراقب لغاتی هم باشید, که فقط در ظاهر صحیح هستند. در صورتیکه برای متن شما اشتباه هستند (ممکن است به جای آن که بنویسید format نوشته باشید form). این نوع اشتباهات توسط غلط‌یاب کامپیوتر مشخص نمی‌شوند.

6.    اگر امکان دارد نسخه پرینت شده کارتان را بررسی کنید. چون این کار به شما این اجازه را می‌دهد که به‌صورت دقیق‌تری به اشتباهات خود توجه کنید.

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 11 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۸/۱۱ 11/1/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/اشتباه-رایج-در-گرامر-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture