Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060

نگارش مقالات انگلیسی

نگارش مقالات انگلیسی، یکی از رایج‌ترین اشکال نوشتار آکادمیک و دانشگاهی به شمار می‌رود. در این قسمت به نحوه نگارش مقالات انگلیسی و ساختارشان می‌پردازیم. برخی از کلماتی هم که در نوشتن این نوع مقالات به کار می‌رود، در اینجا ارائه شده‌‍اند. به عنوان مثال یک نمونه از این نوع مقاله درباره تحصیل در خارج از کشور، در این صفحه قرار داده شده است.

یادگیری زبان انگلیسی ما را دنبال کنید.

 

نگارش مقالات انگلیسی

 

 

نگارش مقالات انگلیسی مباحثه‌ای


بسیاری از عناوین مقالات، شما را بر آن می‌دارد که هر دو جنبه‌ی یک موقعیت را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بیان کنید با کدام جنبه از آن موافق هستید. این نوع مقالات، مقالات مباحثه‌ای یا مقالات موافق یا مخالف نامیده می‌شوند. 
در واقع معنی آکادمیک مباحثه‌ در نگارش مقالات انگلیسی مباحثه‌ای، همان معنای معمولی مباحثه‌ است. مباحثه یعنی وقتی دو نفر در مورد یک موضوع به بحث می‌پردازند و به آن از جنبه‌های مختلفی نگاه می‌کنند. در نتیجه برای این نوع مقالات، نیاز به نگاهی متعادل داریم. این نوع نگاه سبب می‌شود مقالات مباحثه‌ای و مقالات متقاعدکننده که در آن‌ها تنها به یک طرف بحث پرداخته می‌شود، از هم متفاوت باشند. 
موقع نوشتن مقاله‌ی مباحثه‌ای، باید اطمینان حاصل کنیم که حقایق و عقاید به طور مشخص از هم جدا شده‌اند. در مقاله مباحثه‌ای اغلب اوقات چیزهایی که افراد دیگر در مورد موضوع بخصوصی گفته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این اطلاعات از طریق مهارت‌های خلاصه‌سازی و نقل قول‌های مناسب منتقل می‌شوند. موارد ذیل نمونه‌هایی از موضوعات نگارش مقالات انگلیسی مباحثه‌ای هستند.

•    مباحث مخالف و موافق با مجازات اعدام را بررسی کنید.
•    در مدارس علاوه بر موضوعات تحصیلی باید مهارت‌های مهم زندگی هم آموزش داده شوند.
•    معایب و مزایای استفاده از تکنولوژی در کلاس درس را بیان کنید.

 

ساختار مقالات انگلیسی
 

ممکن است ساختار مقالات انگلیسی مباحثه‌ای با توجه به اندازه و موضوع مقاله متفاوت باشد. با این حال، یک سری اجزاء هستند که در بیشتر مقالات بحث و گفتگو مشترک هستند. علاوه بر موضوع کلی و موضوع پایان‌نامه در مقدمه مقالات نیز خوب دیده می‌شود. اغلب در نگارش مقالات انگلیسی ارشد موضع نویسنده و تعاریف لازم هم ارائه می‌شوند. 
بخش اصلی مقالات مباحثه‌ای، مباحث موافق (در یک یا چند پاراگراف) و مخالف (در یک یا چند پاراگراف) را در بر دارد. بخش نتیجه‌گیری شامل خلاصه‌ای از موارد مهم و اغلب همراه با پیشنهاد‌اتی همراه است؛ پیشنهاد‌اتی مبنی بر نظر شما درباره درست بودن بخش‌هایی از مقاله. بخش نتیجه‌گیری ممکن است شامل عقاید شما درباره موضوع بر اساس شواهد قبلی باشد. در جدول زیر مروری داریم بر ساختار این نوع مقالات:

 

مراحل مقاله اجزای ساختاری هدف
مقدمه عبارات کلی معرفی موضوع مقاله به خواننده.
موضع بیان نظرات نویسنده (همیشه امکان‌پذیر نیست).
تعاریف (اختیاری) توضیح کلمات تخصصی مهم برای خواننده.
جمله‌ی محتوی موضوع اصلی بیان این‌که کدام قسمت از موضوع مورد بحث در مقاله موجود است.
متن اصلی    نظرات موافق توضیح به خواننده در مورد شواهد موافقی که موجود است و پشتیبانی آن‌ها. مهم‌ترین ایده‌ها معمولاً در ابتدا قرار می‌گیرند. این قسمت ممکن است یک یا چند پاراگراف باشد.
نظرات مخالف توضیح به خواننده در مورد شواهدی که در مخالفت با موضوع وجود دارد و پشتیبانی آن‌ها. مهم‌ترین عقاید در ابتدا قرار می‌گیرند. این قسمت هم ممکن است یک یا چند پاراگراف باشد.
نتیجه‌گیری خلاصه اراِِئه‌ی خلاصه‌ای از ایده کلی به خواننده همراه با بیان مجدد موضوع. بعضی اوقات هم بیانگر این است که برای بیان برخی از عقاید نویسنده شواهد قوی‌تری موجود است.
عقاید و پیشنهاد‌ات      ارائه‌ی نظر خود و بیان این‌که بر اساس شواهد موجود در مقاله، از نظر نویسنده، کدام اقدام بهتر است صورت بگیرد.

 


اصطلاحات مناسب این نوع مقالات


زمانی که مقاله را خلاصه می‌کنید یا نظرات خود را بیان می‌کنید، خوب است بر اساس موارد یا درجه اهمیت بخش‌های مختلف، ترتیب را رعایت کنید. می‌توانید از کلمات و عبارات زیر استفاده کنید:

•    First…, first of all…, the most important…
•    Second…, in the second place…
•    Finally…, lastly…

هنگامی که می‌خواهید عقاید خود را مطرح کنید، می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

•    There is no doubt that…
•    I believe that…
•    One of the main arguments in favor of/against x is that…

هنگام نگارش مقالات انگلیسی و همین‌طور مهارت نوشتار دانشگاهی مهم است که به جای تکرار کلمات، از کلمات هم معنی استفاده کنیم. در ذیل کلمات هم معنی مناسب برای Advantage و Disadvantage ارائه شده است:

 

•    Advantage: benefit, a positive aspect/ feature, pro (informal)
•    Disadvantage: drawback, a negative aspect/ feature, con (informal)


نمونه مقاله

در این لینک نمونه‌ای از نگارش مقالات انگلیسی بحث و گفتگو ارائه شده است.  به منظور مشخص شدن جنبه‌های ساختاری متفاوت در مقاله، بهتر است نمونه نگارش مقاله زیر را مطالعه کنید.

عنوان:
(ترجمه متن)

تعداد دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، روبه رشد است. تحصیل در خارج از کشور تا چه حد می‌تواند به سود دانشجویان باشد؟
بیشتر مردم پانزده سال از زندگی خود را مشغول تحصیل هستند و به آموزش نحوه نگارش مقالات انگلیسی نیاز دارند. درگذشته، دانشجویان فقط می‌توانستند در کشور خود تحصیل کنند. امروزه خیلی ساده است که برای تحصیل، خصوصاً در سطح دانشگاهی، به خارج از کشور سفر کرد.
تحصیلات پس از متوسطه یا تحصیلات دانشگاهی را تحصیلات عالی می‌گویند. این مرحله، مهم‌ترین دوران تحصیل است. چراکه بعد از این مقطع تحصیلی، افراد وارد بازار کار حرفه‌ای‌تری می‌شوند. بودن در محط زبانی و بهبود چشم‌اندازهای شغلی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشورهای دیگر است. با این حال, معایب مهمی نظیر هزینه‌ی بالا هم دارد.
اولین و مهم‌ترین حسن تحصیل در خارج از کشور یادگیری زبان در محیط است. دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، نه تنها باید زبان را برای تحصیل خود یاد بگیرند، بلکه باید بتوانند در خارج از محیط درس و در زندگی روزمره از زبان آن کشور استفاده کنند. این عوامل سبب می‌شود, دانشجویان بتوانند توانایی‌های زبانی خود را گسترش دهند.
یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در کشور دیگر و نگارش مقالات انگلیسی، قابلیت اشتغال است. گسترش ارتباطات جهانی به این معناست که شرکت‌های چند ملیتی بیشتری در حال راه اندازی دفاتر در کشورهای مهم هستند. این شرکت‌ها به کارکنانی نیاز دارند که دارای مهارت‌هایی مثل تسلط به بیش از یک زبان باشند. دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند در این‌گونه شرکت‌ها مشغول به کار شوند.
با این حال تحصیل در خارج از کشور معایبی هم دارد که باید در نظر گرفته شوند. مهم‌ترین آن‌ها، هزینه بالای تحصیل در خارج از کشور است. علاوه بر هزینه سفر که قابل ملاحظه است، دانشجویان در خارج از کشور مجبور به پرداخت هزینه‌های تحصیل هستند. معمولاً هزینه تحصیل در کشور دیگر، خیلی بیشتر از هزینه تحصیل در کشورهای محل زندگی دانشجویان است. به این موارد باید هزینه زندگی که اغلب بیش از هزینه زندگی در کشور خودشان است هم اضافه کرد.
با آنکه کمک هزینه دانشجویی برای دانشجویان در خارج از کشور وجود دارد، اما معمولاً بسیار کم است و مقدار کمی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد.  بنابراین، حالا متوجه می‌شوید که چرا تحصیل در خارج از کشور گران است. به طور خلاصه تحصیل در خارج از کشور مزایای چشمگیری دارد که شامل یادگیری زبان،  نگارش مقالات انگلیسی و افزایش فرصت‌های شغلی است. عمده مشکل اصلی آن نیز هزینه‌های سنگین است.
تجربه تحصیل در کشور دیگر برای دانشجویانی یا پشتوانه مالی خوب با ارزش است. دانشجویانی که پشتوانه اقتصادی قدرتمندی ندارند، نباید فراموش کنند که هزینه‌ی بالای تحصیل در خارج، می‌تواند بر مزیت‌های آن غلبه می‌کند.  برای آشنایی با نگارش مقالات انگلیسی و شیوه‌ی نگارش مقالات متقاعد سازی صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

 

فهرست بررسی

در ادامه این بخش، فهرستی برای بررسی مقالات انگلیسی مباحثه‌ای آورده شده است. این فهرست را برای نگارش مقالات انگلیسی خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از یکی از همکلاسی‌های خود بخواهید به شما کمک کند.
 

مورد درست است؟ پیشنهاد
مقاله با موضوعات عمومی و کلی شروع می‌شود    
موقعیت مشخصی وجود دارد    
در مواقع لزوم، تعریف ارائه شده است    
مقاله دارای موضوع مورد بحث پایان نامه است    
یک یا بیش از یک پاراگراف درباره مزایا ارائه شده است (همراه با کلمات انتقالی روشن و واضح)    
یک یا بیش از یک پاراگراف درباره معایب ارائه شده است (همراه با کلمات انتقالی روشن و واضح)    
نتیجه‌گیری شامل خلاصه‌ای از نکات اصلی است    
نظرات نویسنده ارائه شده است    
پیشنهاد‌هایی ارائه شده است که مربوط به نکات مقاله است    

 

کلام آخر

در دنیای امروز، نگارش مقالات انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌ویژه برای کسانی که قصد تحصیل یا اشتغال در خارج از کشور دارند. انواع مختلفی از مقالات انگلیسی وجود دارند و یکی از پرکاربردترین آن‌ها، که در این مقاله به آن پرداختیم، مقالات مباحثه‌ای است. شما می‌توانید با دنبال کردن چارچوب‌های مشخصی که در مقاله‌نویسی وجود دارد، به خوبی از پس نوشتن مقالات تحصیلی و کاری خود بربیایید. یادتان نرود که در پایان، اِلِمان‌های فهرست بررسی را بر روی مقاله خود اعمال کنید.
 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 2 رای

تاریخ نشر: ۱۴۰۰/۳/۲۲ 6/12/2021 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/بحث-گفتگو-Discussion-essays

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture