Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

سایت‌های آموزش زبان انگلیسی یکی از بهترین منابع یادگیری زبان هستند. با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی با دنیای مجازی، تمایل به استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های برای تقویت مهارت شنیداری اجتماعی بیشتر شده است. بنابراین, پروسه یادگیری زبان انگلیسی شکل جدیدی به خود گرفته است. بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی درگذشته به‌عنوان منبع کمکی آموزش زبان انگلیسی بوده‌اند.

در هر حال, امروزه می‌توانند به‌عنوان منبع اصلی یادگیری مورد استفاده قرار گیرند. در اینجا قصدداریم به این مساله بپردازیم که بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را کلیک کنید.

 

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

جنبه‌های بصری سایت آموزش زبان انگلیسی

زمانی‌که برای نخستین‌بار وارد یک سایت آموزش زبان انگلیسی می‌شویم، اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند ظاهر وجنبه‌های بصری آن سایت است. بنابراین هرچه موضوعات و مطالب با نظم و دسته‌بندی بهتری ارائه شده باشند برای مخاطب جذاب‌تر خواهند بود. چراکه به راحتی می‌تواند به موضوع مورد‌نظر خود دسترسی پیداکند، بدون اینکه زمان چندانی از او تلف شود یا سردرگم شود. به‌علاوه، تصاویر استفاده شده در صفحات یک سایت آموزش زبان می‌توانند به‌خوبی گویای مطلبی باشند که ارائه می‌دهند.

گاهی مخاطبانی که وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان تنها منبع آموزش انتخاب می‌کنند. این منابع باید همانند یک معلم و متریال آموزشی (شامل کتاب، فایل‌های صوتی و تصویری و ...) ایفای نقش کنند. بنابراین کیفیت محتوا و سهولت دسترسی به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برای یادگیری مهارت‌های زبان و مطالعه فردی به سایت learnenglish رجوع کنید. این سایت یکی از معتبرترین و محبوب‌‌ترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی است. در آن مطالب به‌صورت دسته‌بندی شده ارائه شده‌اند. آموزش زبان انگلیسی در این سایت هم به تفکیک مهارت‌ها و هم به تفکیک سطح دانش زبان دسته‌بندی شده‌اند. علاوه براین، مدرسان به‌صورت آنلاین می‌توانند پاسخ‌گوی سوالات کاربران باشند. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی درمورد جنبه‌های مختلف فرهنگ انگلیسی به کاربر می‌دهد.

  

لیست بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

مهارت
سایت
یادگیری مهارت‌های زبان و مطالعه فردی
ویدیوهای آموزشی
ویدیوهای آموزشی
دانلود اپلیکیشن موبایل آموزش زبان
آزمون تعیین سطح
آزمون تعیین سطح
آشنایی با فرهنگ انگلیسی
ویدیوهای گرامر و لغت
تقویت مهارت شنیداری وگفتاری
تقویت زبان با گوش‌دادن و تمرین موسیقی
یادگیری زبان با اخبار، ویدیو و سخنرانی‌
آموزش زبان کودکان
مکالمات روزمره به زبان انگلیسی
تقویت گرامر زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی با اخبار
تست‌های استاندارد
دیکشنری آنلاین آکسفورد
دیکشنری آنلاین
دریافت کتاب و دیکشنری
   

 

نحوه ارائه مطالب در سایت آموزش زبان

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی یا شبکه‌های اجتماعی در درجه اول باید با عضویت رایگان یا با هزینه مناسبی باشد. در این‌صورت زبان‌آموز از هر گروهی می‌تواند به‌راحتی از آن بهره ببرد. به‌علاوه، مطالب ارائه شده در آن می‌بایست دارای سطح‌بندی مناسب باشند. در این‌صورت مخاطب با هر سطحی از دانش زبان می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند و مطالب برای او سودمند باشند.

سطوح زبان انگلیسی می‌توانند به‌ترتیب به‌صورت مبتدی، متوسط و پیشرفته باشند. خوب است که بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی قابلیت تعیین سطح زبان‌آموز را داشته باشند. چنین قابلیتی قادر است, زبان‌آموز را در انتخاب مطالب متناسب با سطح خود راهنمایی کند. بسیار مهم است که مطالب کافی براساس نیازمندی‌های هرسطح به‌خوبی در اختیار زبان‌آموز قرار داده شود.

برای آزمون تعیین سطح مهارت‌های مختلف به لینک‌های زیر رجوع کنید.

 

دسته‌بندی مطالب درسایت آموزش زبان انگلیسی

معیار دیگری که در انتخاب بهترین سایتهای آموزش زبان  انگلیسی مدنظر قرار می‌گیرد. دسته‌بندی مناسب مطالب آموزش زبان انگلیسی از نظر کاربرد آموزشی است. به این معنی که در یک سایت آموزش زبان انگلیسی، لغات، گرامر، چهار مهارت اصلی(دیداری، شنیداری، خوانداری و نوشتاری) آموزش داده می‌شود. همچنین, سایر متریال‌های آموزشی در گروه‌بندی‌های مشخص و منظم به زبان‌آموز ارائه شوند.

حجم مطالب هر سطح متناسب با همان سطح زبان انگلیسی برنامه‌ریزی شده باشد. این موضوع درمورد شبکه های اجتماعی آموزش زبان نیز صدق می‌کند. می‌بایست سطح زبان مخاطبین خود را در نحوه ارائه مطالب مد‌نظر قرار دهند. 

 

سایت آموزش زبان انگلیسی

نحوه ارائه این مطالب از تنوع بالایی برخوردار است. آنچه که قرار است آموزش داده شود می‌تواند به‌صورت عکس، فیلم، اسلاید، کاربرگ یا متن به مخاطبان ارائه شود. در این‌صورت نیازهای یادگیری همه گروه‌ها برطرف شود. برخی از بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی، فیلم‌های ضبط شده از استاد زبان انگلیسی برای تدریس درس موردنظر را در سایت قرار می‌دهند. بنابراین مخاطب به‌راحتی می‌تواند به‌صورت کلاس درس از مطالب گفته شده, استفاده لازم را ببرد.

اضافه بر مطالب درسی، خیلی خوب است که سایت آموزش زبان انگلیسی، اخبار به‌روز را برای سطوح زبانی مختلف دراختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین, منابع خبری معتبر به زبان انگلیسی را به آن‌ها معرفی کند. مزیت بزرگ اخبار به زبان انگلیسی این است که علاوه بر اینکه زبان‌آموزان در جریان رویدادهای روز دنیا قرار می‌گیرند. این است که دانش لغات و ساختارهای گرامری آن‌ها به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در نتیجه, با نحوه نگارش اخبار به زبان انگلیسی آشنایی پیدا می‌کنند. اخبار هم به‌صورت متن و هم به شکل صوتی یا پادکست در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌گیرد. بنابراین, تأثیر شگرفی در تقویت مهارت شنیداری و خوانداری آنها نیز خواهد داشت.

 

معرفی بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

علاوه‌بر مطالب آموزشی ارائه شده، بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی می‌بایست تمرین‌ها و پرسش‌های مناسبی را در ادامه درس به زبان‌آموز ارائه دهند. این تمرین‌های زبان انگلیسی از تنوع زیادی برخوردار هستند. برای مثال، می‌توانند به‌صورت جای‌خالی، پرسش و پاسخ تشریحی، سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تطبیقی (matching)، حروف یا کلمات بهم ریخته طراحی شوند.

همچنین می‌توانند جملات صحیح/غلط، تصحیح اشتباهات یا پاسخ‌های اختیاری را شامل شوند. تست‌ها و آزمون‌هایی در قالب استاندارد در اختیار مخاطبین زبان‌آموز قرار می‌گیرد که بتوانند میزان یادگیری و پیشرفت خود را ارزیابی کنند. تست‌‌هایی مشابه آزمون‌های استاندارد آیلتس، تافل، PTE، و سایر آزمون‌های بین‌المللی وجود دارند. زبان‌آموزان از سطح متوسط به بالا می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی دیکشنری‌های معتبر و مناسب را در اختیار زبان آموزان‌شان قرار می‌دهند. چرا‌که یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در‌مورد یک زبان (نه فقط برای لغت) دیکشنری‌ها هستند. همچنین، بهترین شبکه‌های اجتماعی آموزش زبان انگلیسی نحوه استفاده بهینه و مفید از دیکشنری را به مخاطبان خود آموزش می‌دهند. این نیز خود، زمینه خود اتکایی زبان‌آموزان را در یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌کند.

 

بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

دیکشنری‌ها می‌توانند به‌صورت متن یا متن همرا با تصویر باشند. تمام جنبه‌های یک لغت، اعم از معنی، تلفظ، نحوه نوشتن و کاربرد آن را در جمله‌ها آموزش می‌دهد.

نکته مهم قابل توجه این است که بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی باید بازخورد مناسبی را درمورد پاسخ به تمرینات یا تست‌ها ارائه دهند. در این‌صورت به یادگیری بیشتر زبان‌آموز‌ کمک می‌کنند. بازخورد‌ها می‌توانند به‌صورت نمایش پیغامی روی صفحه باشد. همچنین می‌تواند مشخص‌کردن جواب صحیح با رنگ‌های مشخص یا دادن امتیاز به زبان‌آموز باشد. به‌علاوه، سوالات به‌همراه پاسخ تشریحی ارائه شوند تا بازدهی مطلوب‌تری برای زبان‌آموز داشته باشند و تکالیفی را برای آن‌ها درنظر بگیرد.

گاهی این سایت‌ها به‌عنوان جایگزین کلاس زبان انگلیسی به‌کار می‌روند باید راه‌کارهای مفید و به‌روز برای مطالعه فردی را به مخاطب خود ارائه دهند. همچنین, این‌که چگونه چهار مهارت اصلی را تمرین کنند یا گرامر و لغات زبان انگلیسی را از چه طریقی تقویت کنند, ارائه می‌دهند. بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی همواره منابع مفید را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند.

حتی‌الامکان آن‌ها را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند. این سایت‌ها همچنین برای فراگیری زبان انگلیسی به مخاطبین خود برنامه مطالعه و یادگیری منظمی را می‌دهند. زبان‌آموزان چگونه از دیدن فیلم یا سریال برای آموزش زبان استفاده کنند یا لغات را بدون حفظ کردن طوطی‌وار به ذهن بسپارند. علاوه براین، باید مدیریت زمان را نیز به آن‌ها آموزش دهند.

نحوه ارائه مطالب به زبان انگلیسی

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی، از جدیدترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای ارائه آن‌چه در بالا ذکر شد استفاده می‌کنند. چرا‌که متدهای آموزش زبان انگلیسی همواره در حال به‌روز شدن هستند. به تناسب آن منابع آنلاین نیز می‌بایست به‌سمت تغییرات مثبت و خلاقانه پیش روند. تعاملی بودن سایت آموزش زبان انگلیسی در متدهای جدید، نقش پررنگی در میزان جذابیت و کارایی آن سایت دارد.

یعنی، سایت به‌صورت یک معلم زبان انگلیسی حاضر عمل می‌کند. در ارائه دستورالعمل‌ها، تصحیح اشتباهات و... به‌صورت بلادرنگ، با زبان‌آموز تعامل برقرار می ‌کند. این تعامل می‌تواند به‌صورت ارسال ایمیل و امثال آن نیز باشد. به‌علاوه، بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی به تقویت کار گروهی و حس همکاری و ارتباط دوستانه در بین زبان‌آموزان و معمان زبان توجه ویژه‌ای دارد. یعنی شرایط در بستر سایت به‌گونه‌ای مطلوب فراهم است که مخاطبین بتوانند با یک‌دیگر گفت‌وگو داشته باشند.

درمورد موضوعات مختلف بحث‌هایی به زبان انگلیسی داشته باشند و یا فعالیت‌ها یا پروژه هایی را با هدف ارتقا سطح زبان انجام دهند. تالارهای گفتگو بستر بسیار مناسبی برای انجام این گونه تعاملات هستند. پرسشنامه‌ها، نظرسنجی‌ها و کامنت ها در مورد موضوعات مشترک نمونه های دیگری از این‌گونه فعالیت‌ها هستند.

کلام آخر

همه آنچه که دراین مقاله اشاره شد، خواسته هایی هستند که یک فرد، به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم از بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی دارد. با دیدن آن‌ها، سایت را به‌عنوان منبع آموزشی خود انتخاب می‌کند. تحقق این هدف، نیازمند برنامه‌ریزی و طرح درس در ارائه دروس و مطالب آموزش زبان انگلیسی است.

همین‌طور پیگیری وضعیت بهبود سطح کاربران آن سایت است. این‌که یک سایت آموزش زبان انگلیسی شباهت بسیار زیادی به کلاس درس داشته باشد و توسط تیم آموزش حرفه‌ای هدایت شود. باعث می‌شود که مخاطبینی که به هر دلیلی امکان حضور در کلاس‌های زبان انگلیسی را ندارند همچنان به یادگیری زبان تشویق شوند.

 

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 1 رای

تاریخ نشر: ۱۴۰۱/۷/۲۶ 10/18/2022 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/بهترین-سایت-های-آموزش-زبان-انگلیسی

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture