Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060

انگلیسی صحبت کردن در کلاس

کودکان به طور خودکار از زبان اول خود استفاده می‌کنند چون برای آن‌ها راحت‌تر است و با استفاده‌ی آن احساس طبیعی بودن دارند. به کار بردن انگلیسی برایشان طبیعی نیست اما ما می‌توانیم با در دسترس قرار دادن زبان و نیاز استفاده از آن، آن‌ها را برای انگلیسی صحبت کردن در کلاس تشویق کنیم. معلم‌ها همچنین باید انگلیسی صحبت کردن را به آن‌ها گوشزد کنند چون امکان دارد در هیجان انجام فعالیت‌ها از زبان اول خود استفاده کنند. 

حتما صفحه آموزش زبان انگلیسی ما را اینجا مطالعه کنید.

انگلیسی صحبت کردن در کلاس

 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

آماده کردن فراگیران برای استفاده از زبان

برای آن که شاگردان شما زبان انگلیسی را در کلاس و به گونه‌ای که شما می‌خواهید به کار برند، باید بتوانند عبارات مناسبی را تولید کنند و تا آنجا که امکان دارد در گوش دادن به زبان انگلیسی راحت باشند. بعضی روش‌ها که با آن می‌توانید به شاگردان خود کمک کنید، در ذیل آمده است.

1.    استفاده از انگلیسی اجتماعی

شاید به شاگردان خود انگلیسی کلاسی را برای حرف زدن با شما یاد داده باشید (مثل ?how do you say…in English یا ?can I have a (red pencil) please)، اما آن‌ها همچنین می‌توانند از دانستن عبارات کوتاه در انگلیسی که می‌توانند برای حرف زدن با یکدیگر به کاربرند هم بهره ببرند. این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند. به جدول ذیل برای دیدن مثال‌ها مراجعه کنید.

کاربرد زبان
پرسش در مورد یک عقیده
what do you think?
نظر دادن 
that's good.
That's not right!
بیان نشنیدن یا متوجه نشدن 
pardon?
 What did you say?
Can you say that again, please?
Sorry, I don't understand. Tell me again.
نوبت‌گیری
can I have a go?
Do you want to have a go?
Your turn!
ایجاد محدودیت
Stop it!
Wait a minute!
Hurry up!
مؤدب بودن
Excuse me.
Thank you.

2.    استفاده از زبان انگلیسی توسط معلمان

به انگلیسی صحبت کردن در کلاس ادامه رهید حتی زمانی که دانش آموزان به طور کامل انگلیسی را متوجه نمی‌شوند. از ایما و اشاره، اشیا یا تصاویر برای کمک به کودکان برای فهم آنچه می‌گویید استفاده کنید. به جای آن که فقط در مورد لغات منفرد حرف بزنید درباره‌ی ایده‌ها و عقاید صحبت کنید. مثل look at the man driving the train! He looks happy, doesn’t he!
کودکان باید هم روی کلمات (man, train) و هم روی عبارات (driving the train) تمرکز داشته باشند و کلمات را در جملات بلندتر بشنوند. چیزهایی را که می‌خواهید شاگردانتان بدانند را بیشتر و بیشتر کنید (رجوع شود به فصل دوم، صفحه‌ی پانزده).

3.    بازی طوطی‌ها

بازی طوطیبرای این کار هم می‌توانید از صدای خودتان استفاده کنید و هم می‌توانید از یک ضبط صوت استفاده کنید؛ اما موقعیت باید به گونه‌ای باشد که صدای استفاده شده با احساس باشد، مثلاً تعجب یا شادی در صدای گوینده، شنیده شود. عقیده بر این است که کودکان آنچه را که می‌شنوند با همان سرعت و آهنگ تکرار می‌کنند. می‌توانید به آن‌ها بگوئید که برای دو دقیقه طوطی هستند و آن‌ها مثل طوطی عمل می‌کنند و به هرچه می‌گویید و نحوه‌ی بیانتان دقت می‌کنند. بگذارید دانش آموزان جمله به جمله از شما تقلید کنند و صدای شما را خیلی دقیق دنبال کنند. سعی کنید به‌اندازه‌ی صحبت کردن عادی سرعت داشته باشید و از آهنگ عادی کلام استفاده کنید به گونه‌ای که بیشتر شبیه یک سایه انداختن باشد تا یک تکرار گروهی. کودکان ممکن است اغراق کنند، اما این کار خوبی است و با این کار با ریتم و آهنگ زبان انگلیسی آشنا می‌شوند.

 

 

اختصاص دادن زمان برای زبان اول و زبان انگلیسی

4.    روبات‌های زبانی

روبات‌های زبانییکی دیگر راه‌های انگلیسی صحبت کردن در کلاس این است که به کودکان بگویید که وانمود کنند یک روبات هستند و دگمه‌ی روشن کردن آن‌ها روی شانه‌هایشان است و می‌توانند با فشار دادن آن از انگلیسی به زبان اول خود و برعکس بروند. هنگام شروع درس یا در طول درس وقتی می‌بینید زیاد به زبان اول خود صحبت می‌کنند به آن‌ها یادآوری کنید که دگمه‌ی استفاده از زبان انگلیسی را فشار دهند!

 

 

 

 

5.    زمان زبان انگلیسی را مشخص کنید

یک پوستر بزرگ آماده کنید با یک فلش متحرک و جلوی کلاس قرار دهید. وقتی می‌خواهید بچه‌ها فقط انگلیسی صحبت کنند، فلش را به طرف " فقط زبان انگلیسی " ببرید. با مدت زمان‌های کوتاه " فقط زبان انگلیسی " شروع کنید و به تدریج با مشاهده‌ی این که کودکان می‌توانند زمان بیشتری را مدیریت کنند، این زمان را افزایش دهید. این کار را به یک سرگرمی تبدیل کنید!

6.    دو دقیقه استفاده از زبان اول

دو دقیقه استفاده از زبان اولعقیده بر این است که به کودکان کمک کنیم تا بیشتر توجه کنند که از چه زبانی استفاده می‌کنند. فرصت استفاده از زبان اول می‌تواند سبب راحتی شود و جانی تازه به کلاس می‌بخشد. وقتی می‌شنوید که بچه‌ها بیشتر از زبان اول خود استفاده می‌کنند، کار را متوقف کنید و به بچه‌ها دو دقیقه وقت بدهید تا فقط به زبان اول خود صحبت کنند (و باید در تمام مدت دو دقیقه با یکدیگر حرف بزنند). با ساعت کلاس و یا ساعت خود به آن‌ها وقت بدهید و بعد با صدای بلند اعلام کنید که دو دقیقه به پایان رسید و اکنون زمان آن است که دوباره انگلیسی صحبت کنید! می‌توانید در طول یک درس چند بار این کار را انجام دهید.

معلم: برای دو دقیقه فقط می‌خواهم زبان کانتونی بشنوم.
معلم: کافی است. حالا برگردید به زبان انگلیسی.

 

ایجاد نیاز برای برقراری ارتباط

راه دیگر برای تشویق کودکان برای صحبت کردن به زبان انگلیسی این است که موقعیتی را به وجود آوریم که در آن، بتوانند چیزی به شما بگویند. به‌عنوان مثال می‌توان از " پروانه را پیدا کن " استفاده کرد.

7.    پروانه را پیدا کن.

 پروانه را پیدا کناز یک کاغذ رنگی یک پروانه ببرید. هر روز قبل از این که کودکان به کلاس بیایند پروانه را دریک مکان متفاوت با روز قبل بچسبانید. کودکان باید پروانه را پیدا کنند. شما هم باید بی درنگ سؤالاتی نظیر سؤالات ذیل بپرسید:

•    پروانه کجاست؟
•    آیا زیر کمد است؟
•    روی میز است؟
•    آیا روی سقف است؟

کودکان از چالش جستجو برای پروانه لذت خواهند برد و این فعالیت به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا لغات مربوط به اثاثیه‌ی کلاس و حروف اضافه را تمرین کنند. اگر می‌خواهید دانش آموزان خود را در لغات کمک کنید، می‌توانید برچسب‌هایی را روی اثاثیه‌ی کلاس یا قسمت‌های مختلف کلاس بچسبانید تا بچه‌ها ببینند. برای این که این فعالیت را به یک فعالیت یادگیری لغات تبدیل کنید، دو یا سه کلمه روی بال‌های پروانه بنویسید که همه مربوط به پرواز باشند:

•    بال‌ها
•    از زمین بلند شدن
•    فرود آمدن
•    سقوط
•    بالای آسمان

اگر پروانه‌های زیادی درست کنید، هر روز یک پروانه‌ی جدید در کلاس خواهید داشت. یک دسته‌ی کوچک از پروانه‌ها به زودی فهرست مفیدی از کلمات را به وجود می‌آورد! می‌توانید به جای پروانه از ابر هم استفاده کنید در صورتی که تصور کنید برای دانش آموزان شما خواستنی‌تر است.

چرا باید این کارها را انجام دهیم؟

برای این که در کودک تمایل به انگلیسی حرف زدن در کلاس را ایجاد کنید باید به عنوان یک معلم برنامه‌ریزی ماهرانه‌ای داشته باشید. بعضی اوقات معلم‌ها کارهای جالبی ابداع می‌کنند که دانش آموزان شان موقع انجام آن‌ها باید از زبان اول خود استفاده کنند، چرا که می‌خواهند حتماً کار و فعالیت موردنظر انجام شود. خیلی مهم است که بین علاقه به انجام فعالیت و به کار بردن زبان انگلیسی تعادل برقرار کرد. اگر صحبت کردن به انگلیسی کودکان را آشفته کند و اعتماد به نفس آن‌ها را پائین بیاورد، آن‌ها دیگر تمایلی به انگلیسی صحبت کردن در کلاس
نخواهند داشت. کارها و فعالیت‌ها باید دلیلی واقعی برای کاربرد زبان انگلیسی برای کودکان باشد و آن‌ها با وجود این که ساده نیست اما به‌اندازه‌ی کافی زبان انگلیسی را بلد هستند. سپس آن‌ها به تشویق‌های بسیاری نیاز دارند. می‌توانید به آن‌ها کمک کنید که اول بشنوند و بعد صحبت کنند، در ابتدا از طریق پاسخ‌های عملی (رجوع شود به فصل سه، صفحه‌ی نوزده) و سپس از طریق پاسخ‌های کوتاه. تدریجاً، دانش آموزان شما تشویق می‌شوند تا بیشتر و بیشتر انگلیسی گوش کنند و صحبت کنند.
 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 4.57 از 7 رای

تاریخ نشر: ۱۳۹۹/۹/۵ 11/25/2020 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/انگلیسی-صحبت-کردن-در-کلاس

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture