Loading...
آدرس آموزشگاه کرج، رجایی شهر، بلوار رستاخیز، خیابان ۱۲ ام شرقی، پلاک ۱۱۹ تلفن آموزشگاه 02634401060
دسته:
زیر دسته:
51بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی
50نحوه تولید حروف بی صدا و صدادار
49الفبای آوایی
48سطوح زبان انگلیسی
47واژه سازی و اصطلاحات لغوی
46کلمات چگونه شکل گرفته اند
45معنی کلمات چیست
44بعد اسم چه می آید
43تدریس عبارات اسمی
42Introducing nouns
41Multi_word phrasal verbs Teacher Knowledge
40Teacher Knowledge Auxiliaries Modals
39Teaching verbs Teacher Knowledge
38Aspect Teacher Knowledge
37Verb tenses Teacher Knowledge
36پرسش سوال Teacher Knowledge
35 clauses Teacher Knowledge
34ساختار جمله بندی Teacher Knowledge
33Teacher Knowledge
32تکنیک ان ال پی برای یادگیری زبان
31آموزش محتوا محور زبان
30بهترین روش یادگیری املای زبان انگلیسی
29مهارت ترجمه تخصصی
28بهترین روش آموزش زبان به کودکان چیست
27کتاب Got it
26ویژگی بهترین معلم زبان انگلیسی
25فواید یادگیری زبان برای مغز
24راهکارهای ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری
23ده دیدگاه متفاوت برای تدریس زبان در شرایط متفاوت
22ارزیابی یادگیری AFL
21بازی با کلمات انگلیسی
20بازیهای نمایشی
19آموزش انگلیسی با کاردستی
18چه چیز یک معلم را موفق می کند
17محیط آموزش زبان انگلیسی
16American English File
15چگونه یک معلم زبان باشیم
14توانش زبانی کنش زبانی
13بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان
12اختلال پردازش حسی
11خرید کتاب Hey There
10کلمات کمیت در انگلیسی
9راهکار ایجاد محیطی امن برای یادگیری
8ورزش و فعالیت بدنی در کلاس زبان
7آموزش زبان از طریق رقص بخش اول
6آموزش مبتنی بر بازی در سیستم آموزشی مدرن
5چگونه به کودکان انگلیسی درس بدهیم
4تدریس زبان در خارج از کشور
3شش راهکار برای تدریس آنلاین
2ترفندها و راهکارهای تدریس در مهدکودک
1داستان های انگلیسی کودکان

سطوح زبان انگلیسی

دانستن سطوح زبان انگلیسی برطبق استاندارد CEFR هم برای زبان‌آموزان و هم برای مدرسین کاربردی است. حتما شما هم تا به حال با والدین یا زبان‌آموزانی روبه‌رو شده‌اید که به می‌خواهند از سطح زبانی خود آگاه شوند. شما با در اختیار گذاشتن یک چارچوب مشخص از سطح‌های مختلف زبان، هم به خود و هم به آن‌ها برای برنامه‌ریزی آموزش زبان کمک می‌کنید. زیرا هم آن‌ها در رسیدن به هدف خود سردرگم نمی‌شوند، هم شما بهتر می‌توانید زبان‌آموزان را ارزیابی کنید. 
ما این مقاله را مطابق جدیدترین اطلاعات ارائه شده در سایت‌های معتبر به روزرسانی کرده ایم. در اینجا به معرفی انواع سطوح زبان انگلیسی می‌پردازیم.

حتما صفحه کلاس زبان انگلیسی ما را کلیک کنید.

 

سطوح زبان انگلیسی

 

سطوح زبان انگلیسی استاندارد

برای ارزیابی زبان انگلیسی از یک چارچوب تعیین سطح کلی (CEFR) استفاده می‌شود که مخفف (Common European Framework of Reference for Language) است به معنی چارچوب مشترک مرجع اروپایی برای زبان‌ها. این چارچوب در دهه 1990، توسط شورای اروپا برای بهبود آموزش زبان انگلیسی و ارزشیابی زبان‌آموزان تهیه شد.
در این چارچوب شش سطح مرجع مورد قبول برای ارزیابی مهارت زبانی وجود دارد. این سطوح توسط تمام کتاب‌های زبان انگلیسی مدرن و مدارس زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین کسانی که خواستار مهاجرت با امتیاز دانش زبانی هستند، از این سطوح برای قدرت‌بخشی به رزومه خود استفاده می‌کنند.
توصیه می‌کنیم در رزومه‌های کاری خود از این سطوح و سایر مراجع تعیین سطح انگلیسی استفاده کنید. در اینجا فهرستی از سطوحی که برای مهارت در زبان بر اساس CEFR در نظر گرفته شده است به همراه معادل‌های تقریبی آن‌ها در سایر معیارهای جهانی ارزیابی زبان انگلیسی را ارائه می‌دهیم. این معیارها عبارتند از:


Cambridge ESOL
Canadian Language Benchmarks
Canadian English Language Proficiency Index Program (CLB/CELPIP)
Canadian Academic English Language Proficiency Index Program (CAEL)
BULATS
IELTS
TOEFL

حتما بخوانید: نه کشور برتر در زمینه تدریس زبان انگلیسی
 

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

 

معرفی انواع سطوح زبان انگلیسی


اکنون که از اهمیت شناخت انواع سطوح زبان انگلیسی آگاه شده‌اید، بهتر است با هریک از این سطح‌های بین‌الملل آشنا شوید. به طور کلی، 3 سطح زبانی در یادگیری زبان انگلیسی شامل زبان‌آموزان اولیه، مستقل و مسلط است که هرکدام از آن‌ها، زیرشاخه‌هایی به شرح زیر دارند:


•    زبان‌آموزان اولیه (A1, A2)
-    A1 (مبتدی)
-    A2 (فراتر از مبتدی)
•    زبان‌آموز مستقل (B1,B2)
-    B1 (متوسط)
-    B2 (فراتر از متوسط)
•    زبان‌آموز مسلط (C1, C2)
-    C1 (پیشرفته)
-    C2 (فراتر از پیشرفته)


اگر می‌خواهید با جزئیات بیشتری با هریک از این سطوح آشنا شوید، بهتر است بخش بعدی این مقاله را از دست ندهید.  

 

سطح A زبان انگلیسی

زبان‌آموزان سطوح A، زبان‌آموزان اولیه
زبان‌آموزان سطح مبتدی و فراتر از مبتدی
همان‌طور که در بخش قبلی خواندید، زبان‌آموزان اولیه در اولین سطح از سطوح زبان انگلیسی برطبق استاندارد CEFR قرار می‌گیرند. اما باید توجه داشته باشید که این سطح خود به دو زیرشاخه تقسیم می‌شود مبتدی و فراتر از مبتدی تقسیم می‌شود. 


سطح A1: 
زبان‌آموزان در این سطح می‌توانند عبارات روزمره‌ی آشنا و خیلی ابتدایی را به منظور برطرف کردن نیازهای اولیه بفهمند و استفاده کنند. می‌توانند خودشان یا دیگران را معرفی کنند و سؤال‌های شخصی را مثل محل زندگی، کسانی که می‌شناسند و چیزهایی که دارند، پرسش و پاسخ داشته باشند. می‌توانند به صورتی ساده با فرد دیگری که آرام و واضح صحبت می‌کند و تعامل داشته باشند.
سطح A2:
 زبان‌آموزان در این سطح می‌توانند جملات و عبارات پرکاربردی که با نیازهای ضروری مرتبط هستند (مثل اطلاعات اولیه‌ی خیلی شخصی و خانوادگی، خرید، جغرافیای محلی و کار) را بفهمند. می‌توانند پیرامون وظایف ساده و روزمره‌ای که به تبادل ساده و مستقیم اطلاعات نیاز دارد، ارتباط برقرار کنند. همچنین زبان‌آموزان می‌توانند جنبه‌های ساده پیشینه زندگی خود، محیط اطراف و موارد مورد نیاز اولیه خود را توصیف کنند.

سطح B زبان انگلیسی

زبان‌آموزان سطوح B، زبان‌آموزان مستقل
زبان‌آموزان سطح متوسط و فراتر از متوسط
بعد از سطح زبانی A، وارد سطح B می‌شویم که درواقع به عنوان فاز استقلال در یادگیری زبان شناخته می‌شود. مانند سطح قبلی، این سطح هم د زیرشاخه دارد. 
سطح B1: 
زبان‌آموزان در این سطح می‌توانند مفاهیم کلی اطلاعات دریافتی استاندارد را بفهمند. اطلاعاتی دریافتی درباره‌ی محل کار، مدرسه، محل تفریح و...که به طور معمول اتفاق می‌افتند. می‌توانند از پس بیشتر موقعیت‌های احتمالی که در سفر به کشورهای انگلیسی زبان برآیند. آن‌ها همچنین توانایی این را دارند که متن‌های ساده‌ای درباره‌ی موضوعات آشنا یا علایق شخصی خود تهیه کنند. می‌توانند تجارب، موقعیت‌ها، خواسته‌ها، امید و آرزوهای خود را به طور خلاصه و با دلیل و توضیح برای برنامه‌های خود، توصیف کنند.
سطح B2:
 زبان‌آموزان سطح B2 قادر هستند مفاهیم اصلی متون پیچیده درباره مفاهیم عینی یا انتزاعی حوزه‌ی تخصصشان را درک کنند. می‌توانند با سطحی از تسلط، تعامل داشته باشند که بتوانند بدون نیاز به دیگری با یک فرد بومی صحبت کنند. می‌توانند برای دامنه‌ی وسیعی از موضوعات، متونی دقیق و واضح تولید کنند و نظر خود را در مورد موضوع مورد نظر همراه با نقاط ضعف و قوت توضیح دهند.

سطح C زبان انگلیسی

زبان‌آموزان سطوح C، زبان‌آموزان مسلط
زبان‌آموزان سطح پیشرفته و فراتر از پیشرفته
زبان‌آموزان مسلط در آخرین سطوح زبان انگلیسی قرار می‌گیرند. همان‌طور که از آخرین سطح زبانی انتظار می‌رود، زبان‌آموزان باید وارد فاز پیشرفته و فراتر از پیشرفته شوند. در ادامه، به توضیح توانایی‌های زبان‌آموزان این سطوح پرداخته‌ایم.
سطح C1:
 افرادی که مشغول تحصیل در این سطح هستند، می‌توانند طیف وسیعی از متون طولانی و مشکل را درک کنند. آن‌ها می‌توانند به آسانی معنای تلویحی متون پیچیده را تشخیص دهند. آن‌ها توانایی این را دارند که عقاید خود را با تسلط کامل و بدون نیاز به جست‌و‌جوی عبارات، بیان کنند. 
همچنین، می‌توانند زبان را با انعطاف و به گونه‌ای تأثیرگذار جهت نیازهای اجتماعی، تحصیلی و تخصصی به کار برند. می‌توانند متونی ساده، خوش ساخت و دقیق پیرامون موضوعات پیچیده تهیه کنند. این توانایی نشان‌دهنده‌ استفاده کنترل شده از الگوهای ساختاری و ارتباطات و ابزارهای منسجم باشد.
سطح C2:
 فراگیران زبان در این سطح می‌توانند به راحتی هر چیزی که می‌شنوند یا می‌خوانند را درک کنند. آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی، مباحث و توضیحات را با ساختاری تازه و به شکلی منسجم بیان کنند. می‌توانند عقاید خود را به گونه‌ای دقیق، سلیس و بدون مقدمه ابراز کنند و مفاهیم را حتی در موقعیت‌های پیچیده تمیز دهند.

سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1

اسپانیایی‌ها به طور روز افزونی نگران سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1 خود هستند. نگران این‌که آیا برای ترفیع شغلی‌شان کافی است، آیا می‌توانند بدون نگرانی از زبان مسافرت کنند و آیا می‌توانند با مردم کشورهای دیگر صحبت کنند. تحقیقی که توسط ای بی ای انگلیش، انجام شد، نشان داد: 27% دانشجویان اسپانیایی، بیش از ده سال صرف تلاش برای رسیدن به سطح انگلیسی دلخواهشان کرده‌اند. این آکادمی آنلاین به طور تخصصی روش تدریسی را به کار می‌برد که بر اساس تماشای فیلم‌های کوتاه است. 
 

سطوح زبان انگلیسی

 

نویسنده: ABA Journal

مترجم: رویا کریمی جنابی

 

سطح مبتدی (A1)

سیزده کاری که باید در مورد، سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1 خود انجام دهید

زبان انگلیسی شما ممکن است، بهتر از آن باشد که خودتان فکر می‌کنید. با زبان انگلیسی که بلدید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر درک مختصری از انگلیسی دارید اما در عین حال در مورد آنچه واقعاً یاد گرفته‌اید احساس نا‌امنی می‌کنید. پس شما یک مبتدی هستید.

 

اولین قدم‌هایتان را در انگلیسی بردارید

شما هنوز قادر به استفاده از انگلیسی در موقعیت‌های کاری نیستید اما می‌توانید برای احوالپرسی پیش‌قدم شوید و خودتان با به افراد کشورهای دیگر معرفی کنید.

 

یک تیم فوتبال ترتیب دهید

مربی فوتبال قبلی تیم فوتبال انگلیس، فابیو کاپلوی ایتالیایی، وقتی برای مدیریت تیم خود رفت، گفت: من فقط نیاز به صد لغت انگلیسی دارم. اگر شما در خون خود توانایی مدیریت تیم فوتبال را دارید، می‌توانید برای فهماندن خود شروع کنید.

 

سطح پایین تراز متوسط (A2)

شما دانشی ابتدایی از زبان دارید. اگر می‌توانید ایده‌ای کلی از متن‌های ساده بگیرید پس شما بیشتر از مبتدی هستید!

 

سطوح زبان انگلیسی

احساسات خود را منتقل کنید

از لحاظ گرامر، زبان سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1 نسبتاً زبان ساده‌ای است. با این حال, فابیو کاپلو مسلماً نیاز به تعداد وسیعی لغت برای انتقال احساسات خود، یا بیان نارضایتی خود از بازیکنان را دارد. شروع کنید به انتقال احساسات خود به نزدیک‌ترین دوستانتان به زبان انگلیسی و ممنون دو هزار لغتی باشید که یاد گرفته‌اید.

 

چت کردن را متوقف نکنید

آیا کس دیگری را می‌شناسید که مشغول یادگیری انگلیسی است؟ شما می‌توانید برای بهبود انگلیسی‌تان به هم کمک کنید. همین‌طور ترتیبی دهید که هفته‌ای یک‌بار با یک نفر چت کنید یا با ویدیو کال با هم صحبت کنید.

 

سطح متوسط (B1)

شما تجربه‌ای قطعی از زبان انگلیسی دارید و می‌توانید موقعیت‌ها و حوادث را با استفاده از زبانی منسجم، توصیف کنید.

 

یک تعطیلات آخر هفته را در لندن بگذرانید

اگر خیلی مشتاق دیدن جهان هستید اما تا حالا این کار را نکرده‌اید. به خاطر ترس از این‌که دیگران حرف شما را نفهمند یا شما حرف مردم دیگر کشورها را نفهمید، الآن وقت آن فرا رسیده است!

 

یک شریک انگلیسی زبان پیدا کنید

حالا در حدود سه هزار کلمه در دایره‌ی لغات خود دارید. این کافی است برای این‌که بتوانید برنامه‌ریزی استراتژیکی داشته باشید و فرد خارجی‌ای که دل بسته‌اش هستید را شیفته‌ی خود کنید.

 

سطح متوسط بالاتر (B2)

اگر می‌توانید لغات کلیدی یک متن پیچیده را بفهمید و همچنین می‌توانید گفتاری فی‌البداهه داشته باشید، پس شما در این سطح هستید.

 

کتاب مورد علاقه‌ی خود را بخوانید... اما حالا دیگر به زبان انگلیسی

در کتاب مورد علاقه‌ی خود غرق شوید اما این بار می‌توانید این کار را به انگلیسی انجام دهید. بدون آن‌که بگویید اگر به زبان اسپانیولی این کتاب را می‌خواندم وقت کمتری می‌گرفت.

 

مجله و روزنامه بخوانید

اگر به شایعات علاقه دارید و همیشه می‌خواهید خبرهای جدید را داشته باشید، پس چرا آن را به زبان انگلیسی انجام ندهید؟ در این سطحی که هستید، اکنون می‌توانید تمام انواع متون نوشته‌ شده را بفهمید.

 

از فیلم‌ها به زبان اصلی لذت ببرید

این فرصت را از دست ندهید که فیلم‌ها را به زبان اصلی ببینید، چراکه راهی خوب برای تمرین مهارت گوش دادن است. اگر به اندازه‌ی کافی شجاع باشید، حتی می‌توانید تلاش کنید که بدون زیرنویس آن‌ها را ببینید.

 

سطح پیشرفته (C1)

سطح بعدی از سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1  سطح C1 است. آیا می‌توانید متون پیچیده را بفهمید و به شیوایی با بومی‌های زبان انگلیسی صحبت کنید؟ پس شما قطعاً در سطح پیشرفته‌ی زبان قرار دارید!

 

از مصاحبه‌های شغلی خود به‌آرامی عبور کنید

آیا از نگرفتن شغل مورد علاقه‌ی خود به خاطر سطح زبان انگلیسی‌تان خسته شده‌اید؟ وقت آن رسیده که تغییر کنید چون شما در سطح پیشرفته‌ی زبان قرار دارید و می‌توانید از پس جلسات مصاحبه با انگلیسی زبان‌ها، به خوبی برآیید.

 

نمایشنامه‌ها و نمایشنامه‌های موزیکال را به زبان انگلیسی ببینید

وقتی یک شرکت خارجی در شهر شما توری ترتیب می‌دهد آن را از دست ندهید. درست مثل زمانی که به یک کشور انگلیسی زبان سفر کرده‌اید و نمی‌توانید از یک نمایشنامه‌ی خوب بگذرید.

 

انگلیسی تجاری (C1)

اگر تقریباً به‌صورت عالی حتی در محیط‌های کاری، انگلیسی صحبت می‌کنید، به شما تبریک می‌گوییم. قطعاً یک فرد انگلیسی زبان نمی‌تواند بفهمد که شما ازچه کشوری آمده‌اید.

 

جرات کنید و یک دوره‌ی کاری کوتاه مدت دریک کشور انگلیسی زبان بگذرانید

شما از نظر حرفه‌ای آماده‌ی کار کردن در کشوری با زبان دیگر را دارید. بنابراین, اگر موقعیتی برایتان پیش آمد که فرصت کار کردن در یک کشور دیگر را داشته باشید، تردید نکنید.

 

اکنون زمان مذاکره است

شما در تمام حوزه‌هایی از زبان‌ که برای ارتباطات بین المللی لازم است مهارت دارید. بنابراین, دیگر به خودتان بستگی دارد که مذاکره کنید و فرصت‌های موفقیت را برای خودتان بیشتر کنید. سطوح زبان انگلیسی از A1 تا C1 را در نظر داشته باشید و متناسب با نیاز خود زبان بخوانید.


کلام آخر


به عنوان یک مدرس زبان باید با سطوح زبان انگلیسی آشنایی کافی را داشته باشید تا بتوانید زبان‌آموزان خود را بهتر راهنمایی کنید. سطوح زبان انگلیسی برطبق استاندارد CEFR به شش سطح A1, A2, B1, B2, C1, C2 تقسیم می‌شود. سطوح A شامل زبان‌آموزان تازه‌نفس است. زبان‌آموزان سطوح B، با عنوان زبان‌آموزان مستقل شناخته می‌شوند و فراگیران زبان سطوح C، زبان‌آموزانی مسلط هستند که از پس همه مهارت‌های زبان به‌گونه‌ای پیشرفته برمی‌آیند.
آگاهی از سطوح استاندارد به شما مدرسین زبان کمک خواهد کرد تا به راحتی به ارزیابی شاگردان خود بپردازید. همچنین، استفاده از این سطوح در بیان سابقه کاری شما، درخشش چشمگیری به رزومه شما می‌دهد. پس از آن‌ها غافل نشوید و همین امروز برنامه کاری و تدریس خود را براساس استانداردهای جهانی پیش ببرید. 

 


Refrence:

نویسنده:

مترجم: رؤیا کریمی جنابی

امتیاز: 5 از 3 رای

تاریخ نشر: ۱۴۰۰/۳/۲۵ 6/15/2021 12:00:00 AM https://khazaelischool.com/articles/CEFR-چارچوب-اروپایی-مشترک-مرجع-زبان-ها

Publisher Logo
تهیه شده در: مدرسه زبان خزائلی

We hope this article has been helpful

Would you like to rate this article?

دیدگاه شما:


نام کامل
ایمیل(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
متن پیام

کد زیر را وارد کنید
Captcha Picture