Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که از نشستن سر کلاسی که زمانی با علاقه قدم در آن گذاشته‌اید، خسته و دلزده شده باشید. به‌ویژه کلاس‌های یادگیری زبان که نیاز به انرژی و انگیزه برای ادامه دارند. در پاسخ به چرایی این مساله، محققان آموزش زبان به نتیجه‌ای چشمگیر رسیده‌اند: مدرنیته! فراموش نکنید که دنیای مدرن، دنیای ابتکار و نوآوری است و جایی برای روش‌های قدیمی و منسوخ ندارد. به همین دلیل است که باید با جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.
 

 


جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی

 

یادگیری بر پایه آخرین روش‌های آموزش زبان انگلیسی نه تنها دغدغه زبان‌آموزان بلکه از اصلی‌ترین اهداف یک موسسه زبان حرفه‌ای است. بنابراین، دانستن این روش‌ها به شما در پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان هم کمک بسزایی می‌کند. پس با ما در این مقاله همراه باشید که بتوانید با اطمینان بیشتری انرژی خود را صرف یادگیری زبان کنید.


4 متد از جدیدترین متدهای آموزش زبان انگلیسی

مطمئنا اگر زبان‌آموزان 20 سال پیش را به یکی از کلاس‌های زبان حرفه‌ای امروز دعوت کنید، این فکر به سرشان می‌زند که چه کلاه بزرگی به سرشان رفته است. چرا که خاطره روزهای سخت حفظ کردن افعال و کلمات بیشمار، انجام دادن تکالیف تکراری بدون هدف، سیستم نمره‌محور و تکرار و تکرار و تکرار برایشان زنده می‌شود. این نقطه از آگاهی همان زمانی است که به همه یادآوری می‌کند ظهور اینترنت و رسانه‌های امروزی چقدر بر روی روند آموزش تاثیر گذاشته است.
همان‌طور که پویایی از زبان جدا نیست، از روش‌های آموزش آن هم فاصله ندارد. یک مدرس زبان کارکشته، خوب می‌داند که باید به شیوه‌ای تدریس کند که نیاز روز زبان‌آموز را فراهم آورد. در این میان نباید فکر کنید که همه رویکردهای روش‌های تدریس قدیمی مانند روش شنیداری-گفتاری منسوخ شده‌اند. درواقع جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی ترکیبی از بهترین رویکردهای روش سنتی و امروزی است. 

در این بین 4 روش از نوآورانه‌ترین متدهای آموزش زبان انگلیسی، مورد تایید اکثر استادان اهل فن قرار گرفته‌اند. در ادامه با نگاهی دقیق به این روش‌ها پرداخته شده است.

حتما: صفحه اینستاگرام ما را اینجا دنبال کنید.


1.    رویکرد تکلیف محور 

در گذشته مدرسین زبان، برنامه‌های درسی را به گونه‌ای طراحی می‌کردند که حول محور روش‌ها و مطالبی باشد که از نظر خودشان مفید بود. به عبارت دیگر، آن‌طور که باید به نیازها و انتظارات زبان‌آموزان توجه نمی‌شد. انسان‌های دنیای مدرن به دنبال دریافت بهترین نتیجه در ازای صرف حداقل زمان و انرژی هستند. این مهم مستلزم شناخت نیازها و برنامه‌ریزی بر اساس آن‌هاست.
بنابراین یکی از جدیدترین متدهای آموزش زبان انگلیسی، رویکرد تکلیف محور یا وظیفه محور است. در این روش به شایستگی‌ها و توانایی دانش‌آموزان توجه می‌شود. دراین‌صورت هم معلم و هم زبان‌آموز با کارایی بیشتری به هدف می‌رسند و از مسیر آموزشی نهایت لذت را می‌برند. فراموش نکنید که علاقه در یادگیری زبان معجزه می‌کند. به قول روباهِ داستان شازده کوچولو "اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن". پس در این رویکرد، زبان آموزان اهلیِ یادگیری زبان انگلیسی می‌شوند.
در نتیجه به‌عنوان یک زبان‌آموز، نیازهای خود را بشناسید و به عنوان یک معلم از خود بپرسید که چرا دانش‌آموز من به دنبال یادگیری زبان است؟ پاسخ به این سوال به شما کمک بسزایی خواهد کرد.


2.    رویکرد پروژه محور


در ادامه رویکرد تکلیف محور، رویکرد پروژه محور یکی از بهترین متدهای آموزش زبان انگلیسی است. درواقع این دو به‌طرز خارق‌العاده‌ای یکدیگر را تکمیل می‌کنند. بعد از آگاهی از نیازهای زبان‌آموزان، زمان آن است که پروژه‌هایی به زبان‌آموزان داده شود که منطبق بر همان احتیاجات باشد. به طورمثال اگر هدف از یادگیری زبان مهاجرت باشد، باید پروژه‌های دستورزبان و واژگان روی اهداف مهاجرتی تمرکز کند.
توجه داشته باشید که پروژه‌ها می‌توانند انفرادی یا دسته‌جمعی، شفاهی یا نوشتاری باشند. مهم این است که پروژه‌های جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی با هدف معینی از زبان‌آموزان خواسته شود و فقط از سر تکرار و رفع مسئولیت نباشد. نتیجه این پروژه‌ها باید به‌عنوان ارزیابی نهایی در نظر گرفته شود. به‌علاوه زبان‌آموزان باید از معیارها و مقیاس‌های ارزش‌یابی شما آگاه باشند.


3.    طرح درسی برای تدریس واژگان


درحالی‌که دو رویکرد قبلی بر مهارت‌ها و شایستگی کلی زبان‌آموزان تمرکز دارد؛ در این روش، تمرکز بر روی به‌روزترین روش‌های آموزش زبان است که به‌طور مستقیم در تولید زبان نقش دارند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای تولید زبان، دایره واژگان است. دایره واژگان باید همگام با زبان مادری زبان‌آموزان تدریس شود که برای آن‌ها ملموس‌تر باشد. به‌طور مثال از آن‌ها بخواهید ایمیلی با محتوای درخواست شغلی یا تعیین زمان مصاحبه بنویسند. فراموش نکنید که قبل از آن باید واژگان مرتبط با چنین تکلیفی را آموخته باشند.
از آنجایی که حفظ کردن لیست‌های بلندبالای واژگان روشی منسوخ است، باید کلمات به‌گونه‌ای تدریس شوند که احساس نیاز زبان‌اموزان را ارضا کند. بهتر است لیست‌های قدیمی را تبدیل به چندین بخش کرده و آن‌ها را در محتوای نوشتاری و شفاهی تدریس کرد. اینجاست که تکنولوژی جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی می‌تواند به داد معلم برسد. محتواهای تصویری و ویدیوهای زیادی در فضای گسترده وب وجود دارد که می‌تواند روند یادگیری لغات انگلیسی را سرعت ببخشد.


4.    استفاده از موبایل هوشمند در کلاس درس


این روزها تلفن‌های هوشمند جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها شده‌اند. چرا که این وسیله هوشمند دیگر فقط وسیله‌ای برای ارتباطات نیست. انجام امور مالی، چرخاندن کسب و کارهای آنلاین، تبلیغات و آموزش نیز از کاربردهای خارق‌العاده این وسیله‌اند. در دهه‌ اخیر بسیاری از موسسه‌های زبان، با زیرکی از این وسیله پرکاربرد استفاده کرده‌اند. علاوه براین اهمیت موبایل هوشمند در دوران شیوع کرونا از دید مخالفان این روش هم پنهان نماند.
به همین دلیل است که این روش، یکی از مدرن‌ترین متدهای آموزش زبان انگلیسی شناخته می‌شود. بعضی از معلم‌ها تلفن هوشمند را عامل حواس‌پرتی می‌دانند. اما اگر زبان‌آموزان درباره استفاده صحیح این ابزار مدرن آگاهی کافی داشته باشند، با انگیزه بیشتری هم به یادگیری زبان مشغول می‌شوند. 
بعلاوه از حربه خود زبان‌آموزان برای متمرکز کردنشان استفاده می‌کنید. شما به آن‌ها کمک می‌کنید استفاده بی‌هدف از موبایل را فراموش کنند. استفاده از اپلیکیشن‌هایی که همسو با برنامه‌های درسی شما پیش می‌رود، می‌تواند سرعت یادگیری را به طرز چشمگیری افزایش دهند.  


کلام آخر


با ظهور تکنولوژی و پیشرفت مدرن، پنجره‌ای برای پیدایش جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی باز شده است. زیرا زبان‌آموزان دنیای مدرن دیگر زمانی را برای تکرار مکررات روش‌های منسوخ صرف نمی‌کنند. به همین دلیل است که محققان حوزه آموزش به پژوهش‌های بسیاری پرداخته‌اند و بهترین روش‌ها را به دنیای آموزش زبان معرفی کرده‌‌اند. در این بین چهار متد معروف رویکرد تکلیف محور، رویکرد پروژه محور، طرح درسی جدید برای تدریس واژگان و استفاده از ابزارهای مدرن بسیار پرکاربرد و پربازده بوده‌اند. 


مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 2.33 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۴۰۱/۵/۲۴ 8/15/2022 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/جدیدترین-متدهای-آموزش-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture