Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
69آموزش زبان انگلیسی حرفه ای
68چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس
67کلاس زبان انگلیسی
66جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی
65آموزشگاه زبان در کرج | آموزشگاه زبان در گوهردشت کرج
64دوره انگلیسی Catch Up
63دوره‌های Reading and Writing
62دوره‌های ترمیک English Time
61دوره‌ Magic Time
60مهدکودک زبان انگلیسی آنلاین
59کارگاه آموزش زبان
58 MESSY PLAY
57روش های مختلف برقراری ارتباط
56آموزش لباس پوشیدن به کودکان
55آداب و رسوم جشن سال نو در جهان
54اهداف آموزش پیش دبستانی
53کلاس پیش دبستانی
52آموزشگاه آنلاین زبان در کرج
51چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است
50ایجاد احساس امنیت در کودکان
49راه های کمک به استقلال کودکان
48سلامت عاطفی کودکان
47کودکان چگونه انگلیسی یاد می گیرند
46آموزش ورود به کلاس در Adobe Connect
45بهترین روش آموزش زبان به کودکان
44یادگیری کلمات انگلیسی
43آموزش انگلیسی در خانه برای کودکان
42بازی و کاهش استرس در کودکان
41آموزش زبان جدید به کودکان
40دلایلی که افراد نمی توانند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند
39گرامر زبان انگلیسی برای مکالمه
38کتاب خواندن برای کودک
37انگلیسی زبان پرکاربرد بین المللی
36منشور اخلاقی انضباتی دانش آموزان
35راهنمای استفاده از سایت آموزشگاه خزائلی
34چیزهایی که والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
33ویروس کرونا چیست
32 راهنمای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محیط کار
31با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم
30راه های انتقال ویروس کرونا
29بهترین روش یادگیری زبان
28مشخصات یک مدرسه خوب
27ده ویژگی ممتاز یک مدرسه خیلی خوب
26آیا خواندن به زبان انگلیسی مشکل است
25چگونه مهارت خواندن را بهبود ببخشیم
24بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس
23چگونه می توانیم بهتر انگلیسی صحبت کنیم
22چرا کودکانمان گریه می کنند
21مقایسه حافظه آینده نگر و فرا حافظه افراد بهنجار
20یادگیری زبان از طریق مسافرت
19کتاب انگلیش تایم
18آموزش به کودکان درباره لمس خوب و لمس بد
17یادگیری لغات در متن
16یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی
15اشتغال مادران کودک زبان‌آموز
14انگلیسی استاندارد چیست
13ژان پیاژه
12فواید کتاب خوانی
11غلبه بر اضطراب جدائی در اولین روز مدرسه
10کتاب مجیک تایم
9آموزش مکالمه انگلیسی به کودکان
8راز شگفت انگیز تربیت کودک خوش رفتار
7تئوری ها و نظریه های  رشد کودک
6روش های تربیت کودک نافرمان
5تربیت و پرورش کودک شاد و خوشحال
4حسادت بین کودکان
3کنترل عصبانیت و خشم
2آموزش دستشویی رفتن به کودکان
1کمک به کودکان ناتوان در یادگیری

چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس

در این مطلب قصد داریم تا چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور را بررسی و کنکاش کنیم. با ما همراه باشید. شاید یادگیری زبان خارجی برای بسیاری از افراد به‌عنوان یک چالش بزرگ محسوب شود. اما، اگر کمی منطقی باشیم خواهیم دید که همه انسان‌ها در طول زندگی خود یک‌بار توانسته‌اند صحبت کردن را بیاموزند. طبق بررسی کارشناسان و استراتژیست‌های مطرح آموزش زبان, نظیر جکسی ریچارد (مولف سری کتاب‌های اینترچنج)، کودکان تا سنین 2 الی 3 سالگی زبان مادری خود را می‌آموزند.

به‌طوری که فرقی ندارد زبان مورد نظر چینی یا فرانسوی باشد. تنها نکته مهم این است که ضمیر ناخودآگاه انسان قادر به تجزیه کلمات از طریق شنیدار و تحلیل آن‌ها از طریق دیدار می‌باشد. بنابراین، اصلی‌ترین فاکتور در یادگیری زبان دوم، استفاده درست و هم‌زمان از حس شنوایی و بینایی فرد است. این در حالی است که بسیاری از مراکز آموزش زبان کشور به‌ویژه مدارس به این نکته مهم هیچ توجهی نمی‌کنند. امری که باعث شده است تا چالش‌هایی به هنگام آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور پدیدار گردد.

حتما صفحه یادگیری زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.


مهم‌ترین چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس


بسیاری از افراد به‌دنبال یادگیری زبان دوم در کمترین زمان ممکن هستند. درست است که انسان‌ها در زمان کودکی در بازه 2 الی 3 سالگی موفق به یادگیری کامل زبان مادری خود شده‌اند. اما نکته‌ای که در این‌جا حائز اهمیت است، به سن افراد برمی‌گردد. حتما ضرب‌المثل (چوب تر را چنان كه‌خواهی پیچ / نشود خشک جز به آتش راست) شنیده‌اید.

نهال تا تر است می‌توان آن را راست كرد. اطفال نیز اگر در كوچكی تربیت نشوند دیگر امکان تربیت کردن آن‌ها در بزرگسالی امکان‌پذیر نخواهد بود. این قضیه در خصوص یادگیری زبان دوم نیز صدق می‌کند. به‌طوری که اگر زمان مناسب یادگیری زبان بگذرد، دیگر نمی‌توان به خوبی زبان دوم را آموخت. اما چرا مدارس ایران هیچ‌گاه نتوانسته‌اند کودکان را به زبان خارجی علاقه‌مند کنند؟ 


عدم زیرساخت‌‌های لازم


آموزش زبان انگلیسی نیاز به فضایی با نشاط و موزیکال دارد. اغلب نظریه‌پردازان آموزشی بر این باورند که یادگیری در فضای پرنشاط، موزیکال، شاد، دوستانه و آرام بسیار بهتر از سایر فضاها انجام می‌گیرد. حال تصور کنید که دانش‌آموزان ایرانی چطور می‌توانند در کلاس‌های درس کوچک به‌همراه میزهای کهنه و تنگ، محیطی خشک و بی‌روح زبان دوم را بیاموزند؟ لذا اولین چالش مهم در عدم یادگیری دانش‌آموزان ایرانی، نبود زیرساخت‌های آموزشی لازم است. 


محتوای آموزشی کلیشه‌ای و آزمایش نشده 


یکی دیگر از چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور نبود محتوای باکیفیت و کارآمد است. اگر نگاهی به محتواهای کتاب‌های درسی کشور بیاندازید. متوجه خواهید شد که اغلب مطالب به‌صورت کلیشه‌ای تنظیم شده‌اند. حال آن‌که اغلب مطالب توسط مدرسان ایرانی نگارش شده‌اند و هیچ رنگ و بویی از نگارش نیتیو و اصیل در آن‌ها دیده نمی‌شود. گویی که مطالب فارسی بدون هیچ چشم‌داشتی به اصول گرامری و سبک محتوای انگلیسی صرفا به انگلیسی بازگردانده شده‌اند. 


ناتوانی در ایجاد علاقه در دانش‌آموزان


در اغلب مدارس کشورهای پیشرفته، معلمان پیش از ورود به فضای تدریس توسط روان‌شناسان آموزشی و دبیران کاربلد تعلیم می‌بینند. این امر باعث می‌شود تا معلمان نحوه تعامل با دانش‌آموزان را در شرایط مختلف یاد بگیرند. اما این مسئله در نظام آموزشی کشور دیده نمی‌شود.

اغلب معلمان صرفا پس از اخذ مدرک لیسانس و شرکت در دوره‌های تربیت معلم وارد فضای آموزشی کشور شده‌اند. سپس, بدون داشتن هیچ تجربه‌ای شروع به تدریس می‌کنند. آن‌ها حتی توانایی برقراری ارتباط درست با دانش‌آموزان را هم ندارند. به‌طوری که مدام با آن‌ها در حال مشاجره و جدال لفظی می‌باشند. همین امر علاقه را در دل دانش‌آموزان کور می‌کند. 


فقدان ابزارهای اولیه


از دیگر چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور نبود ابزارهای کافی برای تدریس زبان‌های خارجی است. همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، مهم‌ترین شاخصه یادگیری زبان استفاده درست و هم‌زمان از حس شنوایی و بینایی فرد است. این درحالی است که ورود سیستم‌های صوتی و تصویری اعم از تلفن همراه به داخل مدارس ایران ممنوع است! بنابراین بدون ابزارهای ضروری، یادگیری زبان دوم به امری محال تبدیل می‌شود. 


نبود سفرهای علمی


سفرهای علمی جزو جدایی‌ناپذیر نظام آموزشی کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند. البته، منظور از سفرهای علمی، سفر به خارج از کشور نیست. منظور برگزاری تورها و دوره‌های آموزشی در جایی به غیر از فضای مدرسه است. اردوهای علمی کمک زیادی به یادگیری دانش‌آموزان می‌کنند. متاسفانه، تورهای علمی در کشور صرفا به تورهای ورزشی و مذهبی ختم نمی‌شوند. این مسئله شامل تورهای علمی نمی‌شود. 


شیوه آموزشی غلط


همانطور که گفتیم تنها راه برای یادگیری زبان دوم استفاده از فاکتورهای شنیداری و دیداری به‌طور هم‌زمان است. در مدارس کشور تنها چیزی که به‌عنوان اقلام دیداری در مقابل چشمان دانش‌آموزان جلوه می‌کند. وجود چند پوستر جغرافیایی کهنه، تخته سیاه بی‌روح، شیشه‌های مات و دیوارهای ترک‌خورده است.

به‌طوری که هیچ اثری از پوسترهای زبان انگلیسی، سیستم صوتی و تصویری، قفسه اشیا و ... دیده نمی‌شود. در چنین شرایطی، حتی بهترین معلم زبان انگلیسی نیز در آموزش دروس با محدودیت و چالش مواجه می‌شود. او تنها راهی که برای تدریس می‌تواند برگزیند این است که از دانش‌آموزان بخواهد واژگان انگلیسی را تکرار و از روی آن‌ها چندین بار رونوشت کنند. 


سخن پایانی


در این مطلب مهم‌ترین چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور را به‌طور دقیق بررسی کردیم. همان‌طور که دیدید این چالش‌ها بسیار زیاد هستند و برطرف کردن هر یک کار دشواری است. تنها راه برای دانش‌آموزان و والدین برای مقابله با این چالش، ثبت‌نام در موسسه‌های آموزش زبان خارجی است. خوشبختانه موسسه‌های معتبر زیادی در سطح کشور وجود دارند. این موسسات با بهره‌گیری از آخرین متدهای آموزشی در حال تدریس موضوعی زبان‌های خارجی می‌باشند. 
مدیران و مدرسین این موسسات هر ساله دورهای آموزشی جدیدی را پشت سر می‌گذارند. به این دلیل که مبادا از شیوه‌های جدید تدریس عقب بمانند. اگر به‌دنبال رفع نقص‌ها و ضعف‌های خود در درس زبان خارجی هستید. پیشنهاد ما به شما این است که همین حالا با یکی از موسسات آموزش زبان تماس بگیرید و درخواست مشاوره رایگان بدهید. این‌گونه ظرف مدت کوتاهی تمامی ضعف‌های شما برطرف خواهند شد. 


نویسنده:

تاریخ نشر: ۱۴۰۱/۸/۲۸ 11/19/2022 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/چالش‌های-آموزش-زبان-انگلیسی-در-مدارس

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture